Onko Nightwishiä kohtaan tuntemanne ihailu kasvanut, pienentynyt vai pysynyt samana?

Minä kun kyselen myös itseltäni tätä asiaa. "Human :||: Nature" -albumi on ehkä viimeinen jolta on löytynyt sellaisia kappaleita jotka ovat vieneet minua täysin mukanaan. Siis ajalta jolloin Marko oli yhä mukana.

Olen kuullut kyllä viimeisimmän Day Of... biisin. Virkistävää sinänsä vaihtaa taas aihepiiriä pitkästä aikaa mutta samalla olo onkin yllättäen "ihan OK".

Ehkä kyse onkin lopun perin jostakin muusta, siitä että olen kasvanut pois Nightwish-keskeisyydestä ja ryhtynyt kuuntelemaan enemmän myös mm. Delainia, Kamelotia, Sireniaa, Symphony X:ää, Xandriaa, Beyond the Blackia, Within Temptationia, Visions of Atlantisia... jne. jne. kun bändi on jatkanut tauolla oloa.

Minulla ei ole tarvetta julistaa sinfonisen metalliin genressä olevaa musiikkia hyväksi vain sen perusteella että se kantaa tietyn bändin nimeä.

Horisonttini on laajentunut.

19

534

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kokeile jotain ihan muuta musiikin tyylilajia. Nightwish on niin kirkkaasti sinfonisen metallin ykkönen että on melkoinen mahalasku aloittaa kuuntelemaan noita luettelemisiasi bändejä.

• En alkaisi kyllä sen perusteella etukäteen arvostelemaan, eikä sinfoninen metalli ole ainoa genre jota kuuntelen.

• Anonyymi

Osaltaan Nightwish on pilannut musiikin minulta. Vaikka kuuntelen varsin moniruokaisesti kaikkea mitä vastaan tulee ei yksikään niistä pääse lähellekkään sitä hullaantumisen tunnetta, jota Nightwish minussa herättää.
      Fanittamisen suhteen olenkin jo aikuistunut, enkä palvo Holopaista sen enempää kuin muitakaan bändiläisiä tai ketään muusikkoa minään jumalana tai suurena taiteilijanerona. Fakta silti on se, että Nightwish on Suomen suurin ja menestynein yhtye ikinä ja voi olla ettei vastaavaa menestystarinaa Suomen maalta enää tule. Pienen kylän nuoria, jotka lähtee yrittämään ja kovalla työllä, menetyksiä ja virheitä unohtamatta, saavuttavat jotain legendaarista. Jotain joka koskettaa ja luo ikuisia muistoja muille ihmisille. Tätä kulkua on ollut hieno seurata ja olla mukana yleisön puolella. Enkä voi muuta sanoa, kun hattua nostaa.

• Anonyymi

S.
        Mukava kuulla henkilökohtasia tarinoita. En osannu odottaa.
        Sama homma mulla U2 suhteen. 3 viimestä Suomen keikkaa nähny / kuullu.
        Mulle aikanaan 80-90 luvun alkuun lähes yhdentekevä ja tylsähkö uuden aallon yhtye, mutta sitten tunsin että tunnen samoin.

U2 Electrical Storm

https://www.youtube.com/watch?v=F4gUkN4Ohho

• Anonyymi

Maestrolla on kyky väsätä musiikkia, minkä Floor saa elämään. Jos laulaja ei miellytä, kuuntelen jotakin muuta. Enimmäkseen kulutan instrumentaalimusiikkia, mieluummin jatsia kuin klassista. Näin on ollut aina päivän suosikeista riippumatta. Nightwishia olen seurannut kymmenisen vuotta innostumatta täysveriseksi faniksi.:)

• Miksi Floor ei miellyttäisi? Halusin hänet Nightwishiin jo ennen kuin oli siellä.

• Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

Miksi Floor ei miellyttäisi? Halusin hänet Nightwishiin jo ennen kuin oli siellä.

Floor miellyttää, mutta muut välttämättä eivät kestokuunteluun asti.

• Anonyymi

Aloituspostaajalle suositus tässä;
      Kokeileppa kuunnella goottimetalli yhtye Stormin musaa! Vois kiinnostaa sua ehkä. On niillä aika monta studiolevyä muistaakseni (en 100% varma).

• Tuntuu lupaavalta. En ehkä näytä gootilta mutta musaa kuuntelen melko säännöllisesti.

• Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

Tuntuu lupaavalta. En ehkä näytä gootilta mutta musaa kuuntelen melko säännöllisesti.

mä oon ihmispersoona josta ei voi tietää mitään että mitä aatetta tai musaa kuuntelen koska mä en panosta ulkonäköön kuten pukeutuminen ja en ilmaise itseäni minkään tyylin kautta siis joten mun persoona jää näin ollen ehkä hämärän peittoon mut oon "puolihumoristisesti" vitsaillut näin että "enhän mä voikaan ilmaista itteeni esim minkään vaatteen kautta mun persoonaa koska kun mä esim kuuntelen kaikkea musaa laidasta laitaan, luen kirjoja laidasta laitaan, koko persoonani on niin moniulotteinen , että eihän mulla ole edes luonnetta/persoonaa eikä ees identiteettiä" =) hahha! Huomaa itseironia. Onko sulla kanssa sama juttu että harrastat paljon huumoria? Se auttaa etenkin nykyään vuonna 2024 kun maailmassa moni asia on menny persiilleen, mut on toki nykyään tällä hetkellä 2024 myös moni asia toisaalta mennyt parempaan suuntaan. Toivoa on onneksi aina!

Kun sanoit että et näytä ehkä gootilta niin tossa mun sepustus tuollaiseen asiaan minkä otit esille. Moni ihminen etenkin nykyään ilmaisee itseään selkeesti jonkun vaateparren kautta. Minä en mutta en tietenkään tuomitse enkä hauku ihmisiä jotka ilmaisee itteään esim vaatteiden&jonkun tyylin kautta.

Mä oon vitsaillut isälleni että minä oon niin omituinen hyypiö että menisin ihan minne tahansa missä tahansa vaatteessa missä haluisin olla että esim jos mä panen nyt tietyn vaatteen päälle niin mä menen sillä asulla vaikka semmoseen paikkaan johon se on hieman ns sopimaton suuren massan mielestä mut minusta siinä ei ole ristiriitaa. Voi toki olla että oon ristiriitainen ihminen, mut omasta mielestäni en ole eikä pienet ristiriidat ole huono asia ihmisessä mutta on tietenkin selvää että jos on iso ristiriita niin kyllä se jotain kertoo toki. En nyt ehkä ihan kirkkoon välttämättä menisi verkkatakissa ja verkkahousuissa tai noh mistäs sen tietää kun minä oon minä heh! =)

Kerro mitä tykkäsit tuosta yhtyeestä eli kuuntele ensin rauhassa ja sano sitten mielipiteesi. Voithan sä halutessas kuunnella enemmänkin niiden musaa.

• Anonyymi

Positiivistahan tässä on se, että H&N on toistaiseksi viimeinen paras koska siitä seuraajaa ei ole julkaistu.:) Mutta joo. Jotkut sanovat Markon poissaolon näkyvän mutta biisithän on sävelletty jo silloin kun Marko oli bändissä. Tuskin Markon bassonsoitto ois kauheasti niitä muuttanut. Itseasiassa tykkään Jukan soitosta enemmän.

• Marko kyllä toisaalta enemmän kuin vain basisti. Hänen ääntään ei korvata helposti.

• Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

Marko kyllä toisaalta enemmän kuin vain basisti. Hänen ääntään ei korvata helposti.

Miksi Markon ääni pitäisi korvata? Markon ääni oli parhaimmillaan yli 10 vuotta sitten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi Markon ääni pitäisi korvata? Markon ääni oli parhaimmillaan yli 10 vuotta sitten.

Markon ääni on paskimmillaankin puhdasta kultaa.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Pienentynyt ja romahtanut.

• Anonyymi

Pienentynyt. Oceanborn oli paras levy. Wishmaster oli vähän kopio edellisestä mutta huonompi. Sitten tyyli muuttui hiukan joka vielä menetteli. Sittemmin tyyli on alkanut muistuttaa enemmän ja enemmän elokuvamusiikkia. Ei enää kiinnosta.

• Anonyymi

Ollut läpi historian sama pyöreä nolla.

• Anonyymi

Pysyy niin kauan kuin elän samana , koska en voi tykätä mistään musiikista enempää. Nähnyt 22 keikkaa joista 3 usassa, yksi Virossa ja yksi risteilyllä. Kaikkienaikojen top 20 albumeista mielestäni päivästä riippuen 4-7 heiltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      6941
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      47
      4626
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      54
      2606
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      5
      1978
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1028
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      148
      1007
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      91
      1001
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      241
      837
    9. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      826
    10. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      176
      736
    Aihe