Ei myyty alkoholia vaikka olen 32

Anonyymi-ap

Passi oli näyttää mutta se on just mennyt hiljan voimasta. Ei kuulemma uskonut ikää. En viitsinyt alkaa enempää mesoamaan mutta kyllä annoin palautetta myyjälle asiallisesti. Melko varma että ihan kiusaa teki. Naama on yli reilusti 30v näköinen. Menin sitten k citymarkettiin ja sain sieltä. Jouduin vaan maksamaan aavistuksen enemmän. Erittäin ikävää että kauppias hankaloittaa turhaan elämää. Toivottavasti saa potkut

15

627

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tekee vaan työtään. Sama käynyt minulle.

• Anonyymi

Olin ostamassa kaljalaatikkoa lähikaupasta-

- siis Minä 42v ! - ja nuori kassaTytteli arveli, " ootko sä varmasti yli 18v " eikä myynyt

Miksi penikoita on myyjinä ja ne ei edes nää ihimisen ikää ?

• Anonyymi

30 vuotiaan näköseltäkin pitää kysyä paperit vaikka näyttäis omasta mielestä ikäiseltään

• Anonyymi

Tasan ei käy nallekarkit, eräs kaverini kaljuuntui jo 16-vuotiaana ja pääsi sisälle kapakkaan, kannattaa siis kaljuuntua, kukaan ei silloin epäile alaikäiseksi.

Itse olen täysin beibifeis, mutta ei ole pahemmin papereita kyselty, ja olen siis 55v.

• Anonyymi00006

Eivät viitsi suoraan sanoa, että humalaisille ei myydä.

• Anonyymi00007

48 v. Kysyttiin kerran papereita. En loukkaantunut.

Asd

• Anonyymi00008

Kaupan yleisten (tosin ei lakiin kirjattujen) ohjeistuksen mukaan "papereita kysytään kaikilta,.jotka vaikuttavat alle 30-vuotiailta. Varsinkin nuorilla myyjillä voi olla vähän kokemusta, miltä eri ikäiset näyttävät joten voivat kysyä hyvinkin vanhoilta.

Toista se oli meidän nuoruudessa, kun vanhimmalta vaikuttava 14 v laitettiin kauppaan puhumaan mahdollisimman möreällä äänellä.

Näin jälkikäteen ajateltuna ei kukaan ole niin tyhmä että oikeasti kuvittelisi täysi-ikäiseksi, mutta ehkä siitä yrittämisestä tuli tarpeeksi säälipinnoja ja lohdutuspalkkio😅

Asd

• Anonyymi00009

Se on faktaa, ettei kaupan myyjillä ja kassoilla ole tarkoitus tehdä mitään kiusaa, jos ne kysyy papereita. Heidät on ohjeistettu kysymään niitä, jos asiakas näyttää nuorelta. Se 30 vuotta on mielestäni turhan korkeaksi asetettu ikävuosimäärä, ikärajan ollessa 18 vuotta.
      Asiakas voi itse huolehtia, että aina on mukana voimassa oleva henkilöllisyystodistus tai passi. Jos ei ole, niin siitä on turha syyttää kaupan henkilökuntaa, he tekevät vain työtään.

Itsellänikin on kasariluvulta aika hyviä muistoja, kuinka silloin ei ollut niin tarkkaa ikärajojen kanssa.
      16-vuotiaana käytiin ajoittain Alkossa hakemassa juomia.
      Kerran menin kaverin kanssa ( oltiin molemmat 17 v. ) iltapäivällä ravintolaan, jonne oli 24 vuoden ikäraja. Tarjoilija tuli pöydän luokse ja kysyi vähän änkyttäen, ollaanko varmasti 24. Sanottiin siihen, että ei kai me muuten olisi tänne tultu. Kaljat tuli nopeasti pöytään. Eikä varmaan edes näytetty vielä täysi-ikäisiltäkään.
      Satunnaisesti baareissa saattoi siihen aikaan olla jopa 13-15-vuotiaita asiakkaina, vaikka jäivät aika pian kiinni ja lensivät pihalle.
      Kerran DJ onnitteli jotain tyttöä 13-vuotissynttäreiden kunniaksi, niin äkkiä portsari löysi kyseisen synttärisankarin ja lähtö tuli.

Mukavia aikoja muistella, mutta näin aikuisena ajatellen, ei se kovin järkevää touhua ja aikaa ollut.

• Anonyymi00010

Oon 21v ja henkkarit vanheni tossa kesällä. Parta kasvanut jo monia vuosia ja kasvatin sen oikein pitkäksi, samoin viikset ja joissain kaupoissa kysyttiin paperit ja ei myyty, kun olivat vanhentuneet ja joissain sitten menin ilmeisesti helposti yli kolmekymppisestä

• Anonyymi00011

Papereiden kysyminen on yhteiskunnallinen vastuukysymys, jolla suojellaan alaikäisiä.

• Anonyymi00014

Muistan ysärillä, kun nuoria kuoli Alkon salmiakkikossuun, koska se oli niin hyvän makuista, ettei paljoa tarvinnut edes irvistellä, kun sitä kittasi yliannostuksen verran.

• Anonyymi00012

Papereiden kysyminen on juoppoje. Vakiofraasi. Paperit käytetään ryyppyreissujen aikana asybtyneiden rupulipascojen pyyhkimiseen.

Asd

• Anonyymi00013

Sääntö on tosiaan, että jos näytät alle 30 vuotiaalta, sun on todistettava täysi-ikäisyytesi. Aina voi ostaa ykköstä, kyllä sekin päähän menee, kun tarpeeksi juo.

• Anonyymi00015

Ette te juopot nuorelle näytä olette yli ikäisiä alkoholiin siksi kysytään ettei tartte myydä

• Anonyymi00016

Onko elämässä muuten asiat hyvin ja elämä mielekästä kun pitää yskine henkkareittein takia hikeentyä?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2523
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2362
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      101
      1049
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      881
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      63
      789
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      707
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      690
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      668
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe