Ei myyty alkoholia vaikka olen 32

Anonyymi-ap

Passi oli näyttää mutta se on just mennyt hiljan voimasta. Ei kuulemma uskonut ikää. En viitsinyt alkaa enempää mesoamaan mutta kyllä annoin palautetta myyjälle asiallisesti. Melko varma että ihan kiusaa teki. Naama on yli reilusti 30v näköinen. Menin sitten k citymarkettiin ja sain sieltä. Jouduin vaan maksamaan aavistuksen enemmän. Erittäin ikävää että kauppias hankaloittaa turhaan elämää. Toivottavasti saa potkut

8

235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tekee vaan työtään. Sama käynyt minulle.

• Anonyymi

Olin ostamassa kaljalaatikkoa lähikaupasta-

- siis Minä 42v ! - ja nuori kassaTytteli arveli, " ootko sä varmasti yli 18v " eikä myynyt

Miksi penikoita on myyjinä ja ne ei edes nää ihimisen ikää ?

• Anonyymi

30 vuotiaan näköseltäkin pitää kysyä paperit vaikka näyttäis omasta mielestä ikäiseltään

• Anonyymi

Tasan ei käy nallekarkit, eräs kaverini kaljuuntui jo 16-vuotiaana ja pääsi sisälle kapakkaan, kannattaa siis kaljuuntua, kukaan ei silloin epäile alaikäiseksi.

Itse olen täysin beibifeis, mutta ei ole pahemmin papereita kyselty, ja olen siis 55v.

• Anonyymi00006

Eivät viitsi suoraan sanoa, että humalaisille ei myydä.

• Anonyymi00007

48 v. Kysyttiin kerran papereita. En loukkaantunut.

Asd

• Anonyymi00008

Kaupan yleisten (tosin ei lakiin kirjattujen) ohjeistuksen mukaan "papereita kysytään kaikilta,.jotka vaikuttavat alle 30-vuotiailta. Varsinkin nuorilla myyjillä voi olla vähän kokemusta, miltä eri ikäiset näyttävät joten voivat kysyä hyvinkin vanhoilta.

Toista se oli meidän nuoruudessa, kun vanhimmalta vaikuttava 14 v laitettiin kauppaan puhumaan mahdollisimman möreällä äänellä.

Näin jälkikäteen ajateltuna ei kukaan ole niin tyhmä että oikeasti kuvittelisi täysi-ikäiseksi, mutta ehkä siitä yrittämisestä tuli tarpeeksi säälipinnoja ja lohdutuspalkkio😅

Asd

• Anonyymi00009

Se on faktaa, ettei kaupan myyjillä ja kassoilla ole tarkoitus tehdä mitään kiusaa, jos ne kysyy papereita. Heidät on ohjeistettu kysymään niitä, jos asiakas näyttää nuorelta. Se 30 vuotta on mielestäni turhan korkeaksi asetettu ikävuosimäärä, ikärajan ollessa 18 vuotta.
      Asiakas voi itse huolehtia, että aina on mukana voimassa oleva henkilöllisyystodistus tai passi. Jos ei ole, niin siitä on turha syyttää kaupan henkilökuntaa, he tekevät vain työtään.

Itsellänikin on kasariluvulta aika hyviä muistoja, kuinka silloin ei ollut niin tarkkaa ikärajojen kanssa.
      16-vuotiaana käytiin ajoittain Alkossa hakemassa juomia.
      Kerran menin kaverin kanssa ( oltiin molemmat 17 v. ) iltapäivällä ravintolaan, jonne oli 24 vuoden ikäraja. Tarjoilija tuli pöydän luokse ja kysyi vähän änkyttäen, ollaanko varmasti 24. Sanottiin siihen, että ei kai me muuten olisi tänne tultu. Kaljat tuli nopeasti pöytään. Eikä varmaan edes näytetty vielä täysi-ikäisiltäkään.
      Satunnaisesti baareissa saattoi siihen aikaan olla jopa 13-15-vuotiaita asiakkaina, vaikka jäivät aika pian kiinni ja lensivät pihalle.
      Kerran DJ onnitteli jotain tyttöä 13-vuotissynttäreiden kunniaksi, niin äkkiä portsari löysi kyseisen synttärisankarin ja lähtö tuli.

Mukavia aikoja muistella, mutta näin aikuisena ajatellen, ei se kovin järkevää touhua ja aikaa ollut.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      323
      8991
    2. Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita

Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat
      Maailman menoa
      83
      5548
    3. Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka

jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur
      Maailman menoa
      324
      5032
    4. SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"

Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden
      Maailman menoa
      70
      3490
    5. Sara Sieppi umpirehellisenä Amazing Race -kulissien takaisesta elämästä

Sara Sieppi oli mukana Amazing Race Suomi -realityssä. Somevaikuttajalla oli takana raskasta aikaa ja isoja suruja, eikä
      Suomalaiset julkkikset
      3
      2942
    6. Sdp, Vihreät ja vasemmistoliitto muuttumassa naisten puolueiksi?

Sdp 64 % naisia, vihreät 70 % naisia ja vasemmistoliitto 60 % naisia. Ilmankos ne puolueet ajaa autoilevien kantasuomal
      Maailman menoa
      57
      2329
    7. Herkkua vai hötöä? Kaksi Beck-leffaa tällä vkolla tv:stä

Beck-elokuvat tuntuvat olevan suomalaisten makuun. Tällä viikolla televisiosta tulee kaksi ruotsalaista taidonnäytettä,
      Elokuva
      4
      2302
    8. Hatunnosto! Mari Hynynen (os. Perankoski) ja Jouni Hynynen auttavat vähäosaisia upealla tavalla!

Hatunnosto! Mari ja Jouni Hynynen ovat Vailla vakinaista asuntoa ry:n uudet kummit. Hynysiä motivoi halu lisätä ymmärr
      Maailman menoa
      7
      2228
    9. Ajattelin silloin

että jos olet kiinnostunut, ihan oikeasti, niin kuulen sinusta vielä.
      Ikävä
      113
      2186
    10. TTP avajaiset

Tuhannen Taalan Paikka avautuu 1.3-26. Onpa tosi mukavaa! Kiitos Jaanalle kun olet niin aktiivinen ja jaksat yrittää ja
      Haapavesi
      40
      2083
    Aihe