Mistähän löytyisi?

Anonyymi-ap

Mistähän löytyisi toimiva rasvaprässi? Kolme on minulla ollut ja kaikissa aina hirveä taistelu, että saa rasvan liikkeelle. Sittenkin siitä ainakin puolet menee nipan ulkopuolelle. Taitaa nyt olla merkkiä SKF vai olikohan edellinen: kaikki yhtä huonoja.

Sama juttu tippakannusta. Ainakin puolet öljystä valuun kannun ulkopuolelle. Ompelukoneöljyn muovinen pullo saattaisi toimia, mutta en haluaisi tuhlata sen öljyä, tarve olisi jäykemmälle, esim. moottoriöljylle.

On se vaan merkillistä, että näitäkin laitteita on ainakin 100 vuotta tehty, mutta ei ole osattu tehdä muuta kuin sutta ja sekundaa! Oikeaa tekniikan riemukulkua tämä!

17

661

Vastaukset 17

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Rasvaprässeistä löytyy akkukäyttöisiä, käyttö onnistuu heikommaltakin. Tärkeintä on, että letkun päässä on sopiva liitin ja se on ehjä tai jäykkä putki on suorassa asennossa kohteeseen nähden. Tippakannuista löytyy myös hyviä.

• Anonyymi

Niin.
        Mistähän löytyisi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin.
        Mistähän löytyisi?

Kaikista työkaluja ja huoltotarvikkeita myyvistä liikkeistä. IKH, Motonet ja monet muut vastaavat, ihan rautakaupat tulevat myös kysymykseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikista työkaluja ja huoltotarvikkeita myyvistä liikkeistä. IKH, Motonet ja monet muut vastaavat, ihan rautakaupat tulevat myös kysymykseen.

Noista olen ostanut ja saanut sutta ja sekundaa. Vaan mistähän löytyisi toimiva?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noista olen ostanut ja saanut sutta ja sekundaa. Vaan mistähän löytyisi toimiva?

Älä osta halvinta kuraa.

• Anonyymi

Oletko aikonut käyttää rasvaprässiä valoihin vai koriin?

• Anonyymi

Korin osiin sikäli kuin takatukivarsien neulalaakerit kuuluvat kyseisiin. Päättele itse jatko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Korin osiin sikäli kuin takatukivarsien neulalaakerit kuuluvat kyseisiin. Päättele itse jatko.

Meillä ammattipiireissä puhutaan alustan, eli tukivarsien osista. Kori on se peltikoppa jossa ei ole laakereita tai niveliä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä ammattipiireissä puhutaan alustan, eli tukivarsien osista. Kori on se peltikoppa jossa ei ole laakereita tai niveliä.

En löytänyt palstalta otsikkoa "Alusta" ja kun ne rasvanipat ei oikein moottoriinkaan liity, niin siksi tälle palstalle. Mikä olisi sinun mielestäsi sitten se oikea palsta?
        Noita prässejä ja tippakannuja olen enemmän tai vähemmän satunnaisesti käyttänyt vasta reilut 60 vuotta ja aina samoin tuloksin. Olisin odottanut, että tekniikka olisi kehittynyt, vaan eipä siltä näytä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En löytänyt palstalta otsikkoa "Alusta" ja kun ne rasvanipat ei oikein moottoriinkaan liity, niin siksi tälle palstalle. Mikä olisi sinun mielestäsi sitten se oikea palsta?
        Noita prässejä ja tippakannuja olen enemmän tai vähemmän satunnaisesti käyttänyt vasta reilut 60 vuotta ja aina samoin tuloksin. Olisin odottanut, että tekniikka olisi kehittynyt, vaan eipä siltä näytä.

No luulisi, että jo osaisit niitä käyttää. Kannattaa tutustua niihin uusimpiin laitteisiin, niissä on useita erilaisia liittimiä ja moottoroitua käytetään kevyellä liipaisimella, että vanhakin pärjää vaikka olisi reumapotilas.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisiko tuo varusteet ja huolto ollut selkeämpi valinta kuin kori ja valot?
        Rasvaus mielletään näissä ammattipiireissä huolloksi.

• Anonyymi

Ei ole sitten tullut mieleen vaihtaa tilalle uusi rasvanippa, jos vanhasta ei saa puristettua vaseliinia läpi? Noin minä tein, kun 60-luvulla autoani rasvasin.

• Anonyymi

Nännin rasvaus ei ole enää muotia.

• Anonyymi

Ettei vaan olisi käytäjän virhe . Pitää osata .

• Anonyymi

Kuulemma Lincoln on rasvaprässien mersu.

• Anonyymi00017

Ja Husqvarna ompelukoneitten. Siksi siihen ei saakaan osia, kun hajoaa, sillä eihän Mersutkaan hajoa, kertovat sellaisen ostaneet!

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Ja Husqvarna ompelukoneitten. Siksi siihen ei saakaan osia, kun hajoaa, sillä eihän Mersutkaan hajoa, kertovat sellaisen ostaneet!

Ihanaa kun jaat upeaa tietoasi ja viisauttasi vanhaan typerään ketjuun ja juttuun.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moottoripyöräonnettomuus

Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää
      Alajärvi
      63
      779
    2. haluatko lopettaa

ihan lopullisesti
      Ikävä
      157
      753
    3. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      25
      750
    4. Jos oikeasti haluat mies

Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.
      Ikävä
      98
      712
    5. Uusi ruokapaikka

Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä
      Haapavesi
      27
      708
    6. Miten sinä voit?

Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua
      Ikävä
      93
      667
    7. Kerro minulle totuus

Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒
      Ikävä
      193
      626
    8. voi luoja kun uskaltaisin

laittaa viestiä sinulle...
      Ikävä
      22
      582
    9. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      61
      572
    10. VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN

Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisika­laumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa
      Iisalmi
      40
      539
    11. Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!

Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks
      Suomussalmi
      34
      516
    12. 39
      455
    13. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      78
      450
    14. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      445
    15. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      427
    16. Jos näkisimme vielä joskus

... mihin veisit miut treffeille? 😊
      Ikävä
      70
      423
    17. Useita poliisiautoja kunnantalolla

Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.
      Ähtäri
      9
      419
    18. sinulle....

Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.
      Ikävä
      74
      412
    19. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      54
      408
    20. On kyllä tosi surullista

jos kaivattuni (nainen) luulee palstan tyhmien viestien olevan multa. 😔Ei ole mitään syytä, miksi kirjoittaisin sellais
      Ikävä
      68
      397
    Aihe