skootterin viritys

skootterilla kulkija

miten saa cpi hussar:in viritettyä? ois kiva kulkee vähän nopeammin kuin 45km/h

45

51653

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiki

      Prikka pois, viilaa mäntää pakoaukon kohdalta, päältä siis pari millii ja vastakkaiselta puolelta alta pari millii, ja avarra pakoputkee

    • poliisi

      viritä sillä jäät kiinni ihan varmasti, maksat vuoden moottoripyörävakuutuksen, (n.1000 eur) ja sakot päälle...tulee kalliiksi ...ja voi mennä myös henki riepu, kysyppä vielä äidiltä ennenkuin virität

      • Poliisi!!!!!!!!!

        ymmärrän kyllä kantasi kansan turvallisuuden vuoksi että mopoja ei saa virittää, MUTTA itse olen (kaverien kanssa) tutkinut HIEMAN asioiden taustoja ja näin se menee!: EDES mikään ylikonsta ei saa ratsata mopoa ilman etsintälupaa ja se täytyy hankkia oikeuden kautta -13 vuotias tuleva kaahari


    • ei pelkää poliiseja

      viritä viritä tehari eka.

      • okok

        Kaveri sai sakot kun ajoi kypärä otsalla poliisien ohi.Ja kyllä ne ihan perään lähti.


      • Tottakai.
        okok kirjoitti:

        Kaveri sai sakot kun ajoi kypärä otsalla poliisien ohi.Ja kyllä ne ihan perään lähti.

        Niin se on. Tyhmyydestä sakotetaan.


    • kawa poika

      pako putkessa on semmonen yli määränen lenkki siellä on ne kurit ja imukaulassa ja ilman puhdistajassa on kanssa! joissain malleissa on vielä variaattorin alla semmonen rajotin rikka!

    • olkku

      ota varist prikka pois ja tuki hukkaputki ja vaihda isompi pää suutin.

    • vippi91

      Noo avaat variaattorin kopan ja otat prikan pois ja ostat piristys sarjan niitä saa sieltä mistä oot ostanu ja sitte pistät teharin

    • Cpi

      Osta piristyssarja moposportilta.

    • RipaKKo-

      Osta isommat "haulet" variaattoriin maksaa noin 20e
      sitte tehoputki noin 60-80e (käytettynä)
      sitte prikan vois ottaa pois
      sitte ohita rajootin tai kannattaa pistää sellanen nappi tai sellanen "klipsu" siihen että jos on poliisia kylillä niin käännät sen klipsun niin menee rajootin päälle ja jos ei oo poliisia.... niin pois päin..

      • käytä

        mitään näistä neuvoista... vahingoitat vaan omaa menopeliäsi ja vähennät sen jälleenmyyntiarvoa. kaiken lisäksi saattaa polliisi yllättää. eikö ole viisain ratkaisu että annat olla vakiona ja myyt sitte pois kun autokuume iskee...? saat paremman hinnan vakiosta ku virivehkeestä...


      • mopo.jortikka.jopötissä.24h...
        käytä kirjoitti:

        mitään näistä neuvoista... vahingoitat vaan omaa menopeliäsi ja vähennät sen jälleenmyyntiarvoa. kaiken lisäksi saattaa polliisi yllättää. eikö ole viisain ratkaisu että annat olla vakiona ja myyt sitte pois kun autokuume iskee...? saat paremman hinnan vakiosta ku virivehkeestä...

        voi vittu kaikkea sitä kuuleekin.. ostat suoraan moposrtista malossin mhr replican 68cc 282.00€ ja siihen tilaat malossin putken turusta 290€ ja ostat malossin owerrangen ja kaiken mailman kisa kytkin härpäkettä halvimmat on 50€ eteenpäin.. ja halvimmat malossin multivarit on 70€ luokkaa ja rulliakin taisi saada 2 parit mukaan.. ja kaikkien kylkeen ostat viell malossin klevar hihinan 40€ ja sitten moposportilta josta nuo kaikki nytten saakin niin ostat delorton 19mm kaasarin tai jopa vaikka 22mm jos rahapussukka on iso.. tosin sähköt kannattaa uusia sytytyksen parantamiseksi. nuo kun isket siihen sun hussariin niin veikkanpa että siinä 60kmh kohalla sun katteet lepahtaa johonki huitsvittuun. mutta noilla se ainakin kulkee. tai sitten ostat multa mbk nitron vaan se on valmiiks tirmmattu.. niin ja tosin nuo kypärä puheet ovat aivan paskaa.. ajoin itse ilman kypärää pv.eellä niin kyllä se poliisi perään lähti ja ajokin ihan tarpeeksi kauan 35min. että ei kannata ilman kypärää ajaa.. mutta kyllä niitä poliiseja oppii varomaan ja tosin ei karkuun menoa olla pois suljettu ja jos joku tyhmä kertoo että kilpi näkyy ja kutsu asemalle niin ne kyllä yleensä tulee ovella ja sitten asemalle.. mutta kukapa tyhmä ei kilpeä vääntäisi jos poliisi perään lähtisi. niin teen minäkin ja tulen tekemään.. kun korttia en omista enkä tule omistamaan.. mutta kypärä kruunaa kaiken.. ihan vaan tietoa on.. että imaseppas kypärä seppo tumppuas.. tissi poski.. terävä vastaus terävään kysymykseen..


      • ruukkidissi

        Kaverilla on just kyseinen "klipsu". Kerran poliisi vähän tarkisti sen mopoa... no sillähän oli otettu osia irti (nii ei oo ennää vakio) siis ihan huomattavissa olevia jos pois on otettu. Naureskeltiin siinä ku ei poliisi nähnyt puuttuvia osia vaikka ois nähny kauempaakin.


      • tietäjä

        putkea ei kannata ostaa käytettynä vaan suoraan uutena!!!


    • tkfffdddx

      70cc malossi sport ja malossin multivari niin alkaa kiihtymään hyvin skootteriksi

      • skodepojke

        kaikille vähän järkeä päähän, poliisi saa mennä 20 m
        etäisyydelle mopoilijasta ilmankypärää mutta jos mopoilijalle käy jotakin kaikki on poliisin vastuussa. asia 2. mopos saa olla minkänäköne putki vaa mut ei tuu sakkoi jos kulkee sen n. 45. ja kevari ei oo et saa kulkee 150km/h vaa ei saa ylittää 24 kilovattii tehois.

        - ite oon kyl vetäny sakot helvetin monesti ja monel eri taval. ( skootteri meni viel vähä aikaa sit 150km/h poliisi tutkaan )


      • hussar

        itselläni on cpi hussar ja ihmettelen miks se kulkee normaali ajossa melkein 60 kmh..... EIKÄ OLE VIRITETTY!!!


      • wetytge
        hussar kirjoitti:

        itselläni on cpi hussar ja ihmettelen miks se kulkee normaali ajossa melkein 60 kmh..... EIKÄ OLE VIRITETTY!!!

        Mittaris kusettaa.


      • asdmo
        wetytge kirjoitti:

        Mittaris kusettaa.

        pistäkää jotain linkkiä missä sanotaan että poliisi ei saa lähteä perään jos ajat ilman kypärää. jostain poliisin sivuilta tai jostain!


      • mä oon kova mul on viritett...
        asdmo kirjoitti:

        pistäkää jotain linkkiä missä sanotaan että poliisi ei saa lähteä perään jos ajat ilman kypärää. jostain poliisin sivuilta tai jostain!

        hyvät ihmiset mopot ei ole mitään moottori pyörii ne on rakennettu kevyiks hullut virittää ne on viisaist jotka jaksaa ootella 16 ve et saa piikin et ei tarvi ruveta tanko leijaks.....kato likka mul on arrow putki yms kulkee sen 100.pitäkää järkenne nauran niille jotka virittää ja joutuu maksaan ne laskut.ja nauran niille pelleille tuol asfalteil ku on olevinaa nii kovii liikenne valoiskii pitää kaasuttaa et ulisee. miettikää muita liikenteessä liikkujia viritetty pv esim rumpu jarrut ja kulkee 90 ei kerkee jarruttaa ajaa kolmion takaa toisen mopoilijan päälle kiv juttu!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Opetelkaa virittelemään!
        mä oon kova mul on viritett... kirjoitti:

        hyvät ihmiset mopot ei ole mitään moottori pyörii ne on rakennettu kevyiks hullut virittää ne on viisaist jotka jaksaa ootella 16 ve et saa piikin et ei tarvi ruveta tanko leijaks.....kato likka mul on arrow putki yms kulkee sen 100.pitäkää järkenne nauran niille jotka virittää ja joutuu maksaan ne laskut.ja nauran niille pelleille tuol asfalteil ku on olevinaa nii kovii liikenne valoiskii pitää kaasuttaa et ulisee. miettikää muita liikenteessä liikkujia viritetty pv esim rumpu jarrut ja kulkee 90 ei kerkee jarruttaa ajaa kolmion takaa toisen mopoilijan päälle kiv juttu!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Joo huonost, ei taida mennä sun arrowillas 100 km/h, vaik heittäisit sen kalliolt alas, niin ei se mitään 100 km/h laskeudu!


      • kirjavainenjälleeen

        VirittäjäVillen tekstiä: Haista sä ns poliisi mopon pakokaasua ,mopoja on aina viritetty ja tullaan virittään sitä te mopopollarit ette voi estää .Eiko poliisilla ole parempaa tekemistä kuin kytätä rehellisiä mopoja .Olen itse virittänyt mopoja koko pienen ikäni ja perkele kulkee lähes 100km jotta revi siitä pakettiwolkkarillasi Ha Ha ...

        musta tuntuu että ville meinaa tuolla "kulkee lähes 100km" sitä että ajaa sen 100 kilsaa ja mopo leipoo kii kun ei osaa virittää yms yms.. ja pienen ikäs.. kuis vanha sä sit oot? 4? 9? vai jopa 30!? joka on vain "pieni" kasvuinen:)


      • no jippii
        hussar kirjoitti:

        itselläni on cpi hussar ja ihmettelen miks se kulkee normaali ajossa melkein 60 kmh..... EIKÄ OLE VIRITETTY!!!

        kaverilla meni helkama sc2 75km gps:sää eikä oo mitää virejä ... ihmettelen...


      • martta ahtisuori
        no jippii kirjoitti:

        kaverilla meni helkama sc2 75km gps:sää eikä oo mitää virejä ... ihmettelen...

        kunhan ajaa kunnolla sisäänajon mopolla ne liikkuvatkin liiankin helpolla 70km kulkevan auton perässä suoralla mutta ellei tuota tee joutuu turhaan hamstraa kalliita viritysosia


      • selvägs
        martta ahtisuori kirjoitti:

        kunhan ajaa kunnolla sisäänajon mopolla ne liikkuvatkin liiankin helpolla 70km kulkevan auton perässä suoralla mutta ellei tuota tee joutuu turhaan hamstraa kalliita viritysosia

        Mikään mopo ei mee pelkällä putkella 100km/h(paitti jos on nii laiskat välit et jaksaa kiihtyy just ja just alamäkee)ostakaa Malossi MHR Team 80cc hinta alkaen 416euroo ja malossin putki 300-400euroo nii kyl alkaa mopo kulkee


      • keeway toimii
        selvägs kirjoitti:

        Mikään mopo ei mee pelkällä putkella 100km/h(paitti jos on nii laiskat välit et jaksaa kiihtyy just ja just alamäkee)ostakaa Malossi MHR Team 80cc hinta alkaen 416euroo ja malossin putki 300-400euroo nii kyl alkaa mopo kulkee

        scooter center myy parhaat viri osat ja halvalla et tartte mitää 500 e sylinteri settii
        mulla on 70cc malossi sport 120 euroo
        leovince tehari 100 euroo
        hebo variaattori 80 euroo
        kulkee noin 70
        ajettu nyt 2000 noilla ja hyvin toimii
        mutta keulii aika hikisesti


      • DSFasda
        keeway toimii kirjoitti:

        scooter center myy parhaat viri osat ja halvalla et tartte mitää 500 e sylinteri settii
        mulla on 70cc malossi sport 120 euroo
        leovince tehari 100 euroo
        hebo variaattori 80 euroo
        kulkee noin 70
        ajettu nyt 2000 noilla ja hyvin toimii
        mutta keulii aika hikisesti

        autoilijat joutuvat vaaratilanteisiin joutuessaan ohittelemaan mopoja jos kulkee vain 45 km/h,
        KAIKISTA MOPOISTA PRIKKA POIS JA 60 KM/H MOPOJEN RAJOITUKSEKSI KIITOS!!!


    • uteliastietäjä

      Kun variaattori moposta ottaa variaattorin prikan pois vauhti nousee ja voit ajaa sen 45km/h paljon pienemmillä kierroksilla joten bensaakin säästyy siis jos on maltillinen ja jaksaa ajaa sitä 45 km/h, mut onko kenelläkään tietoa vaikuttaako nopeuteen jos prikaa ei otakaan pois vaan vaihtaa sen tilalle ohuemman tai viilaa alkuperäistä?

    • ei varmaa tietoa

      Jostain luin että pitäisi vaikuttaa positiivisesti.

    • Tietämätön...

      saako skootterin jotenkin virittämällä pelkkää kiihtyvyyttä?

    • Wangye WY50QT-7A

      itel skootteri kulkee 75 ilman mitää virityksii

    • scodeman

      mul menee ilma mitää muita ku prikka vaa pois otettu 114 km/h

    • lo634

      ei oo varaa kemmukorttiin kemmuun, skoba kulkee sen 98 kmh gps:ään ni kyl sillä ajelee vielä vuoden

    • skoduboy

      Mun kaveril o soliferi ja sitä pitäis virittää leikkamal kierrostenrajotin pois variaattorist. muuten ei virittäminen onnistu, mut kaveri ei tiiä misä kohti se johto on. Eiks SFR oikeesti pysty muuten virittämään?

    • Janne.

      Virittäminen on laitonta ja virittäjät typeriä!!!

      Minä olen kovispoika, tosimies.

    • 45451212

      Ei kierrostenrajoitin ole variaattorissa. Etkä sä mitään niillä lisäkierroksilla tee, ellei tehoalueesi ole siirtynyt vakiota ylemmäs.

    • Tito292

      Sylinteri *Malossi MHR BigBore 86cc, 2Fast4Race 80cc, 2Fast4Race 86cc, Polini Big Evolution 84cc, Cristofolini Racing TCR 80cc, Cristofoloni Racing 88cc, Cylinder Airsal Racing Xtrem 88cc ~360-700e
      Kampiakseli Sylinteristä riippuen, 2FAST HPC, Cristofolini HPC, MHR BB86 jne. ~350-600e
      Kaasutin 28-34mm PWK, Mikuni TM, Dellorto VHST ~100-200e
      Imukaula Stage6 Intake System, Polini Short, WIGi Kieslerin subframe (tuolloin hinta yli 100e) ~50e (~100e)
      Läppärunko Vforce3, Malossi MHR, S6 Viton ~50e
      Pakoputki Roost Sprint 86cc, 2Fast 80cc, MHR BB77cc, Cristofolini TCR ~400e
      Variaattori Stage6 R/T Oversize KIT, Malossi MHR Overrange 2010 KIT, Hebo Racing, Polini Super Speed 2010 (Sisältävät säätöosia, kuten rullat/rullia ja VP-jousen. Isommat takalautaset suositeltavia Hebon & Polinin kera, Malossin & Stage6:n mukana ne tulevatkin) ~100-300e
      Kytkin Stage6 Torque Control, Malossi Delta, Polini 2G ~80e
      Kytkinkello Stage6 R/T, Polini Evo2 ~50-80e
      Sytytys Stage 6 Internal Rotor R/T, Italkit Inner Rotor, Malossi MHR Digital, Polini Inner Rotor ~200-380e
      Ilmansuodatin Hebo, Stage6, Malossi ~20-40e
      Muuta Bensapumppu, runsaasti säätöosia, vesipumppu, perävälitykset, takalautaset, jos variaattorin mukana ei tule. ~60-380e
      Huomioitavaa Sylinterit vaativat lohkojen koneistamista, jotta se mahtuisi lohkoihin ylipäätänsä. 2Fast4Race 80cc vaatii pitkäkierteisen sytytystulpan. 2Fast4Race 86cc ja TCR 88cc mukana tulee myös kampiakseli. Sylinterit vaativat oman kampiakselin iskunpituudesta riippuen. Overrangen takalautasten sovittaminen vaatii lohkojen avarrusta. Variaattorin tuuletus pakollinen.

      2500-3500e

      • Joopajuu76

        kalliiks käy tuo mopedin virittely sillee et se menis kovempaa ku 45? noh... onneksi 300euron mazda 929 kulkee =D


    • 45456

      Järkeä luetella tommosia osia joista et itekkään tajua mitään :D mee pois

    • Tietämätön

      Voisiko joku linkittää tänne jotku ohjeet/videon, miten Aprilia sr 50 r factory skootterista sais poistettua/hiottua prikan? Kiitos vastanneille.

    • hgty

      Kirveellä se käy helpoimmin, isket varinkoppaan keskelle oikein voimalla.

    • pinokkio69

      Terve! Ajattelin tässä alkaa virittelemään tätä näkkäriä, mutta kysyisin, että onko putken alkukäyrässä minkäänlaista kuristusta? (pilli tai sellanen mikä on vaihteellisissa mopoissa). Mopo on piaggio nrg power dd ja 2011 malli. =)

    • Piagggio

      Pinokkio69 itellä sama skootteri ja tässä juuri miettisin äsken samaa ja luin eri paikoista mutta en löytänyt niin hyvää vastausta että alkaisin putkea avaamaan

    • Anonyymi

      Moicca, en nyt kommentoi aloitusta, kun en osaa virittää, mutta voisko joku kertoa kuvien ja ohjeiden kanssa miten saan mun scoban kulkemaan sen 150-200 kmh jollain helpolla virityksellä (koska en ole koskaan koskenut mihinkään moottorin enkä tiedä työkaluista mitään) että voisko joku opastaa kiitos. Eli siis jotain pitää jostain purkaa mutta jos voit laittaa kuvalliset ohjeet kiitti. Niin ja tarviiko ruuvimeisselin lisäksi jotain muita työkaluja vai onko niinkun windowsissa että vaan plug and play?

    Ketjusta on poistettu 60 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 111
      2168
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      60
      2036
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe