Kysyin Johanna hoitajalta miten lääkäri voi määrätä minulle lääkkeitä näkemättä minua. Hän vastasi: Meillä se on normikäytäntö P4 Osastolla. Voiko lääkäri toimia näin?
Lääkäri määrää lääkkeitä näkemättä potil..
7
195
Vastaukset
- Anonyymi
Se on jo vuosia vaikuttanut olevan normikäytäntö.
En tiedä, kuinka sallittua sellainen on, että lääkkeitä määrätään näkemättä potilasta, ja juttelematta hänen kanssaan lääkityksestä.
Niin se ei kuitenkaan saisi olla. Jotenkin järjetöntä touhua. - Anonyymi
Jos se lääkityksen tarve alkaa näkyä koko kansalle pitkin internettiä, niin eiköhän se viereisessä huoneessa majaansa pitävä lääkärikin sen näe.
Ei se otse itsensä "kriminointi" siinä enää auta mitään. - Anonyymi
Lääkäri ei kuitenkaan määrää lääkkeitä tietämättä sinusta mitään.
- Anonyymi
Mistäs sinä sen tiedät?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistäs sinä sen tiedät?
Satun tietämään, että terveydenhuollossa on sinusta paljon tietoa. Lääkäri voi tietää terveyteesi liittyvistä asioista enemmän kuin sinä itse koskaan ymmärrät. Ei ole mitenkään epätavallista, että lääkäri määrää potilaalle hoitoja tätä näkemättä ja tältä mitään kysymättä, digiaikana.
On minullekin määrätty lääkkeitä ja muutettu lääkitystä montakin kertaa ilman, että lääkäri on ihan henkilökohtaisesti joka kerta minua nähnyt. Silloin kuitenkin on joku kontakti esim laboratorion ja hoitajan kautta ollut. Ja itselläni ei ole psyyken lääkitystä vaan aivan muuta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistäs sinä sen tiedät?
Siitä ettei se määrää...
- Anonyymi
Sittenpähän ei vaikuta pärstäkertoimesi lääkärin suhtautumiseen. Pelkkä lääkärillä oleva asiatieto ratkaisee.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!
Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v37229Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh3821991Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2661702Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku291653Kimmo Kiljunen
"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa2911372- 731112
- 731053
Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen61799- 47786
Miksi teet tästä niin vaikeaa?
Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p25749