Omiin häihin vuokrapuku päällä ja lenkkarit jalassa.

Anonyymi-ap

Se on rinnastettavissa siihen että menet kirkkohäihin verkkopaidassa ja crocseissa karvalakki päässä.

16

209

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kun ei kirkkohäihin ollut varaa, Saaristosulttaani vei työkkärin kurssilta löytyneen thainaisen Jyväskylässä maistraattiin virka-aikaan, jolloin maistraatissa vihkiminen on ilmaista.

Mukaansa sai vielä kivan kankaisen vihkipussin ja avioliittotodistuksen merkiksi pyhästä avioliitosta virkamiehen vihittyä herrasväen mieheksi ja vaimoksi.

Nyt hän sitten kehumismielessä antaa ymmärtää teettäneensä itselleen puvun häitä varten, jota ei muulloin ole tarvinnut.

Minä en noita maistraatin häitä ole todistellut kuin kolmisen kertaa, sisko oli yksi niistä.
      Niissä ei ollut pukua ei morsiamella eikä sulhasella. Nätti mekko oli morsiamilla ja sulholla suorat housut, lagerkengät, kauluspaita ja pikkutakki.

Iskä voi maistraattimiehelle kertoa millaisia on kunnon perinteiset häät Thaimaassa kustannuksista tinkimättä. Tapoja on tietenkin monia.

Itselläni on ollut kahdet kirkkohäät ja yhdet buddhalaiset vihkiäiset Thaimaassa Thaimaan lakien mukaan. Siviilisäätytodistus konsulaatista ja menoksi, käännetty laillistamistodistus ja kuitti mukaan piiritoimistoon.

Häät alkoi varhain aamulla, ensin perinteinen vihkiseremonia perhepiirin parissa ja iltapäivällä alkoi isommat juhlat Koh Changilla rantahotellissa, jonne häävieraat oli kuljetettu kahdella bussilla ja heille (ilmaiseksi) oli järjestetty kahden yön majoitus Aana- hotellista.

Olin ollut siellä kerran aiemmin, mukava viidakkotunnelma ja bungalowit rakennettu korkelle tolppien varaan ja kulkeminen niihin tapahtuu riippusiltoja pitkin. On myös samassa hotellissa perinteisempääkin hotellihuonetta.

Muistan 1994 että ensimmäisissä häissä oli myös vuokrapuku, mutta kengät olivat omat. Se oli hyvin yksinkertainen tumma puku ja rusetti kaulassa. Vaimon puku oli teetetty ja muistaakseni varsin arvokas.

Toisissa häissä oli mahtipontinen hopeanvärinen saketti hattuineen päivineen ja kengätkin oli vuokraamosta. Puku oli arvokas, sillä sen vuokrakin vakuutuksineen oli noin 400 euroa. Me lähdettiin suoraan häistä häämatkalle ja puvun kävi palauttamassa best man.

Vaimo käytti omasta vaatimuksestaan äitinsä hyvin säilynyttä vihkipukua, joka tunattiin hänelle sopivaksi ja lisättiin vähän röyhellyksiä.

Thaihäissä minulla oli Bangkokista vuokrattu perinneasu valkoista ja kultaa, vaimolla teetetty asu valkoista, kultaa ja beesiä. Värit valittu hääpäivän ja astrologian mukaan.

Buddhalaisissa vihkiäisissä on kaava. Ensin perheen munkki valitsee suotuisan hääpäivän. Hääseremoniaan kuuluu kulkue, pari leikkiä ja itse kihlausseremonia.
      Parit rituaalit, veden siunaus, lahjukset vanhemmille ja onnittelujen vastaanotto.

Bileet kesti kaksi päivää. Nuorempien häävieraiden kanssa mentiin kanooteilla pikkuiselle luodolle ottamaan hääkuvia ja vaimon kauhistukseksi siellä oli nyrkin kokoisia rapuja luoto täynnä, jotka piti hätistää veteen ennenkuin sinne tohti mennä.

Kiikkerällä kanootilla ei ollut helppo rasti hääpuvussa vaimon nousta kastumatta luodolle, mutta kuvat saatiin otettua. Pitopalvelu oli hotellin puolesta ja kakku kuljetettu mantereelta kylmäkuljetuksena Tratista.

Oli mukavat häät, kaikki kehui ja oli hyvä idea mennä kimppakyydillä, niin kukaan ei päässyt "karkaamaan" ja monet sukulaiset saivat olla pitkästä aikaa kaikessa rauhassa toistensa seurassa.

Jopa anoppi ja appiukko juttelivat hymyillen keskenään, pidettyään mykkäkoulua useamman vuoden. Asuvat eri osoitteissa, appiukko poikansa sivurakennuksessa ja anoppi vaimoni rakennuttamassa talossa.

Suvusta löytyi myös trubaduuria ja laulajaa, sekä DJ. vehkeineen. Siitä me sitten sunnuntaina lennettiin Bangkokiin ja maanantaina Suomeen, jossa seuraavana viikonloppuna oli uudet bileet.

Voisin arvioida Senssu Tolosen kiusaksi mitä tuli maksamaan nuo häät minulle kahdessa maassa lentolippuineen päivineen.

Sitä ei vaimokaan tiedä tänä päivänäkään. Sanoin vaan että kaikki on hoidettu ja sitä ei tarvitse kenenkään miettiä, emme mene konkurssiin.

Vieraita oli noin 75, koko poppoolle majoituksista sai alennusta ja bussit kuskeineen ei paljoa Thaimaassa maksa. Vaimon puku oli kallis, en muista tarkkaan mutta ei tainnut satatuhatta bahtia riittää. Oman pukuni vuokraa en muista.

Pitopalvelu hotellilla oli Suomeen verrattuna huokea, olisiko juomineen ollut 6000 euroa ja se sisälsi useita ruokailuja ja juomaa sekä suolapalaa ja makeaa koko viikonlopun kellon ympäri. Henkilökuntaa likemmäs kymmenen.

Myötäjäisraha oli kohtuullinen, vähän yli viisi figuuria summassa. Thaimaassa sen maksaa myös thaisulho mennessään naimisiin thainaisen kanssa ja se ei ole yksin farangien velvollisuus.

Vaimo oli jo siunatussa tilassa, niin lennettiin luonnollisesti busineksessa. Suomen bileet maksoi suunnilleen saman verran kuin Thaimaan bileet.

Koko hoito noin 50 000 euroa sis myös sormukset. Oli jokaisen sentin ja bahtin arvoista. Se on 50 000 euroa enemmän kuin Senssun maistraattihäät.

2010

PS: MINÄMINÄÄ....

• Anonyymi

No mutta ohhoh ja wuuf sentään kuinka paljon sanoja, eikä yhtään valokuvaa ennen kuin tulee Kuksakuvaa Chiang Maista, joten uskokaa rakkaat, kaikki on totta kuin kirkon rotta.

VITTUKUHAUSKAA TAAS.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mutta ohhoh ja wuuf sentään kuinka paljon sanoja, eikä yhtään valokuvaa ennen kuin tulee Kuksakuvaa Chiang Maista, joten uskokaa rakkaat, kaikki on totta kuin kirkon rotta.

VITTUKUHAUSKAA TAAS.

Varmaankin myös aivan hurjasti kuitteja ja tiliotteita .... Varsinkin maksusta saaren hotellille parista bussikuormallisesta sukulaisia.

Tuut tuut.

• Anonyymi

Näin sinun juttujasi on hauska lueskella, sinulla on tapana korostaa itseäsi, ja keksiä vaihtoehtoista totuutta minusta ja Senssusta, toki se on selvää mt-ongelmaisen tarinointia, pahaa mailmaa vastaan, muttakuin poika raskas juttusi eivät millään muotoa muutu todeksi, ne on vain kuvitelmiasi... jotka vain vahvistavat diagnoosisi.

Milloin oikein aloitit miljonäärin elämäsi, kerroit että ajelit vuonna 1989 100 mk sierralla, vai lainasitko tämänkin Viskarilta, vai ihanko itse keksit... huomaa että avoviemäreistä enkä osakaslainoista ole kertonut mitään pitkään aikaan. Vaiko mökkitietä ajoit silla viskarilla, ei kun sierralla. Vai onko nämä vain haaveita lapsuudessa, ja mökistä joka sinulla ei ole koskaan ollut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin sinun juttujasi on hauska lueskella, sinulla on tapana korostaa itseäsi, ja keksiä vaihtoehtoista totuutta minusta ja Senssusta, toki se on selvää mt-ongelmaisen tarinointia, pahaa mailmaa vastaan, muttakuin poika raskas juttusi eivät millään muotoa muutu todeksi, ne on vain kuvitelmiasi... jotka vain vahvistavat diagnoosisi.

Milloin oikein aloitit miljonäärin elämäsi, kerroit että ajelit vuonna 1989 100 mk sierralla, vai lainasitko tämänkin Viskarilta, vai ihanko itse keksit... huomaa että avoviemäreistä enkä osakaslainoista ole kertonut mitään pitkään aikaan. Vaiko mökkitietä ajoit silla viskarilla, ei kun sierralla. Vai onko nämä vain haaveita lapsuudessa, ja mökistä joka sinulla ei ole koskaan ollut.

Bing ja huomenta.

Joo tää palsta alkaa jo vetämään vertoja vitsikirjoille, joten hauskuutta riittää yli äyräiden.

Aivan vetää katkeraksi ja kateelliseksi.

Tyttö on käynyt näemmä myös rippikoulun muiden kiireittensä ohessa.

Ja vallan kirkkohäätkin viettänyt tinderin kuulumatta kirkkoon.

Ja taas on rahaa palanut.

Sinsottia .... voi hyvänen aika sentään, mitä mahtoi konserni-isukin poika TT pulittaa omastaan?

Tytöllä todellakin kansipahvi falskaa.

Muuten mistä mahtaapi johtua sellainen että Tyttö aktivoituu oireilemaan vasta suomen aikaan nykyisellään?

> § <

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Bing ja huomenta.

Joo tää palsta alkaa jo vetämään vertoja vitsikirjoille, joten hauskuutta riittää yli äyräiden.

Aivan vetää katkeraksi ja kateelliseksi.

Tyttö on käynyt näemmä myös rippikoulun muiden kiireittensä ohessa.

Ja vallan kirkkohäätkin viettänyt tinderin kuulumatta kirkkoon.

Ja taas on rahaa palanut.

Sinsottia .... voi hyvänen aika sentään, mitä mahtoi konserni-isukin poika TT pulittaa omastaan?

Tytöllä todellakin kansipahvi falskaa.

Muuten mistä mahtaapi johtua sellainen että Tyttö aktivoituu oireilemaan vasta suomen aikaan nykyisellään?

> § <

Ja todellakin tytöllä pahvikansi on märkä ja falskaa, eikä edes ihan vähän, resupekka kuvittelee että kirkkovihkiminen oli kallista, ei ole, koska se kuuluu seurakuntalaisen palveluihin, ex-vaimoni kanssa meillä oli kirkkohäät, yksi tuttu pappi vihki meidät, Puotilan kappelissa, minä en ole kuulunut kirkkoon ainakaan 30 vuoteen, eikä nykyinen vaimonikaan, joten kirkkohäät eivät ole mahdolliset...

By NumBall HHN 63v.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja todellakin tytöllä pahvikansi on märkä ja falskaa, eikä edes ihan vähän, resupekka kuvittelee että kirkkovihkiminen oli kallista, ei ole, koska se kuuluu seurakuntalaisen palveluihin, ex-vaimoni kanssa meillä oli kirkkohäät, yksi tuttu pappi vihki meidät, Puotilan kappelissa, minä en ole kuulunut kirkkoon ainakaan 30 vuoteen, eikä nykyinen vaimonikaan, joten kirkkohäät eivät ole mahdolliset...

By NumBall HHN 63v.

Vuokramies on aina vuokra mies, on puvut ja autot osamaksulla, minulla ei ole koskaan ollut vuokrapukua, eikä tule eikä oikeastaan osamaksujakaan, niitä on vittumainen maksella vuosia, yritän pitää talouteni kunnossa, ja luulen tai oikeastaan tiedän että hoidan talouttani paljon paremmin kuin tämä neiti 2010, osakaslainat yms. Olen jopa hieman ylpeä siitä että olen päässyt elämässäsi suht. helpolla ei ole tarvinnut rassata hermoja talouden takia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

By NumBall HHN 63v.

Me napsautettiin naimisiin pääkaupungissa joka oli lähinnä toimistosta toiseen kulkemista ja kun paperit kädessä kaikkinensa niin lähetystöön seuraavana päivänä ja viettämään kaupnkielämää seuraavat päivät kunnes tuli vaimolle lupa lennähtää suomeen, kun keskustelin hieman vakavammin lähettilään kanssa.

Tyttö ei ole näemmä googlannut että sinkkutodistus tuli hankkia maistraatista / väestötietorekisteristä ja käännättää sekä laillista ulkoministeriössä.
        Taitaapi olla niin että ei tule sinkkutodistustakaan jossa kihlatun nimi tulee olla, koska ei saa Kuksakuvaa.

Juttu on nimittäin niin, että Tyttö ei vietä minkään tasoista perhe-elämää vaan flösöttää viskiensä ja fläppärinsä kanssa jossain vuokraläävässä pakoillen luurankojaan ja menneisyyttään niin sekaisin että on alkanut uskomaan omia haaveitaan tosiksi.

> § <

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Me napsautettiin naimisiin pääkaupungissa joka oli lähinnä toimistosta toiseen kulkemista ja kun paperit kädessä kaikkinensa niin lähetystöön seuraavana päivänä ja viettämään kaupnkielämää seuraavat päivät kunnes tuli vaimolle lupa lennähtää suomeen, kun keskustelin hieman vakavammin lähettilään kanssa.

Tyttö ei ole näemmä googlannut että sinkkutodistus tuli hankkia maistraatista / väestötietorekisteristä ja käännättää sekä laillista ulkoministeriössä.
        Taitaapi olla niin että ei tule sinkkutodistustakaan jossa kihlatun nimi tulee olla, koska ei saa Kuksakuvaa.

Juttu on nimittäin niin, että Tyttö ei vietä minkään tasoista perhe-elämää vaan flösöttää viskiensä ja fläppärinsä kanssa jossain vuokraläävässä pakoillen luurankojaan ja menneisyyttään niin sekaisin että on alkanut uskomaan omia haaveitaan tosiksi.

> § <

Aika todenmukainen analyysi neidistä, tosin en tiedä mitään sinkkutodistuksesta, se esteettömyystodistus ihan oikealta nimeltään, tuolle 2010 näyttää raha olevan kaikki kaikessa, meillä se prosessi meni jotenkin niin, että kävimme etukäteen maistraatissa, missä asiaa hieman harjoiteltiin, sitten oli juhlat johon olin kutsunut viisi kaveriani todistamaan, itse hääjuhla pidettiin kissanviikisissä, muutamalle henkilölle... vain kaksi parasta kaveria, isommat juhlat oli sitten laukaassa, yhdessä hotellissa, jonka omistajan tunne, vieraita oli 30-40 välillä, hotellin nimi on vuolake... omat juomat ja vuolakkeelta tarjoilut ainoa.. bissset tilasin ja viinit jostain saksalaisesta viina kaupasta, yksityistilaisuus maksoi 6000 mk sisälti 30-40 hengen viikonloppu majoituksen, ilman ruokia, juomien hintaa en muista, ne tuli rekalla saksasta, maksoivat muutaman tonnin... veroja en niistä koskaan maksanut, ne oli pakattu ruskeisiin pahvilaatikoihin... tuota harrastin muutaman kerran muutenkin suomessa, kertaakaan ei narahtanut tulliin, ja siitäkin oli vielä joku kuljetusvakuutus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika todenmukainen analyysi neidistä, tosin en tiedä mitään sinkkutodistuksesta, se esteettömyystodistus ihan oikealta nimeltään, tuolle 2010 näyttää raha olevan kaikki kaikessa, meillä se prosessi meni jotenkin niin, että kävimme etukäteen maistraatissa, missä asiaa hieman harjoiteltiin, sitten oli juhlat johon olin kutsunut viisi kaveriani todistamaan, itse hääjuhla pidettiin kissanviikisissä, muutamalle henkilölle... vain kaksi parasta kaveria, isommat juhlat oli sitten laukaassa, yhdessä hotellissa, jonka omistajan tunne, vieraita oli 30-40 välillä, hotellin nimi on vuolake... omat juomat ja vuolakkeelta tarjoilut ainoa.. bissset tilasin ja viinit jostain saksalaisesta viina kaupasta, yksityistilaisuus maksoi 6000 mk sisälti 30-40 hengen viikonloppu majoituksen, ilman ruokia, juomien hintaa en muista, ne tuli rekalla saksasta, maksoivat muutaman tonnin... veroja en niistä koskaan maksanut, ne oli pakattu ruskeisiin pahvilaatikoihin... tuota harrastin muutaman kerran muutenkin suomessa, kertaakaan ei narahtanut tulliin, ja siitäkin oli vielä joku kuljetusvakuutus.

kerran tilasin muutaman lavallisen baltikaa pietarista, se narahti tulliin... ihmettelivät vain määrää olisko ollut kolme tai viisi lavaa, rekalla... mutta silloinkin en joutunut maksamaan veroja, olisiko ollut mun 50 vuotispäivät, saksasta tilaamalla ei koskaan tulliin...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä oli kahden hengen hääjuhlat kuherruskuukauden ajan, mutta naimisiin meno ja suomeen lähtöjuhlat oli täällä Chiang Maissa suvun kanssa.
        Silloinen kihlattuni ja sittemmin nykyinen vaimoni maksoi ravintolalaskun lompakostani, enkä tiedä mitä maksoi, arvelen että jokseenkin paljon.
        Ei ollut orkesteria, ei esiintyviä taitelijoita, eikä ilotulitusta, mutta oli "Tervapadat".
        Muuten nuo padat on aika tunnelmallisia ja olen kaksi tänne väsännyt.
        Valurautapadan pohjaan reikä ja kaasupullosta letkun ja pienen kupariputken päähän öljypolttimon sopivan kokoinen suutin.
        Luo mukavasti tunnelmaa pimeällä liekki.
        Ai niin, suositushan on että viikossa tulisi syödä kaksi kertaa plaa, joten loimutusta tiedossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä oli kahden hengen hääjuhlat kuherruskuukauden ajan, mutta naimisiin meno ja suomeen lähtöjuhlat oli täällä Chiang Maissa suvun kanssa.
        Silloinen kihlattuni ja sittemmin nykyinen vaimoni maksoi ravintolalaskun lompakostani, enkä tiedä mitä maksoi, arvelen että jokseenkin paljon.
        Ei ollut orkesteria, ei esiintyviä taitelijoita, eikä ilotulitusta, mutta oli "Tervapadat".
        Muuten nuo padat on aika tunnelmallisia ja olen kaksi tänne väsännyt.
        Valurautapadan pohjaan reikä ja kaasupullosta letkun ja pienen kupariputken päähän öljypolttimon sopivan kokoinen suutin.
        Luo mukavasti tunnelmaa pimeällä liekki.
        Ai niin, suositushan on että viikossa tulisi syödä kaksi kertaa plaa, joten loimutusta tiedossa.

On taas yö mennyt itsensä kanssa keskustellen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On taas yö mennyt itsensä kanssa keskustellen.

Joo ja nyt juntti on herännyt oireilemaan, joten anna palaa ja katsotaan ken on sun keskustelukumppanis ja mitä sanaa keskenänne vaihdatte.

• Anonyymi

Hehheh näitä yksikkökaksikon häätarinoita, "juomat Saksasta rekalla 30 hengelle" ja sitten on ollut teetetty puku maistraattiin josta sai mukaansa söpön pussukan.

30 hengen juomat 80- luvun kirkkohäiden jälkeen mahtuu Datsunin peräkonttiin. Siihen ei rekkaa tarvita.

"Toisella" höperöllä on eläkepäivänä taas valurautapatoja ja "silloinen kihlattu ja sittemmin nykyinen vaimonsa maksoi ravintolalaskun sulhon lompakosta ja maksoi jokseenkin paljon"

Poikaparka edelleenkään ei ole koskaan Chiang Maita nähnyt, eikä mitään vaimoa ole olemassakaan. Symbioosi vesipään kanssa on niin vahva, että kahta erillistä identtistä keskosta ei voi olla.

"Vuokramies on aina vuokra mies, on puvut ja autot osamaksulla, minulla ei ole koskaan ollut vuokrapukua, eikä tule eikä oikeastaan osamaksujakaan",
      -Mainosti Päämies.

Johtuu siitä että olet mennyt Liekkipieru- T- paidassa naimisiin maistraatissa, eikä sinulla ole rahaa satojen eurojen vuokraan. Ilman luottotietoja et ole koskaan saanut osamaksulla edes autoa, etkä pankista lainaa taloon.

Siksipä sinulla ei koskaan ole ollut kunnollista autoa ja nykyään ei ollenkaan. Siksi sinulla ei myöskään ole ollut koskaan omistusasuntoa. Ainoa auto oli Lada ja sekin oli appiukon hankkima vaimollesi.

Nykyinenkin tonnin Navara on vaimosi auto ja sitäkään vaimoa ei näy enää missään, mutta nyt on hyvää aikaa taas unelmoida rikkaudesta ja rakkaudesta pari päivää, kun sairaseläke kuumottaa tilillä.

Ensi viikon lopulla se eläke on kurlattu kitusiin ja iskee taas alemmuudentunne vahvana.

2010

• Anonyymi

Just just jatkahan tietämättömyytesi päivittämistä mielikuvituksella, kuten maniassa on tapana.

• Anonyymi

Kengistään poika tunnetaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      23
      2742
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2302
    3. Mitä ajattelit ensimmäisenä kaivatustasi

kun näit hänet?
      Ikävä
      148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2180
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1792
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1652
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1586
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      294
      1470
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1409
    Aihe