Mikä koraanissa todistaa sen olevan Jumalalta?

Anonyymi-ap

Vakuutusko vain, että niin on asia?
Laittakaa tänne ne kohdat, jotka todistaa, että se on Jumalalta. Jo Barnabaan evankeliumiakin on kritisoitu väärennökseksi.

21

352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikös koraani ole Allahilta. Ei pidä sekoittaa Jumalaa ja Allahia, kuten ei Pekkaa ja Jussiakaan. Eri persoonista kyse.

    • Anonyymi

      Siinä lukee että se on Jumalan sanaa ja se kertoo sen yhden ainoan Jumalan (Al-Lah) armosta ja viisaudesta ja tämän asettamasta laista ihmiskunnalle sekä se tietää menneistä profeetoista mitä historijoitsijatkaan eivät tiedä.

      • Anonyymi

        Jos Historioitsijat eivät tiedä, niin mistä tiedät verrata sitä mitä kerrotaan?


    • Anonyymi

      Biblia: Mutta kavahtakaat teitänne vääristä prophetaista, jotka teidän tykönne lammasten vaatteilla tulevat, mutta sisältä he ovat raatelevaiset sudet. Heidän hedelmistänsä te tunnette heidät: hakeeko joku viinamarjoja orjantappuroista, taikka fikunia ohdakkeista? Niin jokainen hyvä puu kasvaa hyvät hedelmät; mutta mädännyt puu kasvaa häijyt hedelmät. Hyvä puu ei taida häijyjä hedelmiä kasvaa, eikä mädännyt puu hyviä hedelmiä kasvaa. Jokainen puu, joka ei kasva hyvää hedelmää, hakataan pois, ja tuleen heitetään. Sentähden tuntekaat heitä hedelmistänsä. Ei jokainen, joka sanoo minulle: Herra, Herra! pidä tuleman taivaan valtakuntaan; mutta joka tekee minun isäni tahdon, joka on taivaissa. Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet? Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.

      TÄMÄ ON TOTUUS KUN SE AIKA KOITTAA

      Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.

      • Anonyymi

        neitse touhujahan nää vatsivat tuonpuoleisessa

        pitäsköhän pikkasen nauraa, kun lihaa sinne ei lähe mukaan muutakuin henki

        näiltä JUMALLALLE TUNTEMATTOMILTA


    • Anonyymi

      Perjantai 23.8.2024
      Herra, minun Jumalani, sinua minä huusin avuksi, ja sinä teit minut terveeksi.

      Ps. 30:3

      se on - SANA JOKA ON KAIKKEA

    • Anonyymi

      SAKKEUS TULE PUUSTA ALAS

      Päivän Sana
      23.08.24

      Kun ihmiset näkivät tämän, he sanoivat paheksuen: ”Syntisen miehen talon hän otti majapaikakseen.” Mutta Sakkeus sanoi Herralle kaikkien kuullen: ”Herra, näin minä teen: puolet omaisuudestani annan köyhille, ja keneltä olen liikaa kiskonut, sille maksan nelinkertaisesti takaisin.” Luuk. 19:7–8

      Jeesus löytää tiensä syntisten ihmisten majoihin ja sydämiin. Pyhillä on siinä tosin kestämistä, kun kaikkein Pyhin astuu syntisten keskelle eikä suostu heitä tuomitsemaan. Tie Sakkeuksen sydämeen avautui Jeesuksen ehdottomasta rakkaudesta. Suostuessaan kumartumaan syntisen ja tuomitun miehen kotiin Jeesus osoitti evankeliumin kuuluvan jokaiselle ihmiselle, aivan erityisesti juuri syntisille. Jeesuksen rakkaus oli aseistariisuvaa. Sen koskettamana Sakkeus kutsui Jeesusta Herraksi, tunnusti pahat tekonsa ja tahtoi korvata enemmän kuin kohtuullisesti vääryydellä toisilta ottamansa. Sakkeuksen elämä sai kokonaan uuden suunnan. Ehdoton rakkaus oli astunut Sakkeuksen kotiin ja sydämeen. Se oli kirjaimellisesti kävellyt sisälle.

      mikä on sinun oikeutesi

      • Anonyymi

        Missä kohin tässä on islamin paikka


    • Anonyymi

      Koraanista on monta käännöstä.
      AST on sanastoltaankin yhteensovitettu Kirkkoraamatun kanssa. Se ei saa nikottelemaan vaan toimii yhteistyössä Raamatun käännösten ohella.

      Shiia muslimien englanninnos on kuitenkin toimivampi ja jalompi. Se antaa lukijalle johdatuksen. Englanninninnokset sisältää tietoa paljon enemmän kuin suomennos.


      Ainoa seikka joka Koraanissa epäilyttää on se että se käyttää apokryfisiä kristillisiä tekstejä melko paljon. Esim. Bartholomeuksen evankeliumi jne.


      Huonokin käännös on kuitenkin niin hyvä että ei ole syytä epäillä Koraanin olevan muuta kuin Ismaelille luvatun suuren kansakunnan pyhä teos Jumalalta. Se on myös Jumalan ääntä jota TOINEN PUOLUSTAJA, TOTUUDEN HENKI, HÄN käyttää totuuden valaisemiseen. Mutta Raamattu on tietenkin ylistyksen, kiitoksen ja kunnioituksen perusta yhä. Koraani valaisee totuuden paremmin kuitenkin.

      Kyllä ihmetyttää kuinka monet käyttää Koraania ja Sunnaa antamatta niistä kiitosta ja ylistystä Jumalalle. Jumala tulee eräänä päivänä ottamaan Koraanin pois. Mutta se ei ole ratkaisevaa enää. Muhammed (saas) on jo korotettu Intian Vishnuksi ja alati lähetetään Krishnan inkarnaatioita kun uskonto on vaarassa taantua. Tämä on Jumalan Lähettilästään ylentävä uskonto. Joka osaa antaa tietoa Jumalasta enemmän kuin tarpeeksi.

      Jumala on varustanut aivan kaikki sanallaan ja tuntemuksellaan.

      • Anonyymi

        Miksi se käytös on näillä täyttä ylitsejuoksua oikeuksin ?

        ELÄKÄS RUPEA HYSSYTÄMÄÄN


      • Anonyymi

        KAIKKEUS PISTI IHMISEN ELANTONSA HANKKIMAAN OTSA HIESSÄ VAIVOINEEN

        JA RAKENSI MEILLE PELASTUKSEN EHTOISUUKSIN

        EI ELÄMÄ OLE YHTÄ ILMAISUUTTA JA SIKIÄMISTÄ MUKAS OIKEUKSIN JA PALKINNOIN


    • Anonyymi

      Jeesus toteutti Vanhan testamentin lupaukset Messiaasta, mutta jotkut näkivät hänessä vain Joosefin pojan.

    • Anonyymi

      Islam on valheuskonto.

    • Anonyymi

      koraani on Raamatun mukaan riivaajien oppi.

    • Anonyymi

      Raamattuun valittiin tarkoin vain ne teokset joissa Jumalaa ylistetään, kiitetään ja kunnioitetaan yli kaiken muun.

      Mm. Paavalin kirje Teklalle jätettiin pois kun siinä erään seurakunnan jäseniä tehdään enkeleiksi.

      Myös monien apostolien evankeliumit ja teot jätettiin pois kun niissä keskityttiin suorasukaiseen totuuteen. Mutta Koraani otti huomioon kaikkien raamatusta pois jätettyjen apostolien teot totuudelliset.

      Raamatun teemoista tärkeimmät ovat PYHYYS, RAKKAUS, TOIVO JA USKO. Paljon vähempiarvoista on Totuus ja tieto. Raamattu on uskon varainen teos, jonka käsitteleminen pelkän totuuden varassa johtaa pilkkaan.

      Koraani on evankeliumi, ratkaisu, varoitus ja johdatus. Se ei keskity ylistämiseen. Niinpä islamissa onkin soittimet ja musiikki jopa kielletty. Koraani ei keskity myös pelkästään totuuteen vaan usko on sitä tärkeämpi. Kuitenkin Totuus on paljon enemmän esillä kuin Raamatussa.

      Koraani kehottaa ottamaan huomioon raamatun kaikkein tärkeimmät teemat ja on ydinoppi raamatusta. Se on täysin yhteensopiva raamatun kanssa.

      • Anonyymi

        jo päältäkin päin näkee mihin pyrkivät valtauksissaan niinkuin tämä kirjoituskin on täyttä vinoutumaa ja sanan helinää vailla mitään käytäntöä

        lähtömaissaan sotivat jotta ilmainen pakolaisuus paikka heltiää ja sittä sitten eteenpäin omia lakejaan suomeen soveltaen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jo päältäkin päin näkee mihin pyrkivät valtauksissaan niinkuin tämä kirjoituskin on täyttä vinoutumaa ja sanan helinää vailla mitään käytäntöä

        lähtömaissaan sotivat jotta ilmainen pakolaisuus paikka heltiää ja sittä sitten eteenpäin omia lakejaan suomeen soveltaen

        Kyllä juutalaisten lakia ja Jeesuksen evankeliumia on noudatettu 2000 vuoden ajan kaikkialla enemmän tai vähemmän.

        Niitä ei enää kukaan ole aikoihin vastustanut. Ne tuotiin moniin paikkoihin aikanaan miekan avulla. Tämä on ollut ainoa keino jo 2000 eKr Asyyrian ajasta lähtien ja myöhemminkin.

        Sunna on myös Jumalalta tullut varteen otettava käyttäytymisnormisto, jossa on avaimia esim. Anteeksiantamukseen syntien yms. Se ei varsinaisesti ole Laki, vaikka sitä jotkut sellaisena pitävät.

        Sunna voidaan tuoda vain sotien avulla niin kuin on laita ennenkin ollut joka ikisen lain. Esim. Tsingis Khan miekkaili paljon ja hänen jälkeensä tehtiin pyhää lakia tunnetuksi.

        Koetteko olevanne jotenkin uhri tai pakon edessä jos Jumala vaatii pyhitystä sunnan avulla koko maailmassa. Vai pelkäättekö jäävänne kiinni monijumalaisuudesta niin kuin Intia ehkä jäisi. Huudatteko taisteluhuutoanne Intian puolesta ehkä?

        Ei Jeesus tullut pois pyyhkimään vanhoja lakeja, oikeuksia tai sopimuksia. En koe millään tavalla huonoksi Suomen lintukodon lakeja. Vaan Entä jos Jumala tahtoo uskonnolle parempaa asemaa ja teokratian astumista humanismin tilalle. Vaikka se olisi jopa huononnus vallitsevaan hyvinvointiin.

        Ehkä hyvinvoinnissa on menty liian pitkälle ja ihmiset ovat lähes jumalia. Ehkä Jumala tahtoo pyhyyttä takaisin voimaan maailmassa.

        Monoteismin ehdoton vaatiminen ei pitäisi olla liian vaikea pala. Koraani sanoo uskokaa kaikkiin enkeleihin, kaikkiin pyhiin kirjoihin ja Kumartakaa niin kuin muutkin kumartavat.

        Mutta jos jo Mooses ja Jeesus nousi koko maailman laiksi niin miksi ei myös Sunna voisi sitä olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä juutalaisten lakia ja Jeesuksen evankeliumia on noudatettu 2000 vuoden ajan kaikkialla enemmän tai vähemmän.

        Niitä ei enää kukaan ole aikoihin vastustanut. Ne tuotiin moniin paikkoihin aikanaan miekan avulla. Tämä on ollut ainoa keino jo 2000 eKr Asyyrian ajasta lähtien ja myöhemminkin.

        Sunna on myös Jumalalta tullut varteen otettava käyttäytymisnormisto, jossa on avaimia esim. Anteeksiantamukseen syntien yms. Se ei varsinaisesti ole Laki, vaikka sitä jotkut sellaisena pitävät.

        Sunna voidaan tuoda vain sotien avulla niin kuin on laita ennenkin ollut joka ikisen lain. Esim. Tsingis Khan miekkaili paljon ja hänen jälkeensä tehtiin pyhää lakia tunnetuksi.

        Koetteko olevanne jotenkin uhri tai pakon edessä jos Jumala vaatii pyhitystä sunnan avulla koko maailmassa. Vai pelkäättekö jäävänne kiinni monijumalaisuudesta niin kuin Intia ehkä jäisi. Huudatteko taisteluhuutoanne Intian puolesta ehkä?

        Ei Jeesus tullut pois pyyhkimään vanhoja lakeja, oikeuksia tai sopimuksia. En koe millään tavalla huonoksi Suomen lintukodon lakeja. Vaan Entä jos Jumala tahtoo uskonnolle parempaa asemaa ja teokratian astumista humanismin tilalle. Vaikka se olisi jopa huononnus vallitsevaan hyvinvointiin.

        Ehkä hyvinvoinnissa on menty liian pitkälle ja ihmiset ovat lähes jumalia. Ehkä Jumala tahtoo pyhyyttä takaisin voimaan maailmassa.

        Monoteismin ehdoton vaatiminen ei pitäisi olla liian vaikea pala. Koraani sanoo uskokaa kaikkiin enkeleihin, kaikkiin pyhiin kirjoihin ja Kumartakaa niin kuin muutkin kumartavat.

        Mutta jos jo Mooses ja Jeesus nousi koko maailman laiksi niin miksi ei myös Sunna voisi sitä olla.

        miksi ei myös Sunna voisi sitä olla.

        - sunna EI VOI OLLA koska sen takana on vääristymä totuudesta taka ajatuksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä juutalaisten lakia ja Jeesuksen evankeliumia on noudatettu 2000 vuoden ajan kaikkialla enemmän tai vähemmän.

        Niitä ei enää kukaan ole aikoihin vastustanut. Ne tuotiin moniin paikkoihin aikanaan miekan avulla. Tämä on ollut ainoa keino jo 2000 eKr Asyyrian ajasta lähtien ja myöhemminkin.

        Sunna on myös Jumalalta tullut varteen otettava käyttäytymisnormisto, jossa on avaimia esim. Anteeksiantamukseen syntien yms. Se ei varsinaisesti ole Laki, vaikka sitä jotkut sellaisena pitävät.

        Sunna voidaan tuoda vain sotien avulla niin kuin on laita ennenkin ollut joka ikisen lain. Esim. Tsingis Khan miekkaili paljon ja hänen jälkeensä tehtiin pyhää lakia tunnetuksi.

        Koetteko olevanne jotenkin uhri tai pakon edessä jos Jumala vaatii pyhitystä sunnan avulla koko maailmassa. Vai pelkäättekö jäävänne kiinni monijumalaisuudesta niin kuin Intia ehkä jäisi. Huudatteko taisteluhuutoanne Intian puolesta ehkä?

        Ei Jeesus tullut pois pyyhkimään vanhoja lakeja, oikeuksia tai sopimuksia. En koe millään tavalla huonoksi Suomen lintukodon lakeja. Vaan Entä jos Jumala tahtoo uskonnolle parempaa asemaa ja teokratian astumista humanismin tilalle. Vaikka se olisi jopa huononnus vallitsevaan hyvinvointiin.

        Ehkä hyvinvoinnissa on menty liian pitkälle ja ihmiset ovat lähes jumalia. Ehkä Jumala tahtoo pyhyyttä takaisin voimaan maailmassa.

        Monoteismin ehdoton vaatiminen ei pitäisi olla liian vaikea pala. Koraani sanoo uskokaa kaikkiin enkeleihin, kaikkiin pyhiin kirjoihin ja Kumartakaa niin kuin muutkin kumartavat.

        Mutta jos jo Mooses ja Jeesus nousi koko maailman laiksi niin miksi ei myös Sunna voisi sitä olla.

        Islam on monikerroksinen normaalin hävittäjä, yksinkertaisesti sanottuna ja on valloitus järestelmä eikä mikään elämän uskonto ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä juutalaisten lakia ja Jeesuksen evankeliumia on noudatettu 2000 vuoden ajan kaikkialla enemmän tai vähemmän.

        Niitä ei enää kukaan ole aikoihin vastustanut. Ne tuotiin moniin paikkoihin aikanaan miekan avulla. Tämä on ollut ainoa keino jo 2000 eKr Asyyrian ajasta lähtien ja myöhemminkin.

        Sunna on myös Jumalalta tullut varteen otettava käyttäytymisnormisto, jossa on avaimia esim. Anteeksiantamukseen syntien yms. Se ei varsinaisesti ole Laki, vaikka sitä jotkut sellaisena pitävät.

        Sunna voidaan tuoda vain sotien avulla niin kuin on laita ennenkin ollut joka ikisen lain. Esim. Tsingis Khan miekkaili paljon ja hänen jälkeensä tehtiin pyhää lakia tunnetuksi.

        Koetteko olevanne jotenkin uhri tai pakon edessä jos Jumala vaatii pyhitystä sunnan avulla koko maailmassa. Vai pelkäättekö jäävänne kiinni monijumalaisuudesta niin kuin Intia ehkä jäisi. Huudatteko taisteluhuutoanne Intian puolesta ehkä?

        Ei Jeesus tullut pois pyyhkimään vanhoja lakeja, oikeuksia tai sopimuksia. En koe millään tavalla huonoksi Suomen lintukodon lakeja. Vaan Entä jos Jumala tahtoo uskonnolle parempaa asemaa ja teokratian astumista humanismin tilalle. Vaikka se olisi jopa huononnus vallitsevaan hyvinvointiin.

        Ehkä hyvinvoinnissa on menty liian pitkälle ja ihmiset ovat lähes jumalia. Ehkä Jumala tahtoo pyhyyttä takaisin voimaan maailmassa.

        Monoteismin ehdoton vaatiminen ei pitäisi olla liian vaikea pala. Koraani sanoo uskokaa kaikkiin enkeleihin, kaikkiin pyhiin kirjoihin ja Kumartakaa niin kuin muutkin kumartavat.

        Mutta jos jo Mooses ja Jeesus nousi koko maailman laiksi niin miksi ei myös Sunna voisi sitä olla.

        13.9.2024

        Raamatunteksti(t)
        Apostolien teot 20
        32»Jätän nyt teidät Jumalan ja hänen armonsa sanan haltuun, sen sanan, jossa on voima rakentaa teitä ja antaa perintöosa kaikkien pyhitettyjen joukossa.
        Apostolien teot 20:32

        - 33Hopeaa tai kultaa tai vaatteita en ole keneltäkään halunnut. 34Te tiedätte itse, että minä näillä käsilläni olen hankkinut itselleni ja tovereilleni sen, mitä olemme tarvinneet. 35Kaikin tavoin olen teille osoittanut, että näin, työtä tehden, tulee huolehtia vähäosaisista muistaen Herran Jeesuksen omat sanat: ’Autuaampi on antaa kuin ottaa.’»

        36Näin puhuttuaan Paavali polvistui ja rukoili yhdessä toisten kanssa. 37Kaikki itkivät ja syleilivät ja suutelivat häntä. 38Kaikkein suurinta tuskaa he tunsivat siitä, etteivät he, niin kuin Paavali oli sanonut, enää näkisi häntä. He saattoivat sitten hänet laivaan.


    • Anonyymi

      Raamatun lukuja jokaiselle päivälle

      To, 12 Syyskuu
      Tuhlaajapojan isä sanoo esikoiselleen: ”Olihan nyt täysi syy iloita ja riemuita. Sinun veljesi oli kuollut mutta heräsi eloon, hän oli kadoksissa mutta on nyt löytynyt.”
      Luuk. 15:11-32

      Siinä se on KUN ELÄMÄ LOPPUU ON PALATTAVA TOTUUTEEN

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe