PAINAAKO IKÄ?

teuvo_oinas

Mahtaako teillä yli viisikymppisillä alkaa toi ikä jo painaa,kun tarttee olla noin ihmeen negatiivisia ja puuttua joka ihme sanaan!!
olis kiva tietää onkos teillä jo kiire hautaan kun ei elämästä näköjään enää kerkeä nauttimaan!!
ottakaa ny ihmeessä ihan rauhassa ja nauttikaa vaikka kesästä!!!

68

3298

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen jalka haudassa

kiire on jo tässä iässä!!!pittää puuttua joka asiaan,että kerkee joka asiaan....

• eikä estä nauttimasta.

Aurinkoista juhannusta ja kesää kaikille.
      Miehet muistakoot pitää sepaluksensa kiinni juhannuksena veneillessään, etteivät joutuisi hukkumistilastoihin. ;)

• sullekkin

juhannuksia sulle!!!jatka samaa rataa....

• ihmetyrä
        sullekkin kirjoitti:

juhannuksia sulle!!!jatka samaa rataa....

noita vanhuksia mielistelet!!!
        osta elämä ja pääse kalkkiksista eroon!!!
        mun motto.

• TaikaröNsy

..että on kumiset kelluntahousut laitettu naulaan?.en usko..jos sepalus on auki ja vettä menee kelluntahousuun,niin uskoisin pojan alkavan uida...mikäli koiranuinti on hallinnassa..wuff,wuff..

• isähahmo

pysytellä siellä lasten osastolla.
      Vai haetko suuria viisauksia ja neuvoja elämääsi täältä aikuisten puolelta?

Onko oma äitisi vielä elossa, että voisit turvautua häneen!!!!

Poika parka......

• teuvo_o

en mää mitään neuvoja ole täältä hakemassa,enkä ainakaan sulta!!!!kiitos silti osaanottamisesta!!!

• vastaa

Eikö Teuvo ole jo aikuinen mies, miksi monesti "syyllistetään" äitiä, aiemmin oli tv.ssä ohjelmia, joissa kyselivät toisiltaan ja etsivät paria, monta kertaa oli tytöllä juuri tällaisia kysymyksiä " oletko äidinkanssa puhe tai muuten väleissä." En koskaan opi ymmärtämään miksi ei voi olla vaikka viisikymppinen äidin kamu, siitä huolimatta että äiti ei ole elättäjä. Näitä äidin eläkepussiin nojaavia en tarkoita. Onko kukaan samaa mieltä.

• TaikaröNsy
        teuvo_o kirjoitti:

en mää mitään neuvoja ole täältä hakemassa,enkä ainakaan sulta!!!!kiitos silti osaanottamisesta!!!

.."uskollisuus nuoruuden näyille on ihmisen mitta.."sinun oikeutesi on olla juuri se mitä haluat,kunhan et potki kivoja mummoja päähän...nimittäin,se tekee heistä vain ilkeämmän...;))

• oot ihan oikeessa

suurin osa tuntuu olevan kamalan ilkeetä porukkaa.
      Tällee nuorempana oikee pelkää ikää kun täyttää 50 jos tollaseks muuttuu.
      Hyi teitä en mä ainakaan tollasia mummikseni enkä papoikseni haluis.

• eiköhän joka

ikäluokassa löydy monenlaista sukankuluttajaa.Ihmetyttää vaan miksi pitää ilkeästi kirjoittaa.Tuleeko siitä parempi olo itselle?

• Marion.T

löytyy - myönnetään. Mutta eiköhän tuo ilkeys ole vain muutamien kirjoittajien harrastamaa.
        Ei täällä nyt sentään kaikki ilkeitä ole :)
        Suurin osa on ihan järkevää porukkaa.

Kai sitä ilkeyttä nuoremmistakin löytyy, niillä se vain voi olla erityyppistä.

Kyllähän moni vanhempi ihminen voi olla katkeroitunut, kun elämä tuntuu vilistävän ohi kovaa vauhtia, ja lapset on lähteneet kotoa ja sen sellaista.
        Mutta luulen että näihin ilkeilyihin mitä tällä palstalla näkee, ovat syyllistyneet jo valmiiksi katkerat ja yksinäiset ihmiset.

• ikä...
        Marion.T kirjoitti:

löytyy - myönnetään. Mutta eiköhän tuo ilkeys ole vain muutamien kirjoittajien harrastamaa.
        Ei täällä nyt sentään kaikki ilkeitä ole :)
        Suurin osa on ihan järkevää porukkaa.

Kai sitä ilkeyttä nuoremmistakin löytyy, niillä se vain voi olla erityyppistä.

Kyllähän moni vanhempi ihminen voi olla katkeroitunut, kun elämä tuntuu vilistävän ohi kovaa vauhtia, ja lapset on lähteneet kotoa ja sen sellaista.
        Mutta luulen että näihin ilkeilyihin mitä tällä palstalla näkee, ovat syyllistyneet jo valmiiksi katkerat ja yksinäiset ihmiset.

Sanoit että vanhempi ihminen on katkeroitunut,kun elämä vilistää ohitse,
        jäin ihmettelemään,eikö elämä vilistä nuorempien ohi,minusta ainakin vilistää ettei perässä tahdo pysyä,vaikka olenkin 45;nen.Mutta ikä sekin on jo aika iäkäs olenkin ja vuodet mennä huristavat ohitse että ihan silmissä vilisee.
        Mutta kun on aina kiire niin ei sitä ehdi aina huomata,muuta kuin silloin kun tulee taas vuosi täyteen.

• Marion.T
        ikä... kirjoitti:

Sanoit että vanhempi ihminen on katkeroitunut,kun elämä vilistää ohitse,
        jäin ihmettelemään,eikö elämä vilistä nuorempien ohi,minusta ainakin vilistää ettei perässä tahdo pysyä,vaikka olenkin 45;nen.Mutta ikä sekin on jo aika iäkäs olenkin ja vuodet mennä huristavat ohitse että ihan silmissä vilisee.
        Mutta kun on aina kiire niin ei sitä ehdi aina huomata,muuta kuin silloin kun tulee taas vuosi täyteen.

ikä tee ihmisestä katkeraa, moni nainen on viiskymmpisenä parhaassa iässä.

En ole itsekään vielä viiskymmppinen, mutta otin kantaa noin tavallaan sivullisena.
        Kuten sanoin katkera ihminen on yleensä jo luonteeltaan katkera, ei siihen ikä paljoa vaikuta. Esiin se katkeruus saattaa joidenkin kohdalla tulla enemmän vasta vanhetessa, kun lapset lähtevät kotoa ja voi tuntea yksinäisyyttä ja ehkä turhautuneisuuttakin.

Se että täällä katkeruus tulee esiin helpommin, on varmankin juuri tuo salassa kirjoittaminen.
        On paljon helpompaa ilkeillä kenelle tahansa täällä, kun mennä soittamaan ovikelloa ja haukkua se kamala naapuri päin naamaa.

• viimeistään
        Marion.T kirjoitti:

ikä tee ihmisestä katkeraa, moni nainen on viiskymmpisenä parhaassa iässä.

En ole itsekään vielä viiskymmppinen, mutta otin kantaa noin tavallaan sivullisena.
        Kuten sanoin katkera ihminen on yleensä jo luonteeltaan katkera, ei siihen ikä paljoa vaikuta. Esiin se katkeruus saattaa joidenkin kohdalla tulla enemmän vasta vanhetessa, kun lapset lähtevät kotoa ja voi tuntea yksinäisyyttä ja ehkä turhautuneisuuttakin.

Se että täällä katkeruus tulee esiin helpommin, on varmankin juuri tuo salassa kirjoittaminen.
        On paljon helpompaa ilkeillä kenelle tahansa täällä, kun mennä soittamaan ovikelloa ja haukkua se kamala naapuri päin naamaa.

moni on todella JÄMÄHTÄNYT paikoilleen, omaksunut yhteiskunnan jäykät asenteet ja ennenkaikkea lopettanut liikkumisen joten aivoissa seisoo ja kropassa (muttei välttämättä se..) elikkä eikun kauheasti rääkkäämään kroppaansa et ei tuu kolotuksia ja sit vaan etsimään elämän todellisia hienoja asioita oman sydämensä syvyyksistä jos vaik niit löytyis viel, eli sitä viisautta antamaan ja elämänkokemusta, muttei saarnaten ja väärässä paikassa...jes, nää oli mun kommentit ja hyvät kesät kaikille kypsyneille!

• teuvo_o

mut ikää silti tulee....mut känkkäränkäks,enkä pilkunnussiaks rupee!!!

• isähahmo
        teuvo_o kirjoitti:

mut ikää silti tulee....mut känkkäränkäks,enkä pilkunnussiaks rupee!!!

odotas, kun vuosia kertyy.
        Menet viisikymppisenä kahdeksankymppisten palstalle näitä moittimaan vanhoilliseksi ja vaikka miksi.

Sinusta tulee känkkäränkkä, usko vaan!

• taikis

ei paina ikä, ei. Olo on kuin tyttösellä, ja peiliin katsoessa oikein säpsähtää että mikä on tuo keski-ikäinen nainen joka sieltä tuijottaa.
      Vaikka tuo kroppapoloinen muuta joskus yrittää väittä, niin nuori sielu on sisällä. :))

Hyvää kesää Sinulle.

• teuvo_o

hyvää kesää sullekkin.....
        ei se päde kaikkiin....toiset ne vanhenee sisältäkin,mikä on ihan harmi!
        suurin osahan on mukavia,on nyt vaan sattunu niin monta kohdalle =)

• Marion.T
        teuvo_o kirjoitti:

hyvää kesää sullekkin.....
        ei se päde kaikkiin....toiset ne vanhenee sisältäkin,mikä on ihan harmi!
        suurin osahan on mukavia,on nyt vaan sattunu niin monta kohdalle =)

osaisimmepa pysyä lapsekkaina koko elämämme, niin olis paljon helpompaa monella tiukkapipolla, jonka verenpaine hipoo pilviä.

En tiedä miksi niin moni katkeroituu kun ikää tulee, jokainenhan ajallaan on nuori, ei ainakaan nuorille kannata kateellinen olla. Kyllä ne siellä perässä tulevat kuitenkin:))

Mä olen pysyny yhtä kakaramaisena koko ikäni ja tulen varmaan pysymäänkin - mummutauti ei toivotavasti mua miksikään muuta, kun se joskus hamassa tulevaisuudessa päälle iskee:DD

• liinumaria
        Marion.T kirjoitti:

osaisimmepa pysyä lapsekkaina koko elämämme, niin olis paljon helpompaa monella tiukkapipolla, jonka verenpaine hipoo pilviä.

En tiedä miksi niin moni katkeroituu kun ikää tulee, jokainenhan ajallaan on nuori, ei ainakaan nuorille kannata kateellinen olla. Kyllä ne siellä perässä tulevat kuitenkin:))

Mä olen pysyny yhtä kakaramaisena koko ikäni ja tulen varmaan pysymäänkin - mummutauti ei toivotavasti mua miksikään muuta, kun se joskus hamassa tulevaisuudessa päälle iskee:DD

olen 66-vuotias,en tunne itseäni vielä vanhaksi. Piipahdan joka päivä kaupungilla, siellä näen tuttuja, joita minulla on paljon. Parannetaan maailmaa, piipahdetaan kahvilla tai istutaan puistossa.Omasta itsestä on kiinni, jos koko maailma painaa hartioita. Tietysti kivuliaana on vaikea lähteä liikkeelle, mutta jos liikuntakyky on tallella, ei kannata jäädä neljän seinän sisälle. Yksinäisyys tekee hallaa niin psyykkisesti kuin fyysisestikin.Sanotaan että kauneus on katoavaista, toivon kuitenkin, että se alkaisi sisältä päin.
        Hyvää juhannusta kaikille!

• qummamuzzi
        Marion.T kirjoitti:

Ja polvet natisevat, lonkkia kolottaa öisin. Illalla töiden jälkeen ei oikein jaksa ryhtyä mihinkään...alkaahan se ikä painaa.

Mutta ei kyllä tippaakaan käy kateeksi nuorten olo! Kyllä maailma on ihan kauhea paikka tuleville sukupolville ja hullummaksi tuntuu menevän päivä päivältä. Ainoa, minkä nuoruudesta toivoisi takaisin, on kyky olla huolestumatta huomisesta. Hyvät unenlahjat olisivat kyllä myös plussaa. Joskus oikein hätkähtää, kun muistaa, että nuorena likkana nukutti lauantaisin ja sunnuntaisin lähes puoleenpäivään. Ei onnistu enää.

Se kyllä potuttaa, että nuoret suhtautuvat keski-ikäisiin ja vanhoihin ihmisiin kuin outoihin dinosauruksiin. Itse viihdun kaiken ikäisten ihmisten seurassa. Parhaana kohteliaisuutena pidän sitä, kun yksi poikani kavereista kerran nuotiolla vietetyn hauskan illan jälkeen sanoi: "Kukaan ei usko mua kun mä kerron että vietin elämäni hauskimman illan porukoitten kanssa yhden lihavan keski-ikäsen naisen luona. Ikinä en oo nauranut niinkuin eilen!"

Sisimässäni olen aina pyrkinyt miettimään asioita sellaisina kuin ne todella ovat, enkä sellaisina miltä ne näyttävät. Käytännössä tämä merkitsee jatkuvaa sisäistä arvokeskustelua, ennakkoluulojeni tutkailua ja pyrkimystä lähestyä avoimesti kaikkia kanssaihmisiä (riippumatta iästä, näöstä, varallisuudesta; ok, myönnän kyllä että tietynlainen oppineisuus on meriitti). Mutta eipä tunnu tällaisilla elämänarvoilla olevan mitään tekoa tässä kummallisen kaahailun, päristelyn ja pörhistelyn nyky-yhteiskunnassa.

• Matleena45
        qummamuzzi kirjoitti:

Ja polvet natisevat, lonkkia kolottaa öisin. Illalla töiden jälkeen ei oikein jaksa ryhtyä mihinkään...alkaahan se ikä painaa.

Mutta ei kyllä tippaakaan käy kateeksi nuorten olo! Kyllä maailma on ihan kauhea paikka tuleville sukupolville ja hullummaksi tuntuu menevän päivä päivältä. Ainoa, minkä nuoruudesta toivoisi takaisin, on kyky olla huolestumatta huomisesta. Hyvät unenlahjat olisivat kyllä myös plussaa. Joskus oikein hätkähtää, kun muistaa, että nuorena likkana nukutti lauantaisin ja sunnuntaisin lähes puoleenpäivään. Ei onnistu enää.

Se kyllä potuttaa, että nuoret suhtautuvat keski-ikäisiin ja vanhoihin ihmisiin kuin outoihin dinosauruksiin. Itse viihdun kaiken ikäisten ihmisten seurassa. Parhaana kohteliaisuutena pidän sitä, kun yksi poikani kavereista kerran nuotiolla vietetyn hauskan illan jälkeen sanoi: "Kukaan ei usko mua kun mä kerron että vietin elämäni hauskimman illan porukoitten kanssa yhden lihavan keski-ikäsen naisen luona. Ikinä en oo nauranut niinkuin eilen!"

Sisimässäni olen aina pyrkinyt miettimään asioita sellaisina kuin ne todella ovat, enkä sellaisina miltä ne näyttävät. Käytännössä tämä merkitsee jatkuvaa sisäistä arvokeskustelua, ennakkoluulojeni tutkailua ja pyrkimystä lähestyä avoimesti kaikkia kanssaihmisiä (riippumatta iästä, näöstä, varallisuudesta; ok, myönnän kyllä että tietynlainen oppineisuus on meriitti). Mutta eipä tunnu tällaisilla elämänarvoilla olevan mitään tekoa tässä kummallisen kaahailun, päristelyn ja pörhistelyn nyky-yhteiskunnassa.

tästä ikääntyneenä olosta. Terävänä kirjoittajana saanut tekstin sekä hauskaksi että kirpaisevaksi. Löytyy ainakin Hgin kirjastosta - ja tietysti kirjakaupasta.

Kirjan nimi on "Naurattais jos ei itkettäis - viisaita ja jälkiviisaita ajatuksia maailmanmenosta". Julkaisijana Kirjapaja.

Ikähän on nykyajan ja syntymähetken ajan välinen määrä vuosia. Ihminen on taas sitä, mitä vuosiin sisältyy - ääripäinä nuorena vanha ja vanhana virkeä, vaikka ikävuosien numero kasvaa. Hyviä lukuhetkiä!

• Pirre*

valehtelen, niin ei..:)

• Maalaismies*

Olen ehkä liian nuori vastaamaan tärkeään kysymykseen, painaako vanhuus? Eihän se vielä tässä iässä mitenkään paina, täytän seuraavaksi vasta 75.

Miten sanoisin? Kannattaa elää, ei niinkään seurata mediaa, ts. mitä mieltä poliitikot ovat. Palstalle kannattaa kirjoitella, tässä ei pahaa...

Ei ikä paina. Luulisin ihmisiä painavan asenteet iästä, terveydestä ja muusta. Hetkinen - jäin miettinään, mitä teuvo oinas oikeastaan tarkoitit kysymykselläsi?

Ehkä olen liian nuori ymmärtämään.

• kesästä ja kohta

alkavasta lomasta !!! Samaan "putkeen" tulee sekin maaginen50 täyteen...ollaan ilm.silloin Suomen Lapissa!!!
      TERKKUJA ja oikein hyvää kesää kaikille!!!
      t: *sinitiainen*

• vanhus

paina,ole vasta 25

• Pirre*

surkeaa jos se nyt jo sinua painaisi...:))

Kakarahan sie olet vielä, hyvää juhannusta sinulle, piehän luoja mielessä ja kelluntaliivit "jalassa"..

• Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

surkeaa jos se nyt jo sinua painaisi...:))

Kakarahan sie olet vielä, hyvää juhannusta sinulle, piehän luoja mielessä ja kelluntaliivit "jalassa"..

eläkä sukella tuntemattommaan vetteen piä eillä, siinä on tullu paljo pahhoo jäläkkee...koko elämä männy piloille.
        Hyvää juhannusta...

tv. äet..:)

• tööti
        Pirre* kirjoitti:

eläkä sukella tuntemattommaan vetteen piä eillä, siinä on tullu paljo pahhoo jäläkkee...koko elämä männy piloille.
        Hyvää juhannusta...

tv. äet..:)

kans hyvää juhannusta ja älä huku pulloon....

• mekatron
        tööti kirjoitti:

pullo pois ja nuku yösi paremmin, roikut vaan netissä kaiket yöt!!!!

Juhannusta!

• Pirre*
        tööti kirjoitti:

kulta, mie oisin jo hukkunu tähän ikkään, jos oisin tykänny uijja unohduksen unta..pysyttään pinnalla.

• Pirre*
        mekatron kirjoitti:

pullo pois ja nuku yösi paremmin, roikut vaan netissä kaiket yöt!!!!

Juhannusta!

siellä...:)) torumassa muka...
        Huomenta vaan ja selevvee jussii...

• pinnalla
        Pirre* kirjoitti:

kulta, mie oisin jo hukkunu tähän ikkään, jos oisin tykänny uijja unohduksen unta..pysyttään pinnalla.

vai meinaat olla hukkumatta?
        mites meinaat sit jussin viettää ku et noin perinteisellä tavalla...heh

• Pirre*
        pinnalla kirjoitti:

vai meinaat olla hukkumatta?
        mites meinaat sit jussin viettää ku et noin perinteisellä tavalla...heh

grillataan, syödään, istutaan ulkona tulien ääressä, lopuksi saunotaan ja huiskitaan tuoreella vihdalla, sitten me juostaan uimaan ja taas löylyyn jne...mitäs sitä sen kummempaa enää tarvitsee sekotella..tässä iässä riittää jo saunan löyly ja kesäntuoksu huumeeksi...:))

• .-.,
        Pirre* kirjoitti:

grillataan, syödään, istutaan ulkona tulien ääressä, lopuksi saunotaan ja huiskitaan tuoreella vihdalla, sitten me juostaan uimaan ja taas löylyyn jne...mitäs sitä sen kummempaa enää tarvitsee sekotella..tässä iässä riittää jo saunan löyly ja kesäntuoksu huumeeksi...:))

meni juhannus yö?tapahtuko mitää jännää?mul oli kans ihan samanlainen juhannus,grillausta,saunaa ja uintia!

• .-., kirjoitti:

meni juhannus yö?tapahtuko mitää jännää?mul oli kans ihan samanlainen juhannus,grillausta,saunaa ja uintia!

keksis; noo.. ainakkii grillatessa olin tukehttuu savvuun....ja..a.. sitten.. no siinäpä ne dramaatisimmat..:))

Hieno oli ilma ja järven syli lämmin..ja pysyin pinnallakkii.

• utelias
        Pirre* kirjoitti:

Montako Pirreä kirjoittaa samalla nikillä ?
        Sinä käytät vihtaa,siinähän ei ole lehtiä,
        jotain satomatokistijuttuja?Saunassahan käytetään
        vastaa,siinä on napakat koivunlehdet kiinni,siinä
        VASTASSA,siis VASTA :DD

• Pirre*
        utelias kirjoitti:

vitsa tai vihta suomeks, on jossainpäin vasta jolla vihdotaan saunan löölyllä..:)
        Sitten lapsena olj toisenlainen vihta, se oli sit se piiska ja siitä sai sitten selekäsaunassa "naattii"...:D

• utelias
        Pirre* kirjoitti:

vitsa tai vihta suomeks, on jossainpäin vasta jolla vihdotaan saunan löölyllä..:)
        Sitten lapsena olj toisenlainen vihta, se oli sit se piiska ja siitä sai sitten selekäsaunassa "naattii"...:D

alkuunkaan,mutta hyvää työpäivän jatkoa
        sinnekin.

• Pirre*
        utelias kirjoitti:

alkuunkaan,mutta hyvää työpäivän jatkoa
        sinnekin.

mennyt läpi.., nikkijuttu vai.. vai vastallako ei vihdota..?

• mekatron
        utelias kirjoitti:

vai ei ole vihdassa lehtiä!!!
        Kyllähän vihta ja vasta ovat aivan prikulleen sama asia, riippuen murrealueesta.

En voinut olla sekaantumatta :)).

• utelias
        mekatron kirjoitti:

Kyllähän vihta ja vasta ovat aivan prikulleen sama asia, riippuen murrealueesta.

Lapsia pelotellaan vitsalla."Pitääkö ehtiä
        vihta,ennekun ootta kiltisti" Sitten on
        vihtahousu,viittaa piruun ja alamaailman
        juttuihin,eikös ne satomatokiskitkin ole
        sinnepäin kallellaan? Sauna on suomalaiselle
        pyhä paikka,siellä käytetään VASTAA jossa on
        lehdet,ei siellä piiskata ihmisiä jollain
        risuilla.Tämä asia on päivänselvä.Sillä kävi
        asia silmään,kun se oikea Pirre ei olisi
        ikämaailmassa käyttäny VASTASTA jotain risun
        nimitystä.

• Pirre*
        utelias kirjoitti:

nimitystä.

kuulisit miun naurun hörötyksen nytten..:DDDD

• Pirre*
        mekatron kirjoitti:

näköjjään assiin..:)))

No suapihan tuosta kinata, paremman puutteessa..:)

Juhannusuattoko onnellisesti ohi, elossa ja tervveenä vai?:)

• utelias
        Pirre* kirjoitti:

kuulisit miun naurun hörötyksen nytten..:DDDD

Nyt täällä on tehty vakavampilaatunen rovokaatio
        siun nikkis nimissä.Joku örvelö nimitti VASTAA
        risukasan nimellä,ja siun nikkis nimissä.En ihmettele yhtään jos annattelet sille vähä
        korvamakkeeta.

• utelias
        Pirre* kirjoitti:

näköjjään assiin..:)))

No suapihan tuosta kinata, paremman puutteessa..:)

Juhannusuattoko onnellisesti ohi, elossa ja tervveenä vai?:)

Mite se assii on. Hyvin män juhannus kuis
        itelläs.

• Pirre*
        utelias kirjoitti:

Mite se assii on. Hyvin män juhannus kuis
        itelläs.

siinähän se sivussa..:)

Ja vastallahan myö tiällä kylyvettään, mutta ylleiskielessä taittaat käyttee tuota "vihtomista vastalla" oikkeena, siis sitä ite akttii.:)

• Pirre*
        utelias kirjoitti:

Nyt täällä on tehty vakavampilaatunen rovokaatio
        siun nikkis nimissä.Joku örvelö nimitti VASTAA
        risukasan nimellä,ja siun nikkis nimissä.En ihmettele yhtään jos annattelet sille vähä
        korvamakkeeta.

myöhän käyvvään tasokasta keskustelluu, kahessa tasossa ihan..:DD

• utelias
        Pirre* kirjoitti:

myöhän käyvvään tasokasta keskustelluu, kahessa tasossa ihan..:DD

Kun ottaa huomioon asian luonteen.

• utelias
        Pirre* kirjoitti:

Ja vastallahan myö tiällä kylyvettään, mutta ylleiskielessä taittaat käyttee tuota "vihtomista vastalla" oikkeena, siis sitä ite akttii.:)

Vastallaha myö.Jo helepotti.

• ehheh
        Pirre* kirjoitti:

siellä...:)) torumassa muka...
        Huomenta vaan ja selevvee jussii...

eip kukkaan täysjäriknen oli jussina selvinpäin!!!ei noita immeisiä jaksa muuten kattoa

• Pirre*
        ehheh kirjoitti:

eip kukkaan täysjäriknen oli jussina selvinpäin!!!ei noita immeisiä jaksa muuten kattoa

mie en varmaan ole seleväjärkinen, mutta paha tässä oisi humalassakin tötterehtiä.:)

Pakkokkos se on mennä niitä humalaisia kahtommaan, tiällä ei ou näkynä vielä yhttää..

• juhkiu
        utelias kirjoitti:

Vastallaha myö.Jo helepotti.

olekko varma?

• Pirre*
        mekatron kirjoitti:

, ps. joko s e piä on selevinnä..:)?

• TaikaröNsy
        mekatron kirjoitti:

..VIHTA on tehty koivusta,jossa on vain yksi silmukasta vedetty taivutettu oksanen lävitse ja VASTAAN on kierretty moneen kertaan oksanen ympäri koivunoksien,vasta on kestävämpi,vihta n.parin kerran käyttöön..ja kummassakin on lehtiset ns.päällipuoli päällä joka puolla,niin tuntuu paremmalta ihoa vasten..kuulin juuri eilen tämän..ja tämä on tosi..mikäli ymmärykseni siihen ylti...vastaa niin vihtoon...

• Lokari69.
        utelias kirjoitti:

nimitystä.

Vasta syödään.
        Joten vastaa ei ole olemassa.
        On olemassa vihda.
        Mutte murre mikä murre , oliskohan se minun entinen koirani joka oli kanssa murre.
        Terv: Lokari69.

• Ei nyt ainakaan
        Pirre* kirjoitti:

tuollasen kanssa joka ei osaa sanoa ärreee.

• mekatron
        Pirre* kirjoitti:

, ps. joko s e piä on selevinnä..:)?

Aamulla yritin vastata kirjoitukseesi, ei silloin tapahdu mitään.
        Kahdeksan paikkeilla lähtee ja siitä eteenpäin.

No, asiaan!
        Pää alkaa olemaan kunnossa, oli kyllä pari päivää sekaisin, vain muutamasta rommitotista.

Se ikä nääs.
        Kaksi päivää on lomaa ja sitten arki alkaa, ei hauska. Ei kai se työnteko hauskaa pidäkään olla, herrathan sen sitten tekisi (vanha viidakon sanonta).

Että jatkama tästä taas niinö ei mithään ois tapahtunukhaan :)).

• Pirre*
        mekatron kirjoitti:

Aamulla yritin vastata kirjoitukseesi, ei silloin tapahdu mitään.
        Kahdeksan paikkeilla lähtee ja siitä eteenpäin.

No, asiaan!
        Pää alkaa olemaan kunnossa, oli kyllä pari päivää sekaisin, vain muutamasta rommitotista.

Se ikä nääs.
        Kaksi päivää on lomaa ja sitten arki alkaa, ei hauska. Ei kai se työnteko hauskaa pidäkään olla, herrathan sen sitten tekisi (vanha viidakon sanonta).

Että jatkama tästä taas niinö ei mithään ois tapahtunukhaan :)).

iloa vaan, toivottavasti olet saanut kerättyä voimia seuraavaan lomaan saakka.

Minun pitäisi jaksaa elokuun viidenteen, ja eiköhän se tässä menne.

Tämä ohjelma ei tosiaankaan toimi aamusta niinkuin pitäisi, liekkö virka-aijjassa..

• Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

iloa vaan, toivottavasti olet saanut kerättyä voimia seuraavaan lomaan saakka.

Minun pitäisi jaksaa elokuun viidenteen, ja eiköhän se tässä menne.

Tämä ohjelma ei tosiaankaan toimi aamusta niinkuin pitäisi, liekkö virka-aijjassa..

Hyvää huomenta ja naatihan viimeisistä lomapäivistäsi..:))

• utelias
        TaikaröNsy kirjoitti:

..VIHTA on tehty koivusta,jossa on vain yksi silmukasta vedetty taivutettu oksanen lävitse ja VASTAAN on kierretty moneen kertaan oksanen ympäri koivunoksien,vasta on kestävämpi,vihta n.parin kerran käyttöön..ja kummassakin on lehtiset ns.päällipuoli päällä joka puolla,niin tuntuu paremmalta ihoa vasten..kuulin juuri eilen tämän..ja tämä on tosi..mikäli ymmärykseni siihen ylti...vastaa niin vihtoon...

Huomenta vua kaikille.Miun mielestäin ne
        erräät suavat perata ihteesä vaikka vaikka
        orapihlaja-aijan oksilla,mie en välitä!
        Lähtöö tää asia näköjjään mänemään jo ihteesä,
        kehtoo ennee vatvoo päivänselevee asioo.
        Hyviä löylyjä vuan kaikille,niile erräillekki.

• mekatron
        Pirre* kirjoitti:

Hyvää huomenta ja naatihan viimeisistä lomapäivistäsi..:))

Viimiset päivät mennee aianleikkuussa.
        Sitä kö piisaa, yli sata metriä taitaa olla.

Pikkuhiljaa :)). Istu sieki hetkeksi ja henkäse...

• Pirre*
        mekatron kirjoitti:

Viimiset päivät mennee aianleikkuussa.
        Sitä kö piisaa, yli sata metriä taitaa olla.

Pikkuhiljaa :)). Istu sieki hetkeksi ja henkäse...

henkäsin ja nyt mie lähen pesemään matot. Moi vaan, ja eläkä polokase niihin aijjanpiikkilöihin..:))

• ruoska
        utelias kirjoitti:

Huomenta vua kaikille.Miun mielestäin ne
        erräät suavat perata ihteesä vaikka vaikka
        orapihlaja-aijan oksilla,mie en välitä!
        Lähtöö tää asia näköjjään mänemään jo ihteesä,
        kehtoo ennee vatvoo päivänselevee asioo.
        Hyviä löylyjä vuan kaikille,niile erräillekki.

ihan sama paska!!!!

• Pirre*
        ruoska kirjoitti:

ihan sama paska!!!!

sinä ruoskallai vihtonu ja saunassa..!!?

• entä sie
        Pirre* kirjoitti:

sinä ruoskallai vihtonu ja saunassa..!!?

kippeetä teki,mut mitä ei rakkauden eteen tekis!!!

• Pirre*
        entä sie kirjoitti:

kippeetä teki,mut mitä ei rakkauden eteen tekis!!!

täyttiistä se rakkaus tähän kuulluu..?

Eikä ou tullu kyllä piiskattuukkaa, kun sillä vastalla vain, sillä jossa on ne lehet..:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      138
      1319
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      38
      889
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      30
      623
    4. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      597
    5. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      590
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      26
      568
    7. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      536
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      17
      533
    9. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      24
      531
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      16
      502
    Aihe