Toimeentulotuki

Anonyymi-ap

Hyväksytäänkö jonkulle toimeentulotuki laskuun netti ja puhelin laskut. Entäs silmälasit

12

367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mee töihin.

      • Anonyymi

        Pistetään kaikki työttömät töihin,


      • Anonyymi

        Milloinhan kaikki tuollaiset idiootitkin lopulta ymmärtävät ettei töihin mennä vaan töitä SAADAAN?!
        Se on hyvä huudella kun on itsellä vakipaikka...
        Toivon todella että kaikki kaltaisesi vielä yksi kaunis päivä liittyvät joukkoon tummaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloinhan kaikki tuollaiset idiootitkin lopulta ymmärtävät ettei töihin mennä vaan töitä SAADAAN?!
        Se on hyvä huudella kun on itsellä vakipaikka...
        Toivon todella että kaikki kaltaisesi vielä yksi kaunis päivä liittyvät joukkoon tummaan!

        Niin justiinsa, vaikka onhan heitäkin jotka ei töihin mee vaikka pääsisi, kuka mistäkin syystä.
        Sitten pistetään nyt jatkoksi karmee sepsis-tapaus, joilloin ei töihin niin vaan mennäkään - monet kun ei tunnu ymmärtävän että on myös oikeasti pahoin sairaita&vammautuneita!:
        https://yle.fi/a/74-20102542

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin justiinsa, vaikka onhan heitäkin jotka ei töihin mee vaikka pääsisi, kuka mistäkin syystä.
        Sitten pistetään nyt jatkoksi karmee sepsis-tapaus, joilloin ei töihin niin vaan mennäkään - monet kun ei tunnu ymmärtävän että on myös oikeasti pahoin sairaita&vammautuneita!:
        https://yle.fi/a/74-20102542

        lajijasuris

        Niin on totta että ei mennä töihin jos ei mistään saa töitä. Itse aikanani kun jäin työttömäksi hain joka paikkaan mikä oli mahdollista. Työkkäristä ei ollut mitään apua, turha laitos.
        Jos ei saa töitä niin ei saa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on totta että ei mennä töihin jos ei mistään saa töitä. Itse aikanani kun jäin työttömäksi hain joka paikkaan mikä oli mahdollista. Työkkäristä ei ollut mitään apua, turha laitos.
        Jos ei saa töitä niin ei saa

        Joo eikä työn saanti ole aina kiinni koulutuksesta ja kokemuksesta sekä terveydestä. Ihan turhasta heille maksetaan palkkaa. Kuka muka on saanut oikeita töitä heidän avullaan - simputtajia koko sakki.

        Kaikkein älyttömintä minusta systeemissä on se mikä itse siinä olin eli työkyvytön työnhakija kymmenkunta vuotta. Ikinä ei tarjottu ja velvotettu mitään, mutta silti olin täysin työkyinen joka väkisin pitää itseään työkyvyttömänä etc, ja täysin pölkkypääkin vielä niin mitään työtä tartte ajatellakaan mun oirekuvalla, kun ei paljon muuta voi kuin kotona möllöttää 😢

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Netti ja puhelin laskut eivät kuulu tuen piiriin.

      Silmälaseihin voi saada onnettoman tuen.

      • Anonyymi

        Kuuluu kai netti ja puhelin mutta eikö ne ole mukana siinä perusosassa ts. laskuihin ei erikseen saa kun ne on jo kertaalleen huomioitu. PItäisi nyt laseihinkin saada, jos ne on välttämättömät. Mä katsoin viimeksi, kun ostin, mutta sitten tuli se kun ne "rokottaa" pienestäkin jemmarahasta ja tässä ei taida painaa yhtään se ootko terve vai sairas tai asutko yksin vai et - enkä siis hakenutkaan. En vaan oikein ymmärrä, jos tt:lla kumminkin maksetaan esim omistisasunnon kuluja, vaikka myymällä saisi muutaman kymppitonninkin

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Mitä kuluja omistusasunnosta maksetaan jotain korkoja vai.. jos ei oo varaa asua omistamassaan asunnossa niin silloin se pitää myydä

      • Anonyymi

        Tässä linkissä: https://www.kela.fi/toimeentulotuki-asumismenot
        "Asumismenoina voidaan huomioida
        ...omistusasunnossa (osakehuoneisto):
        hoitovastike, ylimääräinen vastike ja tontinvuokravastike
        pääoma- tai rahoitusvastikkeen osuus, jolla katetaan yhtiölainan korkomenoja
        erilliset vesimaksut ja lämmityskulut
        saunamaksu
        henkilökohtaisen asuntolainan korot, jos laina on otettu asunnon hankintaa tai perusparannusta varten

        omistusasunnossa (omakotitalossa):
        välttämättömät hoitomenot eli lämmityskustannukset, vesimaksut ja kiinteistökohtaiset menot (esim. jätemaksu, nuohousmaksu, vakuutusmaksut, kiinteistövero sekä tontin vuokra)
        henkilökohtaisen asuntolainan korot, jos laina on otettu asunnon hankintaa tai perusparannusta varten..."

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Ohhoh jopas jotakin .elikkä pitäs olla oma asunto et saa jotain😂

    • Anonyymi

      EI.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe