Liikennevalot

Anonyymi-ap

Mihinkähän Loimaalla voi valittaa liikennevalojen toiminnasta?

18

796

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Yleensä kai kunnat vastaa mutta täällä valot on vain läpi kulkevalla kadulla, joka on pätkä seututietä, mutta Loimaa (ins. Osmo Hongisto) tai Väylävirasto.

lajijasuris

• Anonyymi

Poliisipäällikölle.

• Anonyymi

Siinä voisi samalla antaa muutenkin palautetta poliiisipäällikölle, vaikka nyt sitten niistä jokavuotisista perenniaaleista, mopopojista.

• Anonyymi

Liittyykö tämä parkin risteykseen missä anturiohjaus on vaihdettu aikaperusteiseksi? Tätä olen itsekin ihmetellyt mutta tullut siihen tulokseen että joku parempi ihminen on muuttanut joko siihen uuteen rivitaloon parkkia vastapäätä tai sitten sinne ammattikoulun / valloxin lähelle. Siinä loimaa-alastaro liikenne seisoo pari minuuttia eikä risteävällä tiellä liiku tai olekaan kukaan.

• Anonyymi

Siihen, missä Myrskylinnankadulta noustaan Pikatielle. Odotin siinä arviolta nelisen minuuttia, kunnes kyllästyin. Tuona aikana vaihtuivat Pikatien suuntaiset valot 4 kertaa. Myös Lidlistä päin Hirvikoskenkin suuntaan kääntyville. Anturiohjauksen poistamisen perustelut vain kiinnostaisivat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siihen, missä Myrskylinnankadulta noustaan Pikatielle. Odotin siinä arviolta nelisen minuuttia, kunnes kyllästyin. Tuona aikana vaihtuivat Pikatien suuntaiset valot 4 kertaa. Myös Lidlistä päin Hirvikoskenkin suuntaan kääntyville. Anturiohjauksen poistamisen perustelut vain kiinnostaisivat.

Kuin myös, ja lopulta sittem sopivassa kohtaa päin punasta.

lajijasuris

• Anonyymi

Milloinkahan ST1:n risteykseen saadaan niinä vähinä liukkaina päivinä soraa, kun oikeesti tarvitaan. Melkein yhden käden sormilla laskettuna, mutta vielä en ole nähnyt aamua jolloin asia olisi hoidettu.

Taas tänään uusilla talvirenkailla sai ylämäkeen ihmetellä kun auto lähti liukkaalla kuin etana, sorasta ei tietoakaan. Varmaan tiepiirillä tai kenelle nuo nyt sitten kuuluvatkaan asia ei näytä kiinnostavan pätkän vertaa. Eikä noista valoista ole muutenkaan kuin harmia, kiertoliittymä toimisi tuossa niin kuin kaikissa risteyksissä parhaiten. Käykääpä esim. Sastamalla tutustumassa, ei ainoitakaan liikennevaloristeystä, vaan risteyksissä on erikokoisia ja muotoisia, paikkaan sopivia, kiertoliittymiä.

• Anonyymi

Joo onpa ikävä ansa se myrskylinnankadun risteys kun tietämätön sieltä koittaa kaupunkiin päin lähteä, mäkin syksyllä parit valot odotin ja käännyin sitten hirvikoskelle päin punasta mutta miten poliisi mahtaisi tilanteen katsoa, ei kai sakkoa sentään antaisi kunnei siinä vaihtoehtoja ole, valot kuntoon!

• Anonyymi

No tänään lauantaina aamulla klo 08.43 huitteilla tulen H-kosken suunnalta Puistokadun valoihin, ketään ei missään, vihreä näkyy. Paitsi tietysti 100m ennen valoja, niin ne syttyy punaiseksi. Edelleen ei ketään lähimaillakaan. No, pällistelin siinä sitten tyhjää risteystä sen 15...20s. On nämä valot niin joustavat ja järkevät (juu, saattaa joskus arkisin klo 07.55 ja 16.05 pintaan sivuteiltä tulijoita helpottaa).

• Anonyymi

Mitä siinä sitten odotit? Kaikki on nykyään sellaisia hiiriä että hävettää.

Se jos jokin on kiellettyä, ei tarkoita että sitä ei saisi tehdä.

Itse olen jo ajat sitten ottanut käyttöön maailmalta opitun systeemin, jos ei ole tulijoita, niin sitten mennään, on se väri mikä hyvänsä. Suosittelen muillekkin.

Se vasta tyhmältä näyttää kun siihen risteykseen tulette ja valot vaihtuu, hidastatte ja siinä odotatte. Ei tuolla Suomen rajojen ulkopuolella näin toimita. Siellä osataan käyttää vielä ihan järkeäkin.

Sakkoja siitä ei muuten saa. Että sitä ei tarvitse pelätä.

Vai meinaatteko että ne Chengdussa, Shenzheneissä tai Bangkokissa pysähtyy valoihin jos joku ei ole tulossa? PS. noiden kaupunkien yhteenlaskettu luku on n. 40 miljoonaa. Täällä Loimaallahan meitä onkin 15000 tuhatta...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse olen jo ajat sitten ottanut käyttöön maailmalta opitun systeemin, jos ei ole tulijoita, niin sitten mennään, on se väri mikä hyvänsä. Suosittelen muillekkin.

Se vasta tyhmältä näyttää kun siihen risteykseen tulette ja valot vaihtuu, hidastatte ja siinä odotatte. Ei tuolla Suomen rajojen ulkopuolella näin toimita. Siellä osataan käyttää vielä ihan järkeäkin.

Vai meinaatteko että ne Chengdussa, Shenzheneissä tai Bangkokissa pysähtyy valoihin jos joku ei ole tulossa? PS. noiden kaupunkien yhteenlaskettu luku on n. 40 miljoonaa. Täällä Loimaallahan meitä onkin 15000 tuhatta...

"Se jos jokin on kiellettyä, ei tarkoita että sitä ei saisi tehdä."
        Tuosta koituvien vahinkojen määrä pysyy sitä pienempänä, mitä vähemmän kaltaisiasi on.

"Se vasta tyhmältä näyttää"
        Onko sinulle siis tärkeää olla näyttämättä tyhmältä?

"Sakkoja siitä ei muuten saa. Että sitä ei tarvitse pelätä."
        Tuosta kannattaa ottaa ruutukaappaus, että on sitten mitä näyttää poliisille.

ps Loimaalla on vain n 15 000 asukasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No eipä ollut minun matka parista kymmenestä sekunnista kiinni, mutta ei tuollainen ole muuten järkevää valojen toimintaa, varsinkaan saastutuksen kannalta, turhaa pysähtymistä ja kiihdytystä, niin minulta kuin taaksenikin ehtineeltä. Ja sitten vielä sille, joka siinä minun lähtiessä tuli sieltä lukion suunnalta ja tietysti joutui sitten pysähtymään. Kun ilman valoja olisimme minä ja takana ollut ehtineet mennä jo Shellin luo ja tämä Puistokadun tulija sitten päässyt jouhevasti Pikatielle. Tuota sakkokommenttia ei voi kuin nauraa, huono trolli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Erikoinen ajatusmaailma jos jokin on kiellettyä ei se tarkiota ettei sitä saisi tehdä. Tolla periaatteella ei pysy kovin kauaa vapaalla jalalla. Vaikka koko katu on tyhjä pitää valitettavasti pysähtyä punaisiin. Jos ei pysähdy siitä valitettavasti saa ainakin varoituksen jos virkavalta yllättää. Kommentoija ei ole koskaan ajanut suomen rajojen ulkopuolella kannattaa mennä kokeileen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Erikoinen ajatusmaailma jos jokin on kiellettyä ei se tarkiota ettei sitä saisi tehdä. Tolla periaatteella ei pysy kovin kauaa vapaalla jalalla. Vaikka koko katu on tyhjä pitää valitettavasti pysähtyä punaisiin. Jos ei pysähdy siitä valitettavasti saa ainakin varoituksen jos virkavalta yllättää. Kommentoija ei ole koskaan ajanut suomen rajojen ulkopuolella kannattaa mennä kokeileen

No siellä nimenomaan ajetaan päin punaisia, ohitetaan oikealta ja vasemmalta, tuuttaillaan sata lasissa, ajetaan ylinopeutta ja ilman vakuutuksia tai korttia jne. jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varoitus nyt jotenkin menee mutta sakkoa ei kyllä pitäisi saada, jos ei ketään ole lähimainkaan, koska silloin ei liikenneturvallisuus vaarannu mitenkään.

Mutta sitten on eräs poikkeus millon punaisia päin saa ja oikeastaan pitäisi ajaa - tosin varovaisesti - kun takana hälytysajoneuvo tulossa eikä pääse ohi. Eikös sitä vaan toiset junnaa siinä paikallaan, nähnyt täälläkin ja muualla. Näille vois antaa reippaasti sakkoo, niin eiköhän tarkkaavaisuus parane ja tule reflekseihin vipinää jatkossa! Jos ei, kortti pois, ovat vaaraksi muutenkin. Sitten on niitäkin, kun lukee sääntöjä kuin piru raamattua. Mä sanoin kerran yhdelle, että ajaa punasia päin kun ketään ei tule ja ambulanssi takana tulossa - mutku ei saa ajaa!!! Ite ole useammankin kerran, ajanut pitkähkön pätkän ylinopeuttakin yhdellä ahtaalla kadulla, enkä koskaan ole survonut jarruja pohjaan kesken ajon niinku valitettavan usein myös tehdään.

lajijasuris

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varoitus nyt jotenkin menee mutta sakkoa ei kyllä pitäisi saada, jos ei ketään ole lähimainkaan, koska silloin ei liikenneturvallisuus vaarannu mitenkään.

Mutta sitten on eräs poikkeus millon punaisia päin saa ja oikeastaan pitäisi ajaa - tosin varovaisesti - kun takana hälytysajoneuvo tulossa eikä pääse ohi. Eikös sitä vaan toiset junnaa siinä paikallaan, nähnyt täälläkin ja muualla. Näille vois antaa reippaasti sakkoo, niin eiköhän tarkkaavaisuus parane ja tule reflekseihin vipinää jatkossa! Jos ei, kortti pois, ovat vaaraksi muutenkin. Sitten on niitäkin, kun lukee sääntöjä kuin piru raamattua. Mä sanoin kerran yhdelle, että ajaa punasia päin kun ketään ei tule ja ambulanssi takana tulossa - mutku ei saa ajaa!!! Ite ole useammankin kerran, ajanut pitkähkön pätkän ylinopeuttakin yhdellä ahtaalla kadulla, enkä koskaan ole survonut jarruja pohjaan kesken ajon niinku valitettavan usein myös tehdään.

lajijasuris

Niin ihmisiltä tuntuu puuttuvan logiikka. Jos siinä ei ketään näy lähimainkaan, ei sillä silloin ole myöskään kissalan poikia missään näköetäisyydellä näkemässä että ajelet päin punaisia.

Tietystikään älykäs ihminen ei ala ylittämään risteystä punaisia päin, jos siinä jossain möllöttää näköetäisyydellä poliisimaija, tai yhtään mikään muukaan auto.

Mutta ei maijaa = ei sakkoja. Yksinkertaista.

• Anonyymi

Kissalanpojat paikalle A-tikkailla korjaamaan sähkövika.

• Anonyymi

Minulla on sellainen olo, että anturointi on rikki ja ovat vaihtaneet valot kellolle siksi aikaa kunnes anturointi korjataan.

Mutta tuskin korjataan ihan pian, koska minulla on myös sellainen olo, että tie asfaltoidaan uudelleen ehjä jo ensi kesänä-syksynä ja anturointia on ihan turha tehdä tai korjata ennen asfaltointia, koska se kuitenkin siinä jouduttaisiin uusimaan. Eli kello on käytössä todennäköisesti asfaltointiin asti.

On kuitenkin jo niin huonossa kunnossa ja niin monta vuotta edeltävästä asfaltoinnista, että olisi loogista että asia voisi olla jotenkin näin.

Kuitenkin tämä on arvailua mutta silti...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2605
    2. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      396
      2107
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      20
      1862
    4. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      138
      1724
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      120
      1593
    6. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      15
      1521
    7. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      0
      1112
    8. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      21
      1103
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1009
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      63
      915
    Aihe