Tunnin juna. Onko tarpeen?

Anonyymi-ap

a-studiossa keskustellaan tunnin junan hankkeesta. Orpo on tuonut esille että säästötoimet ei välttämättä riitä. nyt toimittaja kysyy onko tarpeelista tuolle junaradalle kun säästötoimet ei riitä ja sote on mikä on. Onko järkee vai ei?

43

650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Orpo hirttää itsensä tuohon junarataan. Suomi ei tarvitse sitä nyt. Maksetut rahat takasin ja vastuuseen nämä palkkioiden/palkkojen joukko

    • Anonyymi

      On tarpeen. Hieman eri asia parin miljoonan ihmisen liikkumista edistävä hanke kuin vaikka joku nivalantien päällystys.

      • Anonyymi

        Ei sitä junaa kaksi miljoonaa ihmistä käytä. Muutama sata tai tuhat vakituiseen ja loput silloin tällöin. Ei tarvita


      • Anonyymi

        Kun siellä Turun ja Helsingin välillä ei kulje junalla kuin muutama matkustaja päivässä, koska siellä kaikki liikenne kulkee jo olemassa olevaa tunnin moottiritietä. Ja Lohjalta ajaa Helsinkiin moottoritietä noin 20 minuutissa!

        Se tarpeeton ja hyödytön uusi rautatien pätkä maksaisi 5000 miljoonaa euroa ja veisi koko valtakunnan tierahat seuraavat 10 vuotta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun siellä Turun ja Helsingin välillä ei kulje junalla kuin muutama matkustaja päivässä, koska siellä kaikki liikenne kulkee jo olemassa olevaa tunnin moottiritietä. Ja Lohjalta ajaa Helsinkiin moottoritietä noin 20 minuutissa!

        Se tarpeeton ja hyödytön uusi rautatien pätkä maksaisi 5000 miljoonaa euroa ja veisi koko valtakunnan tierahat seuraavat 10 vuotta!

        Teillä kahdella edellisellä on selvästi PALJON kokemusta asiasta 🤭


      • Anonyymi

        On varmaan, mutta ei tähän talous tilanteeseen.
        Aivan järjenköyhyyt jos samalla puhutaan lisäleikkauksista.
        Asun itse Lohjan seudulla, ja käyn Vantaalla joka päivä töissä.


      • Anonyymi

        Parin miljoonan ihmisen liikkuminen? Onko moista valetta ennen kuultu??? Sehän tarkoittaa käytännössä sitä, että koko alueen väki ajelee eestaas junassa!!

        Kyllä ne miljardit on viisaampaa laitttaa vaikkapa lainojen maksuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä junaa kaksi miljoonaa ihmistä käytä. Muutama sata tai tuhat vakituiseen ja loput silloin tällöin. Ei tarvita

        Ei todellakaan monikaan tulisi käyttämää kyseistä junaa. Liput kaikesta päätellen tosi kalliita.
        Mikä hinku ihmisille yht’äkkiä tulisi matkustella töihin Hesasta Turkuun tai toisinpäin. Luuleeko joku tosissaan et työmatka-aika menee tunnissa. Molempiin päihin väh 0,5h lisää niin 4h/pv!
        Ellei asu Turun asemalla ja käy Hesan asemalla töissä tai toisinpäin.


    • Anonyymi

      Haapajärveltä Haapaveden kautta Ouluun olisi tarpeellinen rata.

      • Anonyymi

        Turku Helsinki välinen moottoritie aivan surkeassa kunnossa, monista paikoista.
        Se oli niin kauvan hyvässä kunnossa, kun valtio ei vastannut siitä.
        Jos joku rata pitää rakentaa, se olisi jäämeren rata, siihen varmaan lohkeisi rahaa Eu:ta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turku Helsinki välinen moottoritie aivan surkeassa kunnossa, monista paikoista.
        Se oli niin kauvan hyvässä kunnossa, kun valtio ei vastannut siitä.
        Jos joku rata pitää rakentaa, se olisi jäämeren rata, siihen varmaan lohkeisi rahaa Eu:ta.

        Suomen henkilö- ja tavaraliikenne on 95 % tieliikennettä! Onkin käsittämätöntä ja järjetöntä, että jo olemissa olevien rautateiden ylläpitoon laitetaan rahaa enemmän kuin laajaan ja pitkään kaikkien kansalaisten ja yhteiskunnan toimintojen tarvitsemaan tieverkostoomme? Joten erittäin alimitoitetut tienpidon rahat ei riitä edes suuriliikenteisten moottoriteiden päällystysten uusimiseen!

        Ja kaiken päälle Orpolle pitäisi rakentaa superkallis toinen rautatie Turkuun, vaikka siihen ei ole edes liikennettä tiedossa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turku Helsinki välinen moottoritie aivan surkeassa kunnossa, monista paikoista.
        Se oli niin kauvan hyvässä kunnossa, kun valtio ei vastannut siitä.
        Jos joku rata pitää rakentaa, se olisi jäämeren rata, siihen varmaan lohkeisi rahaa Eu:ta.

        Turku Helsinki välinen moottoritie aivan surkeassa kunnossa, monista paikoista.
        Se oli niin kauvan hyvässä kunnossa, kun valtio ei vastannut siitä.
        Jos joku rata pitää rakentaa, se olisi jäämeren rata, siihen varmaan lohkeisi rahaa Eu:ta.

        Tässä Jäämeren yhteydessä on kyllä järki mukana! Kuinka tärkeää on tässä maailman tilanteessa varmistaa ruu'an yms saanti silloin, kun Itämeri on kiinni. Suomen omavaraisuus ruuan suhteen kun on aivan olematon. Kiitos siitä Suomen politiikoille!


    • Anonyymi

      Paljonko se ajassa säästää koko matkalla ja mitä sitten?

    • Anonyymi

      Suomi on saatava konkurssiin ja vararikkoon,selvitystilaan, ja köyhyyden ja kurjuuden maksimoimiseksi RAHAA ON VAIN TYÖNNETTÄVÄ JOHONKIN TALOUDELLISESTI KANNATTAMATTOMAAN köyhyyden ja kurjuuden maksimoimiseksi,jotta kansa saadaan barrikaadeille vaatimaan Sosialismia ja Proletariaatin Diktatuuria. Sen takia Orpo ajaa tätä täysin järjetöntä Tunnin junaa,vaikka rahalle olisi paljon järkevämpiäkin kohteita,kuten maayhteys Vaasasta merenkurkun yli Ruotsiin,taikka takametsien teiden kunnostaminen. Mutta sehän ei tälle itseään täynnä olevalle Ääliölle passaa.

      • Anonyymi

        eihän se mene jakeluun miksi orpo leikkaa ja helvetisti ajaen samalla epäloogisesti tunninjuna hanketta kuin käärmettä pyssyyn? Samalla tavalla kuin keput aiemmin maakuntamallia jota ei halunnut edes kepuisit kunnissaan. Sen leikatessa kuntademokratiaa ja valtavasi sotepalveluiden alasajoineen. Mistä tietenkin syyttävät orpon hallitusta vaikka maakunnat leikkauslistojaan laittoi laatimaan huulipuna kepuineen. Ajankohdan niille osuessa vain orpon hallituksen ajalle. Yksi syistä miksi kepu hyppäsi vastuita pakoon oppositioon. Tehtaillen naurettavimmillaan välikysymyksiä omista hankkeistaan huulipunassa syyttäen niistä orpon hallitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eihän se mene jakeluun miksi orpo leikkaa ja helvetisti ajaen samalla epäloogisesti tunninjuna hanketta kuin käärmettä pyssyyn? Samalla tavalla kuin keput aiemmin maakuntamallia jota ei halunnut edes kepuisit kunnissaan. Sen leikatessa kuntademokratiaa ja valtavasi sotepalveluiden alasajoineen. Mistä tietenkin syyttävät orpon hallitusta vaikka maakunnat leikkauslistojaan laittoi laatimaan huulipuna kepuineen. Ajankohdan niille osuessa vain orpon hallituksen ajalle. Yksi syistä miksi kepu hyppäsi vastuita pakoon oppositioon. Tehtaillen naurettavimmillaan välikysymyksiä omista hankkeistaan huulipunassa syyttäen niistä orpon hallitusta.

        Keputha tunninjunanki pani alulla josta sitte tuli orpon märkäuni!!


    • Anonyymi

      Orpo vois hommata japanista kunnon junia ja hommata puolentunnin radan itselleen.

      • Anonyymi

        Kepulien hankehan se tunninjuna on alunperin.......


    • Anonyymi

      Tunnin juna-hanke lyhentää junamatkaa turusta helsinkiin mahtavat 15 minuuttia.

    • Anonyymi

      Eliikä junamatkaa nyt kestää 1h55min. Ja uusi junarata junamatka kestää 1h40min. Turust helsinkiin.

    • Anonyymi

      Ja nyt leikataan eläkeläisten asumistuista.. PETOSJYTKY !!

      • Anonyymi

        Sinä ap itkit vaalien alla vuoron perään kuinka ps myy nahkansa hillotolpista ja kuinka ps yhteistyökyvyttömänä pakenee hallitusvastuita oppositioon. Sinun syyttäessä Purraa Orpon leikkauksista (joita olet vuosia vailla ollut ja joihin kiristyksiä vailla olet) ennen kuin Orpo ennätti edes aloittamaan hall.neuvotteluita persujen kanssa.


      • Anonyymi

        Mitenkä sinä ap et muistanut itkeä kuinka sinä as.tukien leikkauksia yms. vuosia vaatinut f hattu et saa ensi vuoden alusta enää maksella muiden omistusasuntojen asumistukia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkä sinä ap et muistanut itkeä kuinka sinä as.tukien leikkauksia yms. vuosia vaatinut f hattu et saa ensi vuoden alusta enää maksella muiden omistusasuntojen asumistukia?

        S**tanan saksikäsi Purra kun en voi jatkossa enää maksaa muiden omistamien asuntojen vastikkeita, hoitomenoja ja as.lainan korkoja? Vai mitä ap?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        S**tanan saksikäsi Purra kun en voi jatkossa enää maksaa muiden omistamien asuntojen vastikkeita, hoitomenoja ja as.lainan korkoja? Vai mitä ap?

        käsittämätöntä kuinka yksi persupakkomielteinen sinimustaskitso saa terrorisoida kaikkia s24 palstoja vuodesta toiseen ylläpidon suojista??????


    • Anonyymi

      Orpo kuuluu Sekoomuksen Sosialisti porukkaan.

    • Anonyymi

      Se on oikea junnin tuna
      jos suurhanke toteutuu
      oikeastaan jättiemämuna
      kun rahaministerit sokeutuu

      • Anonyymi

        Totta. Junnin tunaus on kunnon emämunaus!


    • Anonyymi

      Junarata haapaveen kirkolta kärsämäelle tarvittaisiin.

      • Anonyymi

        Johtava persu haluaa 20cm junaa.


    • Anonyymi

      On hyvä, etä Haapavedellä ei ole rautatietä vaikeuttamassa tarpeellista liikennettä ja maan käyttöä!

    • Anonyymi

      Purran työkokemus 0v 0kk 0pv.

      • Anonyymi

        Onhan Purralla muuta kokemusta toisille jakaa iloisen elämän ajalta ja kelan tuilla eläminen. Siinä sitä on irvistelemistä ja ivallisuutta.kyllä on jossain hymy hyytyy näistä eläkeläisten kurjistamisesta.


    • Anonyymi

      Raideliikenne pitää lopettaa ja laittaa sillä rahalla tieverkosto kuntoon. Esimerkiksi nelostie Helsingistä Ouluun moottoritieksi koko matkalta niin olisi rekoilla tilaa kulkea.

      • Anonyymi

        Nyt pitäis laittaa heti kaikki Suomen tiet kuntoon ja siihen riittäis vain puolet niistä rahoista, joita tarvittaisiin Orpon tarpeettomaan uuteen rautatien pätkään!


    • Anonyymi

      Junnin tunaus varmast tulee. Näin on Kuntalehressä Petteri tuumannut.

      • Anonyymi

        Lisäksi ministereille maksetaan 135000 euron eroraha yllättäen ja pyytämättä.


    • Anonyymi

      Tunninjuna olis kiva juttu. Suih ja viuh. Lujaa sen pitäis kulkee!

    • Anonyymi

      Köyhyyden ja Kurjuuden maksimoimiseksi Petteri Luupää on keksinyt työntää miljarditolkulla rahaa Hevon Pers.....n.

    • Anonyymi

      Ko. junayhteys on välttämätön . Nyt puhutaan mm. Suomen toiseksi suurinta kaupunkia Espoota, Lohjaa, Vihtiä ym. palvelevasta yhteydestä. Toinen tärkeä yhteys on ns. päärata.,
      Se, mikä näköjään halutaan sivuuttaa, on raideleveys. Me olemme osa Eurooppaa ja kaikkien keskeisten raideleveyden tulee olla eurooppalainen. Kun tunneli Tallinnaan joskus toteutuu, eurooppalainen raideleveys tarkoittaisi suoraa junayhteyttä Keski.--Eurooppaan. Pohjoiseen eurooppalainen raideleveys toisi suoran yhteyden Ruotsiin ym.
      Eurooppalainen raideleveys varmistaisi runsaan EU- tuen. Putin- hännystelijöille tämä on tietysti kauhea ajatus.

    • Anonyymi

      Olkoon siellä väestöä minkä verran tahassa, heillä ei ole tarvetta juuri matkustella Turkuun. Sen vuoksi Turun junissa ei nykyisinkään ole kuin vähän matkustajia ja välillä jo on "tunnin moottoritie" jota myös pikavuoro bussit kulkee.

      Ja pääkaupunkiseudulla kulkee jo myös valtion verovaroilla voimakkaasti tukema viisinkertainen joukkoliikenne. Eli päällekäin ja ristikkäin kulkevat: paikallisjunat, metrot, linja-autot, raitiovaunut, sekä pikaraitiotiet, mutta siitä huolimatta henkilöautoilla sielläkin eniten kuljetaan, kun auto on paras ja käytännöllisin liikenneväline!

      Suomen liikenne on tieliikennettä 95 % joten rautateihin ei kannata enää tuhlata nykystä enempää, kun rautateihin tungetaan jo nyt enemmän rahaa kuin kuin koko valtakunnan tieverkoston ylläpitoon??

      Ja missään nimessä Suomessa ei pidä siirtyä rautateillä kapeampaan raideväliin, vaan ennemmin Euroopassa olisi siirryttävä Suomeakin leveämpään raideväliin juna kaluston suurentamiseksi, jos muutoksia jossain tehdään!

      • Anonyymi

        No sinähän se viisas olet.
        Euroopassa tietysti siirrytään ja vaihdetaan kaikki raiteet suomen raideleveyden mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sinähän se viisas olet.
        Euroopassa tietysti siirrytään ja vaihdetaan kaikki raiteet suomen raideleveyden mukaan.

        Ei se raideleveyden muuttaminen ole sen kummempaa suuntaan tai toiseen, joten tehkööt muut perässä sen minkä Suomi on jo tehnyt alunperinkin järkevämmin.


    Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      129
      3617
    2. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1865
    3. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1651
    4. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1372
    5. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

      Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      115
      1206
    6. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

      Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      91
      1202
    7. Nainen olet valoni pimeässä

      valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      68
      1089
    8. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      28
      982
    9. Mitä toivot

      Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      65
      964
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      99
      953
    Aihe