Orpo puhuu 5.9.2020 Verkkouutisille:

Anonyymi-ap

"Yhteiskunnan sosiaalista kestävyyttä mitataan sillä, miten se kykenee turvaamaan heikoimmassa asemassa oleville inhimilliset lähtökohdat syntymästä elämän viimeiseen päivään. Tämä koskee niin ihmisten toimeentuloa kuin palvelujakin.

Hänen mukaansa kokoomus tahtoo turvata nykyistä vahvemmin ihmisten oikeuden sujuvaan hoitoon pääsyyn ja inhimilliseen hoivaan.

– Mielenterveyspalveluissa kynnyksen pitää olla matala. Me vaadimme terapiatakuun masentuneen, ahdistuneen ja epätoivoisen turvaksi. Yhteiskunnan tukea tarvitsevat on autettava omille jaloilleen – oli kyse sitten lastensuojelun tarpeessa olevasta, päihdeongelmaisesta tai asunnottomasta.

– Jokaisella ikääntyneellä pitää olla oikeus elää omannäköistään elämää. Ei kenenkään persoonallisuus jää eläkkeelle. Jokaisen vanhuksen tässä maassa pitää voida luottaa siihen, että hän saa juuri sellaista hoivaa kuin tarvitsee. Meidän on myös tuettava entistä paremmin niitä, jotka hoitavat kotona lähimmäistään. Se on rakkauden työtä, hän (Orpo) jatkoi."

10

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kysymys Petteri Orpon hallitukselle: mihin on unohtunut lupaus siitä, että heikoimmistakin pidetään huolta ?

    • Anonyymi

      Melkoinen potaskan puhuja, uskoo ken on tarpeeksi älyvapaa. Hävettää tuollainen pääministeri, puhuu ihan toista mitä hallitus tekee. Vai eikö pääministeri ole lainkaan tietoinen mitä hallituksen päätökset saavat juuri vähävaraisille aikaan, kyllä on hävettävä ihminen, hyi olkoon.

      • Anonyymi

        Samaa ajattelin. Mitä valhelässytystä ! Kuinka se kehtaa pokkana valehdella
        päin naamaa ihmisille ? Pitääkö se kaikkia ihan tyhminä, vaikka itse on tuon
        lässytyksenkin perusteellakin.


      • Anonyymi

        Pöhlö olet jos näitä poliitikkojen vappusatasia kuuntelet ja kuolaat - umpityhmä jos onnistut vielä pettymäänkin.


    • Anonyymi

      Kehysriihen jälkeisessä tiedotustilaisuudessa toistettiin useaan otteeseen sanaa oikeudenmukaisuus. Kyseinen sana onkin aiemmin ollut nykyhallituksessa vähällä käytöllä.

      Viime kevään leikkauslistojen jälkeen ei ole juuri oikeudenmukaisuudesta puhuttu, sillä sopeutukset kohdistuivat ennen kaikkea työttömiin, vähävaraisiin ja opiskelijoihin. Leikkauksia perusteltiin pakolla, eikä niitä ohjannut oikeudenmukaisuus millään mittarilla mitattuna.

      Oikeudenmukaisuus tarkoittaa suunnilleen samaa asiaa kuin reiluus tai yhtäläisyys. Miten tämä oikeudenmukaisuus näkyy Orpon hallituksen toimissa?

      Ei mitenkään.

      • Anonyymi

        Ihan oikeudenmukaisesti näitä säästöjä tehdään. Ei niistä puhua hallituksen tarvi, kun voi vaan tehdä.

        Ja jos ei tunnu oikeudenmukaiselta, niin syy on mielenterveyteen liittyvästä taudista nimeltään vassari-vässykkyys. Korjaa se korvien välistä ensin, niin moni asia alkaa kuule helpottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan oikeudenmukaisesti näitä säästöjä tehdään. Ei niistä puhua hallituksen tarvi, kun voi vaan tehdä.

        Ja jos ei tunnu oikeudenmukaiselta, niin syy on mielenterveyteen liittyvästä taudista nimeltään vassari-vässykkyys. Korjaa se korvien välistä ensin, niin moni asia alkaa kuule helpottaa.

        Heil Hitler puolue aatteella kansan mieliala nousee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan oikeudenmukaisesti näitä säästöjä tehdään. Ei niistä puhua hallituksen tarvi, kun voi vaan tehdä.

        Ja jos ei tunnu oikeudenmukaiselta, niin syy on mielenterveyteen liittyvästä taudista nimeltään vassari-vässykkyys. Korjaa se korvien välistä ensin, niin moni asia alkaa kuule helpottaa.

        Mieleltään sairaat johtavat nyt Suomea. Psykopaatit ja valehtelijat.
        Psykopaatti on useimminen valehtelija.


    • Anonyymi

      Itse alotaisin leikkauksia siitä toisesta päästä. Ei Suomella ole varaa ministereiden jätti palkkoihin. Mihin es tarvitaan niin paljon ministereitä Suomessa. Jos haluttais , että talous kasvais niin silloin olisi nostetut köyhien tukirahoja , niinku aika useat muut eu maat teki.

    • Anonyymi

      Kohta ei ole mihinkään varaa, vaarana työnteko ei enään kannata, yritysten huoli kilpailu kyvystä.
      Orpo on hiljaa, antaa Purran kertoa mihin tilaan kansakunta menossa.
      Köyhyys lisääntyy, terveydenhoito ajetaan alas syy valtion kassan vaje on kasvanut koko hallitus kauden, ei pystytä hoitaa pakollisia meno kuluja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe