Oletko enemmän

Anonyymi-ap

liberaali vai konservatiivi? Entä kaivattusi?

61

478

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Liberaaleja molemmat.

• Anonyymi

Oken sekoitus kaikkia

• Anonyymi

Persu mitä vain haluat

• Anonyymi

Eli esität hippiä ja persuilet salaa?

• Anonyymi

Olen arvoliberaali. Toinen taitaa olla nykyään "ituhippi". 🙈

• Anonyymi

En ole kumpikaan. Olen uskovainen. Kannatan sitä että ihminen on Jeesukselle kuuliainen. Joidenkin mielestä olen konservatiivi koska olen uskovainen, mutta Raamatun mukaan fariseukset ja kirjanoppineet, jotka yllyttivät kansan Jeesusta vastaan, olivat nimenomaan konservatiivejä, jotka halusivat säilyttää oman uskontonsa ja kulttuurinsa, eivätkä halunneet Jeesuksen pilaavan heidän rikastumistaan kansan kustannuksella. Ihmisen on pakko elää siinä poliittisessa ympäristössä, johon syntyy ellei muuta maasta. Siksi koen politiikan melko arvottomana. Nyt minulla on vapaus tehdä tiettyjä syntejä tässä yhteiskunnassa. Voin vapaasti mässäillä, tuhlata aikaani viihteeseen, harjoittaa haureutta puhelimen kautta tai jonkun naisen kanssa, joka on omaksunut kulttuurin liberaalit arvot, voin ahnehtia, elää itselleni, mutta mitään näistä en halua tehdä. Jeesus on enemmän kuin kaikki mitä liberaalilla yhteiskunnalla on tarjota.

• Anonyymi

Minä sanon miten asiat on ja miten tehdään. Onko selvä?

• Anonyymi

Arvoliberalismi=hevonpaskaa

• Anonyymi

Siinä on paljon hyviä ravinteita, mutta et tainnut siinä mielessä sitä tarkoittaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä on paljon hyviä ravinteita, mutta et tainnut siinä mielessä sitä tarkoittaa?

Ei hän tiedä itsekään, mitä tarkoittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Arvoliberalismi on maailman pahinta saastaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on ollut länsimaisen sivistyksen syntymisen perusta, jos historiaan katsotaan. Kehitykseen tarvitaan ymmärrys siitä, että uudella tavalla asioita tekemällä vaurautta ja hyvinvointia voi riittää suuremmalle osalle kansaa, kuin vain valituille ryhmille.

Silloin kun arabimaailma oli liberaalimpi ja avoin uusille ideoille, se oli koko maailman sivistyksen moottori. Nyt, kun arabimaailmassa on pitkään vallinnut konservatiiviset voimat, niin he eivät ole enää maailman kehitystä samalla tavalla ajava tekijä. Konservatiivinä olet varmaankin enemmän muslimimaailman puolella, koska kristityissä maissa on nykyään arvoliberaalius paljon enemmän vallassa kuin muslimimaissa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on ollut länsimaisen sivistyksen syntymisen perusta, jos historiaan katsotaan. Kehitykseen tarvitaan ymmärrys siitä, että uudella tavalla asioita tekemällä vaurautta ja hyvinvointia voi riittää suuremmalle osalle kansaa, kuin vain valituille ryhmille.

Silloin kun arabimaailma oli liberaalimpi ja avoin uusille ideoille, se oli koko maailman sivistyksen moottori. Nyt, kun arabimaailmassa on pitkään vallinnut konservatiiviset voimat, niin he eivät ole enää maailman kehitystä samalla tavalla ajava tekijä. Konservatiivinä olet varmaankin enemmän muslimimaailman puolella, koska kristityissä maissa on nykyään arvoliberaalius paljon enemmän vallassa kuin muslimimaissa?

Länsimainen sivistys perustuu kristinuskoon ja Antiikin Kreikan sivistykseen. Marxin höpinät ovat 1800-luvun hölynpölyä. Islam keräsi talteen lähinnä Rooman ja Kreikan sivistystä. Meillä ei ole islamilaisia vaikutteita kulttuurissamme. Länsimaalaisuus rakentuu juutalais-kristillisille arvoille. Arvoliberaalius vastustaa länsimaalaisuutta. Se on antilänsimaalaisuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoittajalla unohtui kristinusko kokonaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Länsimainen sivistys perustuu kristinuskoon ja Antiikin Kreikan sivistykseen. Marxin höpinät ovat 1800-luvun hölynpölyä. Islam keräsi talteen lähinnä Rooman ja Kreikan sivistystä. Meillä ei ole islamilaisia vaikutteita kulttuurissamme. Länsimaalaisuus rakentuu juutalais-kristillisille arvoille. Arvoliberaalius vastustaa länsimaalaisuutta. Se on antilänsimaalaisuutta.

Algebra tai matematiikka ylipäätään? Lukuisat lainasanat englannissa ja muissa länsimaisissa kielissä arabiasta?

"It is estimated that there are 10,000 English words of Arabic origin, according to the language website Mother Tongue."

Länsimaiden kukoistuksen mahdollistaja on ollut inklusiivinen hallintotapa, josta esimakua saatiin antiikin Kreikasta, mutta joka nykymuodossaan voidaan katsoa alkaneen ensimmäisenä Englannissa, jossa teollinen vallankumous antoi ensimmäistä kertaa historiassa samalla tavalla taloudellista valtaa maan hallitsijoiden ulkopuolisille tahoille. Siinä ei kristinuskolla ollut oleellista roolia muuten kuin siinä, että superkonservatiivisiä uskonnollisia voimia ei ollut vallalla, joka mahdollisti kaiken tämän. Tässä nimenomaan uskonnon osuutta ja uskonoppineiden elitistä asemaa murennettiin ja siitä tuloksena oli inklusiivisempi yhteiskunta ja enemmän taloudellisia mahdollisuuksia myös heille, jotka eivät olleet vallanpitäjiin kytköksissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin Kremlin propaganda toitottaa joka päivä. Annetaan Venäjän valloittaa Eurooppa, niin sitten päästään arvoliberalismista eroon ja voit olla tyytyväinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Algebra tai matematiikka ylipäätään? Lukuisat lainasanat englannissa ja muissa länsimaisissa kielissä arabiasta?

"It is estimated that there are 10,000 English words of Arabic origin, according to the language website Mother Tongue."

Länsimaiden kukoistuksen mahdollistaja on ollut inklusiivinen hallintotapa, josta esimakua saatiin antiikin Kreikasta, mutta joka nykymuodossaan voidaan katsoa alkaneen ensimmäisenä Englannissa, jossa teollinen vallankumous antoi ensimmäistä kertaa historiassa samalla tavalla taloudellista valtaa maan hallitsijoiden ulkopuolisille tahoille. Siinä ei kristinuskolla ollut oleellista roolia muuten kuin siinä, että superkonservatiivisiä uskonnollisia voimia ei ollut vallalla, joka mahdollisti kaiken tämän. Tässä nimenomaan uskonnon osuutta ja uskonoppineiden elitistä asemaa murennettiin ja siitä tuloksena oli inklusiivisempi yhteiskunta ja enemmän taloudellisia mahdollisuuksia myös heille, jotka eivät olleet vallanpitäjiin kytköksissä.

Pidätkö itseäsi sivistyneenä, etkä tiedä että koko länsieurooppalainen kulttuuri on lähinnä kahden uskonnollisen voiman, eli katolilaisuuden ja protestanttisuuden muovaamaa? Ei siinä ollut mitään inkluusiota, kun useimmiten oli kiellettyä olla mitään muuta kuin osa paikallista kirkkoa.

Miten voit olla noin hemmetin pihalla? Väität että islam ja inkluusio on länsimaisen kulttuurin keskeisimmät tekijät. 😆 Ikinä en ole mitään noin pöljää lukenut aiheeseen liittyen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin Kremlin propaganda toitottaa joka päivä. Annetaan Venäjän valloittaa Eurooppa, niin sitten päästään arvoliberalismista eroon ja voit olla tyytyväinen.

Konservatiivinen länsimainen kulttuuri ei ole Venäjän keksintöä. Venäjä on ortodoksinen maa, eli ei lainkaan länsimaa. Suomalaisten woke-pölkkyjen päähän ei nykyään mahdu mitään muuta kuin Putin vastaan h***saatio.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pidätkö itseäsi sivistyneenä, etkä tiedä että koko länsieurooppalainen kulttuuri on lähinnä kahden uskonnollisen voiman, eli katolilaisuuden ja protestanttisuuden muovaamaa? Ei siinä ollut mitään inkluusiota, kun useimmiten oli kiellettyä olla mitään muuta kuin osa paikallista kirkkoa.

Miten voit olla noin hemmetin pihalla? Väität että islam ja inkluusio on länsimaisen kulttuurin keskeisimmät tekijät. 😆 Ikinä en ole mitään noin pöljää lukenut aiheeseen liittyen.

En ole missään kohtaan väittänyt, että islam olisi keskeisimpiä tekijöitä, mutta osa sivistystämme on sieltä peräisin. Uskonnon kulttuurillisella perinnöllä on merkitystä siinä, että mihin suuntaan yhteiskunnan rakenne kehittyy. Juutalaisuudessa herännyttä ajatusta siitä, että kehitys kulkee janana eteenpäin, eikä ympyränä palaa takaisin lähtöpisteeseen, voidaan pitää kulttuurillisena mahdollistajana länsimaiselle sivistykselle. Sitä kautta se siirtyi myös kristinuskossa, erityisesti protestanttisuudessa, valtavirraksi. Mutta nämä ovat mahdollistajia, eikä juurisyitä, sille, että juuri Englannista alkoi länsimainen kukoistus.

Hallintotapa määrittää kaikista eniten, että kuinka inklusiivinen yhteiskunta on ja sitä kautta taloudellinen ja tieteellinen kukoistus tulee. Inklusiivisuutta ei saavuteta, jos uskonnolliset voimat ovat vahvoja, mutta uskonnon tuoma kulttuurinen perintö voi olla yhtenä mahdollistavana tekijänä. Esim. Japani ei ole kristillinen maa, mutta muuta Aasiaa inklusiivisempi hallinto mahdollisti sen kukoistuksen, myös länsimaisia (inklusiivisiä) vaikutteita voi siinä kiittää. Kiinan nykyinen kukoistus perustuu yhteiskunnan taloudelliselle inklusiivisuudelle, mutta sosiaalisen inklusiivisuuden puutteen takia he tuskin nykymallilla saavuttavat potentiaaliaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko joku historian opettaja? t. ap. arvoliberalismista ketjuun kirjoittanut

• Anonyymi

Ei, kyllä se on nääs tämä höpönassujen identiteettipolitiikka laveasti kuvaten

• Anonyymi

En ole oikeistolainen enkä vasemmistolainen, vaan kannatan niitä asioita jotka ovat oikeudenmukaisia vaikkei se välttämättä elämässä menekään niin että aina olisi jokaiselle oikeudenmukaisuutta tai olisi välttämättä realistisesti mahdollista mutta siihen pitäisi yrittää pyrkiä.
      Inhoan kuitenkin porvallista ahneutta jossa nähdään monet asiat vain rahan ja pelkän tuloksellisuuden kautta ja vain oman hyvinvoinnin ja edun mukaisesti suoraan sanottuna sikailua. Vaikka raha on hyvä renki ja tarvittaessa pelastus, niin sitä ei saa päästää niskan päälle ja myrkyttämään liiaksi ajattelua ja rauhaa. Olen myös sitä mieltä että ahkeruudesta, yrittelijäisyydestä ja vastuullisuudesta pitäisi palkita, kannustaa tai huomioida jotenkin. Maksan mieluusti veroja jos se auttaa säilyttämään hyvinvointiyhteiskuntaa.

• Anonyymi

Se, että onko enemmän vasemmistolainen vai oikeistolainen, riippuu kontekstista aika paljon. Suomessa koen olevani keskustaoikeistolainen liberaali, sillä pohjoismaissa on melko vasemmistolainen eetos. Koen sekä vasemmistoliiton että perussuomalaiset hyvin vieraiksi, kuten melko paljon myös niin demarit kuin kokoomuksen konservatiivinurkankin.

Jos menisin samoine mielipiteineni Yhdysvaltoihin, niin siellä olisin vasemmistolainen ja suuri osa paikallisista kutsuisi minua varmaankin kommunistiksi. Sitten vaikka Britanniassa en tunnistaisi kumpaakaan pääpuolueista (työväenpuolue ja konservatiivipuolue) omakseni, vaan olisin varmaankin keskustaliberaali liberaalidemokraatti.

• Anonyymi

Jos arvojen nelikentässä ylhäällä on megaliberaali, vasemmalla vasemmisto, alhaalla konservatiivi ja oikealla äärioikeisto niin toinen meistä tuntuu sijoittuvan oikeaan alanurkkaan ja toinen vasemman yläkentän keskivaiheille.

Näillä mennään
      Tai siis ei

• Anonyymi

Em. syystä ei tule onnistumaan :(

• Anonyymi

Sekä että, riippuu aika lailla käsiteltävästä asiasta.

• En tiedä muista, mutta melko liberaali olen. En kovin äärilaidassa kuitenkaan.

• Anonyymi

Mitä sinun liberaaliutesi on käytännössä?

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi pitäisi kertoa?

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Miksi pitäisi kertoa?

No jos sun kaivattu lukee ja miettii että oletko ulalla vai et.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei hän näitä taida lukea, kun mä en häntä sais edes kaivata.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Ei hän näitä taida lukea, kun mä en häntä sais edes kaivata.

Minkä takia et saa kaivata? Ja älä nyt höpise mitään fantasiaa tähän väliin.

• Anonyymi kirjoitti:

Minkä takia et saa kaivata? Ja älä nyt höpise mitään fantasiaa tähän väliin.

Koska hänellä on poikakaveri... ja sen sellasta. niin ei kai sillo paljon kannata. kolme vuotta jo tätä kestäny...

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Koska hänellä on poikakaveri... ja sen sellasta. niin ei kai sillo paljon kannata. kolme vuotta jo tätä kestäny...

Missä vaiheessa aloit liukumaan enemmän mielikuvitusmaailman puolelle?

• Anonyymi kirjoitti:

Mä sallin sellasia asioita ihmisille, joihin tässä maassa ei olla valmiita varmaan ikinä. mut se siitä. En mä ole mikään tavallinen jamppa muutenkaan. Suomi on holhousvaltio ja täällä ei meno taida muuksi muuttua ikinä.

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Mä sallin sellasia asioita ihmisille, joihin tässä maassa ei olla valmiita varmaan ikinä. mut se siitä. En mä ole mikään tavallinen jamppa muutenkaan. Suomi on holhousvaltio ja täällä ei meno taida muuksi muuttua ikinä.

Miten Suomen valtio ja holhous liittyy tähän?

• Anonyymi kirjoitti:

Varmaan sillon ku näille palstoille eksyin. Kuvitelin että mua kaivattiin täällä. Kyllä se ensin sellaiselta vaikutti ihan tosissaan, kunnes aloin nähdä asioiden todellista laitaa tosielämän puolella.

• Anonyymi kirjoitti:

Vaikka miten...

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Varmaan sillon ku näille palstoille eksyin. Kuvitelin että mua kaivattiin täällä. Kyllä se ensin sellaiselta vaikutti ihan tosissaan, kunnes aloin nähdä asioiden todellista laitaa tosielämän puolella.

Mitäs siellä tosielämän puolella näkyi mikä niin haavoitti nuorta mieltä?

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Vaikka miten...

Eli jokin taho estää sinun villejä haaveita toteutumasta?

• Anonyymi kirjoitti:

Sä et ilmeisesti ole mun juttuja täällä paljon seuraillut?

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Sä et ilmeisesti ole mun juttuja täällä paljon seuraillut?

No mitä seuraamista niissä on, kun kaunis nainen kirjoittelee päivät pitkät miten on ruma ukko ja kukaan ei rakasta.

• Anonyymi kirjoitti:

No mitä seuraamista niissä on, kun kaunis nainen kirjoittelee päivät pitkät miten on ruma ukko ja kukaan ei rakasta.

Nyt en ihan ymmärrä...

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Nyt en ihan ymmärrä...

En minäkään, jos ihan rehellisiä ollaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ala-asteella aloitin. Joka ilta, kun menin nukkumaan, mä haaveilin. Ja uni tuli aina!

Se, että haaveilin olevani joku muu, joku kaunis ja mukava ystäväni, kertoo kyllä ehkä siitä, että oliko se tervettä kuitenkaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Ala-asteella aloitin. Joka ilta, kun menin nukkumaan, mä haaveilin. Ja uni tuli aina!

Se, että haaveilin olevani joku muu, joku kaunis ja mukava ystäväni, kertoo kyllä ehkä siitä, että oliko se tervettä kuitenkaan.

Haaveilu on ihan normaalia. Aina voi haaveilla paremmasta elämästä jne. Just tässä parhaillaan menetän rahaakin ja oma talous menossa ihan kuralle. Ei menestystä rakkaudessa eikä näköjään enää rahassakaan. Että semmoinen oli tämä elämä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö jo tiedä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sitten sinusta tuli kauniimpi kuin juuri kukaan, etkä jotenkin tajunnut sitä?

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Sallit asioita mutta tietääkö ihmiset tämän? Pidätkö salaisuutena?

• Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

Ettei vaan oo jo naimisissa?

• Anonyymi kirjoitti:

Sallit asioita mutta tietääkö ihmiset tämän? Pidätkö salaisuutena?

Se riittää että pidän omana tietonani kaiken.

• Anonyymi kirjoitti:

Ettei vaan oo jo naimisissa?

Mistä minä tiedän. Ei ole mitään olennaista tietoa minulle tuo. Jos en ole kiinnostava ja on jo varattu, niin mitä muuta tarvii enää tietää? Minulle ei ole ketään missään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö jo tiedä?

Taidan tietää, mutta...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sitten sinusta tuli kauniimpi kuin juuri kukaan, etkä jotenkin tajunnut sitä?

Ei se ollut syynä, miks lopetin haaveilun. 😂 Vaan kaikki muu pska, jota tuli joka tuutista. Ihan perus pallonaama oon. Toisinaan ihan ok, toisinaan jotain muuta. Semmonen tavallinen! 🙂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On nämä susimiehen säkeet sitten käyttökelpoisia jos on katkeruuteen kelottunut ja muu ei pystyssä sitte olekaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinka nuoreksi sinä erikoismies tämän susimiehen visioit hmm

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sekä sinä että susimies tulette tutustumaan aiheeseen taatusti tavalla tai toisella

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onkohan ny käynyt niin, että sinulla uupuu tästä tarinallisuudesta se ns tarpeellinen heteronormatiivinen tunnekontentti?😏

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa varmaan tämän nk kaivatun pitää omana tietonaan nämä susimiehen kautta kelailut, ei sillä että mitään auttais mutta jos joku dignityntynkä ees

• Anonyymi

Vaatii konservatiivisia arvoja jota ei itse seuraa ja esittää liberaalia piilottaen omat ajatuksensa. Itse olen liberaali aina pienen pienellä konservatiivisella mausteella.

• Anonyymi

En ole kumpaakaan, vaan ihan pesunkestävä kokovartalokyrpä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      73
      893
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      768
    3. 51
      707
    4. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      39
      664
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      634
    6. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      44
      630
    7. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      31
      629
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      577
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      560
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      37