Hauesta hyvää?

perhokalastajatar

Onko kenelläkään hyvää ruokaohjetta hauen "puumaisen" maun peittämiseen?
Miten muuten valmistatte haukea ruuaksi?

12

5574

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HOTAKAINEN

Graavisuolaa normaalia vähemmällä suolla yönyli ja mausteena tietenkin reilusti tuoretta tilliä ja vasta rouhittua valkopippuria.

Paistat voissa pannulla.
      -laita voi pannulle ja kun siihen tulee ruskeata väriä niin pyöräytä fileitä sen verran että juuri ja juuri saavat värin. Nosta fileet lautaselle.
      Nosta pannu siivuun hetkeksi jotta se jäähtyy ja laita laita fiileet pannuun ja kermaa sekaan ja anna muhia hetken aikaan.
      Puikula perunaa kyytipojaksi.

Voit myös leivittää fileet ja valmistaa samalla lailla.

Tillin tilalla voit kokeilla Oreganoa mutta älä laita liikaa.

• Annamari

Itse tykkään tehdä hauesta mureketta ja kalapihvejä mutta siihen tarvitset jonkun vempeleen jolla jauhat kahteen kertaan hauen,sitten lisään joukkoon pannulla ruskistettua sipulia,valkopippuria,kalamaustetta,pikkusen suolaa ja n.1/3 kalan määrästä savukinkkua,sekä sideaineeksi kananmunaa.Ison määrän teen uunipellillä n.200 asteessa mutta toki myös pannulla paistaen tulee hyvää.Lapsetkaan ei marise ruodoista kun jauhaessa ne hienonee...
        makoisia herkutteluhetkiä:)

• tukkijätkä

Tuosta tulee hyvää... kokeiltu ja hyväksi havaittu.

Lisää maustevinkkejä:
        Valkopippurin sijaan currya ja tilliä vain puolet ja sen toisen puolen tilalle basilikaa.

• Jade
        tukkijätkä kirjoitti:

Tuosta tulee hyvää... kokeiltu ja hyväksi havaittu.

Lisää maustevinkkejä:
        Valkopippurin sijaan currya ja tilliä vain puolet ja sen toisen puolen tilalle basilikaa.

Minulle heräsi joitakin ajatuksia tuosta. :-)

• tukkijätkä
        Jade kirjoitti:

Minulle heräsi joitakin ajatuksia tuosta. :-)

Kerros nyt vaan ihan reilusti, millaisia ajatuksia! Lisää sovelluksia vai kenties kamala saarna kermakastikkeen kansanterveydellisestä riskialttiudesta?

• parta-arska

Tervehdys Hauesta saa maanmainiota keittoa seuraavalla tavalla: Silppua nippu kevätsipuleita ja kuullota ne runsaassa voissa kattilan pohjalla. Voi saa mieluusti olla suolaista maalaisvoita. Pane kattilaan sipuleiden päälle uudet perunat vedessä kiehumaan. Vettä sen verran, että perunat juuri peittyvät. Perunoiden päälle pane höyryyn kypsymään hauenpaloja. Tilliä saa olla runsaasti ja muutama maustepippuri myös.Suolaa, tai liemikuutioita, ei käytetä. Mikäli halutaan suolaisempaa keittoa siihen pannaan lisää sitä suolaista maalaisvoita. Kun perunat ovat kypsiä on keitto valmista. Nautitaan ruisleivän kera ruotoja varoen. Kireitä siimoja.

• HOTAKAINEN

voita siitä se homma lähtee maistumaan ja smetanaa päälle.

• anjovis

Anjovista täyteen tai mandariinia ja pannulle/uuniin pöhisemään.

• vaappumies

Tässä minun haukeni:

-hauki nahattomiksi fileiksi
      -fileet paloitellaan
      -palat ja sentin siivuiksi pätkitty purjosipuli uunivuokaan
      -päälle reilusti ranskankermaa,
      johon on sekoitettu ripaus timjamia, pippuria ja suolaa
      -sitten ei liian kuumaan (n. 170 astetta) uuniin,
      jossa riitävän pitkään

• perhokalastajatar

Kiitos paljon kaikille hyvistä ohjeista. Muutamia olen niistä jo kokeillut ja oma suosikki sieltä myös löytyi.
      Hyvää kesää ja kireitä siimoja!

• HOTAKAINEN

se suosikki oli mikä ?

• perhokalastajatar
        HOTAKAINEN kirjoitti:

se suosikki oli mikä ?

täytyy myöntää, että sinun ensimmäinen ohje on ollut suosikkini. Kokeilin sitä myös leivitettynä ja hyvää oli, eikä "puumaisesta" mausta ollut tietoakaan.

Kohta olen kokeillut melkein kaikki ohjeet ja hyviä ovat muutkin. Täytyy välillä käydä kalastamassa haukia, että saa testattua kaikki ohjeet. :)

Aurinkoista kesää ja kireitä siimoja!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      173
      2115
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      37
      1475
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      132
      1164
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      56
      922
    5. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      856
    6. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      252
      825
    7. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      20
      792
    8. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      18
      735
    9. Aina ku nään sun kuvan

Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭
      Ikävä
      58
      723
    10. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      200
      668
    Aihe