Kun asuin vielä vanhempieni nurkissa niin meillä oli Toyotaa koska isä ei muuta ostakaan.
Vanhassa 1.8 litraisessa kaasarikoneisessa Camryssa oli hevosia 90.
Uudemmassa 2.2 litraisessa oli yli 130.
Mutta miten ihmeessä nykyään 1.8 litrainen hybridi tuottaa vain 122? Sähkömoottorikin on apuna. Hevosia pitäisi olla vähintään 200.
Kiihtyvyys 0-100 yli 11 sekuntia. Tuosta juoksee ohitse.
Kenelle nämä on tarkoitettu?
Sori mutta ei kiitos.
Miksi Toyotoissa on nykyään kovin vähän tehoa?
63
469
Vastaukset
- Anonyymi
Kamalat viekkarit jäi heinäkuusta ja trafista.
- Anonyymi
833 autoa edellä VW.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
833 autoa edellä VW.
Minkä edellä? Fiatin?
Toyotahan on kirkas ykkönen.
- Anonyymi
Päästöjen takia jouduttu kone varustamaan poneilla. Toisekseen jos olisi pellin alla tehoja niin pitäisi tehdä myös aivan erilainen vaihteisto.
- Anonyymi
Rav 4 jossa. 222hv. 8 sek ja 5 l 100
- Anonyymi
Viherhihhulit ovat päässeet manipuloimaan päästönormeja.
Tavoitteena on lopettaa yksityisautoilu.
Heikäläiset liikkuvat julkisilla.
Sairasta.- Anonyymi
Miten liittyy asiaan?
- Anonyymi
On sullkin murheet
- Anonyymi
Tiedän tunteen. Faija osti aina vaan Corollaa ja Sunnyä koska "ne kestää". Muista ominaisuuksista viis. Ja halvalla tietysti, aina se kerjäläismalli 1.3 koneella ja 4-vaihteisena. Sain enolta asevelihintaan sianpää-Volvon niin johan aukesi uusi maailma. 2-litrasesta padasta ruiskunakin otettu maltillisesti jotain 115 heppaa mutta liukkaasti se pieni auto tuollakin liikahti. Kuluttikin matka-ajossa vähemmän kuin nuo rääkyvät japsikinnerit. Siihen jäi vyönkiristys-Tojoilut minulta. Aina varmistan riittävän teho-vääntö-painosuhteen autokauppoja tehdessä. Surullista että Tojotan Suomi-ostajat jatkaa vieläkin moista kerjäläislinjaa.
- Anonyymi
Kaveri osti tuollaisen samanlaisen joskus. Driftasi kuivalla asfaltilla liikenneympyrää muutaman kierroksen ympäri helposti.
DX Corollalla piti tyytyä hiekkatiehen tai odottaa talvea. - Anonyymi
Suomessa suurin laillinen nopeus yleisessä liikenteessä on 120 km/h. Sen saavuttaa jokainen auto (paitsi rättiCitikka).
- Anonyymi
Toyotat on alitehoisia mönkijöitä ERITTÄIN HUONOJEN AJO OMINAISUUKSIEN TAKIA kysyin tätätä toyota huollosta ajettavuus erittäin huono sano automekaanikko.
- Anonyymi
Ei ole sanonut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole sanonut.
VALEHTELIN SULLE KUN OLET GAY
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VALEHTELIN SULLE KUN OLET GAY
Tuulahduksia kaukaa menneisyydestä...
- Anonyymi
Koeaja itse niin tiedät, mistä puhut. Ennakkoluulosi on menneiltä ajoilta.
Koko tarinasi uskottavuus romahtaa jo ensimmäisestä lauseesta, jota ei ole lainkaan jäsennetty.
Yhtä jäsentämätön on mielipiteesi. Et itsekään usko tarinaasi.
- Anonyymi
Kyllä Toyota ihan hyvin kiihtyy vaikka ylämäkeen kun on kakkosvaihteella.
- Anonyymi
Ladassa oli enempi tehoa ku toyojossa, ennen vanhaan.
- Anonyymi
Pienitehoinen Toyota herättää myös kateutta aikalailla.
- Anonyymi
Kyllä, tehottomuus ja huonot ominaisuudet on niitä asioita joita kadehditaan kaikkein eniten.
- Anonyymi
Siksi kun 1.8 moottorinen corolla kuluttaa alle 4l/100 km. Vanha vei sen kympin.
- Anonyymi
Tuo kuluttaa 7,5.
- Anonyymi
2-litranen hybridi kuluttaa saman ja kiihtyvyys on sentään havaittavissa olevaa. Vaan noita alitehoisia ykskaseja kansa vaan innolla ostaa! 2-litraset käytettyinä todella harvinaisia. Eipä ole Suomi-autoilu muuttunut mihinkään ysärin lamasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo kuluttaa 7,5.
Totta, 7,5 litraa riittää 200 kilometrin matkalle.
- Anonyymi
Toyota ei saa muuten autoja päästörajoihin kun eivät osaa käyttää turboa.
- Anonyymi
1.8:ssa pelkän polttomoottorin teho on peräti 98 heppaa. Eli lähellä tuon kerjäläis-Camryn lukuja.
- Anonyymi
Missäs niitä tehoja tarvitaan, kun tiet ympäri maan on kun naapurissamme Venäjällä? Alkaa monella tiellä 80:n nopeus olla jo tappotahtia.
- Anonyymi
Mulla on iskarit ja jouset autossa.
- Anonyymi
Selitys kuin köyhällä Terolla. Teho on hyväksi ohituksissa, kiihdytyksissä, se tuo turvaa ja moottoria ei tarvitse huudattaa, näin alkuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on iskarit ja jouset autossa.
Taitaa olla ihan kaikissa?
- Anonyymi
Riittävän tehokasta ja vääntävää konetta ei tarvii huudattaa. Säilyy korvat ja hermot. Resereviin jää mukavasti voimaa ääritilanteisiin mm. kesken ohitustilannetta yllättävästi piristyvien Tojojen turvalliseen ohittamiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa olla ihan kaikissa?
Ei ole. Olin kerran autossa jossa oli varmasti rautaputket iskarien tilalla.
- Anonyymi
Kyllä Corolla Hybrid kiihtyy hyvin, siinä jää BMW 2,5L V-6 kun Corolla lähtee!
- Anonyymi
Mihin se jää???
- Anonyymi
Minulla on Valtra ja pemmi Tero jää toiseksi kun kun hautausurakoitsija on kaapinut jätteet ensin petäjän kyljestä puulootaan, ja niittaan kaksi kuutiota hiekkaa ja savea päälle.
- Anonyymi
Onko se Plaston Valtra?
Munkin poijjaalla on sellainen tarhassa käytössä.
- Anonyymi
1.8 Corollassa on noin 140hp ja kiihtyvyys hiukan päälle 9s.
RAV4 plugarissa on >300hp ja kiihtyvyys 6s tuntumassa.
Kyllä noilla pärjää.- Anonyymi
EI NOILLA PÄRJÄÄ HANKI AUTO EI TOYOTA TUHNUA.HIII
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EI NOILLA PÄRJÄÄ HANKI AUTO EI TOYOTA TUHNUA.HIII
No paljonkos se sinun loppuun poljettu kolme-yks-äkänen moposi vie nollasta sataan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No paljonkos se sinun loppuun poljettu kolme-yks-äkänen moposi vie nollasta sataan?
Kolme vuotta, sitte saa kortin ku yh-äippä sen maksaapi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No paljonkos se sinun loppuun poljettu kolme-yks-äkänen moposi vie nollasta sataan?
Ehkä 2-3s 0-100 et ei ole edes nopea.
- Anonyymi
Toki pärjää, mutta ei niillä kehumaan pääse.
- Anonyymi
Nykyään kun kuka vaan voi iskeä autoon kammotehoisen sähkömoottorin, tuo hevosvoimilla leveily alkaa olla vähän menneen talven lumia.
- Anonyymi
Tosin ei koske Toyotaa joka säästää ja tekee autonsa mahdollisimman halvalla ja bensakoneet on kuohittu onnettomiksi päästöjen takia kun turbotus on Toyotan filosofiaan liian kallista ja taitaa olla turha vaikeaa saada nuo öljyä syövät ja lohkoa halkaisevat koneet kestämään turboa.
- Anonyymi
Tollolootissa on aina ollut vähän tehoa. Itäautojen hevoset ovat ns. japaninponeja. Lupaukset ihan OK, mutta todellisuus eri asia. Näkyy mm. siinä, miten 0-100 kiihtyvyys aina 1 s kehnompi kuin valmistaja valehtelee ja paljon kehnompi kuin teholukemien pohjalta voisi olettaa.
Lisäksi on syytä muistaa, ettei tollolootat kestä edes vähäisten tehojen käyttöä!
Fossiilihypetykistä kärähtää elektroniikka, jos liikaa kiihdyttelee. Polttomoottoriautoissa sulaa reikä mäntään tai lohkoon. Juuri oli uutisissa, miten jenkeissä toloolootan moottori hajosi, kun kuski meni kiihdyttelemään huikeaan 85 mph eli vajaan 130 km/h nopeuteen!
Tosin tapansa mukaan tollolootalla oli valheet valmiina. Auton syttyminen tuleen johtui tollolootan mukaan renkaista, joiden nopeusluokka ei ollut riittävä. Kuumaa pakokaasua/öljyä suihkinut reikä lohkossa ei liity tähän millään tavalla ;-D - Anonyymi
Onpa vanha aloittaja kun ajaa hevosilla. 50 vuotta Suomessa on autojen tehot ilmoitettu kilowatteina !
- Anonyymi
Itäautojen teho ilmoitetaan japaninponeina. Edelleen.
- Anonyymi
Hevosvoimia käytetään edelleen varsin laajasti jopa nuorison keskuudessa ja yleensä jopa autojen myyntiesitteissä.
- Anonyymi
Ei kukaan puhu kilowateista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan puhu kilowateista
Siinä kommentti tojopapalta, joka luulee, että Kekkonen on yhä presidentti. Ja tojo oiva vaihtoehto toiselle itäautolle, ladalle. Edullinen, lähtee käyntiin pakkasessa jne.
- Anonyymi
Avaus sisältää tavallaan vastauksen, eli näitä Toyotan moottoreita joista on otettu hieman enemmän ulos tehoja, niin ne hajoavat todella helposti ja näitä olemme saaneet lukea lehdistä aika paljon.
Toyotan säästön jopa moottorien osalta on mennyt yli järkevyyden ja siksi ne eivät kestä normaaliakaan rasitusta ilman isoa riskiä vakavalta konerikolta. - Anonyymi
Toyota kestää parhaiten kovaa käyttöä.
https://www.ts.fi/teemat/4884970 - Anonyymi
Nykyään ei ole saatavissa 122hp 1.8 hp moottoria. Sen teho on 140hp. Sallittakoon hevosvoimat SI-yksiköiden asemesta aloittajan tapaan.
Muutenkin, miksi puhut vain yhden moottorin tehosta. Tuo mainitsemasi 1.8 l moottori toimii hybridissa sähkömoottorien kanssa saumattomasti yhteen. Polttomoottoria hybridiin ei ole valittu tehon vaan polttoainetalouden perusteella. Teho ja vääntö on näiden moottorien yhteistyön tulos.
Hybridin tapauksessa ei voi puhua vain polttomoottorin ominaisuuksista.
Ei hybridillä voi ajaa vain polttomoottorilla. Kaksi muuta moottorigeneraattoria ovat aina mukana samassa voimalinjassa tuottamassa tarvittavan tehon tai varastoimassa sitä akkuun mahdollisimman polttoainetaloudellisesti. Hidastuksessa muuten hukkaan menevä energia otetaan talteen ajoakkuun ja hyödynnetään sähkömoottorien avulla kiihdytyksissä. Sähkömoottorin suuri vääntömomentti hyödynnetään hitaissa nopeuksissa ja kiihdytyksissä. Vapaasti hengittävän polttomoottorin vääntö on parhaimmillaan vasta suuremmilla käyntinopeuksilla. Näin hybridivoimalinjan moottorit täydentävät toistensa ominaisuuksia.
Nykyään elämä on valintoja. Miksi valitsisit sen vähätehoisimman version, jos saman auton saa tehokkaampana verisona. Esimerkiksi C-HR kahden litran ladattavan teho on 223 hp. Kulutus kuitenkin alle puolet Camryn vastaavasta. Ei ole kallis, jos rahaa on. Sama koskee eri varustelutasoja. Valinnanvaraa on. Täyssähkömalleista puhumattakaan. Karvalakit kannattaa jättää autokaupan naulakkoon.- Anonyymi
1.8 on yleisin malli. Ja teho on uusissa 122.
- Anonyymi
Taisi mennä tunteisiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1.8 on yleisin malli. Ja teho on uusissa 122.
Puhut pötyä. Tarkista faktat ensin. Sinulle uusi on 5 vuotta vanha. Muille uusi on uusi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taisi mennä tunteisiin?
Loppuiko tieto, kun kommentoit kirjoittajaa. Faktoista ei tietoakaan. Disinformaation levittäjiä on palstat täynnä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1.8 on yleisin malli. Ja teho on uusissa 122.
Siis 122 japaninponia.
Hevosvoimia noin 110. Kilowatteja 80. Hmm. siitä on 20 vuotta, kun on tullut tällaisella nuhapumpulla ajettua. - Anonyymi
Hypetyksille luvataan huimia teho- ja vääntölukemia, kun eri moottorien tehon ja väännön maksimiarvot summataan surutta yhteen.
Todellisuudessa kaikista moottoreista ei saa irti maksimitehoa tai vääntöä samalla hetkellä (siis jollain tietyllä ajonopeudella) kun huiput osuu eri kierrosluvuille tai ei yksinkertaisesti riitä energiaa kaikkien sähkömoottorien ruokkimiseen 100 % teholla samanaikaisesti. Minkä seurauksena kiihtyvyys voi olla varsin masentava verrattuna huikeisiin teholupauksiim. Unohtamatta sitäkään, että näissä kiihtyvyyslupauksissa on yleensä ilmaa ts. todellinen suorituskyky on luvattua heikompi.
Unhotamatta tietenkään japaninponeja. Tämä ei edes ole mikään vitsi. Japsit kusettaa joka käänteessä. Moottorin teho mitataan ihan vaan pikkuisen huijaten eli ilman välttämättömiä apulaitteita (vesipumppu ym) jotka syövät siivun pois akaselitehosta. Auton omamassa ilmoitetaan ilman 75 kg painoista kuljettajaa. Siksi itäautoissa aina jouset pohjaa töyssyissä, kun kyytiin lastataan 5 aikuista miestä. Auton kantavuus ylittyy!
Itäautoissa näkyy kokonaismassa olevan usein sama varustelusta riippumatta. Siis sama kokonaismaissa riippumatta siitä, onko kyseessä omamassaltaan keveyin (kavalakkivarusteltu bensamanuaali) vai painavin (hypetys isolla ja laiskalla muka-atkinsonilla). Kantavuus eli kokonaismassan ja omamassan erotus saattaa olla vaivaiset 400 kiloa ja kun tästä pitää vielä vähentää 75 kg (kuski, jonka pitäisi sisältyä omamassaan... mutta japsit huijaa aina), niin eipä jää paljoa jaettavaa 4 matkustajalle ja matkatavaroille. Siis jos lastataan autoon 80 kg painoisia miehiä. Saa ottaa 1 kpl 5 kg nyssäköitä takakonttiin.
No, ei haittaa, kun näitä tuhnuja ostelee lähinnä eläkeläispapat. Kerkiää tuhnullakin mökille ja kontti kantaa viikonlopun ruokakassit, kun ei ole takapenkillä ketään.
Oikeat autovalmistajat laittavat jämäkämmät palikat alustaan, jos auton omamassa on korkea. Tällöin kantavuus on likimain sama varustelusta riippumatta.
- Anonyymi
Eka Carina (1970-1976) oli aikalaisekseen ja kokoluokassaan tehokas ja nopea, 102 SAE-heppaa tai 90 hv DIN-polleja. Huiput mitattiin Tekniikan Maailman koeajossa 169 km/h kun tehdas ilmoitti 165. Kiihtyvyys oli reilut 11 sek sataseen.
Corolla 1,6i eli katalysaattorin saanut monipisteruisku (vuosina 1990-2001) oli kahdessa eri korimallissaan rivakka, sataseen 10 sek eli tuohon aikaan hyvin ja huiput 195.
Sitten laimeni. Oikeastaan ainoat muut vähän virkemämmät ovat olleet hybridi-RAV4:t, hybridi-Camryt, 2-litraiset hybridi-Corollat ja -CHR:t. Ja toki sitten ne ei-kansanmallit eli Supra ja GR Yaris.
En kyllä tajua miten kansakuntamme valitsee jostain Corollasta tai C-HR:stä 1,8-koneen kun parempaa on saatavilla kohtuurahalla.- Anonyymi
Se on se aran ja pelokkaan valinta kun ihmisille on saatu uskoteltua, että Toyota on luotettava. Onhan se ollut 80-90 luvulla, mutta 2000luvulla ovat tehneet vain ongelmia.
- Anonyymi
Aikanaan nauratti kovasti, kun tohjopapat kohelsi avensisten kanssa. Oli uusi TURBOAHDETTU mahtidiesel kaulalla ja sitten kelpasi kiihdytellä liikenteessä. Tai siis ainakin piti yrittää kiilailla muiden eteen...
Vähänkö nauratti, kun googlettelin anjoviiksen tiedot. Oli kaikenmaailman kuminauhavetoa (mopoauton tekniikka ja suorituskyky) ja niillä järeimmillä dieseleillä pääsi nollasta sataan hikisesti alle 10 s ;-D
Mutta taisi silti tojopapasta tuntua raketilta edelliseen itäautoon verrattuna.
- Anonyymi
Jopa yks piste kasi Corolla herättää kateutta puhumattakaan 1
.5 litran Yariksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387775Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381975Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4909Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812