Vesilintujen metsästys

Anonyymi-ap

En ymmärrä lainkaan vesilintujen metsästystä. Lintujen määrä on taantunut ja vähentynyt ja silti mennään metsästämään. Eihän noissa ole edes paljon syötävää. Kyllä ihmisten ahneus on aivan huipussa.

13

781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Välillä luonnon antimia on vähempi. Välillä enempi.

    • Anonyymi

      Sinisorsa taitaa olla Suomen metsästetyin riistalintu. Sen kanta on vahva.

      • Anonyymi

        Totta


    • Anonyymi

      riistaruoka ei ole hullumpaa, aivan hyvin voi kysyä miksi kanaa yhä vain on tiskissä, ja mikä hulluinta kanan munia hyi olkoon, munia öööö !

    • Anonyymi

      Vielä enemmän voi ihmetellä sitä miksi ei vähiin menneiden lajien eli käytännössä nyt kaikkien vesilintujen metsästystä kielletä kokonaan edes vuoden- kahden ajaksi, onhan kielto kyetty laittamaan mm. lohelle pohjoisen jokiin.

      • Anonyymi

        Sinulla ei taida olla kovin hyvät tiedot vesilintukannoista.

        Metsäkanalintuja on nykyään kyllä vähän. Joskus muinoin mm. teeriä saattoivat olla koivikot mustanaan ja teeriparven ylilento oli kuin muuttokyyhkyjen ylilento pienoiskoossa. Muuttokyyhkylle kävi huonosti, kuoli sukupuuttoon ankaran metsästyksen vuoksi Amerikan mailla.


    • Anonyymi

      Kyllä uutiset ovat kertoneet, että vesilintuja on vähän. Mm haahkat ovat loppumassa.
      Turha ahneiden metsästäjien on tilannetta puolustella.

      • Anonyymi

        Kyllä Amerikan mailla ammuttiin liikaa muuttohaahkoja, siitä se johtuu...


      • Anonyymi

        Haahkat pesivät Suomen merialueiden ulkoluodoilla. Haahkojen väheneminen johtuu monesta seikasta. Metsästys ei ole olennaista siinä.

        Luepa hieman aiheesta, jotta voitbottaa perustellusti kantaa. Sinänsä kyllä hienoa, että olet huolissasi lintukannoista.

        Monien lintulajien yksilömäärät ovat pienentyneet. Sen huomaa konkreettisesti esim. keväisin, kun entisenlaista muuttolintujen saapumisesta kertovaa linnunlaulun määrää ei enää ole.

        Ja paikallisesti yksi kurja juttu on se, että pöllöt kaikkoavat tuulivoima-alueilta. Tästä on saatu tutkimustietoakin. On arvioitu, että tuulivoima-alueille syntyy säteeltään 5 km pöllötyhjiö, siis halkaisijaltaan 10 km pöllötön alue.


    • Anonyymi

      suomen vesilinnustamisella ei ol e mitään merkitystä kantojen vaihteluun,

      sorsat ovat muuttavia lintuja ja muuttomatkalla tapahtu paljon asioita.

    • Anonyymi

      Ahneus on kyllä huipussaan. Linnuista ei saa paljon lihaa ja silti pitää metsästää.
      Kukaan ei ajattele mitä on jäljellä, kun omat lapset kasvavat isoiksi.
      Ei ole lintuja, on vain raiskattuja metsiä jne.
      Lahdenperällä Ylivieskasn ajettaessa on tosi järkyttävä avohakkui. Miksi se maa pitää vielämyllätä.
      Ei ole kaunista metsänhoitoa. Miksi ei jätetä puita kasvamaan tien reunaan? Ei ole kaunista katseltavaa. Ei ainakaan ympärillä oleville taloille

      • Anonyymi

        Metsästys on ikiaikainen tapa hankkia lihaa.


    • Anonyymi

      Ahneus on ahneutta. Turha on puolustella. Ensin kuolevat eläimet, sitten metsät ja lopuksi ihmiset.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      107
      1047
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      918
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      703
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      495
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      45
      482
    10. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    Aihe