Kerrostaloasuntoni remontti valmistui joulukuun lopussa, jolloin löysin kaksi remonttimiesten rikkomaa pistorasiaa. Siitä tein ilmoituksen, ja vanht risat vaihdettiin uusiin. Tänään siirrettyäni stereot samaan jatkojohtoon missä televisio on kiinni, kuului voimakasta huminaa kaiuttimista, joka häipyi kytkemällä vahvistin takaisin toiseen pistorasiaan. Maasilmukasta epäilin johtuvan. Mittasinpa jännitteen maakontaktin ja nollan/vaiheen väliltä, eihän sitä maadoituskontaktia ole kytketty mihinkään, ei kummassakaan rasiassa.
Remonttifirman laittomat sähköasennukset?
7
228
Vastaukset
- Anonyymi
Ilmoita Tukesiin
- Anonyymi
Jos suojamaan liuskasta ei saa mitattua jännitettä kumpaakaan pistorasian reikää vasten (suojamaasta nollaan ei toki näy jännite), silloin se suojamaa on kytkemättä ja tuo on isomman puoleinen moka. Sähköurakointifirma tarkistamaan asennukset, varmennustarkastajan raportti ja reklamointi työn tehneeseen firmaan sekä valvontaviranomaisille.
- Anonyymi
Varmennustarkastajan käytön mielekkyys riippuu vähän vikojen määrästä ja laadusta. Itse en antaisi työn tehneen yrityksen vain tulla korjaamaan omat virheet, kun kyseessä on noin iso moka. Pinnan alta voi löytyä vaikka mitä muuta eikä yritys itse varmasti raportoi mistään saati korjaa vikoja. Lasku toki lähetetään heille, kun kuva kokonaisuudesta on saatu ja ongelmat korjattua.
- Anonyymi
Entiset rasiat olivat 0-luokan rasioita, joten ei ole koskaan ollutkaan suojamaata. Ajattelin, että paskasti ovat tehneet ja nollanneet rasiat, mitä ei käsittääkseni saisi tehdä, mutta tämmöinen pelleily on jo oma luokkansa. Lähtee ilmoitus heti aamusta.
- Anonyymi
Suomi24 on väärä paikka reklamaatioille !!
- Anonyymi
Keviä ei ole pakko vetää. Riittää että vetää peppuun.
Yst. Terv. Nimim.
-Suolihomo- Anonyymi
Kannattaa sinunkin kokeilla:
Jätä johdot työmaalle ja ota lääkkeesi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882