Mistähän löytyisi?

Anonyymi-ap

Mistähän löytyisi toimiva rasvaprässi? Kolme on minulla ollut ja kaikissa aina hirveä taistelu, että saa rasvan liikkeelle. Sittenkin siitä ainakin puolet menee nipan ulkopuolelle. Taitaa nyt olla merkkiä SKF vai olikohan edellinen: kaikki yhtä huonoja.

Sama juttu tippakannusta. Ainakin puolet öljystä valuun kannun ulkopuolelle. Ompelukoneöljyn muovinen pullo saattaisi toimia, mutta en haluaisi tuhlata sen öljyä, tarve olisi jäykemmälle, esim. moottoriöljylle.

On se vaan merkillistä, että näitäkin laitteita on ainakin 100 vuotta tehty, mutta ei ole osattu tehdä muuta kuin sutta ja sekundaa! Oikeaa tekniikan riemukulkua tämä!

15

374

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Rasvaprässeistä löytyy akkukäyttöisiä, käyttö onnistuu heikommaltakin. Tärkeintä on, että letkun päässä on sopiva liitin ja se on ehjä tai jäykkä putki on suorassa asennossa kohteeseen nähden. Tippakannuista löytyy myös hyviä.

• Anonyymi

Niin.
        Mistähän löytyisi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin.
        Mistähän löytyisi?

Kaikista työkaluja ja huoltotarvikkeita myyvistä liikkeistä. IKH, Motonet ja monet muut vastaavat, ihan rautakaupat tulevat myös kysymykseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikista työkaluja ja huoltotarvikkeita myyvistä liikkeistä. IKH, Motonet ja monet muut vastaavat, ihan rautakaupat tulevat myös kysymykseen.

Noista olen ostanut ja saanut sutta ja sekundaa. Vaan mistähän löytyisi toimiva?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noista olen ostanut ja saanut sutta ja sekundaa. Vaan mistähän löytyisi toimiva?

Älä osta halvinta kuraa.

• Anonyymi

Oletko aikonut käyttää rasvaprässiä valoihin vai koriin?

• Anonyymi

Korin osiin sikäli kuin takatukivarsien neulalaakerit kuuluvat kyseisiin. Päättele itse jatko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Korin osiin sikäli kuin takatukivarsien neulalaakerit kuuluvat kyseisiin. Päättele itse jatko.

Meillä ammattipiireissä puhutaan alustan, eli tukivarsien osista. Kori on se peltikoppa jossa ei ole laakereita tai niveliä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä ammattipiireissä puhutaan alustan, eli tukivarsien osista. Kori on se peltikoppa jossa ei ole laakereita tai niveliä.

En löytänyt palstalta otsikkoa "Alusta" ja kun ne rasvanipat ei oikein moottoriinkaan liity, niin siksi tälle palstalle. Mikä olisi sinun mielestäsi sitten se oikea palsta?
        Noita prässejä ja tippakannuja olen enemmän tai vähemmän satunnaisesti käyttänyt vasta reilut 60 vuotta ja aina samoin tuloksin. Olisin odottanut, että tekniikka olisi kehittynyt, vaan eipä siltä näytä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En löytänyt palstalta otsikkoa "Alusta" ja kun ne rasvanipat ei oikein moottoriinkaan liity, niin siksi tälle palstalle. Mikä olisi sinun mielestäsi sitten se oikea palsta?
        Noita prässejä ja tippakannuja olen enemmän tai vähemmän satunnaisesti käyttänyt vasta reilut 60 vuotta ja aina samoin tuloksin. Olisin odottanut, että tekniikka olisi kehittynyt, vaan eipä siltä näytä.

No luulisi, että jo osaisit niitä käyttää. Kannattaa tutustua niihin uusimpiin laitteisiin, niissä on useita erilaisia liittimiä ja moottoroitua käytetään kevyellä liipaisimella, että vanhakin pärjää vaikka olisi reumapotilas.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisiko tuo varusteet ja huolto ollut selkeämpi valinta kuin kori ja valot?
        Rasvaus mielletään näissä ammattipiireissä huolloksi.

• Anonyymi

Ei ole sitten tullut mieleen vaihtaa tilalle uusi rasvanippa, jos vanhasta ei saa puristettua vaseliinia läpi? Noin minä tein, kun 60-luvulla autoani rasvasin.

• Anonyymi

Nännin rasvaus ei ole enää muotia.

• Anonyymi

Ettei vaan olisi käytäjän virhe . Pitää osata .

• Anonyymi

Kuulemma Lincoln on rasvaprässien mersu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe