Mitä tänään ruuaksi?

Anonyymi-ap

Joka päivä on syötävä, muuten kuolee pois. Joskus tekee mieli kokeilla jotain uuttakin. Tänään saunaillan kunniaksi laitan lämpimät voikeivät uunin grillissä. Isot paahtoleipäviipaleet, päälle sinappia, tomaattiviipaleita, kinkkua ja gratinoin emmentaaliraasteella. Juomaksi olutta.

94

723

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikka olen koko ikäni ollut tekemisissä ruuan kanssa, aina oppii uutta. Esikoinen, joka on kulinaarimatkailija on tuonut uusia ruokareseptejä äiskälle
      Tänään oli siis aasialainen päivällinen.
      Keitin riisiä, paistoin panulla thai wokkia, dumplingit ja sekoitin teriyakikastikeen joukkoon.

Tuli hyvää, kastikkeeseen oilkoin vielä valkosipulia antamaan ytyä.

• Anonyymi

Kyllä ne kaikki olemme koko ikämme ruokaa syöneet vaikka emme keittäjiä tai kokkeja ammatiltamme olisi..
        ja teseptejä läytäneet ilman että jonkun perheestä on pitnyt sen takia lähteä muihin maihin. Matkustamisessa ruualla on vain pieni merkitys, vsrsinkin kun kotimaassa saa laadukkaita, puhtaita raaka- aineita. Nuo ylimaustetut ruuat on mahalle vaarallisia ja peittää esim. . vihannesten omat maut, epåhygieenisissä oloissa niillä peitetään pilaantumista. Tuo eksoottisilla ruuilla brassailu on ollut out jo vuosikymmenet. Osataan arvostaa puhdasta lähiruokaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ne kaikki olemme koko ikämme ruokaa syöneet vaikka emme keittäjiä tai kokkeja ammatiltamme olisi..
        ja teseptejä läytäneet ilman että jonkun perheestä on pitnyt sen takia lähteä muihin maihin. Matkustamisessa ruualla on vain pieni merkitys, vsrsinkin kun kotimaassa saa laadukkaita, puhtaita raaka- aineita. Nuo ylimaustetut ruuat on mahalle vaarallisia ja peittää esim. . vihannesten omat maut, epåhygieenisissä oloissa niillä peitetään pilaantumista. Tuo eksoottisilla ruuilla brassailu on ollut out jo vuosikymmenet. Osataan arvostaa puhdasta lähiruokaa.

Miks kerrpt ihan kaikkitekemises täällä, ketä kiinnostaa,, ei ketään! Keksit ja valehtelet! Helppohan ne makkarat on grilliin laittaa.........

• Anonyymi kirjoitti:

Huomenta sinullekin@

"Kyllä ne kaikki olemme"

Ei kai pidä paikkaansa, ei kaikki syö kuten sinä.
        Tästä " me kaikki " sinut tunnistaa.

Huomaan myös, että et ymmärrä sanaa "kulinaarimatkailija. " Se on yksi tapa oppia kunkin maan kulttuuria, muiden kulttuuri elämysten ohessa.

Selailin tässä aamukahvia juodessani Lidlin Aasialaistyylin ruokia.

Esikoinen tulee iltapäivällä, haluan tehdä jotain hyvää hänelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jo pääsivät änkyrät vauhtiin. yritetään panna paremmaksi vähättelemällä erään kirjoitusta, taas kerran. Kyse on siin kk:n kommentoinnista, jota heti aletaan pilkata. Siihen loppuu hyvä kirjoittelu. Minulla oli eilen makaroonilaatikko ja se oli hyvää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miks kerrpt ihan kaikkitekemises täällä, ketä kiinnostaa,, ei ketään! Keksit ja valehtelet! Helppohan ne makkarat on grilliin laittaa.........

Sinua ainakin kiinnostaa, kun roikut takkiaispallona hänen perässään ja kirjoitat typeriä kommentteja, jossa ei ole päätä, eikä häntää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinua ainakin kiinnostaa, kun roikut takkiaispallona hänen perässään ja kirjoitat typeriä kommentteja, jossa ei ole päätä, eikä häntää.

Mikä pyhimys tuo korppis muka on, ettei saa koskaan kommentoida kuin kehumalla. Minä harvoin kommentoin täällä, nyt sattui silmään tuo ruokapelleily. Olen lähiruuan ystävä, en mikään takiaispallo. Itse olet kaikkia vähänkin korppiksen kanssa eri mieltä olevis torppaamassa kokopäiväisesti! !

• Anonyymi kirjoitti:

Mikä pyhimys tuo korppis muka on, ettei saa koskaan kommentoida kuin kehumalla. Minä harvoin kommentoin täällä, nyt sattui silmään tuo ruokapelleily. Olen lähiruuan ystävä, en mikään takiaispallo. Itse olet kaikkia vähänkin korppiksen kanssa eri mieltä olevis torppaamassa kokopäiväisesti! !

En odota kehuja odotan asiallista keskustelua. Ruokavinkkejäkin haluaisin toisilta kirjoittajilta.

Tarjoan aina ulkolaisille vierailleni suomalaista ruokaa. Poroa, hirveä, kuhaa , marjoja jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sory, vastasin vain kyssäriisi, "ketä kiinnostaa".

Minäkö puolustaisin korppista, älä kuvittele.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Huomenta sinullekin@

"Kyllä ne kaikki olemme"

Ei kai pidä paikkaansa, ei kaikki syö kuten sinä.
        Tästä " me kaikki " sinut tunnistaa.

Huomaan myös, että et ymmärrä sanaa "kulinaarimatkailija. " Se on yksi tapa oppia kunkin maan kulttuuria, muiden kulttuuri elämysten ohessa.

Selailin tässä aamukahvia juodessani Lidlin Aasialaistyylin ruokia.

Esikoinen tulee iltapäivällä, haluan tehdä jotain hyvää hänelle.

Äidinkö tehtävä hyvää esikoiselle, eikö hänellä ole lapsia ja vaimoa, joiden kanssa voisi nauttia normaalista elämästä ?
        Miten sutä edes ehtisi perhe- elämää viettää kun pitää myötäänsä Helsingistä hypätä kainuun korven mamman paapottavana?Joko on poika eläkkeelle päässyt?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Äidinkö tehtävä hyvää esikoiselle, eikö hänellä ole lapsia ja vaimoa, joiden kanssa voisi nauttia normaalista elämästä ?
        Miten sutä edes ehtisi perhe- elämää viettää kun pitää myötäänsä Helsingistä hypätä kainuun korven mamman paapottavana?Joko on poika eläkkeelle päässyt?

Tämän aloituksen nimi on : Mitä tänään ruuaksi?
        Aloituksen nimi EI ole: Miten nokkia Korppista ilkeimmin?

On moukkamaista vetää Korppiksen perhekin mukaan tähän solvausintoiluun.

Minäkin valmistan ruuan pojalleni, kun hän tulee luokseni. Ei siinä ole mielestäni mitään irvailemista, eikä se kuulu kenellekään sivulliselle. Tehkää te, niin kuin haluatte.

Ruuasta puheen ollen, lounaaksi söin broileripastaa. Päivälliseksi syön useimmiten jotain keittoa. Tänään vuorossa on kaalikeitto.

kylmätotuus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jo pääsivät änkyrät vauhtiin. yritetään panna paremmaksi vähättelemällä erään kirjoitusta, taas kerran. Kyse on siin kk:n kommentoinnista, jota heti aletaan pilkata. Siihen loppuu hyvä kirjoittelu. Minulla oli eilen makaroonilaatikko ja se oli hyvää.

Sinä se änkyrä olet , yksi korppiksen sivupersoonista,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika typerää ihmetellä äidin halua tehdä esikoiselle hyvää ruokaa.
        Kirjoittajalla tuntuu olevan outo asenne vanhempiin ja perheeseen. Onko moitittavaa, jos läheisyys lapsuudenkotiin on säilynyt?
        Tuolla toisaalla mietiskellään ikääntyneiden yksinäisyyttä. Osoittaa hyvää perhetunnetta, jos poika käy äitiä tervehtimässä pitkänkin välimatkan takaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minullekin sattui silmään tuo sinun kommentointipelleily. Päästelit sitten päivän vitsin kun kirjoitit ettei Korppista saa KOSKAAN kommentoida kuin kehumalla. Onko häntä tosiaan vain kehuttu täällä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minullekin sattui silmään tuo sinun kommentointipelleily. Päästelit sitten päivän vitsin kun kirjoitit ettei Korppista saa KOSKAAN kommentoida kuin kehumalla. Onko häntä tosiaan vain kehuttu täällä?

Kovin lyhykäinen olisi sellainen ketju, jossa olisi ainoastaan Korppista kehuvia kommentteja, eikä sen lukeminenkaan kauan aikaa veisi.

kylmätotuus

• Anonyymi

Olen niitä miespuolisia, joiden on jossakin muodossa saatava kalaa ihan joka päivä.
      Tuoretta kalaa varten pitäisi ajaa yli yhteensä lähes 60km.
      Onhan maustettuja sillipurkkeja tai savustettuja lohipaloi tai fileitä.

Muuten ihan sama meidän sisaruksillakin jotka ovat vielä elossa.
      Pitäisi tehdä sukututkimus että riivatun kolkasta esivanhemmat ovat lähtöisin.

• Anonyymi

Minä myös söisin tuoretta kalaa useana päivänä viikosta. Mieluisia olisivat kuhat, ahvenet hauet, muikut, siiat, silakat ja lahnatkin. Kaikista näistä saa hyvän makuista ruokaa eri lailla valmistamalla.
        Lohta eri muodoissaan on aina kaupoissa tarjolla ja siihen joutuu usein tyytymäänkin kun näitä muita kaloja ei useinkaan tuoreina löydy kalatiskistä.
        Naapurin mies harrastaa kalastusta keväästä syksyyn ja häneltä onnistun ostamaan muikkuja joita sitten pakastan annosrasioihin. Muita kaloja hänkään ei myy, vaan he käyttävät ne itselleen.
        tepa

• Anonyymi

Se selviää helposti kirkonkirjoista. Voit tila ta vanhempiesi sukuselvityksen, jossa heidän vanhempansa on mainittu.

• Anonyymi

Jokainen, joka ulkomailla syö ko. maan ruokaa on kulinaarimatkailija.
      Tavallisilla asioilla "hienostelu" kertoo pienestä itsetunnosta ja huomion
      hakemisesta.

• Kirjoittaa hän, joka omaa ison egon.

• Anonyymi

Olen syönyt useassakin maassa, mutta en pidä itseäni kulinaarimatkailijana.
        Syystä, että syön nälkääni, en tutkiakseni eri maiden ruokia.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä teet niin, minä maistelen kaikkea uutta ja kyseisille maille tyypillistä. Kulinaari on hyvän ruuan ystävä.

En syön vain nälkääni. Syön nauttiakseni ruuasta.

Tälle kesälle pitää vielä valmistaa loimulohta.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Sinä teet niin, minä maistelen kaikkea uutta ja kyseisille maille tyypillistä. Kulinaari on hyvän ruuan ystävä.

Enhän minäkään siellä hernekeittoa syö.

• Anonyymi kirjoitti:

Enhän minäkään siellä hernekeittoa syö.

Hernekeittot etenkin aasian maissa ovat mielenkiintoisia, maustaminen on runsaampaa ja maut vahvempia kuin meidän perinteisessä hernekeitossa. Kannattaa kokeilla.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Hernekeittot etenkin aasian maissa ovat mielenkiintoisia, maustaminen on runsaampaa ja maut vahvempia kuin meidän perinteisessä hernekeitossa. Kannattaa kokeilla.

Mikä on pisin aika, kun olet ollut jossain aasian maissa?

Ulkomailla syömisestä vielä sen verran, että elin yhden päivän syöden vain feijoa.
        Niitä oli repussa kera vesipullojen.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

"aasian maissa"

Kaikissako? Aasian maita kun on niin paljon. :))))

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Se on kulinaristi eikä kulinaari. Minulle hyvä ruoka merkitsee puhtaita makuja, ei överiä maustamista.2

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samalla tulee tutustuneeksi kunkin maan ruokakulttuuriin, vaikkei siitä numeroa
        teekään 80+ palstalla.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Tunnetko montakin pahan ruuan ystävää ?

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Joillekkin ruoka onkin elämää suurempi juttu. Se täyttää jonkin tyhjiön elämässä. Esimerkiksi hylätyksi joutumisen, lapsettomuuden jne.
        Tämä on 80+ ruokaketju nimeltä mitä ruuaksi tänään.
        En halunnut tähän jopa poikabsa ulkomaan matkoilla elvistelevää jyrääjää. Anna jonkun ketjun olla rauhassa. Avaa oma kulinaariketjusi tai mene kulinaaripalstoilke!
        Aloittaja

• Anonyymi kirjoitti:

Joillekkin ruoka onkin elämää suurempi juttu. Se täyttää jonkin tyhjiön elämässä. Esimerkiksi hylätyksi joutumisen, lapsettomuuden jne.
        Tämä on 80 ruokaketju nimeltä mitä ruuaksi tänään.
        En halunnut tähän jopa poikabsa ulkomaan matkoilla elvistelevää jyrääjää. Anna jonkun ketjun olla rauhassa. Avaa oma kulinaariketjusi tai mene kulinaaripalstoilke!
        Aloittaja

Pyydä keskustelijoita kirjoittamaan aiheests.. Mitä tänään syötäisiin.

Ajoin tänne mökille Lidlin kautta. täytin jääkaapin esikoiselleni kun saapuu voi tehdä mieleistään ruokaa. Hän ei syö punaista lihaa
        en minäkään sen kuluttaja ole, mieluimmin vihannespohjaisista tykkään.

Eli mitä tänään syötte,?

• Anonyymi kirjoitti:

Mikä on pisin aika, kun olet ollut jossain aasian maissa?

Ulkomailla syömisestä vielä sen verran, että elin yhden päivän syöden vain feijoa.
        Niitä oli repussa kera vesipullojen.

14 päivän risteily Singabor, Kambutzea, Thaimaa, Vietnam, Hongkong.

Erikoisruokia yllinkyllin laivan ravintoloissa ja retkillä maissa.

• Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

Julistit äskettäin, että täytyy elää tässä ja nyt. Naurettavaa esittää anona kysymyksiä entisistä matkoistasi, että pääset leuhkimaan taas niillä. Silloin vuosia sitten tyrkytit niitä tänne ihan tarpeeksi,anna olla jo! Et herätä muuta kuin ärtymystä ja sääliä , tuhoat samalla tämän 80 palstan jolle et edes kuulu!
        Turha sinun kulttuurista mökeltää kun et tiedä mitä se tarkoittaa.

• Anonyymi

ja tuohon vedotenko kirjoitat näin:

"Hernekeittot etenkin aasian maissa ovat mielenkiintoisia"

Käyhän katsomassa "wikistä" olisiko aasian maita muitakin, hahaaa

• Anonyymi

Massaristeilykö kulttuuria? No Kainuun korven eläjälle sitä on Tallinnan risteilykin. Eipä nuokaan Helsinkiin isoilla risteilylaivoilla piipahtavat amerikkalaiset Suomen kulttuuriin kovin syväsi tutustu, syövätkin laivalla sitä laivamuonaansa. Kulkevat ehkä Espan päästä päähän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on 80 ruokaketju nimeltä mitä ruuaksi tänään.
        Aloittaja

Aloittajalla ei ole oikeutta sulkea ketään pois aloituksestaan.

Mahdatkohan ollakaan aloittaja? Epäilen.

kylmätotuus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittajalla ei ole oikeutta sulkea ketään pois aloituksestaan.

Mahdatkohan ollakaan aloittaja? Epäilen.

kylmätotuus

Luulottelutauti tarttui jo kylmikseenkin,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Julistit äskettäin, että täytyy elää tässä ja nyt. Naurettavaa esittää anona kysymyksiä entisistä matkoistasi, että pääset leuhkimaan taas niillä. Silloin vuosia sitten tyrkytit niitä tänne ihan tarpeeksi,anna olla jo! Et herätä muuta kuin ärtymystä ja sääliä , tuhoat samalla tämän 80 palstan jolle et edes kuulu!
        Turha sinun kulttuurista mökeltää kun et tiedä mitä se tarkoittaa.

Sinun keskustelukulttuurissasi on paljon parannettavaa.

kylmätotuus

• Anonyymi

On ihan normaalia, että me nautimme ruuan mausta niin kotimaassa kuin
      ulkomailla ja on ihan normaalia syödä ulkomailla paikallisia ruokia,
      joita me kutsumme "herkuiksi",
      koska ne ovat meille erikoisuuksia ns. "harvinaista herkkua".
      mutta se ei tee meistä erikoisia.

Me olemme ihan samanlaisia ihmisiä kuin ennenkin, emme yhtään
      sen "hienompia
      riippumatta siitä syömmekö me jotakin "harvinaisempaa herkkua".
      Vain kokemuksen verran olemme "rikkaampia".

• Anonyymi

On niitä sellaisiakin ihmisiä näköjään, jotka nostavat itsensä ja jälkikasvunsa muitten
        ihmisten yläpuolelle sen "ansiosta" missä ja mitä he ovat syöneet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On niitä sellaisiakin ihmisiä näköjään, jotka nostavat itsensä ja jälkikasvunsa muitten
        ihmisten yläpuolelle sen "ansiosta" missä ja mitä he ovat syöneet.

Sehän tuottaa kyllä haravanvarren pituista pa…aa. Onhan siinä jotain erityistä.

• Anonyymi

Emmekä varsinkaan pilaa omaa ja muiden ruokahetkeä valokuvaamalla sitä ja postaamalla moneen somepaikkaan ja julistamalla missä syödään. että milloin ”kaupunkiasuntomme parvekkeellamme tai mökkini grilliterassillani”. Huom. parveke on meidän mutta terassi on minun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sehän tuottaa kyllä haravanvarren pituista pa…aa. Onhan siinä jotain erityistä.

ja taas tätä samaa................

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Emmekä varsinkaan pilaa omaa ja muiden ruokahetkeä valokuvaamalla sitä ja postaamalla moneen somepaikkaan ja julistamalla missä syödään. että milloin ”kaupunkiasuntomme parvekkeellamme tai mökkini grilliterassillani”. Huom. parveke on meidän mutta terassi on minun.

Mitä siis söit tänään?

Minulla tuolla keittiössä häärää 16 vuotias poika (lapsnlapseni) ja kokkaa mummulle ruokaa.
        Lohipastaa on kuulemma tulossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä siis söit tänään?

Minulla tuolla keittiössä häärää 16 vuotias poika (lapsnlapseni) ja kokkaa mummulle ruokaa.

Meilläkin alkaa olla jo noin . että lastenlapset hemmottelee mummia. Kyllä mummin letut ja makaroonilaatikkomaistuu, mutta kyllä tuo pastakin on niin monimuotoista ja varsinkin kylmäsavolohi pasta on ihanaa. . Pizzoistakin olen oppinut tykkäämään nuorten tekeminä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meilläkin alkaa olla jo noin . että lastenlapset hemmottelee mummia. Kyllä mummin letut ja makaroonilaatikkomaistuu, mutta kyllä tuo pastakin on niin monimuotoista ja varsinkin kylmäsavolohi pasta on ihanaa. . Pizzoistakin olen oppinut tykkäämään nuorten tekeminä.

Meillä nuoret laittaa usein sushia, se vasta onkin hyvää!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Emmekä pilaa ruokahaluamme harjanvarsivertauksilla, sillä olemme ikäihmisiä, joilla on käytöstavat hallussa.
        Aloittajalle terveiset, että on aivan turhaa kuvitella, että palstalle syntyy järkevä keskustelu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Emmekä pilaa ruokahaluamme harjanvarsivertauksilla, sillä olemme ikäihmisiä, joilla on käytöstavat hallussa.
        Aloittajalle terveiset, että on aivan turhaa kuvitella, että palstalle syntyy järkevä keskustelu.

Ei niin synny keskustelua ja sinä olet yksi syyllinen siihen, ettei synny.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei niin synny keskustelua ja sinä olet yksi syyllinen siihen, ettei synny.

Ai niinkö. Millaisen analyysin haluat harjanvarresta? Ruokahalusi herättelemiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai niinkö. Millaisen analyysin haluat harjanvarresta? Ruokahalusi herättelemiseksi.

Voi ressukka, saat peukun👎

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä siis söit tänään?

On se hyvä, että pojat ovat kiinnostuneita kokkaamisesta. Siitä on heille tulevaisuudessa paljon hyötyä.

Poikani otti yläasteella valinnaisaineeksi kotitalouden. Kun hän muutti opiskelemaan Helsinkiin, hän kävi lounaalla Yliopiston ruokalassa, missä ruokailu oli halpaa, mutta iltaisin ja viikonloppuisin valmisti itse ruokansa. eikä tarvinnut ostaa kalliita valmisruokia. Siinä säästyi huomattavasti rahaa.
        Olenkin sitä mieltä, että kotitalous pitäisi laittaa yläasteella pakolliseksi aineeksi kaikille.
        Oppii niillä tunneilla paljon muutakin hyödyllistä.

kylmätotuus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On se hyvä, että pojat ovat kiinnostuneita kokkaamisesta. Siitä on heille tulevaisuudessa paljon hyötyä.

Poikani otti yläasteella valinnaisaineeksi kotitalouden. Kun hän muutti opiskelemaan Helsinkiin, hän kävi lounaalla Yliopiston ruokalassa, missä ruokailu oli halpaa, mutta iltaisin ja viikonloppuisin valmisti itse ruokansa. eikä tarvinnut ostaa kalliita valmisruokia. Siinä säästyi huomattavasti rahaa.
        Olenkin sitä mieltä, että kotitalous pitäisi laittaa yläasteella pakolliseksi aineeksi kaikille.
        Oppii niillä tunneilla paljon muutakin hyödyllistä.

kylmätotuus

Kyllä se yliopiston lounas on suurimmalle osalle ainut lämmin ateria, harva boksissaan enää illalla kokkailee. Näin kertoo minun lastenlapset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se yliopiston lounas on suurimmalle osalle ainut lämmin ateria, harva boksissaan enää illalla kokkailee. Näin kertoo minun lastenlapset.

Yksi lämmin ateria vuorokaudessa ei ole ravitsemuksellisesti terveellinen tapa.

kylmätotuus

• Anonyymi

Kaikesta tavallisesta ja normaalista tulee erikoista jos se tekee tai kokee narsisti
      tai hänen sukunsa.

• Anonyymi

Kaikesta tavallisesta ja normaalista tulee erikoista jos SEN tekee tai kokee narsisti
        tai hänen sukunsa.

• Anonyymi

Nyt hypättiin aloituksen aiheesta todella kauas ja syviin vesiin. Onko enää mitään järkeä? Tuotiin jo haravanvarsikin taas kerran mukaan, ruokakeskusteluun.
      Nautitteko todella tällaisesta kiusaamisesta? Vanhoja jo olemme, luulisi löytyvän muutakin kuin vain epäasiallisia kommentteja Kk:lle!

• Anonyymi

Miten näitä ruokia tehdään, mitä tähän kopsasin:

"Sehän tuottaa kyllä haravanvarren pituista pa…aa.

Onhan siinä jotain erityistä.Emmekä varsinkaan pilaa omaa ja muiden ruokahetkeä valokuvaamalla sitä ja postaamalla moneen somepaikkaan ja julistamalla missä syödään. että milloin ”kaupunkiasuntomme parvekkeellamme tai mökkini grilliterassillani”. Huom. parveke on meidän mutta terassi on minun.

Kaikesta tavallisesta ja normaalista tulee erikoista jos se tekee tai kokee narsisti
      tai hänen sukunsa.

Aloittajalle terveiset, että on aivan turhaa kuvitella, että palstalle syntyy järkevä keskustelu."

• Anonyymi

Ei voi syntyä, SINÄ huolehdit siitä ettei ole asiallisuus mahdollista!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perustele kommenttisi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et sitten pystynyt perustelemaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et sitten pystynyt perustelemaan.

Pystyn kuin pystynkin: Koko kommenttisi 11.8.2024 klo 16:00 on yhtä muita kohti suunnattua arvostelua ja haukkumista. Jos sinulle ruokahetken valokuvaaminen pilaisi koko ruokahetken, jollekin toiselle se ei ehkä teekään sitä ja sitäpä sinä et ymmärrä.
        Hyviin käytöstapoihin ei kuulu toisten tekemisten ankara arvostelu!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pystyn kuin pystynkin: Koko kommenttisi 11.8.2024 klo 16:00 on yhtä muita kohti suunnattua arvostelua ja haukkumista. Jos sinulle ruokahetken valokuvaaminen pilaisi koko ruokahetken, jollekin toiselle se ei ehkä teekään sitä ja sitäpä sinä et ymmärrä.

Oletko todellakin sitä mieltä, että nuo kirjoitukset, jotka oli tuohon kopioitu, onhan hyvän käytöksen omaavien kirjoittajien tekstejä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko sinä hän, joka peukuttaa näitä harjanvarsi kommentteja ja pidät niitä laadukkaana kirjoituksena?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten perustelet, että ko.11.8. kirjoitus on haukkumista? Arvostelua se tietenkin on, suoraan siteerattu muitten kirjoittajien tekstejä. Mutta et voi ko. kirjoittajaa syyttää niistä. Hän ei ole niitä kirjoittanut.

• Anonyymi

Mitäpä tänään olen syönyt?
      Aamupäivällä haaveilin kaloista. No, se jäi toteuttamista vaille valmiiksi, koska pakasteestakaan ei löytynyt kaloja.

Aamukahvin juotuani ja kaksi ruispuikula leipäpalaa syötyäni läksinkin keräämään karviaisia, ovat nyt täysin kypsiä.
      Samalla keräsin valkeakuulas omenoita muutamia.
      Lounaaksi söin karviaisia ja omenia ja söin kauraleipää jonka päällystin Oltermanni juustolla ja kesäkurpitsa viipaleilla.

Välipalana söin Kreikkalaista jukurttia johon sekoitin punaherukoita ja sokeria.

Nyt kuulen keittiöstä astioitten kilinää ja luulen poikani valmistavan munakkaan.
      Yleensä hän tekee erinomaista ruokaa silloin harvoin kun ryhtyy puuhaan.
      tepa

• Anonyymi

Laittoiko poika äidillekkin munakkaan? Vai syöttekö erikseen omia ruokianne?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laittoiko poika äidillekkin munakkaan? Vai syöttekö erikseen omia ruokianne?

Kyllä laittoi minullekin. Meillä on hyvin vapaamuotoista ruokailun suhteen. Kun minä innostun tekemään hieman aikaa vievempää ruokaa, teen niin runsaasti, että poika halutessaan syö myös sitä ja kun poika kokkaa omia bravuureitaan minä syön myös niitä.
        Poika tekee meillä ruokaostokset, minä laitan listan mitä minä haluan , Hän yleensä tarkastaa leipä, maito ja leikkele tilanteen jääkaapista ja täydentää itsenäisesti.
        Tämä systeemi on toiminut hyvin siitä lähtien kun minä vammauduin, enkä enää käy kaupoissa.
        Erilaiset lämpimät leivät ovat hänen suosikkejaan ja minä taas olen marja, hedelmä ja kasvisvoittoisen ruan syöjä, joten siksi me emme kovin usein syö samoja ruokia.
        Poika on pitkä ja hoikka, minä nykyisin melko tukeva, 168cm pitkä ja 83 kg paino.
        tepa

• Anonyymi

Kovin perinteellisiä olivat päivän pöydänantimet. Aamulla kaurapuuroa, kauraleipää ja leivälle hyviä lisukkeita.
      Kun en ole enää viikkoihin mitään kunnon työtä tehnyt, iltapäivällä vaan kahvin kanssa voileipiä.
      Ikä painaa jo päälle.

• Anonyymi

Kauraa minäkin syön leipänä ja puuroissa. Vatsalle hyväksi.

• Anonyymi

Pudotin joskus painoa painonvartijoiden ohjeilla. On vain niin hankalasti noudatettavat, että vaikka tulosta syntyikin, palasin huonoihin tottumuksiini kuurin loputtua. Yksi joukostamme sanoi, että punnitsee jokaisen suupalansa edelleen, muuten ei onnistu pysymään kohtuudessa.
        Niin pitäisi, ja pitäisi luopua mm. kaurasta. ja lisukkeista.
        Painonvartijoiden ohjeet olivat niin kokonaisvaltaiset, että koko päivä meni miettiessä, millaisen suupalan seuraavaksi saa ja voi ottaa.

• Huomenta@

Eilinen ruokakeskustelu näyttää menneen häneksi. No, mitäpä muuta osaan odottaa.

Eilinen itselläni meni esikoisen kanssa. Hän ajoi mökin pihaan kahden ottopoikani kanssa. Kutsun poikia ottopojikseni koska he viettivät paljon aikaa pikku poikina mökillämme. Oli kiva halailla heitä, nelikymppisiä mukavia miehiä.

No, Söimme aasialaisittain, saunoimme ja pulahdin järvessä.

Tänään asennamme jyrsijäverkkoa katon rajaan Estämme oravien ensikevään pesä teon välikattoon.

Mitä tänään syömme.

Pistämme grilliin tulet ja loimitamme lohta.
      Lisuina perunaa, salaattia, sitruunaa tilliä ja voisulaa.

• Anonyymi

Aika erikoinen miesten saunailta, kun äitimuori emännöi ja saunoi "poikien" kanssa. Kenelläkään ei vaimoa paikalla, sai vanha äitimuori halailla ihan estoitta.

• Anonyymi kirjoitti:

Aika erikoinen miesten saunailta, kun äitimuori emännöi ja saunoi "poikien" kanssa. Kenelläkään ei vaimoa paikalla, sai vanha äitimuori halailla ihan estoitta.

Mistä luit, että oli miesten saunailta?

Ottopoikani toivat esikoisen mökille ja jatkoivat matkaa.

Tänään asennettu jyrsijäverkot. Urakan päätteeksi kävimme syömässä ravintolan noutopöydästä.

Vegepyöryköita, vihannesnuudeleita, salaattia yms.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä käydään saunassa vaiheittain, sillä on jatkuvalämmitteinen kiuas.
        Olen aina halunnut saunoa omissa oloissani, joten jos joutuisin edellisen saunaporukan kanssa saunailtaan, saisivat pojat saunoa kenen kanssa haluaisivat, ja minä ensimmäisenä itsekseni.
        Tällaista suosittelen niille, jotka eivät kimppasaunasta erityisesti välitä.
        En siis ole korppis, saunoja on satojatuhansia Suomessa, omistan yhden niistä.

• Anonyymi

No, loimititte lohen. Hevosille se loimi laitetaan. No, mikäpä hänessä.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Tänään asennettu jyrsijäverkot. Urakan päätteeksi kävimme syömässä ravintolan noutopöydästä.

”hän ( esikoinen ) ajoi pihaan kahden ottopoikani kanssa”. Tänään tarina kertoo että ottopojat toivat esikoisen🤣🤣
        No mikäpä hänessä, se kuski olikin metafora .

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Kyllä tekstistäsi siihen tulokseen voi tulla.
        Ei se meikäläistä häiritse, saunoa voi koko ehtoon.
        Jyrsijäverkot ovat hyvät. Meidänkin vajassa oli oravanpesä eräänä vuonna. Nyt on verkot.
        Vegeruoasta en sano mittään. Makuasioita . . . .

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä tekstistäsi siihen tulokseen voi tulla.
        Ei se meikäläistä häiritse, saunoa voi koko ehtoon.
        Jyrsijäverkot ovat hyvät. Meidänkin vajassa oli oravanpesä eräänä vuonna. Nyt on verkot.
        Vegeruoasta en sano mittään. Makuasioita . . . .

Voi tulla jos lukee pötköön, ottamatta huomioon lausejakoa ja uuden kappaleen aloittamista uudesta asiasta.

• Anonyymi kirjoitti:

”hän ( esikoinen ) ajoi pihaan kahden ottopoikani kanssa”. Tänään tarina kertoo että ottopojat toivat esikoisen🤣🤣

Ajoivat he pihaan kaikki kolme samalla autolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vääntele vääntele ja kääntele. Voi jestas eikö sinulla muuta tekemistä ole kun tuollaisia vatvoa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä käydään saunassa vaiheittain, sillä on jatkuvalämmitteinen kiuas.
        Olen aina halunnut saunoa omissa oloissani, joten jos joutuisin edellisen saunaporukan kanssa saunailtaan, saisivat pojat saunoa kenen kanssa haluaisivat, ja minä ensimmäisenä itsekseni.
        Tällaista suosittelen niille, jotka eivät kimppasaunasta erityisesti välitä.
        En siis ole korppis, saunoja on satojatuhansia Suomessa, omistan yhden niistä.

Aika monella on kaksikin saunaa, joa on oktalo ja mökki. Meillä on sähkökiuas oktalossa, mökillä puilla lämpiävä. Mökillä saa saunoa yksin tai haluamallaan porukalla. Lastenlapset ui paljon ja saattaa vielä teininäkin piipahtaa isovanhempien ja vanhempien kanssa saunoessa lämmittelemässä.Uikkarit tai puuhe heillä kyllä silloin on. Ranta on näkösuojassa, alasti voi uida.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vääntele vääntele ja kääntele. Voi jestas eikö sinulla muuta tekemistä ole kun tuollaisia vatvoa?

Taidat tietääkin, että sinä heität bensaa liekkeihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kenellähän täällä ei ole muuta tekemistä kuin esitellä monella foorumilla joka suupalansa ja esikoisensakkin tekemiset ja syömiset. Jo tämä suomi 24 80plus vie häneltä paljon aikaa ja jatkuvaa huomiota, sitten on vielä insta, face ja whatsappi ja muitakin varmaan. Täällä on monta jotka vedättää puhuttamalla korppista, kun tämä luulee elävänsä niin eritysen hienoa elämää kaikille malliksi. Mikä pakko se on joka vedätykseen vastata, nyt jo esikoisen lapsuuskaverit esitellään ,miten muoria halasivat. Eikö se halailu ole enemmänkin aviopuolison tehtävä?

• No, niin kysyin tuolla toisessa ketjussa, miksi kirjoitukseni koetaan leuhkimiseksi, mutta jonkun toisen matkailusta kertominen kertomiseksi.

No, otin ylisillä ettonet, heräsin, esikoinen leikkaa ruohinkkoa. Lähden nyt valmistamaan päivällistä. Sitä "loimitettua" lohta.

• Anonyymi

"No, niin kysyin tuolla toisessa ketjussa, miksi kirjoitukseni koetaan leuhkimiseksi, mutta jonkun toisen matkailusta kertominen kertomiseksi.!

Onhan siinä huima ero kuinka asian kertoo.
        Hän, joka kertoo, ei todellakaan ylvästele
        matkoistaan ja on rehellinen jutuissaan .
        ps. minua on aina huvittanut se "karvahatullinen salaattia", joten kaikkea hyvää teille.

• Anonyymi

No tuleppa sitten kertomaan miten lohi onnistui ja mitä joitte sen kanssa ja millä terassilla istuitte syämässä. Foto täytyy ehdottomasti tulla mukaan. Saako se aviomieskin sitä lohta, vaikka ei töihin osallistukkaan?

• Anonyymi kirjoitti:

"No, niin kysyin tuolla toisessa ketjussa, miksi kirjoitukseni koetaan leuhkimiseksi, mutta jonkun toisen matkailusta kertominen kertomiseksi.!

Onhan siinä huima ero kuinka asian kertoo.
        Hän, joka kertoo, ei todellakaan ylvästele
        matkoistaan ja on rehellinen jutuissaan .
        ps. minua on aina huvittanut se "karvahatullinen salaattia", joten kaikkea hyvää teille.

Sääli et kuitenkaan osaa laittaa selkeää esimerkkiä.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Sääli et kuitenkaan osaa laittaa selkeää esimerkkiä.

Katso peiliin niin näet esimerkin!

• Anonyymi kirjoitti:

No tuleppa sitten kertomaan miten lohi onnistui ja mitä joitte sen kanssa ja millä terassilla istuitte syämässä. Foto täytyy ehdottomasti tulla mukaan. Saako se aviomieskin sitä lohta, vaikka ei töihin osallistukkaan?

Profilissani on kuva tämän päivän päivällisestämme...; )) ole hyvä...maistuis varmaan sinullekin.

• Anonyymi kirjoitti:

Katso peiliin niin näet esimerkin!

Kehoituksesi ei ole vertailuun sopiva. Jos tulisit saman peilin eteen kuin minä, voisin tehdä vertailua.

• Anonyymi

Lukija erottaa helposti leuhkimisen.
      Kukaan muu muuten ei katso
      aiheelliseksimainostaa jatkuvasti tekemisiään
      huussissa käynneistään alkaen.

• Esimerkkejä leuhkimisen erosta johonkin toiseen kirjoitajaan kertoessani arjestani esim.?

• Anonyymi

Eilinen meni samoilla eväillä kuin edellisetkin päivät muuten paitsi illalla, kun poika yllättikin lämpimillä leivillä.
      Alkoi nimittäin Tv:sta Salattujen elämien paluu ohjelmistoon kesätauon jälkeen.
      Se on meidän yhteinen katsottava juttumme tietokilpailuohjelmien lisäksi.
      Leipiä oli ruis-ja kauraleipä pohjalle tehtyjä, erilaisilla täytteillä.
      Poika kertoi kyllä mitkä leivät eivät sisältäneet chilipaprikaa, mutta otin vahingossa juuri sellaisen ja niinhän siinä sitten kävi, että poltin kieleni ja kitalakeni chilistä johtuen,
      Nyt kun olen kuukauden verran syönyt suuria määriä marjoja, niin kieli on ollut jo valmiiksi ärtynyt.
      Tänään olenkin sitten maitovelli ruokinnalla, Aamukahvinkin join lähes kylmänä.
      tepa

• Anonyymi

Kun ison talon palvelusväeltä kysyttiin ja ruokapuolesta niin vastasivat että eilen ei ollut mitään ja tänään on se loppu lämmitettynä.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      6081
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      3929
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3305
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      474
      2764
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      272
      1783
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1443
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1406
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1356
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      161
      1300
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1278
    Aihe