Nimi ei miestä pahenna, jos ei mies nimeänsä

Olen ollut poissa palstalta monen monta vuotta. Olen tottunut käyttämään rekisteröityä nimimerkkiä, koska se on mielestäni reilua.

Hämmästykseni oli suuri, kun kirjoittajat palstalla ovatkin suurimmaksi osaksi "anonyymejä". - Ihan kuin pyörisin jossakin anonyymeissä alkoholisteissa. Mutta ne anonyymit alkoholistitkin yleensä saavat nimen, kun ovat yhdessä ja selvinpäin, eivätkä enää vouhota mitä sylki suuhun tuo.

Toivoisin, että kaikki nimettömät alkaisivat kirjoitella reilusti nimimerkeillä, niin keskustelu lähtee käyntiin.

109

1611

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Uusia nimimerkkejä tosiaan kaivataan. Näissä vanhoissa ei enää löydy uutta reposteltavaa.

• Anonyymi

Saat toivoa mitä huvittaa, mutta nimimerkin käyttö on vapaaehtoista
      ja ehdoton enemmistö koko suomi24:ssä kirjoittaa anonyymina.
      Oletko sinä yksi lisää, joku uusi kontrollifriikki, joka yrittää alkaa
      jyrätä palstalla muita ? Jyrääjiä on jo tarpeeksi, kiitos vaan riittää jo !

• En ole aivan "unikko" täällä Suomi 24:llä. Kirjoittelin jo 2002 Ellin poksissa. Se oli hauskaa aikaa.
        Kontrollifriikki? Njaa, ehkä siinä mielessä että haluaisin, että Suomi 24:llä olisi
        rauha ja kirjoittajilla hyvä tahto.

• Anonyymi

Ihan niin

• Anonyymi
        mdk.mdk kirjoitti:

En ole aivan "unikko" täällä Suomi 24:llä. Kirjoittelin jo 2002 Ellin poksissa. Se oli hauskaa aikaa.
        Kontrollifriikki? Njaa, ehkä siinä mielessä että haluaisin, että Suomi 24:llä olisi
        rauha ja kirjoittajilla hyvä tahto.

Edistävätkö jonkun yksittäisen kirjoittajan itsekkäät vaatimukset rauhaa ?
        Ota huomioon, että täällä voi olla miljoonaa kirjoittajaa.
        On aivan utopistinen ajatus,
        että yhden kirjoittajan tahdon mukaan alettaisiin mennä.
        Niin suurta vaikutusvaltaa ei kellään ole tähän palstaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Röks seollut vaan toivomus häneltä ihan asiallisestimilmaistuna . Joten se joka haluaa olla nimimerkillä tekevät niin , ja joka ei halua miniminivå anorna , Sebäng on kuitenkin te tekstit joints luetaan oli nimimerkki tai ei.

• Anonyymi kirjoitti:

En toki odota miljoonaa vastausta viesteihini. Riittää vaikka yksi,
        kunhan on asiallinen ja käsittelee aihetta.

• Anonyymi

Täällä muodostetaan rintamalinjoja. Lue ketju Viisaeta kirjotuksia niin osaat päättää mihin rintamaan kuulut!

• Anonyymi

Reiluudella ei ole mitään tekemistä nimimerkin kanssa. Eräs montakin nkkiä omaava on palstan epäreiluin.

• No, minä ainakin tiedän, että pääni on pölkyllä eikä pensaassa.

• Anonyymi
        mdk.mdk kirjoitti:

No, minä ainakin tiedän, että pääni on pölkyllä eikä pensaassa.

Ei sinun pääsi ole pölkyllä, ellet sitä itse tunge pölkylle.
        Luuletko, että joku mdk.mdk on sen kummempi nimimerkki kuin anonyymi ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai mdk.mdk on vähän "kummempi" nimimerkki. Jos joku vastaa mdk:lle, niin niitä on vaan yksi tällä palstalla. Jos vastaa jollekin anonyymille niin se häviää muitten joukkoon kuin pieru Saharaan.

• mdk.mdk kirjoitti:

No, minä ainakin tiedän, että pääni on pölkyllä eikä pensaassa.

Ilahduin kun näin nikkisi. Muistan sinut vuosien takaa.
        Toivon että käyt täällä jatkossakin.
        Kannattaa jättää huomiotta äreät tyytymättömät kirjoittajat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksilöity nimimerkki on erityinen, sille ei ole kuin yksi kantaja. Anonyymien määrä on laskematon. Siinä on ero.
        Voit aina piiloutua anonyymiyden taakse. Nimimerkki vastaa sanoistaan.

• Anonyymi

Toivomus on muisto vain. Se tällä erää uskomuksista. Muksista vaan.

• Anonyymi

No ei ainakaan minun mielipiteet tule toiseksi vaikka olisikin nimi mukana .
      Monella on painavat syyt siihen ettei laita nimeään. Ja niitä syitä et ilmeisesti edes ole ajatellutkaan .
      Niin kauan kun keskustelu on asia linjalla niin ei haittaa onko nimi mukana .
      Se ei ole piiloutumista ainoastaan itsensä suojaamista ,

• Anonyymi

Emme tosiaan tienneet, että palstan nimettömyyden takana saattaisi olla tarve suojautua. Mutta onhan semahdollista! Tällä palstalla hyökkäyksien väisteleminen on hankalaa.
        Silmätikuksi joutuminen on lopullista.
        Ja voihan olla kyseessä todistajansuojeluohjelmakin.

• Anonyymi

Mikäli tulet palstalle käyttäen nimimerkkiä, niin sinua vaaditaan todistamaan, kuka olet?
      Miten sen todistat? Annahan neuvo.

• Anonyymi

Ei täällä tarvitse henkilöllisyyttään kenellekkään todistella! Mitä höpäjät?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei täällä tarvitse henkilöllisyyttään kenellekkään todistella! Mitä höpäjät?

Kuten kirjoitat, että täällä ei tarvitse, niin ei todellakaan tarvitse myöskään vastata sinun kysymykseesi.

• Anonyymi

Rekisteröityä nimimerkkiä ei kukaan muu voi omia, eikä niin ollen kukaan muu kuin ylläpito voi vaatia "todistamaan" kuka olen. Minä olen nimimerkkini takana.

• Anonyymi

Se joka lukee niin tunnistaa kyllä teksteistäkin saman ihmisen. . Siishen oppii aika pian .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se joka lukee niin tunnistaa kyllä teksteistäkin saman ihmisen. . Siishen oppii aika pian .

Tunnistatko sinäkin kirjoittajan siitä, että kyssärin edessä on välilyönti?

• Anonyymi

Olisikohan kohteliasta toivottaa tulija tervetulleeksi 80+ palstalle.
      Kiva tavata pitkästä aikaa.
      Toivottavasti viihdyt seurassamme.

• Anonyymi

Olisit nikin laittanut, koska olet vanha tuttu.

• Anonyymi

Eipä tuo mdk tullut kovin kohteliaana, kun heti anoista haluaa päästä eroon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisit nikin laittanut, koska olet vanha tuttu.

Periaate. Olen aikani luottanut oikeuteeni esiintyä nimmarilla, ja saanut siitä kärsiä näitten nimettömien päällepäsmäreitten taholta siinä määrin, että riittää.
        Allekirjoitus täällä puuttuu suurimmalta osalta kirjoittajista.

• Anonyymi kirjoitti:

Periaate. Olen aikani luottanut oikeuteeni esiintyä nimmarilla, ja saanut siitä kärsiä näitten nimettömien päällepäsmäreitten taholta siinä määrin, että riittää.
        Allekirjoitus täällä puuttuu suurimmalta osalta kirjoittajista.

Ei sillä allekirjoituksellakaan ole mitään merkitystä silleen, koska sitä samaa allekirjoitusta pystyy käyttämään halutessaan kuka vain.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä tuo mdk tullut kovin kohteliaana, kun heti anoista haluaa päästä eroon.

Ei sanonut mitenkään niin että haluaisi päästä eroon vaan esitti ainoastaan toivomuksen , ja sen asiallisesti . Joten aletaanko tästä taas tekemään jonkinlaista riitaisuutta . Hän on sanonut mitä toivoo ja jos ei se käy ihmisille niin on vaan anona eikä hyökätä heti kimppuun ja väännetä asiaa ihan toiseksi mitä se oli tarkoitettu Kai sitä nyt voi kirjoittaa toivomuksen , ja jos ei ole kannatusta niin siitä ei tartte tehdä suurta asiaa . Siten säilyy sopu ja rauhallisuus. Paremmin palstalla .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sanonut mitenkään niin että haluaisi päästä eroon vaan esitti ainoastaan toivomuksen , ja sen asiallisesti . Joten aletaanko tästä taas tekemään jonkinlaista riitaisuutta . Hän on sanonut mitä toivoo ja jos ei se käy ihmisille niin on vaan anona eikä hyökätä heti kimppuun ja väännetä asiaa ihan toiseksi mitä se oli tarkoitettu Kai sitä nyt voi kirjoittaa toivomuksen , ja jos ei ole kannatusta niin siitä ei tartte tehdä suurta asiaa . Siten säilyy sopu ja rauhallisuus. Paremmin palstalla .

Olitko bannissa, kun olit monta kuukautta poissa palstoilta moralisoimasta toisia kirjoittajia?

• Anonyymi

Ihmisellä on Suomessa itsemääräämisoikeus. Jyrien ei kannata yrittää tehdä
      tänne omia sääntöjään. suomi24:kään ei vaadi rekisteröitymistä.

• """Mutta ne anonyymit alkoholistitkin yleensä saavat nimen, kun ovat yhdessä ja selvinpäin, eivätkä enää vouhota mitä sylki suuhun tuo."""

Meni yli hilseen.
      Avaisitko vähän selvemmäksi tuota ajatuksenjuoksuasi.

• Olet oikeassa, keskustelu olisi siistimpää jos tunnistauduttaisiin. Tosin kuten olet huomannut ei onnistu. Muutamat rekatut pitävät anoja luotettavina, vaikka anot ovat kertoneet pitävänsä hauskaa kehumalla ikäihmisiä.

• Anonyymi

Niputat siis kaikki anot vanhusten pilkkaajiksi! Kateellsena et voi sietää, että joitakin kehutaan. Kyllä monet ovat todella kehumsen arvoisia.

• Eikö se ikäihmisten kehuminen kuitenkin ole aika viatonta hauskanpitoa.
        Pahempaakin voisi ikäihmisille tehdä, vaikkapa suoranaisesti haukkua heitä.

• Anonyymi kirjoitti:

Niputat siis kaikki anot vanhusten pilkkaajiksi! Kateellsena et voi sietää, että joitakin kehutaan. Kyllä monet ovat todella kehumsen arvoisia.

No, mistähän olisin sinulle kateellinen, kerro?

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

No, mistähän olisin sinulle kateellinen, kerro?

Olisi sinulla kadhtimisen aihetta minussakin, mutta en kerro elämästäni täällä. Luonteesi on paljastunut katkeraksi ja peruskateelliseksi.-Normaali osaansa tyytyväinen ei tuolla tavoin kersku esim syömisillään ja terasseillaan ja matkoillaan. Taitaa olla arka paikka lapsenlapsettomuuskn.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisi sinulla kadhtimisen aihetta minussakin, mutta en kerro elämästäni täällä. Luonteesi on paljastunut katkeraksi ja peruskateelliseksi.-Normaali osaansa tyytyväinen ei tuolla tavoin kersku esim syömisillään ja terasseillaan ja matkoillaan. Taitaa olla arka paikka lapsenlapsettomuuskn.

Onko se kerskumista jos mainitsee että on istunut terassilla , eiköhän terassi ole joka tönössä tänään ei siinä mitäön ihmeellistä pitäisi olla. Ja jos on ruuista kyse niin miksi ei saisi sanoa siitä mitään , jos vaikka on tehnyt jotain uudella reseptillä. Ja sitten tuo sana lapsettomuus. Se on sentään sellaiseen asia mihin kenenkään ei tarvitse puuttua milloinkaan . Vaikka olis miten moukkamainen. Niin rajansa on kaikella oltava rajansa , miten ihminen yleensä voi kirjoittaa tuollaista , eikö Ilkeydellä ole rajoja .
        Mielestäni tuollainen ihminen ei oikein kuulu millekkään palstoille . Ilkeyksiä täynnä,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et sitten ole lukemut kuin minun kommentteja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et sitten ole lukemut kuin minun kommentteja.

Korppis kuittaa ja kiittää anoa 16.21.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulut niihin ihmisiin, jotka eivät anna itsestään mitään, mutta rekisteröivät muitten elämän, kuten sinä syömiset, terassit ja puuttuvat lapsenlapset.
        Jäät vielä yksin. Haluaako kukaan kuulla sinun perhesuhteistasi - tuskin.
        Kysyin kerran naapuriltani miten viikonloppu sujui, ja hän kavahti taaksepäin ja huudahti, keneltä, minultako? Kuinka niin?
        Kysymykseni oli vain ihan kohteliaisuutta, en kysynyt udellakseni, mutta hän torjui kuin olisin tunkeutunut väkivalloin hänen kotiinsa.
        Jutustelumme loppui siihen kertaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko se kerskumista jos mainitsee että on istunut terassilla , eiköhän terassi ole joka tönössä tänään ei siinä mitäön ihmeellistä pitäisi olla. Ja jos on ruuista kyse niin miksi ei saisi sanoa siitä mitään , jos vaikka on tehnyt jotain uudella reseptillä. Ja sitten tuo sana lapsettomuus. Se on sentään sellaiseen asia mihin kenenkään ei tarvitse puuttua milloinkaan . Vaikka olis miten moukkamainen. Niin rajansa on kaikella oltava rajansa , miten ihminen yleensä voi kirjoittaa tuollaista , eikö Ilkeydellä ole rajoja .
        Mielestäni tuollainen ihminen ei oikein kuulu millekkään palstoille . Ilkeyksiä täynnä,

Ihanteellinen kanssakirjoittaja on väritön, saamaton, samaa mieltä, asuu kalustamattomassa asunnossa, ei terassia, ei kesäpaikkaa, ei ystäviä, ei omaisia, ei ole koskaan matkustanut, ei osta tarvikkeita, ei tee ruokaa, ei säilö, ei pahastu itseensä kohdistuvasta arvostelusta. Ei kerskaa, ei kadehdi.
        Näinä vuosikymmeninä olisi jo pitänyt evoluution luoda ja kehittää aidon ja oikean palstakirjoittajan, joka voisi olla esimerkkinä meille muille, vasta tavoitteeseen pyrkiville.
        Toiset 50 vuotta vielä, ja olemme tavoitteessamme.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oot typerys.

• Anonyymi00084
        Tellukka kirjoitti:

Eikö se ikäihmisten kehuminen kuitenkin ole aika viatonta hauskanpitoa.
        Pahempaakin voisi ikäihmisille tehdä, vaikkapa suoranaisesti haukkua heitä.

Mitä?? Ja että se ikäihmisten kehuminen on "viatonta" hauskanpitona ?
        Jaha, ja että vanhuksilleko voisi tehä pahempaakin ja haukkua heitä?
        Täytyy kyllä olla jotain mätää sellaisessa pakstalaisessa,

• Vaikka ei rekisteröityisi niin voisi laittaa viestin perään jonkun merkin että osaisi yhdistää kirjoittajan edellisiin vieteihinsä.

• Anonyymi

Silloin ehkä,olisi tarpeen , mutta kun katselee näitä kommetteja miten ilkeitä ihmiset ovat niin ei ole riskiä että täällä viihtyy .joten nimimerkki on aina riksussa palstasta. Koska niissä ei haukuta kanssaihmisiä vaan puhutaan asioista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Silloin ehkä,olisi tarpeen , mutta kun katselee näitä kommetteja miten ilkeitä ihmiset ovat niin ei ole riskiä että täällä viihtyy .joten nimimerkki on aina riksussa palstasta. Koska niissä ei haukuta kanssaihmisiä vaan puhutaan asioista

"aina riksussa palstasta", Taidatkos sen paremmin sanoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tarkoittaa riksussa?

• Tätä samaa olen joskus sanonut, että vaikka ketjussa laittaisi jonkun nimimerkin, voisi sitten toisessa laittaa vaikka toisen nimimerkin, siis allekirjoituksen.
        Olisi selkeämpää, kenen kanssa keskustelee.
        Eihän se ketään tunnetuksi tee, vaikka minä olen täällä sinisellä merkillä, en tunne yhtään ketään, enkä tiedä kenestäkään mitään muuta, kun sen mitä täällä luen.
        En siltikään tiedä kenestä luen yhtään mitään.
        Ei muakaajn täällä tunne kukaan oikeasti.

• Anonyymi
        Eliaana kirjoitti:

Tätä samaa olen joskus sanonut, että vaikka ketjussa laittaisi jonkun nimimerkin, voisi sitten toisessa laittaa vaikka toisen nimimerkin, siis allekirjoituksen.
        Olisi selkeämpää, kenen kanssa keskustelee.
        Eihän se ketään tunnetuksi tee, vaikka minä olen täällä sinisellä merkillä, en tunne yhtään ketään, enkä tiedä kenestäkään mitään muuta, kun sen mitä täällä luen.
        En siltikään tiedä kenestä luen yhtään mitään.
        Ei muakaajn täällä tunne kukaan oikeasti.

Varoitus Eliaanalle. Unohda kaikki lukemasi. Jos muistat ja viittaat lukemaasi, saat syytteet vanhojen kaivelusta ja vainosta!

• Anonyymi kirjoitti:

Varoitus Eliaanalle. Unohda kaikki lukemasi. Jos muistat ja viittaat lukemaasi, saat syytteet vanhojen kaivelusta ja vainosta!

Kiitos varoituksesta, ihan suupielet kääntyivät ylöspäin, lukiessani.

• Anonyymi

Ei se teksti muta erilaiseksi vackla olis joka nimimerkkim.

• Anonyymi

Tervetuloa MDK palstalle kirjoittamaan. Monipuolista tekstiä tänne kaivataankin.
      On selvinnyt että olet jo aiemmin ollut näissä ikäryhmissäkin osallistujana, niin tiedät tarkalleen mihin ryhdyt kun rekisteröityneenä täällä esiinnyt.
      Minä en ole rekisteröitynyt, mutta kirjoitukseni aina allekirjoitan kuten tähänkin tekstiini.
      Heti aloittaessani joskus tammi-helmikuussa sain monenlaista palautetta.
      Epäiltiin milloin keneksikin ja valehtelijaksi nimiteltiin. Jatkoin kuitenkin aloittamallani tiellä, nimimerkillä, tepa , vaikka joskus tuntui, että nyt riittää.
      Jatkan täällä tyylilläni, koska täällä on erittäin asiallisia ja mukavia kirjoittajia, rekattuina, anoina ja nimimerkillä.
      tepa

• Ei voi olla totta, että vanhat ihmiset käyttävät arvokasta aikaansa kirjoittelemalla törkyviestejä ja riitelemällä anonyyminä, päivästä päivään, kuukaudesta toiseen itselle tuntemattomien ihmisten kanssa! No, huvinsa kullakin maailman onnellisimmassa maassa.
      Palaan takaisin omalle hiekkalaatikolleni leikkimään hyvässä järjestyksessä!
      Riidelkää rauhassa!

• Anonyymi

Olen erittäin pahoillani jos et enää jaksa tällä palstalla. Sinä olisit ollut erittäin tervetullut ja toivottu lisä meidän sovinnollisten kirjoittajien joukkoon.
        Hyvää jatkoa elämällesi toivottaa tepa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen erittäin pahoillani jos et enää jaksa tällä palstalla. Sinä olisit ollut erittäin tervetullut ja toivottu lisä meidän sovinnollisten kirjoittajien joukkoon.
        Hyvää jatkoa elämällesi toivottaa tepa.

Vainoaminen voi osua kehen tahansa. Minusta alku jo näytti suunnan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vainoaminen voi osua kehen tahansa. Minusta alku jo näytti suunnan.

Anoista olisi tullut vainon kohteita.
        Ei kannata ryysiä palstalle vaatimaan nikkjä, kun ylläpitokaan ei sitä tee.
        Eikä nikillisyys estä riitelyä, nikilliset on täällä pahiten jyränneet ihan avoimesti.

• Anonyymi

Kadonnut on moni nikillinen. Anoista ei voi tietää.

• Anonyymi

Anot ovat ajaneet Skillanin ketjut jatkuvasti loppuun. Vuosia sitten se alkoi, ja turhaan nikilliset pyysivät kirjoitusrauhaa. Monet ovat väsyneet. Viisas lopettaa.
        Anojen törkeyttä kuvaa hyvin se, että heidän mielestään nikilliset eivät saa kirjoittaa anoina, eli yhtenä heistä. Pitävät sitä itseään kohdistettuna vääryytenä.
        Anot eivät voi mitään sille, että heidän joukkoihinsa siirrytään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anot ovat ajaneet Skillanin ketjut jatkuvasti loppuun. Vuosia sitten se alkoi, ja turhaan nikilliset pyysivät kirjoitusrauhaa. Monet ovat väsyneet. Viisas lopettaa.
        Anojen törkeyttä kuvaa hyvin se, että heidän mielestään nikilliset eivät saa kirjoittaa anoina, eli yhtenä heistä. Pitävät sitä itseään kohdistettuna vääryytenä.

Kyllä se skillanin kimppuun hyökkäilevä on ainakin 2 nikkiä omaava rekattu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rekatut nojatuolissa kai olivat ne, jotka toivoivat kirjoitusrauhaa jyrääjältä,
        joka nojatuolia yrittää kroonisesti kaataa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi sinua ja sinun vuodatustasi.
        Epäilen vahvasti, että joku ano olisi kieltänyt rekattuja kirjoittamasta anona.
        Toki olen nähnyt kirjoituksia, jossa on mainittu, että rekatutkin kirjoittaa puskasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rekatut nojatuolissa kai olivat ne, jotka toivoivat kirjoitusrauhaa jyrääjältä,
        joka nojatuolia yrittää kroonisesti kaataa.

Sai kylmätotuuden apuriksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sai kylmätotuuden apuriksi.

Onkohan kylmätotuudella ja Hillalla jotain yhteistä taustaa?
        Ihmetyttää miten kylmätotuus lyttää 'tulokkaana' Hillaa.
        Lienee vain kateutta Hillan suosiosta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yhteinen kateus korppiksen kanssa Hillaa kohtaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Kerron ettei ole, en ole kuullut en nähnyt, kun nyt palstalle tänä talvena ilmestyi.

Kaunis oli mekkosi ja varmaan sievä tyttökin.

• Anonyymi

Mikä tekee tästä S24:stä "keskustelupalstan"? Onko joku huomannut keskustelua viime aikoina?
      Kummastuttaa nuo syytökset kateudesta. Mitä kadehtimista teistä kenestäkään on?

• Anonyymi

Ei olla huomattu muuta kuin noita akan keitosten kuvia pimeässä yössä roviolla.

• Kyllä minä olen nähnyt täällä ihan siistiä anonyymiä keskustelua.
        Esimerkkinä vaikkapa tuo perhosketju ja mausteketjukin, joissa suurin osa kirjoittaa anonyymeinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei olla huomattu muuta kuin noita akan keitosten kuvia pimeässä yössä roviolla.

Ei tarvitse sanoja, kun kuva kertoo totuuden!

• Anonyymi

En vouhota.

• Anonyymi00060

On vieläkin edukseen kuxassa

• Anonyymi00065

Luulin aloittajaa naiseksi....

• Anonyymi00066

Ihan "reilusti" koen kirjoittavani anonyyminäkin. Anonyymiys lienee näitten keskustelujuttujen juju.

• Anonyymi00067

Luin ketjun läpi ja ”uuden/vanhan” tulokkaan vastaanotto sai
        vanhat muistot heräämään vastaavasta vastaanotosta mui-
        naisessa lapsuudessani, tarkemmin sanottuna 1951, kun
        perheemme muutti Savosta Pohjanmaalle, tunnetulle kortti-
        seudulle, missä ennakkoluulot kaikesta uudesta ja erilaisesta
        rönsyilivät. Jopa lasten keskuudessa, aivopesu oli aloitettu
        ajoissa.

Minulle neuvottiin oikotie kyläkoululle. Olisi jännittävää tavata
        aivan uusia kavereita. Äiti oli ottanut esille joulujuhlaan ompe-
        lemansa mekon, jonka pukisin päälleni. Se oli punaisesta skotti-
        ruudullisesta kankaasta tehty, vekattu alaosa. Mekon päälle
        äidin kutoma punainen villatakki.

Koulun pihalla seisoi joukko mustapukuisia lapsia. Tytöilläkin
        oli mustat huivit päässään. Synkkä näky.
        Porukka näytti hyytyvän paikoilleen, kun punaisiin puettu MdK
        kävellä näpytteli paikalle. Morjenstin porukkaa. Ei vastausta,
        vaikka en sanonut ”päevee”, vaan neutraalin ”hei”, jonka
        pitäisi olla ymmärrettävä kaikilla murrealueilla.

Menin rappusia ylös ja jäin odottelemaan koulun alkamista.
        Porukka alkoi lähestyä uhkaavan näköisesnä.
        Minulla oli vielä muistissa Davidin taistelu Goljatia vastaan
        edellisen koulun pihalla, joten olin varuillani ja ajattelin että
        hyvä, kun seison niin korkealla, jos joku noista isoista kolleista
        hyökkää, niin täältä pesee! No ei ihan niin vaarallista, mutta
        alkoi kuulua huutelua: - Oot syntinen, on syntisen väriset vaat-
        teet! Syntinen perhe!
        Vastausta ei tarvinnut kauan odotella.
        Huusin takaisin: - Mieluummin syntisen punaisissa, kuin noin
        rumissa körttivatteissa!

Ovi aukesi ja opettaja soitti kelloa. Hän huomasi minut oven
        takana ja toivotti tervetulleeksi. Niiata niksautin ja sanoin nimeni
        ja että olen se uusi oppilas. Opettaja sanoi, että onpa sinulla nätit
        vaatteet ja nätti on tyttökin. - Tunsin saaneeni hänestä ystävän ja
        suojelijan noita mustia ”enkeleitä” vastaan.
        Opettajasta sain ystävän niin kauan kuin hän eli yli 90-vuotiaaksi.
        Kerroin hänelle vuosia ennen hänen kuolemaansa, kuinka paljon
        hänen tukensa merkitsi noina vuosina, kun tunsin tuon vihamieli-
        syyden täysin tuntemattomilta ikätovereiltani.

Samat ovat tunteet nytkin, kun luen noita ”tervetulotoivotuksia”,
        mutta itsetunto on kohdillaan. Ja se on hieno asia, josta olen
        kiitollinen.
        /MdK

• Anonyymi00067 kirjoitti:

ajoissa.

teet! Syntinen perhe!
        rumissa körttivatteissa!

kiitollinen.
        /MdK

Iltapäivää Mdk@

On sinulla hyvä muisti. 1951-vuonna olin 4-vuotias. En muista juurikaan mitään noista ajoista. Kouluajoista jotain, minullekin sattui ja tapahtui yhtä sun toista.

Osaat kertoa ilmeekkäästi kuvauksiasi on mukava lukea.

• Anonyymi00068
        korpikirjailija kirjoitti:

Iltapäivää Mdk@

On sinulla hyvä muisti. 1951-vuonna olin 4-vuotias. En muista juurikaan mitään noista ajoista. Kouluajoista jotain, minullekin sattui ja tapahtui yhtä sun toista.

Kyllä hänellä kynä luistaa, mutta tuo tellukkaan kohdistuva vaino ja muu luulottelu on kauheaa.

• Anonyymi00068 kirjoitti:

Kyllä hänellä kynä luistaa, mutta tuo tellukkaan kohdistuva vaino ja muu luulottelu on kauheaa.

No, olen toki joutunut monenlaiseen pyöritykseen ja luulotteluun itsekin.

Enkä ole katkeroitunut jatkan ihan hyvillä mielin. Kun ihminen joutuu myrskyn silmään se on opettavaista, ei närkästy pienistä.

• Anonyymi00069

No, olen toki joutunut monenlaiseen pyöritykseen ja luulotteluun itsekin.

Enkä ole katkeroitunut jatkan ihan hyvillä mielin. Kun ihminen joutuu myrskyn silmään se on opettavaista, ei närkästy pienistä.

Käy tuo luulottelu ja vaino sinultakin, esim demeä ja kristiinaa kohtaan.

• Anonyymi00069 kirjoitti:

Käy tuo luulottelu ja vaino sinultakin, esim demeä ja kristiinaa kohtaan.

Oletko varma että ne olivat luulotteluja?

• Anonyymi00071

Oletko varma että ne olivat luulotteluja?

Todista, etteivät olleet luulotteluja!

• Anonyymi00071 kirjoitti:

Todista, etteivät olleet luulotteluja!

Itsehän sen tiedät, sinä kirjoitit ihan itse ne mitä minä kirjoituksistasi kopioin.

• Anonyymi00072

Itsehän sen tiedät, sinä kirjoitit ihan itse ne mitä minä kirjoituksistasi kopioin.

En varmasti tiedä. En ole ano 00069, jos hän tietää?
        Taas luulottelit, valehtelit.

• Anonyymi00073

Iltapäivää Mdk@

Kiitos! Olin 11 v ja aloitin syksyllä yhteisoulun. tapahtumat
        niiltä ajoilta ovat jääneet hyvin mieleen ja tuokin kuvaamani
        tapaus tuli elävästi mieleen tässä vihan täyttämässä Suomi24:ssä,
        kun on oltu kimpussani.

Pitää todella paikkaansa, mitä Sanna Ukkola kertoo jo 11 vuotta
        sitten dokumentissaan "Suomi24 - vihaa kellon ympäri".
        Ei ole meno täällä parantunut.
        Hyvää viikonloppua!

• Anonyymi00072 kirjoitti:

En varmasti tiedä. En ole ano 00069, jos hän tietää?
        Taas luulottelit, valehtelit.

Ei se ole luulottelua koska otapa teistä selvää.

• Anonyymi00074

Ei se ole luulottelua koska otapa teistä selvää.

Ei tarvitse ottaa selvää. Vastaa vaan rehellisesti kommenttiin.

Olisit vastannut ettet pysty todistamaan.

• Anonyymi00074 kirjoitti:

Ei tarvitse ottaa selvää. Vastaa vaan rehellisesti kommenttiin.

Olisit vastannut ettet pysty todistamaan.

Lue palstahistoriikkia kaikki mitä minä olen kirjoittanut ovat kyseisten ladyjen ihan itse näppäimistöltään suomi24 sivustoille kirjoittaneet.

Vaadit todisteita, itsellesikö vai kyseisille henkilöille, he näet tietävät, että en ole valehdellut.

• Anonyymi00076

Lue palstahistoriikkia kaikki mitä minä olen kirjoittanut ovat kyseisten ladyjen ihan itse näppäimistöltään suomi24 sivustoille kirjoittaneet.

Vaadit todisteita, itsellesikö vai kyseisille henkilöille, he näet tietävät, että en ole valehdellut.

Miksi vedät esiin toisten luottamuksella antamia arkaluontoisia tietoja? Itse valitat jos sinusta kerrotaan vastaavia paljadtuksiasi.

• Anonyymi00077

En todellakaan lue historiaa, ei kiinnosta.
        Oli kyse luulottelusta.
        Jos ei pysty todistamaan, niin ei pitäisi luulotella.
        Saatte jatkaa loputonta syyttelyä keskenänne.
        Epärehellisyys ei kiinnosta.

• Anonyymi00079
        Anonyymi00067 kirjoitti:

ajoissa.

teet! Syntinen perhe!
        rumissa körttivatteissa!

kiitollinen.
        /MdK

Hyvä tarina, vaikka ikävä lasta ajatellen. Mutta niinhän se menee: heikot sortuu elon tielle, terveitsetuntoiset sen kuin porskuttaa.

• Anonyymi00080

Vai vielä noita korppiksen törkyjuttuja pitäisi mennä historiasta tonkimaan!

• Anonyymi00076 kirjoitti:

Miksi vedät esiin toisten luottamuksella antamia arkaluontoisia tietoja? Itse valitat jos sinusta kerrotaan vastaavia paljadtuksiasi.

Tiedot ovat palstalta luettu siksi jos kiinnostaa ala kaivaa mitä kyseiset henkilöt ovat palstalle kirjoittaneet.

Omituisia todistuspyyntöjä."ulkopuolisilta"

• Anonyymi00081

Tiedot ovat palstalta luettu siksi jos kiinnostaa ala kaivaa mitä kyseiset henkilöt ovat palstalle kirjoittaneet.

Omituisia todistuspyyntöjä."ulkopuolisilta"

Kyllä se koko palstaa koskettaa, kun jyrääjä on noin pask. mainen .

• Anonyymi00081 kirjoitti:

Kyllä se koko palstaa koskettaa, kun jyrääjä on noin pask. mainen .

Olen mieluummin pask..mainen kuin epärehellinen.

• Anonyymi00082

Olen mieluummin pask..mainen kuin epärehellinen.

Onneksi ei tarvitse olla kumpaakaan. Rehellinen voi olla ihan paskmaisuutta.

• Anonyymi00083
        Anonyymi00082 kirjoitti:

Onneksi ei tarvitse olla kumpaakaan. Rehellinen voi olla ihan paskmaisuutta.

Valitettavasti se vain menee niin, että rehellistä ihmistä pidetään hyvin usein / liian usein pashkamaisena tyyppinä.

• Anonyymi00085
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Tellukkaan kohdistuvan "vainon" syyt tietää vaan hän itse.
        Hänen vakutuinen assitenssinsa, sihteerinsä ehkä voi
        kertoa Tellukasta, jos hänellä on esim.. autismi tai joku muu
        neurologinen vaiva, jota hän ei itse osaa selittää ja joutuu sen
        takia tuffiin käsittelyyn.

Olen kokenut hänen puoleltaan heti alkuun tiukan tarkkaulun,
        jopa häiritsevän, vaikka aikaisemmat kirjoittelijat kuinka
        yrittäisivät hänelle kertoa että olen aivan tavallinen, varteeen-
        otettava kirjoittaja. Mutta se ei ole riittänyt, Viestit poistuvat
        jonkun tekosyyn alulla ja niinkuin siinä syksyisessä viestien-
        poistotilaisuudessa, "koeajossa" sanottiinkin että paljon meni
        viestejä poistoon missä ei ollut mitään vikaa. Nyt voi mennä
        viestejä silmien alta,

Minulle ei riitä ruosuna oleminen motiiviksi, varsinkin kun
        Tellukka itse on ruosu. Eikä kirjoituksissa ole mitään luvatonta,
        jos saa rauhassa kirjoittaa, eikä asioita käännetä päälaelleen.
        MdK

• Anonyymi00086
        Anonyymi00085 kirjoitti:

Olen kokenut hänen puoleltaan heti alkuun tiukan tarkkaulun,
        jopa häiritsevän, vaikka aikaisemmat kirjoittelijat kuinka
        yrittäisivät hänelle kertoa että olen aivan tavallinen, varteeen-
        otettava kirjoittaja. Mutta se ei ole riittänyt, Viestit poistuvat
        jonkun tekosyyn alulla ja niinkuin siinä syksyisessä viestien-
        poistotilaisuudessa, "koeajossa" sanottiinkin että paljon meni
        viestejä poistoon missä ei ollut mitään vikaa. Nyt voi mennä
        viestejä silmien alta,

Minulle ei riitä ruosuna oleminen motiiviksi, varsinkin kun
        Tellukka itse on ruosu. Eikä kirjoituksissa ole mitään luvatonta,
        jos saa rauhassa kirjoittaa, eikä asioita käännetä päälaelleen.
        MdK

Omassa päässäsi asiat ovat kääntyneet päälaelleen, ja sen todistaa suuri jolkko asian kommentit nähneitä, itse näit olemattomia, mutta saat sinä puhua tätä paskaakin vapaasti, kun mitään et voi Tellukan syyksi todistaa.

Yöt on nukkumista vasten, ja unet on joskus tosi "toden Tuntuisia".
        Minä heräsin yhtenä aamuna, ja kuulin kun koira haukkui, vaikka ei koko talossa ole yhtään koiraa!

Eiks olekkin kivaa kun näkee unia ja muistaa vanhat?
        Saahan sitä puhua satujaki. Niissä sinäkään et vainoa edes sutta!

• Anonyymi00087
        Anonyymi00083 kirjoitti:

Valitettavasti se vain menee niin, että rehellistä ihmistä pidetään hyvin usein / liian usein pashkamaisena tyyppinä.

Aidosti ja sivistyneedti rehellidtä ei pidetä huonona tyyppinä, päinvastoin.

• Anonyymi00070

Ei Tellukkakaan ole nähdäkseni katkeroitunut. Hyvin ymmärtäväinen.

Minä en ymmärrä miksi hänestä ja anoista pitää kirjoittaa valheita.

Uudenmaan mummo, "teknikko"

• Anonyymi00075

Olet siis Tellukan sihteeri?

Jos et ole seurannut tapahtumia niin voin sanoa että Uudenmaan mummu
        on nuori mies.

Anonyymi
        2025-09-26 14:11:01

MdK:n kulissitko kaatuivat 6.9.? Tellukan käsikö kaatoi?
        Tuo oli uutta tietoa. Wlan ja olemattoman pojan ääni oli tiedossa.

Kyllä se wifi meni kiinni Uudellamaalla kokeilumielessä.

• Anonyymi00078

Keskustelu käy ja se on hyvä, reilua. Nimimerkeillä tai ilman.

• Anonyymi00088

" Anonyymi00085
        2026-02-21 04:35:08

MdK"

Mitä helkuttia tämä on. Kirjoitetaan nikin sairauksista, ihan tuosta vaan.
        Voidaan solvata nikki maanrakoon.
        Oli totta vai tarua.
        En voi käsittää, että yp ei tee mitään?
        Uskomatonta, käsittämätöntä.

• Anonyymi00089
        Anonyymi00088 kirjoitti:

" Anonyymi00085
        2026-02-21 04:35:08

MdK"

Mitä helkuttia tämä on. Kirjoitetaan nikin sairauksista, ihan tuosta vaan.
        Voidaan solvata nikki maanrakoon.
        Oli totta vai tarua.
        En voi käsittää, että yp ei tee mitään?
        Uskomatonta, käsittämätöntä.

Poliisiasia.

• Anonyymi00090
        Anonyymi00089 kirjoitti:

Poliisiasia.

Ihan selvästi, ja sitten jepari huomaakin löytäneensä laittoman
        maahanmuuttajan ja palauttaa takaisin Sveeanmaalle.

• Anonyymi00091
        Anonyymi00090 kirjoitti:

Ihan selvästi, ja sitten jepari huomaakin löytäneensä laittoman
        maahanmuuttajan ja palauttaa takaisin Sveeanmaalle.

Niinkö sinulle kävikin.
        Itse olet kertonut muuttaneesi vapaaehtoisesti takaisi, kun et tullut toimeen naapureittesi kanssa siellä Hämeenlinnassa.

• Anonyymi00092
        UUSI
        Anonyymi00091 kirjoitti:

Niinkö sinulle kävikin.
        Itse olet kertonut muuttaneesi vapaaehtoisesti takaisi, kun et tullut toimeen naapureittesi kanssa siellä Hämeenlinnassa.

Vapaaehtoisuus on aina parempi vaihtoehto.
        Sinä piileskelet siellä Hesan murjuissa ja odottelet että
        persut korjaa pitkähameiset rajan yli.

• Anonyymi00093
        UUSI
        Anonyymi00092 kirjoitti:

Vapaaehtoisuus on aina parempi vaihtoehto.
        Sinä piileskelet siellä Hesan murjuissa ja odottelet että
        persut korjaa pitkähameiset rajan yli.

Sellainen näkykö on tullut korviesi välistä tällä kertaa

• Anonyymi00094
        UUSI
        Anonyymi00093 kirjoitti:

Sellainen näkykö on tullut korviesi välistä tällä kertaa

Sinulla näkyi olevan vastaavanlaisia näkyjä toisen ruosun
        muutosta. Ei kannata jauhaa minun kanssa!
        Varo, ettet taas romahda!

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo: Seuraavalla hallituksella ei ole yhtään enempää rahaa

Valtiovarainministeriön virka-arvion mukaan julkisen talouden sopeutuksen tarve on noin kymmenen miljardia euroa ensi va
      Maailman menoa
      318
      4621
    2. Suomen kieli hiipuu vähitellen Vantaalla

nykytahdilla jo joka kolmas vantaalainen on vieraskielinen 2030-luvun alussa. Maahanmuutto, suomalaisten alhainen synty
      Maailman menoa
      124
      4129
    3. Kun puolustusvoimat on huolissaan nuorison huonosta kunnosta

ajatellen varusmiespalvelusta(kun moni joutuu keskeyttään), niin johan tuli joku yliopiston vasemmistonainen selittään,
      Maailman menoa
      210
      2492
    4. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      101
      2189
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      41
      1741
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      31
      1346
    7. Tiesitkö? Kohutun L/over sarjan Juha eli Jani Volanen on tämän julkkisnaisen ex-mies!

Jani Volanen näyttelee L/over - ikuisesti minun psykologisessa trillerissä Juhaa. Mutta tiesitkö, että hän on tämän julk
      Tv-sarjat
      7
      1329
    8. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      2
      1278
    9. Ajattelen sinua

Ajattelen sinua joka päivä, joka hetki… Kaikkea, mitä minun olisi pitänyt sanoa sinulle, enkä osannut sanoa, kaikkea nii
      Ikävä
      50
      1245
    10. entäs jos yhtenä päivänä kävisi niin

että miehet vaan yhtäkkiä kollektiivisesti kyllästyisivät ja lopettaisivat naisten palvelemisen ja naiset saisivat pärjä
      Sinkut
      147
      1006
    Aihe