Bussilippujen hinnat taas

Anonyymi-ap

Korottuu taas!
Kun ei tarpeeksi matkustajia, nostetaan lippujen hintaa!
Luulenpa ettei kohta muut kulje bussilla kuin vanhukset ja ne jotka ilmaiseksi pääsee.
Pitäisiköhän ostaa rollaattori niinkuin nämä spuget, ettei tarvi maksaa.
Ainakaan hintojen korotus ei todella tuo lisää maksavia matkustajia, nyt kun on mankelit ja skuutit. Joilla ajellaan vielä pitkään, kunnes lumi tulee.
Ne nostaa talvikaudeksi, eli alkaen 7.8.2024 ( mikä talvikausi tämä on ) esim. kertalippu maksaa käteisellä 3.80

Talvikauden alkaessa 7.8.2024 aikuisen kahden vyöhykkeen käteis-, arvo- ja mobiililipun sekä lähimaksulipun hintaa korotetaan 0,20 euroa. Alennusryhmien (lapsi, nuori, opiskelija ja seniori) kahden vyöhykkeen käteis-, arvo- ja mobiilipuissa hintaa korotetaan 0,10 euroa.

Onko missään muussa kaupungissa, paitsi ehkä Kouvolassa näin korkeita hintoja?
Huomaa ettei ole pahemmin kilpailua tässä kaupungissa, mutta kyllä se loppu tulee lsl liikenteellekin näillä hinnoilla.
Niitä kabusseja ajatellaan niin kauan kuin vähänkään liikkuu. Hirveä löyhkä sisällä kun alustan hajut tunkee jo joka raosta, penkit paskana eli rikki.
Itse en mene kyytiin jos näen niitä paskoja vaan odotan seuraavaa joka yleensä on se kunnollinen, toimiva, ilmastoitu, mistä tässä maksetaankin! Niissäkin eräät kuskit voisi opetella laittamaan sen ilmastoinnin PÄÄLLE! Näyttää olevan jumalattoman vaikeaa niitä nappuloita opiskella!!
Kuskitkin nämä jotka ei Suomea puhu, istuu kuin mykkä paskalla. Ei sanaa suusta tule jos joku kysyy. Ajotaito monellakin hankittu mistä lie. Pysäkille oikaistaan reunakivien yli ja ympyrässä yritetään ajaa suoraan.
Kai niitä saa halvemmalla kuin kotimaisia hyviä. Loppu häämöttää!!
Ei tule ikävä !

18

394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kohta ei ole aikatauluvihkojakaan. Siis voimassa olevia. 2.6.2024 loppui viimeisen voimassaolo. Nyt vaan arvaillaan.

      • Anonyymi

        Ei ihme että arvailumatkustajien määrä laskee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihme että arvailumatkustajien määrä laskee.

        Itse olen lisännyt matkustamista bussilla, koska luovuin omasta autosta sen kustannusten syystä. Säästöä syntyy jo 4 numeroinen lukema euroja vuodessa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen lisännyt matkustamista bussilla, koska luovuin omasta autosta sen kustannusten syystä. Säästöä syntyy jo 4 numeroinen lukema euroja vuodessa!

        Omalla autolla ei ajele muut kuin rikkaat.
        Porukka aina valittaa, että kuinka huonoa palkkaa saa, ja silti on auto perseen alla, jolla kuljetaan jopa matka kadun toisella puolella sijaitsevalle kioskille. Sinne mennään joka pe eurojackpottaamaan omalla autolla. Eihän se palkka voi mikään huono olla, jos on varaa omaan autoon. Sitten on huono palkka, kun ei ole varaa hommata autoa. Kukaan täysjärkinen ei käy töissä vain sen takia, että kuukaudessa jää vajaa sata euroa laskujen jälkeen ruokaan, vaatteisiin, hygieniatarvikkeisiin ja elämiseen.


    • Anonyymi

      Matkustajamäärä väheni kun ei kukaan viitsi arvuutella bussien kulkua kun aikatauluvihkot lopetettiin. Ne kellä nuo älyttömät puhelimet kuittaa sillä mielummin mankelin tai skuutin käyttöön kuin seisoo pysäkillä. Kepeät mullat vaan (L)ahden (S)eko (L)iikenteelle...

    • Anonyymi

      Ilmanko LSL kertoi juhlivansa vuosiaan kun pitää nyt kerätä juhlakulut asiakkailta!

    • Anonyymi

      Lippujen hinnat nousevat koska arvonlisävero.

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Helsingissä on kesä ale lipuissa ja siellä esim. kertalippu normaalisti on 2,95 €
      Joo on isompi kaupunki. Ei terveyskeskus maksuja jne. jne
      Koiviston auton on aivan turha odottaa matkustajamäärän nousevan näillä hinnoilla. Olkoon syy mikä tahansa,!
      Siitä vaan lypsämään kaupungilta lisää tukea!

    • Anonyymi

      Kannattaa vertailla eri kaupunkien bussilippujen hintoja ja miettiä...

    • Anonyymi

      Kouvolassa kausilippu 44,00
      Kertalippu 3,50 ja voimassa 2 tuntia huom.
      Hämeenlinna 2023 oli 3,20 jopa vielä alensivat lippujen hintoja 5% sivulla luki että Lahden kaupungin ajamilla vyöhykkeillä lippujen hinnat eivät alene. No todella, odottikin joku!!
      Kun sai kaupungin tukemaan niin helppo lypsää joka vuosi lisää.
      Silti jos pääset töistä klo 23.00 älä kuvittelekaan pääseväsi bussilla kotiin, paitsi perjantai ja lauantai iltoina. Muina iltoina sinä kävelet jos ei ole omaa autoa, jolloin bussilla kulkeminen on muutenkin turhaa 😂
      Tämä on Lahdessa valitettavasti totta.
      Nuoriso sotkee bussit, kuskit ei päätä käännä että näkisi mitä tapahtuu, ei uskalla eikä kiinnosta.
      Joka toisella joku tölkki kädessä bussin mennessä ja sitä lipitetään kuin äidintissiä koko
      matka. Toki se jätetään tietenkin sinne penkkien
      väliin, kun se painaa paljon enemmän tyhjänä niin ei voi, voi voi, viedä roskiin.
      Eihän Lahtelaiset toki tyhmiä ole. Vaan erittäin laiskoja!!
      Nuoriso.. kotikasvatus ( MIKÄ? ) eihän sitä opi mitä ei ole. Se näkyy ja kuuluu ihan kaikille siellä bussissa matkustaville.
      Ei nämä feminiiniset isät osaa poikiaan kasvattaa kun itsekin ovat vaille sitä jääneet omilta isiltään. Vai mikä olikaan syy tänä päivänä?
      Onneksi yksi idiootti jäi sentään kiinni tussilla töhrimisestä. Siinä vanhemmille miettimistä, toivottavasti tulee todella iso lasku!!

    • Anonyymi

      Mielestäni LSL:n liput ovat suht kohtuuhintaisia, verrattuna tosiaan vaikka HSL:n lippuihin. Lähimaksulla (eli pankkikortilla) maksettaessa kertalippu on voimassa 90 min. Lahti on pinta-alaltaan niin pieni kaupunki, että usein siinä ajassa ehtii hyvin hoitaa asiansa, eli pääsee samalla hinnalla vielä takaisinkin kotiin.

      • Anonyymi

        Juurikin näin eli olen samaamieltä miten kerkiää keskustassa asioida yhdellä maksulla jos haluaa, eikä ole edes kiire toimia.


    • Anonyymi

      Siksi siellä on halvemmat liput vai? Eikä terveyskeskus maksuja! Mikähän etuus se mahtaa olla?!

    • Anonyymi

      2.80€ lähimaksulla ja sisältää 90min. käyttöajan!
      Hanki rollaattori ja matka on aina ilmainen. Kerran oli hyvä tarjous eli 69€ vain nopeimmille...

    • Anonyymi

      Kuka maksaa käteismaksulla bussissa ja samalla +1€ enemmän?
      Koronan aikaista käytäntöä pyritään jatkamaan, mutta kovakalloiset maksaa kolikoilla vaikka väkisin ja palvelua moittien...
      Se on jotain Lahtelaisuutta että omaa mokaa muunnetaan yleiseksi ongelmaksi jota kuuluukin haukkua...

      • Anonyymi

        Täällä Tampereella ei ole enää vuosiin voinut maksaa bussimatka käteisellä. Kuukausilippu, A ja B vyöhyke, maksaa 61 euroa. Ei tästä ole kuin kuusi vuotta, kun se oli 50 euroa. Huima on ollut korotus ajassa, joka on mennyt ihan humps tuosta vaan. Toinen humpsaus, niin se maksaa jo satasen. Kuusi vuotta menee niin nopeasti, ettei ole tosikaan, ja rahan arvo heikkenee vielä liukkaammin.
        Inflaatio on ahneen neron/hullun keksintö.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe