Aurinkovarjon väri haalistuu...

Santtu

Onko kokemuksia aurinkovarjon haalistumisesta? Minulla on talon takana patiolla t.sininen iso aurinkovarjo. Varjo on muuten ok, mutta väri on haalistunut pahasti ylhäältä ulkopuolelta. Aurinko haalistuttanut. Varjon saa pois rungosta, voisiko sitä värjätä pesukoneessa, onneksi ei ole yläjkertaa, se olisi kamalan näkönen. Miten te joilla on 2-kerroksinen,tai useampi kerroksinen eikö harmita haalistuminen?
antakaa vinkkejä. en kyllä viitsisi alkaa ompelemaan uutta.

6

7374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oona

      Osta uusi varjo!

    • Epäilijä

      Jos kankaassa on tekokuitua, niin värjäys tuskin onnistuu. Pesukonevärit on tarkoitettu tietääkseni luonnonkuiduille. Sitäpaitsi aurinkovarjo taitaa olla jo niin iso, että se ei mahdu pyörimään pesukoneessa väljässä väriliemessä. Ja jos joku erehtyy värjäilemään taloyhtiön jättikoneissa, niin sellainen on jo rangaistava teko!

    • ota selvää

      Olisiko kankaan värjäys spray mitään tuotenimi taisi olla Dylon ja maahantuoja Transmeri oy

    • yksityinen apu

      Se on joko acryyli (joka on kankaan pinnassa) on palanut puhki jonka jälkeen kangas haalistuu nopeasti. Acryylin pytäisi olla kankaan sisällä jotta se ei haalistuisi ja kuluisi auringosta.

      toinen vaihtoehto on että kankaassa ei ole ollenkaan acryylikäsittelyaineita.
      tietenkin silloin kangas värjääntyy heti.

      Esim Jysk, Bauhaus, Sotka, jne... yritykset myyvät halppis varjoja.
      jos varjon saa 100-800€ niin se ei voi olla kestävä tai laadukas vaikka tekniset tiedot sitä vaittäisivät.

      T: Varjokauppias

    • .......

      Meillä myös tummansininen varjo haalistui, tuli raidat kun varjo oli avaamattomana takapihalla auringossa koko kesän - LOL.

      Yläkerrassa oleva vaaleanharmaa/beige varjo ei näytä paljoa haalistuneen, materiaali keinokuitua, on yleensä auki parvekkeella ja aurinkoon päin kallstettuna koko kesän.
      Kolmas varjomme on myös useimmiten auki, on vihreä, keinokuitua kanssa, ostettiin vuosi-kaksi sitten eikä ole vielä ehtinyt kovasti haalistua, se on koko ajan näkyvissä ikkunasta mutta en suuttuisi vaikka se alkaisi jossain vaiheessa haalistua, yleensä niille käy huonosti ennen sitä - jätetään auki ja myrskyssä tuuli tempoo matkoihinsa ja kangas tai varjon alumiinikepakot hajoaa.

      Itseäni haittaa noi lintujen jätökset, muutaman kerran on varjoja koetettu pestä harjalla ja autonpesuletkulla ( pelkäsin että kutistuu pesussa enkä sen vuoksi uskaltanut irrottaa kangasta varjon rungosta, matonpesualtaassa sen pesisi muuten mukavasti.)

    • Maalattu on

      Minua vaivasi aurinkovarjoni, jonka musta väri oli vuosien saatossa haalistunut. Kysyin neuvoa eri maali- ja askarteluliikkeistä, ei voi kuulema tehdä mitään. Sitten ajattelin kokeilla mattapintaista mustaa spray- maalia ja se toimi! Tosin väri ei ole tasainen, on kuin olisi marmoripinta, mutta paljon paremman näköinen kuin se haalistunut. Jos haalistunut väri harmittaa, et häviä mitään tätä kokeilemalla. Kannattaa värjätä ulkona ja ei tuulisella säällä. Varaa kaksi pulloa ja kertakäyttöhanskat. Ajattelin vielä ostaa huonekaluliikkeestä suojamaalin päälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe