Tyttären kanssa tuossa viikolla keskustelimme hänen kertoen että pientä juhlaa tiedossa hänellä ja on kutsunut Sundomin huvilalleen runsaslukuisesti ystäviään.
Kertoi että aikoo valmiista tonnikalaa / boniittia uunissa.
Jotain sellaista että pohjalla perunaviipaleita, paprikaa ym. ja tonnikalaa, sekä juustoraastetta, ja taasen uusi kerron jotain jne. lopulta päälle enemmän juustoa ja uuniin.
Porukkaa sen verran paljon että useita uunipellillisiä täytyy hänen valmistaa.
Tuli juttua että aikamoinen määrä pikkupurkkeja tonnikalaa.
Sanoin että top tykkänään nyt, annas kun minä vähän järjestelen.
Pirautin yhdelle kaverille Hesan päiväkotiin jossa hän töissä keittiön puolella.
Sitten pirautin tyttärelle, että meneppäs käymään siellä päiväkodissa.
Soitti sitten takaisin ja pohti mitä kaikkea hän voisikaan valmistaa saamastaan määrästä ilmaista boniittia, johon tuumasin että pyöräytä salaatteja ym. välipaloja.
Bodaritkin syö joka päivä boniittitonnikaloja ja onhan ruokavaliosuosituksenakin että kalaa tulee syödä viikoittain vähintäänkin kaksi kertaa.
Tuosta tulikin sitten mieleeni että Tehtaan Hukkapalan roiskeläppä on ollut päiväkotivirassa jo 20 vuotta, joten varmaankin perheessä on syöty myös runsaasti eri tavoin valmistettuja ilmaisia tonnikalaruokia, jopa tonnikalahampurilaisia ja tonnikalapizzoja.
Ai että mikä on tarinan opetus?
Se että on hyvä olla todellisia ystäviä ja kavereita, eikä vain haave sellaisia.
Tytär räpsäytti tulemaan seuraavan kolme kiloa:
https://ibb.co/Qdqstd3
> § <
TONNIKALAVUOKA.
10
248
Vastaukset
- Anonyymi
Posso käynyt Vantaan Metro-Tukussa ostoksilla ja haaveillut tonnikalasta taas vaihteeksi. Jo alkaa tulla kuvia Suomesta ja sattumalta samaan aikaan Senssu asioi tyttärensä kanssa ensimmäistä kertaa koko palstahistoriassa.
- Anonyymi
Yllättäen linkki ei toimi. Kyrvånsyylå muutti myös kattolassa suomeen.
- Anonyymi
Näyttää olevan halvinta kuraa mitä löytyy.
- Anonyymi
Kura oli paketin sisällä joten sinulla lienee röntgenkatse, joka tosin ei ole yllätys, olethan sinä Pattayan rakas.
Tytär laittoi myös kuvan kun avasi paketin, mutta sitä aihetta sitten myöhemmin.
- Anonyymi
"Kaveri" varastaa "Hesan päiväkodista" kolmen kilon pussin tonnikalaa miljonäärikaverinsa Senssun pyynnöstä ja sitten Senssun miljonääritytär tulee Sundomin miljoonahuvilalta hakemaan tuon pussukan ilmaiseksi Hesan päiväkodista, kun isipappa vähän järjesteli?
Mitäpä jos miljonääritytär olisi ihan vaan itse käynyt jostakin tukusta ostamassa tonnikalansa niin kenenkään ei olisi tarvinnut varastaa? Miljonäärityttärellähän oli myös Kulosaaressa miljoonahuvila jossa kylpyläosastolla oli pelisalikin ja isipappa ajoi Thaimaasta hänelle yhden miljoonajahdin lisää, sillä hänellä oli jo toinen.
Saarihuuhaan Arska on nyt todenteolla asettunut Suomeen ja laittanut kattilassa asuvan Senssun vanhaan kunnon laukkaan jossa viiskymppinen vaimo nepparit jöpönä heittää volttia ilman holttia.
Minun vaimoni on kunnallisessa päiväkodissa virassa ja siellä on hyvin tiukka budjetti sapuskoille ja jos pöllit vaikka nakin ja jäät kiinni niin tulee kenkää.
Ei päiväkodit ole mitään Veikko Hurstin leipäjonoja jotka jakaa sieltä köyhille tonnikalaa eikä kukaan kehtaisi vaatia kaveriaan varastamaan ruokaa päiväkodin keittiöstä, joten tämä satu oli alusta loppuun yksi älyttömimmistä saduista joita Saarihuuhaa on koskaan kertonut.
Osaa olla äijä sekaisin Excel-taulukkonsa kanssa. Haaveillut tonnikalasta ja saavansa sen ilmaiseksi vaikka on julmetun varakas tapaus ;)))- Anonyymi
Hei rakas Tehdasköyhä Hukkapala, kiitos jälleen.
Etkö todellakaan ymmärrä olevasi aivopesty oireilemaan tänään, huomenna ja loppuelämäsi, nimenomaan ajatellen minua ja oireilemaan.
Juttu tuolle tonnikalapussille on täysin toinen, mutta latasin tarinan sulle oireiltavaksi ja oireilethan sinä.
Se on tosiaankin Hesalaisesta päiväkodista, mutta kun siinä on viimeisen käyttöpaivän leima 31.07.2024. niin jutellessani ystäväni kanssa niitä näitä niin hän mainitsi että on täysin hullun puuhaa kuinka paljon ruokaa laitetaan roskiin, eikä millään tavalla edes kaupunki huomioi asiaa.
Hävikkiruokaa roskiin on täysin järjetön määrä jo pelkästään päiväruokien ylijäämät, jotka voisi järjestetysti joku noutaa ja jakaa eteenpäin, mutta asiasta vaietaan ja roskiin vaan.
Kysyin tyttäreltä keksisikö hän käyttöä kolmelle kilolle mainittua ja jos niin voisi olla yhteydessä meidän ystävään joka sattumoisin on tyttäreni läheinen ystävä myös.
Nouti paketin ja alkoi selaamaan netistä erinäisiä reseptejä ajatuksella pistää sitten aikamoisen määrän erilaisia tonnikalaruokia pakkaseen.
En tiedä vielä mitä on puuhastellut.
MUTTA KUTEN SANOIN, pääasia on sinun oireilusi tässäkin asiassa, valokuvaa hampurilaisia ja käy raxissa.
> § <
- Anonyymi
Valehtelijoilla on useimmiten ripaus totuutta mukana tarinoissaan. Tämän tarinan todenperä saattaa olla se että Majuri Possolan vaimon poika on töissä Ruoholahden kanavan varressa olevalla kalaravintola Farossa.
Posso laittanut vaimolleen Thaimaahan viestiä että kamala nälkä ja kaikki rahat meni muuttoon että mistäköhän saisi ruokaa? Vaimo sitten soittanut pojalleen että onko teillä jäänyt pakkaseen mitään vanhaa kalaa että saataisiin sille Läskisilmälle jotakin syötävää.
Näin poika on sitten pöllinyt ravintolan pakkasesta vanhaa tonnikalaa Possolle jottei tämä vallan surkastu nälissään.
https://www.youtube.com/watch?v=gyfibSo0a7A- Anonyymi
Kuten sanoin .... tarkoitukseni ...... oireilit oitis 5 minuutin viiveellä.
Jatka toki oireilujasi, täällä äidit nyt on muistamisen arvossa, mutta muista sinä minua.
> § <
- Anonyymi
Näin kommentoi rakas ... Näyttää olevan halvinta kuraa mitä löytyy ... Joten aiheuttaa kommentoinnin täältä Thaimaan parasta kahvia nauttiessani järjestellesäni äidille ja mummulle mukavaa päivää.
Tytär räpsäytti foton kun avasi "Kurapussin".
Siitä sitten toisella kertaa mutta totean että onhan se vähän oudoksuttava mielipide, että suomalaisissa päiväkodeissa tarjoillaan lapsille halvinta kuraa, niin ei tehdä täällä Thaimaassa.- Anonyymi
Oih... Hesan päiväkodista varastettua Metrotukun tonnikalaa ja oikein valokuva siitä? Nyt on suuren maailman meininkiä! Mahtaa käydä kateeksi niitä jotka ostaa omalla rahalla tonnikalansa itse kaupasta, vai käykö? Mitä luulet?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882