Onko mahdollista kääntyä hinduksi?

Anonyymi-ap

Hei, olen ateisti eikä minua kiinnosta kääntyä mihinkään uskoon, mutta ajattelin kysyä että pitääkö paikkansa että hinduksi ei voi kääntyä, siihen synnytään?

61

557

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kumpikaan väite ei ole totta. Hindulaisuutta ei ole olemassa, ,vaikka wikipedia väittää toisin.

      • Anonyymi

        Hindulaisuutta ei ole olemassa. Kun länsimaiset matkailijat, englantilaiset siirtomaavalloittajat näkivät kulttien ja myyttien moninaisuuden, vaikka ne on koottu yhteen ainoaan johtajaan, he lakkasivat ymmärtämästä kaikkia hienouksia ja sanoivat, että kaikki Intiassa asuvat ovat hinduja.

        He lakkasivat ymmärtämästä kaikkia hienouksia ja sanoivat, että kaikki Intiassa asuvat ovat hinduja.

        JOTEN KÄSITE "HINDU" ON VÄÄRÄ JA SELLAISTA ASIAA KUIN HINDU EI OLE EDES OLEMASSA.

        Sanaa hindulaisuus käytetään kuuntelijakunnan tason vuoksi.

        Intiassa on monia eri väestöryhmiä, tuhansia eri uskontoja, lukuisia eri filosofioita, paljon eri uskontoja, kuten myös kristinusko, islam jne. Minkälaisen "hindulaisuuden" haluatte valita? Kristinusko on myös hindulaisuutta, koska Intiassa on paljon kristittyjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hindulaisuutta ei ole olemassa. Kun länsimaiset matkailijat, englantilaiset siirtomaavalloittajat näkivät kulttien ja myyttien moninaisuuden, vaikka ne on koottu yhteen ainoaan johtajaan, he lakkasivat ymmärtämästä kaikkia hienouksia ja sanoivat, että kaikki Intiassa asuvat ovat hinduja.

        He lakkasivat ymmärtämästä kaikkia hienouksia ja sanoivat, että kaikki Intiassa asuvat ovat hinduja.

        JOTEN KÄSITE "HINDU" ON VÄÄRÄ JA SELLAISTA ASIAA KUIN HINDU EI OLE EDES OLEMASSA.

        Sanaa hindulaisuus käytetään kuuntelijakunnan tason vuoksi.

        Intiassa on monia eri väestöryhmiä, tuhansia eri uskontoja, lukuisia eri filosofioita, paljon eri uskontoja, kuten myös kristinusko, islam jne. Minkälaisen "hindulaisuuden" haluatte valita? Kristinusko on myös hindulaisuutta, koska Intiassa on paljon kristittyjä.

        Valitse jokin filosofinen suuntaus ja perehdy siihen. Siitä se lähtee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitse jokin filosofinen suuntaus ja perehdy siihen. Siitä se lähtee.

        "Hei, olen ateisti eikä minua kiinnosta kääntyä mihinkään uskoon"

        Ateisteille on omat koulukunnat:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hei, olen ateisti eikä minua kiinnosta kääntyä mihinkään uskoon"

        Ateisteille on omat koulukunnat:

        Intassa on lukemattomia filosofioita, mutta perusfilosofioita on kuusi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Intassa on lukemattomia filosofioita, mutta perusfilosofioita on kuusi.

        The Search for Sri Krishna — Reality the Beautiful

        Tämä on Srila Sridhar Maharajin ensimmäinen englanninkielinen julkaisu. Esittelyssä on Srila Bhakti Vedanta Swami Maharajin artikkeli. Tämä kirja on järjestetty sambandhan (.suhde)., abhidheyan (.keinot). ja prayojan (.päämäärä). periaatteiden mukaisesti, ja siinä kuvataan sielun alkuperää ja subjektiivista evoluutiota. Se sisältää yhteenvedon Brihad Bhagavatamrtasta ja Intian kuudesta filosofiasta sekä gaudiya-vaishnavin analyysin kristinuskosta, ja siinä käsitellään myös nykyajan kysymyksiä huumeongelmista kolmanteen maailmansotaan. Dramaattisessa loppupäätelmässä esitetään yhteenveto Ramananda Rayn ja Sri Chaitanya Mahaprabhun välisestä keskustelusta - vaisnav-teologian ytimestä.
        ______________________

        Intian kuusi filosofiaa

        Intiassa on kuusi muinaista filosofista järjestelmää. Ensimmäinen on Kanada Rsin Vaisesika-filosofia, atomiteoria. Hänen mukaansa kaikki koostuu atomeista. Niin monet erilaiset atomit yhdistyvät ja tuottavat tämän maailman. Kana tarkoittaa atomihiukkasta. Niin monet atomihiukkaset ovat yhdistyneet ja tuottaneet tämän maailman sattumalta, ilman mitään syytä, rytmiä, tietoisuutta tai mitään sellaista. Ja näiden yhdistelmien tuloksena on syntynyt se, mitä löydämme täältä. Tämä on Kanadan mielipide: tämä on atomimaailma.

        Bhakti Vinod Thakur, 1800-luvun Krishna-tietoisuusliikkeen perustaja, laulaa eräässä laulussaan: ...
        ... Jatkuva kärsimyksen virta on nielaissut meidät syntymästä kuolemaan, emmekä voi sietää tällaisen kurjuuden aiheuttamaa tuskaa. Ja niin monet helpottajat - Kapila, Patanjali, Gautam, Kanada, Jaimini, Buddha - juoksevat meitä kohti ja tarjoavat ratkaisujaan."




        Analyysi, jooga ja logiikka

        Kapila on tuonut mukanaan sankhya-filosofisen analyysijärjestelmän ja sanonut: "Analysoi materiaa, niin olet vapaa kaikesta tästä tuskasta." Patanjali on tuonut mukanaan joogan: "Hei, jivatma! Tule tapaamaan Paramatmaa! Silloin kaikki tämän maailman ongelmat katoavat sinusta. Tulkaa yhteyteen Paramatman, Ylisielun kanssa." Tämä on hänen suosituksensa.

        Gautam esittää logiikkaa, Nyaya-shastraa: "On olemassa yksi Luoja, yksi Luoja, mutta Hän on välinpitämätön. Hän on luonut tämän maailman, lopettanut sen ja jättänyt sen. Ja teidän on yritettävä elää järjenne avulla. Kehittäkää päättelykykyänne ja olkaa järkeviä kaikessa käytöksessänne. Vain siten voitte auttaa itseänne tässä maailmassa. Muuta parannuskeinoa ei ole. Olkaa hyvä loogikko, ja silloin pystytte hallitsemaan ympäristöä järjen voimalla, ja teistä tulee onnellisia." Ja Kanada: "Sattumalta atomit ovat yhdistyneet, ja kun atomit hajoavat, mitään ei jää jäljelle. Miksi vaivautua? Älkää välittäkö. Mikä on kohtalo? Se ei ole mitään; älä välitä siitä. Ja kun ruumis hajoaa, mitään ei jää jäljelle. Miksi valittaa?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        The Search for Sri Krishna — Reality the Beautiful

        Tämä on Srila Sridhar Maharajin ensimmäinen englanninkielinen julkaisu. Esittelyssä on Srila Bhakti Vedanta Swami Maharajin artikkeli. Tämä kirja on järjestetty sambandhan (.suhde)., abhidheyan (.keinot). ja prayojan (.päämäärä). periaatteiden mukaisesti, ja siinä kuvataan sielun alkuperää ja subjektiivista evoluutiota. Se sisältää yhteenvedon Brihad Bhagavatamrtasta ja Intian kuudesta filosofiasta sekä gaudiya-vaishnavin analyysin kristinuskosta, ja siinä käsitellään myös nykyajan kysymyksiä huumeongelmista kolmanteen maailmansotaan. Dramaattisessa loppupäätelmässä esitetään yhteenveto Ramananda Rayn ja Sri Chaitanya Mahaprabhun välisestä keskustelusta - vaisnav-teologian ytimestä.
        ______________________

        Intian kuusi filosofiaa

        Intiassa on kuusi muinaista filosofista järjestelmää. Ensimmäinen on Kanada Rsin Vaisesika-filosofia, atomiteoria. Hänen mukaansa kaikki koostuu atomeista. Niin monet erilaiset atomit yhdistyvät ja tuottavat tämän maailman. Kana tarkoittaa atomihiukkasta. Niin monet atomihiukkaset ovat yhdistyneet ja tuottaneet tämän maailman sattumalta, ilman mitään syytä, rytmiä, tietoisuutta tai mitään sellaista. Ja näiden yhdistelmien tuloksena on syntynyt se, mitä löydämme täältä. Tämä on Kanadan mielipide: tämä on atomimaailma.

        Bhakti Vinod Thakur, 1800-luvun Krishna-tietoisuusliikkeen perustaja, laulaa eräässä laulussaan: ...
        ... Jatkuva kärsimyksen virta on nielaissut meidät syntymästä kuolemaan, emmekä voi sietää tällaisen kurjuuden aiheuttamaa tuskaa. Ja niin monet helpottajat - Kapila, Patanjali, Gautam, Kanada, Jaimini, Buddha - juoksevat meitä kohti ja tarjoavat ratkaisujaan."




        Analyysi, jooga ja logiikka

        Kapila on tuonut mukanaan sankhya-filosofisen analyysijärjestelmän ja sanonut: "Analysoi materiaa, niin olet vapaa kaikesta tästä tuskasta." Patanjali on tuonut mukanaan joogan: "Hei, jivatma! Tule tapaamaan Paramatmaa! Silloin kaikki tämän maailman ongelmat katoavat sinusta. Tulkaa yhteyteen Paramatman, Ylisielun kanssa." Tämä on hänen suosituksensa.

        Gautam esittää logiikkaa, Nyaya-shastraa: "On olemassa yksi Luoja, yksi Luoja, mutta Hän on välinpitämätön. Hän on luonut tämän maailman, lopettanut sen ja jättänyt sen. Ja teidän on yritettävä elää järjenne avulla. Kehittäkää päättelykykyänne ja olkaa järkeviä kaikessa käytöksessänne. Vain siten voitte auttaa itseänne tässä maailmassa. Muuta parannuskeinoa ei ole. Olkaa hyvä loogikko, ja silloin pystytte hallitsemaan ympäristöä järjen voimalla, ja teistä tulee onnellisia." Ja Kanada: "Sattumalta atomit ovat yhdistyneet, ja kun atomit hajoavat, mitään ei jää jäljelle. Miksi vaivautua? Älkää välittäkö. Mikä on kohtalo? Se ei ole mitään; älä välitä siitä. Ja kun ruumis hajoaa, mitään ei jää jäljelle. Miksi valittaa?"

        Atomiteoria ja karma

        Sitten karma-mimamsa-filosofian avulla Jaimini sanoo: "Voi olla Joku, joka on yhdistänyt meidät tähän maailmaan ja karmaamme, mutta karma on kaikki kaikessa. Hän on välinpitämätön tarkkailija. Hänellä ei ole enää mitään otetta meistä. Karman mukaan me joko menestymme tai vajoamme alas. Näitä toimintoja siis suositellaan teille. Jos jatkatte karmaanne, tulette onnellisiksi. Sitä ei tietenkään voi kieltää; karma-phala, karman tulos, vähenee ja loppuu. Mutta pitäytykää karmassa, hyvässä karmassa; älkää menkö huonoon karmaan. Hyvän karman tulos loppuu, mutta se ei haittaa; jatkakaa taas hyvän karman tekemistä, ja hyvä tulos odottaa teitä taivaassa, ja teillä on onnellinen elämä. Jos jokin on teille ystävällistä, se on karmanne. Jumala on olemassa, mutta hän on välinpitämätön. Hänen on pakko palvella teitä, joko hyvässä tai pahassa, karmanne mukaan. Hänellä ei ole itsenäisyyttä."


        "Liuota mielesi" - Buddha

        Toinen filosofian luokka on Buddhan filosofia: "Vain erilaisten asioiden yhdistelmä on luonut mielenjärjestelmänne. Kun mentaalijärjestelmä on hajotettu, mitään ei jää jäljelle. Meidän on siis jotenkin liuotettava mentaalijärjestelmä. Harjoitelkaa ahimsaa, väkivallattomuutta, satyaa, totuudellisuutta ja niin edelleen."

        On nähtävissä, että kaikki nämä filosofit puhuvat joko luopumisesta tai hyväksikäytöstä (bhukti, mukti). Ja asettamalla erilaisia lumoavia ansoja he järjestävät jiva-sielun vangitsemisen. Bhakti Vinod Thakur sanoo: "Mutta olen ymmärtänyt, että nämä kaverit ovat kaikki huijareita. Ja heillä kaikilla on tämä yhteinen kanta: heillä ei ole mitään kosketusta Sinun antaumuksestasi, Sinun palvelustasi. Siinä he ovat yhtä. He eivät voi tuottaa mitään todellista hyvää. Heillä on yhteistä vastustaa Sinun omistautunutta palvelustasi ja ylivertaisuuttasi. Ja lopulta he jättävät meidät kaaokseen.

        "Mutta viime kädessä näen, että he ovat teidän palkkaamianne asiamiehiä, joiden tehtävänä on erottaa vakavasti sairaat henkilöt toiselle osastolle vähemmän vakavasti sairaiden potilaiden hyväksi. Se on Sinun järjestelysi, jolla toivottomat henkilöt erotetaan toiselle puolelle hyvän puolen hyväksi. Tämä on Sinun suunnitelmasi, ja he leikkivät kädessäsi kuin monet nuket. He ovat Sinun agenttejasi, ja he myös palvelevat Sinua jollakin tavalla, koska mikään ei ole Sinun ulkopuolellasi." Bhakti Vinod Thakur päättää sanomalla: "Hyvästelen heidät kaikki. Tunnen sydämessäni, että osoitan kunnioitusta kaikille näille niin sanotuille hyville asiamiehille etäältä; ainoa todellinen pääomani on kuitenkin Sinun hartaitesi pyhien jalkojen pöly. Luotan tuohon pölyyn kaikkien mahdollisuuksieni lähteenä. Pyrin käyttämään kaiken energiani siihen, että otan heidän pyhien lootusjalkojensa pölyn pääni päälle. Tämä on minulle kaikki kaikessa."


        _________________

        Suomennoksessa paljon käännösvirheitä.

        The Search for Sri Krishna — Reality the Beautiful
        Six Philosophies of India
        Śrīla Bhakti Rakṣak Śrīdhar Dev-Goswāmī Mahārāj
        Sri Chaitanya Saraswat Math

        the Mission of the inseparable
        Srila B.R. Sridhar Maharaj and Srila B.S. Govinda Maharaj


    • Anonyymi

      7 viestiä ja mikään niistä ei vastaa minun kysymykseeni.

      • Anonyymi

        Hinduksi ei voi kääntyä ja hinduksi ei synnytä.


      • Anonyymi

        Kääntyminen ei ole oikea käsite "hindulaisuudessa", koska hindulaisuus ei ole uskonto. Se on kokoelma oaljo erilaisia mutta löyhästi toisiinsa liittyviä uskomusjärjestelmiä, toisin kuin kristinuskon ja islamin kaltaiset järjestäytyneet uskonnot.


        Voit olla "hindu" vain noudattamalla mitä tahansa monista eri uskomuskoulukunnista, joita on olemassa. Myös kristinuskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kääntyminen ei ole oikea käsite "hindulaisuudessa", koska hindulaisuus ei ole uskonto. Se on kokoelma oaljo erilaisia mutta löyhästi toisiinsa liittyviä uskomusjärjestelmiä, toisin kuin kristinuskon ja islamin kaltaiset järjestäytyneet uskonnot.


        Voit olla "hindu" vain noudattamalla mitä tahansa monista eri uskomuskoulukunnista, joita on olemassa. Myös kristinuskoa.

        "Hindulaisuuteen" ei ole mitään menettelyä. Se ei ole todistusten, kurssien tai vihkimisen uskonto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hindulaisuuteen" ei ole mitään menettelyä. Se ei ole todistusten, kurssien tai vihkimisen uskonto.

        hindulaisuuten hyväksyminen on periaatteessa mahdotonta, koska sellaista uskontoa ei ole olemassa. Termi tarkoittaa suurta määrää usein varsin erilaisia opetuksia, joita yhdistää niiden alkuperäalue. Näissä opetuksissa käytetään usein samoja pyhiä kirjoja ja niillä on osittain yhteinen terminologia, mutta ne eroavat toisistaan olennaisilta osiltaan. Länsimainen uskontotutkimus käyttää sanaa "hindulaisuus" kätevyyden vuoksi, mutta ei niputa kaikkea yhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hindulaisuuten hyväksyminen on periaatteessa mahdotonta, koska sellaista uskontoa ei ole olemassa. Termi tarkoittaa suurta määrää usein varsin erilaisia opetuksia, joita yhdistää niiden alkuperäalue. Näissä opetuksissa käytetään usein samoja pyhiä kirjoja ja niillä on osittain yhteinen terminologia, mutta ne eroavat toisistaan olennaisilta osiltaan. Länsimainen uskontotutkimus käyttää sanaa "hindulaisuus" kätevyyden vuoksi, mutta ei niputa kaikkea yhteen.

        "Hei, olen ateisti eikä minua kiinnosta kääntyä mihinkään uskoon, mutta ajattelin kysyä että pitääkö paikkansa että hinduksi ei voi kääntyä, siihen synnytään?"


        Ei voi kääntyä hindulaisuutteen, koska hindulaisuutta ei ole olemassa, eikä voi syntyä hinduksi koska hindulaisuutta ei ole olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hei, olen ateisti eikä minua kiinnosta kääntyä mihinkään uskoon, mutta ajattelin kysyä että pitääkö paikkansa että hinduksi ei voi kääntyä, siihen synnytään?"


        Ei voi kääntyä hindulaisuutteen, koska hindulaisuutta ei ole olemassa, eikä voi syntyä hinduksi koska hindulaisuutta ei ole olemassa.

        "Hei, olen ateisti eikä minua kiinnosta kääntyä mihinkään uskoon, mutta ajattelin kysyä että pitääkö paikkansa että hinduksi ei voi kääntyä,"


        Yhtä hyvin voisit kysyä: voinko kääntyä Maan asukkaiden uskontoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hei, olen ateisti eikä minua kiinnosta kääntyä mihinkään uskoon, mutta ajattelin kysyä että pitääkö paikkansa että hinduksi ei voi kääntyä,"


        Yhtä hyvin voisit kysyä: voinko kääntyä Maan asukkaiden uskontoon.

        "Hei, olen ateisti eikä minua kiinnosta kääntyä mihinkään uskoon, mutta ajattelin kysyä että pitääkö paikkansa että hinduksi ei voi kääntyä, siihen synnytään?"


        Voit kyllä syntyä intialaiseksi, jos olet syntynyt Intiassa. Mutta ei intialaiseen uskontoon, koska sellaista ei ole olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hei, olen ateisti eikä minua kiinnosta kääntyä mihinkään uskoon, mutta ajattelin kysyä että pitääkö paikkansa että hinduksi ei voi kääntyä, siihen synnytään?"


        Ei voi kääntyä hindulaisuutteen, koska hindulaisuutta ei ole olemassa, eikä voi syntyä hinduksi koska hindulaisuutta ei ole olemassa.

        Olen kyllä nähnyt youtubessa monen intialaisen kutsuvan itseään hinduksi.


    • Anonyymi

      Moni on menettänyt sielunsa lopullisesti käännyttyään hinduksi. Ei kannata.

      • Anonyymi

        "Moni on menettänyt sielunsa lopullisesti käännyttyään hinduksi. Ei kannata."


        Juurihan sanottiin, että hindulaisuutta ei ole olemassa. Intiassa on yli 2,2 prosenttia kristittyjä, joten kristinusko on myös osa hindulaisuutta. Ei siis kannata olla Intiassa kristitty, kun menettää sielunsa.


        Fundamentalistinen pelastususkonto jakaa maailman kahteen leiriin - paholaisen ohjaamiin uskottomiin ja oikeauskoisiin kristittyihin.

        Kun vastapuolen oppeja DEMONISOIDAAN, on välirauha vaikea tehdä. Useimilla fundamentalistisilla uskonsuunnilla on muut pois sulkeva uskonoppi. Tarvitaan monta taivasta, että kaikki oikeauskoiset niihin sopisivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Moni on menettänyt sielunsa lopullisesti käännyttyään hinduksi. Ei kannata."


        Juurihan sanottiin, että hindulaisuutta ei ole olemassa. Intiassa on yli 2,2 prosenttia kristittyjä, joten kristinusko on myös osa hindulaisuutta. Ei siis kannata olla Intiassa kristitty, kun menettää sielunsa.


        Fundamentalistinen pelastususkonto jakaa maailman kahteen leiriin - paholaisen ohjaamiin uskottomiin ja oikeauskoisiin kristittyihin.

        Kun vastapuolen oppeja DEMONISOIDAAN, on välirauha vaikea tehdä. Useimilla fundamentalistisilla uskonsuunnilla on muut pois sulkeva uskonoppi. Tarvitaan monta taivasta, että kaikki oikeauskoiset niihin sopisivat.

        "Olen kyllä nähnyt youtubessa monen intialaisen kutsuvan itseään hinduksi."

        Tietämättömyys, tai hän ei ymmärrä sitä itse.

        Tai jos kuunteleva yleisö ei ymmärrä, hän laskeutuu heidän tasolleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olen kyllä nähnyt youtubessa monen intialaisen kutsuvan itseään hinduksi."

        Tietämättömyys, tai hän ei ymmärrä sitä itse.

        Tai jos kuunteleva yleisö ei ymmärrä, hän laskeutuu heidän tasolleen.

        "Olen kyllä nähnyt youtubessa monen intialaisen kutsuvan itseään hinduksi."


        Nimen "hindu" kehittivät ulkopuoliset, valloittajat, jotka eivät osanneet lausua Sindhu-joen nimeä oikein. Sanskritin leksikografi Sir Monier Williamsin mukaan sanoille Hindu tai Intia ei löydy alkuperäistä juurta. Näitä sanoja ei myöskään löydy mistään buddhalaisista tai jainilaisista teksteistä eikä mistään Intian 23 virallisesta kielestä. Joidenkin lähteiden mukaan Aleksanteri Suuri oli se, joka nimesi Sindhu-joen ensimmäisenä uudelleen Induksi ja jätti pois sen alkukirjaimen "S", mikä helpotti kreikkalaisten ääntämistä. Tämä tuli tunnetuksi nimellä Indus. Tämä tapahtui, kun Aleksanteri valloitti Intian noin vuonna 325 eaa. Hänen makedonialaiset joukkonsa kutsuivat sen jälkeen Induksen itäpuolella olevaa maata Intiaksi, ja tätä nimeä käytettiin erityisesti Britannian hallinnon aikana. Tätä ennen alueen vedainen nimi oli Bharath Varsha, ja monet ihmiset kutsuvat sitä edelleen mieluummin sillä nimellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olen kyllä nähnyt youtubessa monen intialaisen kutsuvan itseään hinduksi."


        Nimen "hindu" kehittivät ulkopuoliset, valloittajat, jotka eivät osanneet lausua Sindhu-joen nimeä oikein. Sanskritin leksikografi Sir Monier Williamsin mukaan sanoille Hindu tai Intia ei löydy alkuperäistä juurta. Näitä sanoja ei myöskään löydy mistään buddhalaisista tai jainilaisista teksteistä eikä mistään Intian 23 virallisesta kielestä. Joidenkin lähteiden mukaan Aleksanteri Suuri oli se, joka nimesi Sindhu-joen ensimmäisenä uudelleen Induksi ja jätti pois sen alkukirjaimen "S", mikä helpotti kreikkalaisten ääntämistä. Tämä tuli tunnetuksi nimellä Indus. Tämä tapahtui, kun Aleksanteri valloitti Intian noin vuonna 325 eaa. Hänen makedonialaiset joukkonsa kutsuivat sen jälkeen Induksen itäpuolella olevaa maata Intiaksi, ja tätä nimeä käytettiin erityisesti Britannian hallinnon aikana. Tätä ennen alueen vedainen nimi oli Bharath Varsha, ja monet ihmiset kutsuvat sitä edelleen mieluummin sillä nimellä.

        Myöhemmin, kun muslimimaahantunkeutujat saapuivat muun muassa Afganistanista ja Persiasta, he kutsuivat Sindhu-jokea hindujokeksi. Tämän jälkeen nimitystä "hindu" käytettiin kuvaamaan asukkaita, jotka olivat kotoisin siitä Intian luoteisprovinssista, jossa Sindhu-joki sijaitsee, ja itse aluetta kutsuttiin nimellä "Hindustan". Koska sanskritin äänne "S" muuntuu parseekielessä "H:ksi", muslimit lausuivat Sindhun "hinduksi", vaikka alueen asukkaat eivät tuolloin itse käyttäneet nimeä "hindu". Muslimi-ulkomaalaiset käyttivät tätä sanaa yksilöidäkseen kyseisellä alueella asuvien ihmisten ja uskonnon. Tämän jälkeen myös intialaiset mukautuivat näihin vallanpitäjien asettamiin normeihin ja käyttivät nimityksiä hindu ja Hindustan. Muuten sanalla ei ole mitään merkitystä paitsi niille, jotka antavat sille arvoa tai käyttävät sitä nyt mukavuussyistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myöhemmin, kun muslimimaahantunkeutujat saapuivat muun muassa Afganistanista ja Persiasta, he kutsuivat Sindhu-jokea hindujokeksi. Tämän jälkeen nimitystä "hindu" käytettiin kuvaamaan asukkaita, jotka olivat kotoisin siitä Intian luoteisprovinssista, jossa Sindhu-joki sijaitsee, ja itse aluetta kutsuttiin nimellä "Hindustan". Koska sanskritin äänne "S" muuntuu parseekielessä "H:ksi", muslimit lausuivat Sindhun "hinduksi", vaikka alueen asukkaat eivät tuolloin itse käyttäneet nimeä "hindu". Muslimi-ulkomaalaiset käyttivät tätä sanaa yksilöidäkseen kyseisellä alueella asuvien ihmisten ja uskonnon. Tämän jälkeen myös intialaiset mukautuivat näihin vallanpitäjien asettamiin normeihin ja käyttivät nimityksiä hindu ja Hindustan. Muuten sanalla ei ole mitään merkitystä paitsi niille, jotka antavat sille arvoa tai käyttävät sitä nyt mukavuussyistä.

        Sanoille Hindu tai Intia ei löydy alkuperäistä juurta. Näitä sanoja ei myöskään löydy mistään buddhalaisista tai jainilaisista teksteistä eikä mistään Intian 23 virallisesta kielestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoille Hindu tai Intia ei löydy alkuperäistä juurta. Näitä sanoja ei myöskään löydy mistään buddhalaisista tai jainilaisista teksteistä eikä mistään Intian 23 virallisesta kielestä.

        korjaus: Tämä tapahtui, kun Aleksanteri YRITTII valloittaa Intian noin vuonna 325 eaa, mutta ei onnistunut siinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        korjaus: Tämä tapahtui, kun Aleksanteri YRITTII valloittaa Intian noin vuonna 325 eaa, mutta ei onnistunut siinä.

        Tämä tapahtui, kun Aleksanteri yritti tuloksetta valloittaa Intian noin vuonna 325 eaa. Hänen makedonialaiset joukkonsa kutsuivat sen jälkeen Induksen itäpuolella olevaa maata Intiaksi, ja tätä nimeä käytettiin erityisesti Britannian hallinnon aikana. Tätä ennen alueen vedainen nimi oli Bharath Varsha, ja monet ihmiset kutsuvat sitä edelleen mieluummin sillä nimellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä tapahtui, kun Aleksanteri yritti tuloksetta valloittaa Intian noin vuonna 325 eaa. Hänen makedonialaiset joukkonsa kutsuivat sen jälkeen Induksen itäpuolella olevaa maata Intiaksi, ja tätä nimeä käytettiin erityisesti Britannian hallinnon aikana. Tätä ennen alueen vedainen nimi oli Bharath Varsha, ja monet ihmiset kutsuvat sitä edelleen mieluummin sillä nimellä.

        TODELLISUUDESSA INTIAN OIKEA NIMI ON BRARATA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TODELLISUUDESSA INTIAN OIKEA NIMI ON BRARATA.

        Nimi Brarata tulee suuren Bharata-nimisen kuninkaan nimestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimi Brarata tulee suuren Bharata-nimisen kuninkaan nimestä.

        Jos joku sanoo olevansa intialainen, olisi vielä oikeampaa olis sanoa, että hän on bharatalainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TODELLISUUDESSA INTIAN OIKEA NIMI ON BRARATA.

        Mahabharata, josta olemme jo puhuneet täällä paljon, tarkoittaa Suurta Bharataa.Maha tarkoittaa suurta sanskritiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahabharata, josta olemme jo puhuneet täällä paljon, tarkoittaa Suurta Bharataa.Maha tarkoittaa suurta sanskritiksi.

        Mahabharata. Suuri Bharata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahabharata. Suuri Bharata.

        "Olen kyllä nähnyt youtubessa monen intialaisen kutsuvan itseään hinduksi."

        Ilmeisesti hän tarkoitti, että on syntynyt Intiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olen kyllä nähnyt youtubessa monen intialaisen kutsuvan itseään hinduksi."

        Ilmeisesti hän tarkoitti, että on syntynyt Intiassa.

        "Olen kyllä nähnyt youtubessa monen intialaisen kutsuvan itseään hinduksi."

        Hän ilmeisesti tarkoitti, että hän oli syntynyt Intiassa, minkä vuoksi toisinaan Intiasta sanotaan myös Hindustan ja tästä sanasta: hindu, Hindustan. Oikeampi olisi kuitenkin sanoa: että on kotoisin Braratista, eli bharatalainen.

        Jos joku sanoo olevansa hindu, se voi tarkoittaa myös Intiassa syntynyttä muslimia, kristittyä, buddhalaista, kartikeyalaista, mayavadalaista, impersonalistia tai tuhansia muita asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olen kyllä nähnyt youtubessa monen intialaisen kutsuvan itseään hinduksi."

        Hän ilmeisesti tarkoitti, että hän oli syntynyt Intiassa, minkä vuoksi toisinaan Intiasta sanotaan myös Hindustan ja tästä sanasta: hindu, Hindustan. Oikeampi olisi kuitenkin sanoa: että on kotoisin Braratista, eli bharatalainen.

        Jos joku sanoo olevansa hindu, se voi tarkoittaa myös Intiassa syntynyttä muslimia, kristittyä, buddhalaista, kartikeyalaista, mayavadalaista, impersonalistia tai tuhansia muita asioita.

        että on kotoisin Bharatista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        että on kotoisin Bharatista.

        Jos joku sanoo olevansa hindu, se voi tarkoittaa myös Intiassa syntynyttä muslimia, kristittyä, buddhalaista, kartikeyalaista, mayavadalaista, impersonalistia tai tuhansia muita asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku sanoo olevansa hindu, se voi tarkoittaa myös Intiassa syntynyttä muslimia, kristittyä, buddhalaista, kartikeyalaista, mayavadalaista, impersonalistia tai tuhansia muita asioita.

        Joten hindu voi olla myös kristitty, muslimi jne.,siis syntynyt Intiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahabharata, josta olemme jo puhuneet täällä paljon, tarkoittaa Suurta Bharataa.Maha tarkoittaa suurta sanskritiksi.

        Jännää.


    • Anonyymi

      Pelkään jatkuvasti mikä on minun kohtalo tuomionpäivänä kadotus tai paratiisi

      • Anonyymi

        Lopeta jo se pelkääminen. Ei ole mitään tuomiopäivää. Jokaisen elämän lopussa on "arviointi".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta jo se pelkääminen. Ei ole mitään tuomiopäivää. Jokaisen elämän lopussa on "arviointi".

        Ota adventismin parhaat puolet ja hylkää muut.


    • Anonyymi

      Haluan noudattaa koko mooseksen lakia mutta mitenpä sen teen kun ei enää eletä muinaisessa Israelissa. Jos noudattaisin ne saisin täydellisen pelastus varmuuden enkä joutuisi kadotukseen mutta nyt se on vain arvailua miten käy ja sitä pelkäänkin

      • Anonyymi

        "Haluan noudattaa koko mooseksen lakia"

        Adventistit noudattavat jonkun verran, sinun ei pidä, ota sieltäkin parhaat puolet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Haluan noudattaa koko mooseksen lakia"

        Adventistit noudattavat jonkun verran, sinun ei pidä, ota sieltäkin parhaat puolet.

        "Haluan noudattaa koko mooseksen lakia"

        Kukaan ei pystyy siihen, ei edes juutalaiset, niitä lakeja on yli 600.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Haluan noudattaa koko mooseksen lakia"

        Kukaan ei pystyy siihen, ei edes juutalaiset, niitä lakeja on yli 600.

        "Jos noudattaisin ne saisin täydellisen pelastus varmuuden enkä joutuisi kadotukseen"


        Ei ole niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos noudattaisin ne saisin täydellisen pelastus varmuuden enkä joutuisi kadotukseen"


        Ei ole niin.

        Niin monta kertaa on jo selitetty, että sana ikuisuus on käännetty väärin alkukielestä, esimerkiksi:

        ¨ Onesimus on Filemonin orja ikuisesti? Onko hän edelleen hänen orjansa (Fil. 1:15)?

        ¨ Pelasta meidät tästä nykyisestä pahasta iankaikkisuudesta (Ga. 1:4).

        ¨ Ei ainoastaan tässä iankaikkisuudessa, vaan myös tulevassa (Ep. 1:21).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin monta kertaa on jo selitetty, että sana ikuisuus on käännetty väärin alkukielestä, esimerkiksi:

        ¨ Onesimus on Filemonin orja ikuisesti? Onko hän edelleen hänen orjansa (Fil. 1:15)?

        ¨ Pelasta meidät tästä nykyisestä pahasta iankaikkisuudesta (Ga. 1:4).

        ¨ Ei ainoastaan tässä iankaikkisuudessa, vaan myös tulevassa (Ep. 1:21).

        ¨ Minä olen teidän kanssanne... ikuisuuden loppuun asti (Mt. 28:20).


        ¨ Ikuisuuden alusta lähtien (Joh. 9:32; Ap. t. 3:21).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin monta kertaa on jo selitetty, että sana ikuisuus on käännetty väärin alkukielestä, esimerkiksi:

        ¨ Onesimus on Filemonin orja ikuisesti? Onko hän edelleen hänen orjansa (Fil. 1:15)?

        ¨ Pelasta meidät tästä nykyisestä pahasta iankaikkisuudesta (Ga. 1:4).

        ¨ Ei ainoastaan tässä iankaikkisuudessa, vaan myös tulevassa (Ep. 1:21).

        Mutta kun on aivopesty ja peloteltu kaikkeen tähän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Haluan noudattaa koko mooseksen lakia"

        Kukaan ei pystyy siihen, ei edes juutalaiset, niitä lakeja on yli 600.

        Pystyykö edes muslimit noudattamaan kaikkia Koraanin lakejaan ja montako niitä siinä uskonnossa on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun on aivopesty ja peloteltu kaikkeen tähän

        En tiedä, mitä sinulle enää sanoa. Ota yhteyttä uskontojen uhrit järjestöön. He auttavat, ihan anonyymisti.


    • Anonyymi

      Helvetin tuli on todellinen tuli missä ruumiillisesti poltetaan iankaikkisesti. Ei ole pelkästään vertauskuvallinen/hengellinen tuli niinkuin joissain opeissa väitetään.

      Mutta se tulee olemaan vain osa rangaistusta synneistä.

      Jos ei armo kelpaa, on kohdattava tuomio ilman armoa. ”Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.” Joh. 1:17

      • Anonyymi

        Kannattaa miettiä luottaako idän foorumeilla oleviin selityksiin, joka päivä tulee uusi selitys.

        Katso ulos ikkunasta kuinka taitavasti Jumala on kaiken tehnyt, Hän ei tee virheitä.


      • Anonyymi

        Helluntalainen taas hyökkäsi


      • Anonyymi

        Kristityt eivät pelastu elleivät noudata mooseksen lakia uskossa Jeesukseen, tässä uskova joka tietää kaiken raamatusta ja opettaa miten pelastua.
        Pelkkä usko ei riitä vaan pitää tehdä parannus lain rikkomisesta https://youtu.be/OYOCErFnTq0?feature=shared


    • Anonyymi

      Tuollaisten pelottelujen takia olen mennyt sekaisin mitä tuo helluntalainen tekee

      • Anonyymi

        En ole helluntailainen, enkä tiedä kenestä puhutte. On parasta varoittaa tulevasta tuomiosta kun aikaa on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole helluntailainen, enkä tiedä kenestä puhutte. On parasta varoittaa tulevasta tuomiosta kun aikaa on.

        Raamatun totuus ei muutu, joten monien viestit voi kuulostaa samanlaisilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole helluntailainen, enkä tiedä kenestä puhutte. On parasta varoittaa tulevasta tuomiosta kun aikaa on.

        Mikä sä sitten oot?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sä sitten oot?

        Tavallinen kristitty on normaali, ilman nimikylttejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavallinen kristitty on normaali, ilman nimikylttejä.

        Totuus ei kuulu millekään lahkolle, totuus ei kuulu yhdelle ihmiselle tai yhdelle ihmisryhmälle. Siksi meidän on otettava se vastaan, mistä tahansa löydämmekin sen. Aivan kuten otamme kultaa sieltä, mistä sitä löydämme. Emme tee eroa kullan välillä: tämä on muslimien kultaa, tämä on kristittyjen kultaa, tämä on katolisten kultaa, tämä on ukrainalaisten kultaa ja tämä on amerikkalaisten kultaa. Ei, me hyväksymme kullan, oli se mitä tahansa. Joten missä tahansa löydämmekin jotain kaunista, otamme sen ilolla vastaan, koska se on kaunista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus ei kuulu millekään lahkolle, totuus ei kuulu yhdelle ihmiselle tai yhdelle ihmisryhmälle. Siksi meidän on otettava se vastaan, mistä tahansa löydämmekin sen. Aivan kuten otamme kultaa sieltä, mistä sitä löydämme. Emme tee eroa kullan välillä: tämä on muslimien kultaa, tämä on kristittyjen kultaa, tämä on katolisten kultaa, tämä on ukrainalaisten kultaa ja tämä on amerikkalaisten kultaa. Ei, me hyväksymme kullan, oli se mitä tahansa. Joten missä tahansa löydämmekin jotain kaunista, otamme sen ilolla vastaan, koska se on kaunista.

        "Kukahan tällä hindulaisuus alueella on pilkannut hindulaisuutta???"


        Fanaatikko, fundamentalistinen kristitty on raivoissaan, koska pakkokäännytysyritykset epäonnistuvat ja niillä on päinvastainen efekti, se saa hänet raivoamaan, ja fanaatikko sylkee raivomyrkkyä keskustelupalstoille.

        Suuressa raivossaan hän on hulluuden partaalla.

        Sama kristitty riehuu ympäri idän ja hindujen palstoja "varoittaen ihmisiä" kaikenlaisista kauheuksista, hän on väkivalloin haluaa käännyttäa kaikki kristinuskoon, niin pakolla, että siitä tulee oksettava olo. Se pitää keppiä käärmeenä ja käärmettä keppinä. Kaikkialla on suuri vaara, ja kaikki, mikä on idässä, on vaarallista, kaikkialla hän ei näe muuta kuin Intian, ja vaikka Japani on myös itää, se on hänelle kaikki Intiaa, joten Intiasta on tullut hänelle suuri mörkö. Ja kaikki idässä on niin vaarallista, jopa kasvit ja yrtit, kaikki.

        Idän palstoilla ei ole ollut rauhaa yli puoleen vuoteen, ja käännyttäjä puhuu vain saatanasta, hän puhuu vain joogasta ja meditaatiosta, joka kaikki on pahuuttaa ja saatanaa. Vain hänen uskontonsa, helluntailaisuus puhuu pelastaa, jopa luterilaiset ovat kaikki saatanasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kukahan tällä hindulaisuus alueella on pilkannut hindulaisuutta???"


        Fanaatikko, fundamentalistinen kristitty on raivoissaan, koska pakkokäännytysyritykset epäonnistuvat ja niillä on päinvastainen efekti, se saa hänet raivoamaan, ja fanaatikko sylkee raivomyrkkyä keskustelupalstoille.

        Suuressa raivossaan hän on hulluuden partaalla.

        Sama kristitty riehuu ympäri idän ja hindujen palstoja "varoittaen ihmisiä" kaikenlaisista kauheuksista, hän on väkivalloin haluaa käännyttäa kaikki kristinuskoon, niin pakolla, että siitä tulee oksettava olo. Se pitää keppiä käärmeenä ja käärmettä keppinä. Kaikkialla on suuri vaara, ja kaikki, mikä on idässä, on vaarallista, kaikkialla hän ei näe muuta kuin Intian, ja vaikka Japani on myös itää, se on hänelle kaikki Intiaa, joten Intiasta on tullut hänelle suuri mörkö. Ja kaikki idässä on niin vaarallista, jopa kasvit ja yrtit, kaikki.

        Idän palstoilla ei ole ollut rauhaa yli puoleen vuoteen, ja käännyttäjä puhuu vain saatanasta, hän puhuu vain joogasta ja meditaatiosta, joka kaikki on pahuuttaa ja saatanaa. Vain hänen uskontonsa, helluntailaisuus puhuu pelastaa, jopa luterilaiset ovat kaikki saatanasta.

        Meditaatio on saatanasta ja noituudesta, vaikka hän ei tiedä, että hänkin meditoi jatkuvasti, hän meditoi idän "saatanallisia" oppia. Meditaatio tarkoittaa ainoastaan intensiivistä ajattelua jostakin asiasta, mitään muuta meditaatio ei tarkoita. Hän itse meditoi intensiivisesti vuodesta toiseen pohtiessaan, miten käännyttää pakanat kristinuskoon. Tämä juuri, jos jotain, se on voimakasta meditaatiota, jopa voimakkaampaa kuin muut meditaatiot.

        Vaikka ajattelisitte taloa, kotia, sekin on meditaatiota. Jos ajattelette voimakkaasti jotakuta, jota rakastatte tai vihaatte, meditoitte, se on meditaatiota.

        Joka paikassa on "noituutta ja saatanaa," vaikka saatana onkin allegoria.Hän puhuu koko ajan helvetin kidutuksesta, johon kaikki uskottomat joutuvat. Heikoimmat idän palstoilla tarvitsevat jo Uskontojen uhrit järjestön apua. Vaikka idän palstoilla ei pitäisi puhua kristiniskosta lainkaan.

        Vaikka idän palstoilla ei pidä puhua lainkaan kristinuskosta, hän on ottanut haltuunsa myös muun Suomi24: n ja "hyvyyttään" "tuo ihmiset Jumalan luo", puhumalla jatkuvasti helvetin kidutuksista.

        Hän puhuu kaikkialla siitä, miten kaikki muut ovat riivattuja, tajuamatta, että hän itse käyttäytyy riivaajamaisesti.

        Jättämättä huomiotta sitä tosiasiaa, että idässä on kovin paljon eri etnisiä ryhmiä ja tuhansia eri uskontoja, filosofioita, hän niputtaa koko itäisen pallonpuoliskon yhteen ja sanoo, että se on kaikki Intia, vaikka kyseessä olisi Japani. Jopa kasvit idässä on kaikki pahasta, siis ihan saatanasta kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meditaatio on saatanasta ja noituudesta, vaikka hän ei tiedä, että hänkin meditoi jatkuvasti, hän meditoi idän "saatanallisia" oppia. Meditaatio tarkoittaa ainoastaan intensiivistä ajattelua jostakin asiasta, mitään muuta meditaatio ei tarkoita. Hän itse meditoi intensiivisesti vuodesta toiseen pohtiessaan, miten käännyttää pakanat kristinuskoon. Tämä juuri, jos jotain, se on voimakasta meditaatiota, jopa voimakkaampaa kuin muut meditaatiot.

        Vaikka ajattelisitte taloa, kotia, sekin on meditaatiota. Jos ajattelette voimakkaasti jotakuta, jota rakastatte tai vihaatte, meditoitte, se on meditaatiota.

        Joka paikassa on "noituutta ja saatanaa," vaikka saatana onkin allegoria.Hän puhuu koko ajan helvetin kidutuksesta, johon kaikki uskottomat joutuvat. Heikoimmat idän palstoilla tarvitsevat jo Uskontojen uhrit järjestön apua. Vaikka idän palstoilla ei pitäisi puhua kristiniskosta lainkaan.

        Vaikka idän palstoilla ei pidä puhua lainkaan kristinuskosta, hän on ottanut haltuunsa myös muun Suomi24: n ja "hyvyyttään" "tuo ihmiset Jumalan luo", puhumalla jatkuvasti helvetin kidutuksista.

        Hän puhuu kaikkialla siitä, miten kaikki muut ovat riivattuja, tajuamatta, että hän itse käyttäytyy riivaajamaisesti.

        Jättämättä huomiotta sitä tosiasiaa, että idässä on kovin paljon eri etnisiä ryhmiä ja tuhansia eri uskontoja, filosofioita, hän niputtaa koko itäisen pallonpuoliskon yhteen ja sanoo, että se on kaikki Intia, vaikka kyseessä olisi Japani. Jopa kasvit idässä on kaikki pahasta, siis ihan saatanasta kaikki.

        "Miksi aloittaja massatehtailee kristinuskon vastaisia aloituksia hindulaisuus alueelle? Jotain pettymyksiäkö menneisyydessä?"

        Uskomatonta kristillistä logiikkaa. Jos joku reagoi heidän brutaaleihin hyökkäyksiinsä "hinduja" vastaan, se huomataan välittömästi, mutta kristitty itse ei huomaa, että hän vainoaa jatkuvasti eri uskontojen edustajia ja aloittaa jatkuvasti uusia keskusteluketjuja vain pilkatakseen "idän oppeja". Ei minkäänlaista järjen häivää. Vai painaako ikä?


    • Anonyymi

      Idän sankareita odottaa hirmuinen oppi, en suosittele kääntymään sellaiseksi.

      Sen takia ne on keksinyt jälleensyntymis ja muita höpö höpö juttuja, jotta voi paeta tulevaa, ainakin mielessään. Ei näytä toimivan...

      Iankaikkista rangaistusta helvetissä ei voi paeta ellei usko Jeesukseen kuten Raamatussa sanotaan(ei siis millä tahansa tavalla).

      ' Joka uskoo minuun, niin kuin Raamatussa sanotaan, hänen sisimmästään juoksevat elävän veden virrat.” '

      Johannes 7:38
      https://www.bible.com/fi/bible/1745/JHN.7.38

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2511
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      196
      1513
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1055
    Aihe