Onko kenelläkään hyvää ruokaohjetta hauen "puumaisen" maun peittämiseen?
Miten muuten valmistatte haukea ruuaksi?
Hauesta hyvää?
12
5557
Vastaukset
- HOTAKAINEN
Graavisuolaa normaalia vähemmällä suolla yönyli ja mausteena tietenkin reilusti tuoretta tilliä ja vasta rouhittua valkopippuria.
Paistat voissa pannulla.
-laita voi pannulle ja kun siihen tulee ruskeata väriä niin pyöräytä fileitä sen verran että juuri ja juuri saavat värin. Nosta fileet lautaselle.
Nosta pannu siivuun hetkeksi jotta se jäähtyy ja laita laita fiileet pannuun ja kermaa sekaan ja anna muhia hetken aikaan.
Puikula perunaa kyytipojaksi.
Voit myös leivittää fileet ja valmistaa samalla lailla.
Tillin tilalla voit kokeilla Oreganoa mutta älä laita liikaa.- Annamari
Itse tykkään tehdä hauesta mureketta ja kalapihvejä mutta siihen tarvitset jonkun vempeleen jolla jauhat kahteen kertaan hauen,sitten lisään joukkoon pannulla ruskistettua sipulia,valkopippuria,kalamaustetta,pikkusen suolaa ja n.1/3 kalan määrästä savukinkkua,sekä sideaineeksi kananmunaa.Ison määrän teen uunipellillä n.200 asteessa mutta toki myös pannulla paistaen tulee hyvää.Lapsetkaan ei marise ruodoista kun jauhaessa ne hienonee...
makoisia herkutteluhetkiä:) - tukkijätkä
Tuosta tulee hyvää... kokeiltu ja hyväksi havaittu.
Lisää maustevinkkejä:
Valkopippurin sijaan currya ja tilliä vain puolet ja sen toisen puolen tilalle basilikaa. - Jade
tukkijätkä kirjoitti:
Tuosta tulee hyvää... kokeiltu ja hyväksi havaittu.
Lisää maustevinkkejä:
Valkopippurin sijaan currya ja tilliä vain puolet ja sen toisen puolen tilalle basilikaa.Minulle heräsi joitakin ajatuksia tuosta. :-)
- tukkijätkä
Jade kirjoitti:
Minulle heräsi joitakin ajatuksia tuosta. :-)
Kerros nyt vaan ihan reilusti, millaisia ajatuksia! Lisää sovelluksia vai kenties kamala saarna kermakastikkeen kansanterveydellisestä riskialttiudesta?
- parta-arska
Tervehdys Hauesta saa maanmainiota keittoa seuraavalla tavalla: Silppua nippu kevätsipuleita ja kuullota ne runsaassa voissa kattilan pohjalla. Voi saa mieluusti olla suolaista maalaisvoita. Pane kattilaan sipuleiden päälle uudet perunat vedessä kiehumaan. Vettä sen verran, että perunat juuri peittyvät. Perunoiden päälle pane höyryyn kypsymään hauenpaloja. Tilliä saa olla runsaasti ja muutama maustepippuri myös.Suolaa, tai liemikuutioita, ei käytetä. Mikäli halutaan suolaisempaa keittoa siihen pannaan lisää sitä suolaista maalaisvoita. Kun perunat ovat kypsiä on keitto valmista. Nautitaan ruisleivän kera ruotoja varoen. Kireitä siimoja.
- HOTAKAINEN
voita siitä se homma lähtee maistumaan ja smetanaa päälle.
- anjovis
Anjovista täyteen tai mandariinia ja pannulle/uuniin pöhisemään.
- vaappumies
Tässä minun haukeni:
-hauki nahattomiksi fileiksi
-fileet paloitellaan
-palat ja sentin siivuiksi pätkitty purjosipuli uunivuokaan
-päälle reilusti ranskankermaa,
johon on sekoitettu ripaus timjamia, pippuria ja suolaa
-sitten ei liian kuumaan (n. 170 astetta) uuniin,
jossa riitävän pitkään - perhokalastajatar
Kiitos paljon kaikille hyvistä ohjeista. Muutamia olen niistä jo kokeillut ja oma suosikki sieltä myös löytyi.
Hyvää kesää ja kireitä siimoja!- HOTAKAINEN
se suosikki oli mikä ?
- perhokalastajatar
HOTAKAINEN kirjoitti:
se suosikki oli mikä ?
täytyy myöntää, että sinun ensimmäinen ohje on ollut suosikkini. Kokeilin sitä myös leivitettynä ja hyvää oli, eikä "puumaisesta" mausta ollut tietoakaan.
Kohta olen kokeillut melkein kaikki ohjeet ja hyviä ovat muutkin. Täytyy välillä käydä kalastamassa haukia, että saa testattua kaikki ohjeet. :)
Aurinkoista kesää ja kireitä siimoja!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus54009Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va872072Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J50856- 47784
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?184738Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va34738Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35732Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119715- 35674
Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?
Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97127648