Mistä johtuu että yksityisen on nykyään hyvin vaikea myydä moottoripyörää edes polkuhinnalla?
1. Johtuuko se siitä että a-kortti on käymässä harvinaiseksi.
2. Liikkeestä ostamalla käytetylle tulee kuluttajasuojalain mukainen takuu. Yksityiseltä ostettaessa takuuta ei ole.
3. Muu syy?
Ison moottoripyörän myymisen vaikeus
20
356
Vastaukset
- Anonyymi
Empä ole tuota huomannut.
Joka ajaa tällähetkellä vajaa tehoisella, alkaa vuoden tai 2 päästä havittelemaan isompaa.
Eihän tytötkään enää aja alle 1000 kuutioista.- Anonyymi
Sulla on siis mennyt prätkä nopeasti kaupaksi? Itse sain vasta liikkeeseen myytyä kun vaihdoin autoon. Nettimotossa olen suosikkilistannut useita isompia pyöriä eikä yhtään niistä ole myyty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on siis mennyt prätkä nopeasti kaupaksi? Itse sain vasta liikkeeseen myytyä kun vaihdoin autoon. Nettimotossa olen suosikkilistannut useita isompia pyöriä eikä yhtään niistä ole myyty.
Sekin riippuu ajetuista kilsoista, en ole koskaan myynyt syksyllä. Kaksi kertaa on ollut Kaksi pyörää talvella.
Pyörä kannattaa ostaa syksyllä ja myydä keväällä, heti messujen jälkeen.
Ennen ostaa tonnin auton talveksi, kun väkisin myy pyörän.
- Anonyymi
Talous sakkaa ja on epävarmat suhdanteet ja jallitus lisää epävarmuutta ja sen toimet tappaa kysyntää.
Silloin ihmiset eivät laita rahojaan ainakaan aikuisten leluihin. - Anonyymi
Mikä ihmeen takuu on käytetyssä?
- Anonyymi
Kuluttajasuojalain mukainen takuu joka on uudistunut. Liikkeestä ostaminen on nykyään huomattavasti turvallisempaa kuin yksityiseltä ostaminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuluttajasuojalain mukainen takuu joka on uudistunut. Liikkeestä ostaminen on nykyään huomattavasti turvallisempaa kuin yksityiseltä ostaminen.
Laita linkki, missä mainitaan takuu, koska muuten en usko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laita linkki, missä mainitaan takuu, koska muuten en usko.
Älä uskokkaan koska missään ei mainita takuusta, se oli väärä sana. Oikea sana on virhevastuu joka on 12 kuukautta kaupantekohetkestä. Liike ei ole korvausvelvollinen jos kyseessä on uusi vika, mutta jos moottoripyörässä vika on ollut piilevänä ostohetkellä on liike vastuussa. Takuussa vika saa olla uusi, siinä ero.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä uskokkaan koska missään ei mainita takuusta, se oli väärä sana. Oikea sana on virhevastuu joka on 12 kuukautta kaupantekohetkestä. Liike ei ole korvausvelvollinen jos kyseessä on uusi vika, mutta jos moottoripyörässä vika on ollut piilevänä ostohetkellä on liike vastuussa. Takuussa vika saa olla uusi, siinä ero.
Näin itse ymmärsin, saa korjata. Googlaa virhevastuu.
- Anonyymi
Jos on vanha mp niin myynti kyllä vaikeutuu. Ostajat haluaa uudehkojen LED-valot, luotettavat elektroniset ruiskut eri moottorikartoilla, ABS, sutimisenestot ja kalliimmissa myös vakkari ja sähköisesti säätyvä alusta. Prätkät kehittyneet paljon viimeisen 10v aikana ja ulkonäötkin modernisoituneet selvästi.
Jos uudehko ei mene kaupaksi, hiintapyyntö todennäköisesti liian lähellä upouutta.
Nämä kaksi asiaa huomasin kun pari vuotta sitten seurasin käytettyjä tarkasti, vanhat tai lähes uuden hinnalla myytävät roikkui myynnissä pitkään.
Toki muutkin asiat vaikuttaa
-ei haluta loppuunajettua, esim 100tkm on kyllä aika maksimi keskikokoiselle, isot matkapyörät ehkä 150tkm
-pyörän tyyppi vaikuttaa, esim suosittu seikailupyörä varmasti menee helpommin kuin maantielaiva tai supersportti
-jos yli 5 tonnia maksa niin useimmat haluaa kyllä liikkeen virhevastuunkin- Anonyymi
Pitää olla myös shifteri ylös ja alas, kytkintä ei tarvita kuin lähdössä ja vapaalle laitossa. Minusta tämä on hyvä vaikka en ole vielä päässyt kokeilemaan mutta mitä olen kuullut. Hondalla on automaattilaatikko jonka luulen myös tulevaisuudessa löytyvän joka merkiltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää olla myös shifteri ylös ja alas, kytkintä ei tarvita kuin lähdössä ja vapaalle laitossa. Minusta tämä on hyvä vaikka en ole vielä päässyt kokeilemaan mutta mitä olen kuullut. Hondalla on automaattilaatikko jonka luulen myös tulevaisuudessa löytyvän joka merkiltä.
Ei missään tapauksessa tarpeettomia sähköhärpäkkeitä ja leikkiominaisuuksia, mitä enemmän niitä on, sitä vikaherkempi, kalliimpi ja vaikeampi pyörä on huoltaa itse. Vanhemmiten niitä ei pysty pitämään kunnossa välttämättä edes isolla rahallakaan, se tietysti tarkoittaa niiden arvon nopeaa romahdusta ja vaikeaa myytävyyttä.
- Anonyymi
Muotoilu on pysynyt pitkään samana, jos nyt ostaa 20 vuotta vanhan mp:n, ei se hirveästi uudesta poikkea, jos vuonna 2004 osti 20 vuotta vanha mp:n oli se selvästi vanha ja eipä ollut enää hirveästi liikkeelläkään sen ikäisiä vaikka niitä myytiin uutena paljon
- Anonyymi
Niin sitä vaan että 20 vuotias on edelleen vanha, kaikki tiivisteet ja letkut ovat ikäloppuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin sitä vaan että 20 vuotias on edelleen vanha, kaikki tiivisteet ja letkut ovat ikäloppuja.
Siinä taas yksi pelle, joka ei ymmärrä moottoripyöristä mitään. Olen ajanut 2003 mallisella VTX 1800 Hondalla uudesta asti, ainut varsinainen vika on hajonnut lambda-anturi. Mikään ei pyörässä ole ikäloppua ja lahoa vieläkään, taitaa loppua kuski ensin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä taas yksi pelle, joka ei ymmärrä moottoripyöristä mitään. Olen ajanut 2003 mallisella VTX 1800 Hondalla uudesta asti, ainut varsinainen vika on hajonnut lambda-anturi. Mikään ei pyörässä ole ikäloppua ja lahoa vieläkään, taitaa loppua kuski ensin.
Jos aukaistaan 12 vuotta vanha Porschen moottori, on venttiileiden kumit aivan koppurat. 20 vuodessa moottoripyörän kaikki kumiosat ovat järkyttävässä kunnossa ja vain hyvä tuuri pitää ne kasassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos aukaistaan 12 vuotta vanha Porschen moottori, on venttiileiden kumit aivan koppurat. 20 vuodessa moottoripyörän kaikki kumiosat ovat järkyttävässä kunnossa ja vain hyvä tuuri pitää ne kasassa.
Arvasin tuon, sinulla ei ole kokemusta moottoripyöristä, silti yrität leikkiä asiantuntijaa.
Porschen moottori on täysin eri asia, kuin Japanissa valmistettu vtx 1800 Hondan moottori. Tuo Honda ei kuluta edes öljyä ollenkaan, sillä on käyttöikää jäljellä vielä yli 20 vuotta.
Jos moottorin kumiosat tehdään parhaista raaka-ainesta, eikä niitä polteta pilalle, ne kestää 50 - 60 vuotta. Tuon ikäisiä traktoreita on vielä käytössä, joille ei ole tehty moottoriremonttia.
- Anonyymi
Näin on
- Anonyymi
Pyörien hinta nousee vuosi vuodelta.
- Anonyymi
Moni prätkä on kevyessä käytössä eli kilsoja tulee yht. 10 vuoden aikana monelle alle 50 000 km.
Joten mopo on uudenkarhea osiltaan ja kulutusosat tietysti menee ajallaan vaihtoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html3775098Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html3582918- 762571
- 952213
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M4811933MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/361633Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2351466Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku281419"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko351363- 661253