Moi, oon 13v ja oon jo pitkään halunnu koiran mutta mulla ei ole ollut ikinä. Koiran pitäisi olla aika pieni (3-15 kiloa). Oltaisiin koiran kanssa lenkillä noin 1,5h päivässä. Sen karvan pitäisi olla lyhyt tai keskipitkä ja voisin harjata kerran viikossa. Pitäisi olla koulupäivän verran yksin kotona. Ei saisi haukkua paljon. Vanhemmatkin olisi koiran kanssa ja heillä on siitä vastuu.
Mikä pieni rotukoira olisi meille hyvä??
4
159
Vastaukset
- Anonyymi
Osaisko teillä joku trimmailla/ kiinnostus opetella?
Villakoirat on kivoja. Löytyy montaa kokoa. Kekskikokoinen esim.
Tai, spanieli. Rotuja monta. Jos ei halua trimmailla Venäjänspanieli. Jos halu opetella trimmailua walesinspringerspanieli hyvä vaihtoehto.
Nämä käy koko perheen lenkitettäviksi, ja kavereiksi lapsille moniin harrastuksiin.
Voi käydä koulutuksissa, agilityä, mätsäriäkin ja näyttelyissä.
Mutta. Olkaa tarkkoina!
Ostakaa puhdasrotuinen koira, jonka suvun tiedot näkyy jalostustietokannasta.
Sieltä kannattaa katsoa, että vanhemmilla ja suvulla hyvät terveystulokset.
Sukusiitosprosentti hyvä olla pieni.
Jos näyttelyt kiinnostaa, vanhempien tietoja voi myös katsoa sieltä.
Ei kannata ottaa kasvattajilta, joilla useita pentueita/ vuodessa.
Tsemppiä pentuhaaveiluun🤗
Kun pennun saa, on siinä paljon touhua ja opettamista.
Kannattaa miettiä että onko vanhemmat valmiita ottamaan kokonaan vastuun koirasta. Lapsille usein käy, että alkuun kiinnostusta on. Mutta kaverit kiinnostaa enemmän. Ja on ikävää, jos tulee vanhempien kanssa riitaa koiran ulkoilutuksista yms.
Meillä ollut Aina koiria.
Olleet Aikuisten valitsemia, ja lapset on saaneet lenkittää ja käyttää mätsäreissä ja koulutuksissa.
Mutta, lapset ei meillä ole koskaan olleet päävastuussa koirista. Näin ei ole tullut mitään riitoja, tsluttelyista jne. Koska Minä, aikuisena olen ne pääsääntöisesti hoitanut. Ja lapset, kun he haluavat sitä itse.
Koirat on kyllä ihania. Ja tuo iloa, mutta myös vastuuta. - Anonyymi
Kannattaa totu valita tarkkaan. Ja vanhempien .
- Anonyymi
Mä suosittelisin jotain terrieriä, esim. Jackrussel.
- Anonyymi
Semmonen otti koirastani puruotteen. Omistaja osannut irrottaa. Ei lapselle semmosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1192572Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup262414Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.592003Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua301833Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu3391399- 601093
- 2591039
- 541027
- 146933
- 45918