Maakunnallinen lehdistö on nostanut päivänvaloon Orimattilan kaupungin ja Kehräämön välisen väännön tilojen vuokraamisesta. Mitähän on oikein sovittu ja mitä lukee aiesopimuksessa? Orimattilan kaupunginhallituksen jäsenet ovat asiasta hiljaa kuin kusi sukassa.
Kovaa vääntöä Kehräämöstä
103
2164
Vastaukset
- Anonyymi
Laarssonni on saanu aikaan sekamelskaa. Herää kysymys kenen valtuuksilla?
- Anonyymi
Kaupunginhallitus valvoo kaupunginjohtajan tekemisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaupunginjohtaja vie kaupunginhallitusta 6-0. Puheenjohtaja on ulkona kuvioista kuin se lumiukko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaupunginjohtaja vie kaupunginhallitusta 6-0. Puheenjohtaja on ulkona kuvioista kuin se lumiukko.
Olen vasta tänä vuonna alkanut enemmän miettiä armeijaa/puolustusvoimia ja tulee mieleen kysymys että olikohan se nyt sitten hyvä vai huono juttu etten koskaan mennyt armeijaan. Teininä (vai olinko 20) oli jotenkin itsestään selvää etten tietenkään mene! Ois ollut lukion jälkeen selkeämpää tekemistä ...jos olisin toisaalta edes koskaan päässyt sinne :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen vasta tänä vuonna alkanut enemmän miettiä armeijaa/puolustusvoimia ja tulee mieleen kysymys että olikohan se nyt sitten hyvä vai huono juttu etten koskaan mennyt armeijaan. Teininä (vai olinko 20) oli jotenkin itsestään selvää etten tietenkään mene! Ois ollut lukion jälkeen selkeämpää tekemistä ...jos olisin toisaalta edes koskaan päässyt sinne :D
Mitä hittoa. Ootko tosissasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisää liksaa niin päät kääntyy .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä hittoa. Ootko tosissasi.
Olen nainen, jos se jotenkin selittää? En tiedä miksi olet niin järkyttynyt, mutta joo ehken ole elänyt aina ihan tavanomaisimmalla tavalla. Viittasin siihen että hain poliisiksi, mutta minun olisi pitänyt mennä armeijaan (tai olla vuoden työkokemus) ja armeijasta totesin heti siinä ettei se ole minun paikkani. Ja olen siis mielisairas, joten en olisi ehkä läpäissyt pällitestiä. Hyvin hypoteettista kaikki siis.
...mutta. Kun tässä on viime aikoina ollut kaikenlaista, niin auttamatta mieleeni palaa se että armeija olisi ainakin tavallaan ollut silti se mun paikkani. Eipä täällä oikein muutakaan ole ja koko tää sotajutska on nostanut asioita pintaan (Itse sota ei minua ole kiinnostanut lainkaan). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen nainen, jos se jotenkin selittää? En tiedä miksi olet niin järkyttynyt, mutta joo ehken ole elänyt aina ihan tavanomaisimmalla tavalla. Viittasin siihen että hain poliisiksi, mutta minun olisi pitänyt mennä armeijaan (tai olla vuoden työkokemus) ja armeijasta totesin heti siinä ettei se ole minun paikkani. Ja olen siis mielisairas, joten en olisi ehkä läpäissyt pällitestiä. Hyvin hypoteettista kaikki siis.
...mutta. Kun tässä on viime aikoina ollut kaikenlaista, niin auttamatta mieleeni palaa se että armeija olisi ainakin tavallaan ollut silti se mun paikkani. Eipä täällä oikein muutakaan ole ja koko tää sotajutska on nostanut asioita pintaan (Itse sota ei minua ole kiinnostanut lainkaan)....Niin ja siis Larssonista puhuin tuossa aiemmin. Tai ainakin mietin häneen liittyviä asioita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä valvo yrittää vaan...Kalle pilaa koko kaupungin pyyhkii jalat haistattaa ...ja katoaa toivottavasti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisää liksaa niin päät kääntyy .
Totta ja bonareita kun saa porukkaa pihalle...loput kärsii todella huonosta johtamisesta...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vitut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vitut
Tosi tärkeää sanomaa :DD
Ihan pitää sanoa ettei tämä ole omani, kun mä jo tänne kirjoittelin.
Mulla ei ole omaa näkemystä johtajasta. Kiitos.
- Anonyymi
Tämä nyt ihan riippuu mitä asiasta päätetään marengissa.
- Anonyymi
Kehräämön omistaja on bisnesmies. Hän ei tee turhia sopimuksia. Jännää on mitä tästä vielä kehittyy.
- Anonyymi
Aivan. Lintubongari on tainnut ylittää valtuutensa.
- Anonyymi
Onko kaupunginhallituksen pj Eerola ottanut Kehräämön asiaan kantaa? Vai tarvitaanko unilukkaria?
- Anonyymi
Harmi kun kaupunki alkoi sohlaamaan kerjäämön kanssa. Olisi ollut hiljaa eikä antaa turhia toiveita.
- Anonyymi
Oisko kaupunki huijannut/härnännyt tässä, jotta saa jonkun ostamaan sen? Prisman kanssa taisi mennä päin vastoin eli Orimattilaa huijattiin tässä :(
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oisko kaupunki huijannut/härnännyt tässä, jotta saa jonkun ostamaan sen? Prisman kanssa taisi mennä päin vastoin eli Orimattilaa huijattiin tässä :(
Hyvä näkemys.
- Anonyymi
Aika sotku on saatu aikaan. Laarssonni on jotain lupaillut omin päin? Koko Kehräämö prosessi on nyt jumissa ja taitaa paikasta tulla raunio.
- Anonyymi
Juu siitä tulee kummitus talo. Orimattilan oma monumentti.
- Anonyymi
Olen seurannut Kehräämön tarinaa Selgrenin loppumisesta alkaen. Ne kolme kaveria jotka ostivat kiinteistön 2000 luvun alussa, ne tyypit saivat Kehräämölle potkua. Tuli ja oli monenlaista firmaa ja toimijaa. Jostain syystä huono henki hiipi taloon ja firmat ja väki väheni vuosien saatossa. Iso isku oli kynttelipajan lopettaminen. Kaupungin olisi aikanaan kannattanut olla jollain tasolla mukana Kehräämöllä mutta nyt paikka on jo pahoin ränsistynyt. Huolimattomuutta .
- Anonyymi
Mä en koskaan ymmärtänyt edes miten se voi pysyä pystyssä. Drockila lähti ja se minusta oli jo selkeä kuoleman merkki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä en koskaan ymmärtänyt edes miten se voi pysyä pystyssä. Drockila lähti ja se minusta oli jo selkeä kuoleman merkki.
..."Jostain syystä huono henki hiipi taloon"
Tuskin mikään hyvä henki koskaan olikaan ja ihan aidosti olen siis aina ihmetellyt miten se on voinut pysyä aktiivisena alunperinkään! Tekohengityksessä se on koko ajan ollut.
Orimattilan jengiytyminen on ehkä perisyy. Jotain diilejä aina halutaan tehdä, muttei perusasiat pysy hallinnassa. Se perusmaailma puuttuu täältä täysin. Ihan pilvilinnoja tässä vain rakennellaan ja aina syvästi ihmettelen että miten niitä rahoitetaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
..."Jostain syystä huono henki hiipi taloon"
Tuskin mikään hyvä henki koskaan olikaan ja ihan aidosti olen siis aina ihmetellyt miten se on voinut pysyä aktiivisena alunperinkään! Tekohengityksessä se on koko ajan ollut.
Orimattilan jengiytyminen on ehkä perisyy. Jotain diilejä aina halutaan tehdä, muttei perusasiat pysy hallinnassa. Se perusmaailma puuttuu täältä täysin. Ihan pilvilinnoja tässä vain rakennellaan ja aina syvästi ihmettelen että miten niitä rahoitetaan....Orimattila on läpeensä korruptoitunut ja ainoa... syy miksi mikään täällä toimii, on se että ne tulevat tuolta naapurikunnista. Paljolti Lahden palveluilla tässä pärjäillään ja ruokakauppoihinkin jaetaan samat tuotteet kuin muihinkin. Orimattila onnistuu pilaamaan tämän vain sillä että todellakin onnistuu pilaamaan ne tuotteet jotenkin, vaikka ne hyvinä tulivat alunperin.
Jokin yllättävänkin hyvin menestynyt juttu täällä on aina pakotettuna tehty ilman oikeaa kannatusta. Vastaavasti muut lakkaa täällä, kun niin nyt on vain päätetty ettei sitä saa enää olla. Sitten kun kaikki on vain id*oottien ohjailua, niin johtavaan asemaan päätyy niitä, joilla ei ole muuta arvoa kuin pompottaa ihmisiä toimimaan vastoin omaa halua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Orimattila on läpeensä korruptoitunut ja ainoa... syy miksi mikään täällä toimii, on se että ne tulevat tuolta naapurikunnista. Paljolti Lahden palveluilla tässä pärjäillään ja ruokakauppoihinkin jaetaan samat tuotteet kuin muihinkin. Orimattila onnistuu pilaamaan tämän vain sillä että todellakin onnistuu pilaamaan ne tuotteet jotenkin, vaikka ne hyvinä tulivat alunperin.
Jokin yllättävänkin hyvin menestynyt juttu täällä on aina pakotettuna tehty ilman oikeaa kannatusta. Vastaavasti muut lakkaa täällä, kun niin nyt on vain päätetty ettei sitä saa enää olla. Sitten kun kaikki on vain id*oottien ohjailua, niin johtavaan asemaan päätyy niitä, joilla ei ole muuta arvoa kuin pompottaa ihmisiä toimimaan vastoin omaa halua.Ymmärrän että viestisi tarkottaa perusjuomalaisia jotka ovat syypäitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän että viestisi tarkottaa perusjuomalaisia jotka ovat syypäitä.
Joku nosteli jehovaketjunkin taas. Se ei liity ainakaan minun asiaani ja Orimattilan ongelmat oli jo ennen kuin persuja oli edes luotu. Pahat ihmiset, jotka tiedän eivät ole olleet persuja. En edes tiedä ketään persua kuin ne, jotka nyt ovat itse politiikassa niiden kirjoilla.
- Anonyymi
...*koPiota
En todellakaan ymmärrä (tai no taidankin ymmärtää) miksi yritetään koko ajan harhauttaa ja ohjata keskustelua ihan muualle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...*koPiota
En todellakaan ymmärrä (tai no taidankin ymmärtää) miksi yritetään koko ajan harhauttaa ja ohjata keskustelua ihan muualle."Anonyymi kirjoitti (2023-10-20 09:12:06)
...Sehän on orimattilan vartiointi firman pomo"
Mitenkä tämä jatkuvasti katoaa. Outo juttu, kun se kuitenkin pysyy siellä alkuperäisessä sijainnissaan. Hmmm? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Anonyymi kirjoitti (2023-10-20 09:12:06)
Mitenkä tämä jatkuvasti katoaa. Outo juttu, kun se kuitenkin pysyy siellä alkuperäisessä sijainnissaan. Hmmm?...Oman käsitykseni mukaan Orimattilassa ei edes ole mitään vartiointifirmaa. Eihän täällä mitään rikoksia saada selvitettyä, mutta asiakkaita pahoinpidellään sitäkin enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Oman käsitykseni mukaan Orimattilassa ei edes ole mitään vartiointifirmaa. Eihän täällä mitään rikoksia saada selvitettyä, mutta asiakkaita pahoinpidellään sitäkin enemmän.
...Tosissaan kun rikokset on vartijoiden/järkkäreiden itsensä aiheuttamia, niin on erikoista että heitä tarvittaisiin. Suomi ei siis ole muuttunut mitenkään sellaiseksi että vartijoita tarvittaisiin joka paikassa. Vartijat itse aiheuttaa rikoksia ja levottomuutta. Antavat sen olla ja pahentua, kunnes joku suostuu maksamaan heille. Jep.
No, kun minä en siis rikosta ole tehnyt, mutta moni vartija/järkkäri on minua silti näinä vuosikymmeninä kiusannut (ei tosin Lahdessa!), niin...? Mikähän MINUSSA nyt on niin kamalaa? Ja kun en tee rikoksia, niin niiden piti sitten yrittää tehdä minusta ja kun ne ei vieläkään saa minua rikkomaan lakia ja vain ilmiannan heitä, niin...? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Tosissaan kun rikokset on vartijoiden/järkkäreiden itsensä aiheuttamia, niin on erikoista että heitä tarvittaisiin. Suomi ei siis ole muuttunut mitenkään sellaiseksi että vartijoita tarvittaisiin joka paikassa. Vartijat itse aiheuttaa rikoksia ja levottomuutta. Antavat sen olla ja pahentua, kunnes joku suostuu maksamaan heille. Jep.
No, kun minä en siis rikosta ole tehnyt, mutta moni vartija/järkkäri on minua silti näinä vuosikymmeninä kiusannut (ei tosin Lahdessa!), niin...? Mikähän MINUSSA nyt on niin kamalaa? Ja kun en tee rikoksia, niin niiden piti sitten yrittää tehdä minusta ja kun ne ei vieläkään saa minua rikkomaan lakia ja vain ilmiannan heitä, niin...?...Kaikki rikokset on ilmiselvästi 1. vartijoiden itsensä tekemiä 2. heidän pakottamana jonkun muun tekemiä 3. vartioiden sallivan valvonnan alla tehtyjä.
Ainoat, jotka vartijoita v*tuttaa on (ei rikolliset tai nekään, jotka eivät riko lakia vaan...) 1. kansalaiset jotka eivät suostu heille tekemään rikoksia 2. kansalaiset, jotka eivät suostu heille maksamaan siitä että he valvoisivat heitä. >> Vartijat ohjaa rikoksia näille, jotka eivät suostu maksamaan >> Vartijat itse alkavat pahoinpidellä kansalaisia, jotka eivät uhkailuista ja rikoksia huolimatta vieläkään suostu tottelemaan heitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Kaikki rikokset on ilmiselvästi 1. vartijoiden itsensä tekemiä 2. heidän pakottamana jonkun muun tekemiä 3. vartioiden sallivan valvonnan alla tehtyjä.
Ainoat, jotka vartijoita v*tuttaa on (ei rikolliset tai nekään, jotka eivät riko lakia vaan...) 1. kansalaiset jotka eivät suostu heille tekemään rikoksia 2. kansalaiset, jotka eivät suostu heille maksamaan siitä että he valvoisivat heitä. >> Vartijat ohjaa rikoksia näille, jotka eivät suostu maksamaan >> Vartijat itse alkavat pahoinpidellä kansalaisia, jotka eivät uhkailuista ja rikoksia huolimatta vieläkään suostu tottelemaan heitä....On tosissaan hyvin mielenkiintoista että minut yritettiin saada tekemään rikoksia ja yritettiin ujuttaa kaikenlaiseen mukaan. Sitten minulle alkoi tapahtua "pahoja asioita" ja kun niistä sinnikkäästi ilmoittelen oikeille tahoille, niin vartijoilla menee hermo ja minuun aletaan käydä käsiksi. Ja MINÄKÖ tässä rikollinen?? Todellakin... minkä ihmeen takia S-marketissakin on minua vainotti jo kohta vuosikymmeniä? On aika tujua tämä toiminta suhteessa siihen mitä olen, eikö?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...On tosissaan hyvin mielenkiintoista että minut yritettiin saada tekemään rikoksia ja yritettiin ujuttaa kaikenlaiseen mukaan. Sitten minulle alkoi tapahtua "pahoja asioita" ja kun niistä sinnikkäästi ilmoittelen oikeille tahoille, niin vartijoilla menee hermo ja minuun aletaan käydä käsiksi. Ja MINÄKÖ tässä rikollinen?? Todellakin... minkä ihmeen takia S-marketissakin on minua vainotti jo kohta vuosikymmeniä? On aika tujua tämä toiminta suhteessa siihen mitä olen, eikö?
...Mikä nyt v*tuttaa niin maan p*rkeleesti? Häh?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkä tämä jatkuvasti katoaa. Outo juttu, kun se kuitenkin pysyy siellä alkuperäisessä sijainnissaan. Hmmm?"Anonyymi kirjoitti (2023-10-03 16:13:04):
Ei se mikään erikoisjoukkojen sotilas ole eikä mikään maakuntajoukkojen nyrkkikään vaikka se itse puhuu niin. On ihan tavallinen reserviläinen joka leikkii maakuntajoukoissa jtn erikois sotilasta.
Opetustaidot ne on täysin mitättömät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Anonyymi kirjoitti (2023-10-03 16:13:04):
Ei se mikään erikoisjoukkojen sotilas ole eikä mikään maakuntajoukkojen nyrkkikään vaikka se itse puhuu niin. On ihan tavallinen reserviläinen joka leikkii maakuntajoukoissa jtn erikois sotilasta.
Opetustaidot ne on täysin mitättömät.Olisi hyvä jos pysytään ketjun aiheessa eikä sekoiteta asiaan muita omia tyhmiä juttujaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi hyvä jos pysytään ketjun aiheessa eikä sekoiteta asiaan muita omia tyhmiä juttujaan.
Mitenkähän minä liityn aiheeseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkähän minä liityn aiheeseen?
Et mitenkään joten älä kommentoi. Pliis.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kauan kuin aiheena on esim. Orimattila tai vartijat, niin niillä ei ole oikeutta olla olemassa ilman minua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kauan kuin aiheena on esim. Orimattila tai vartijat, niin niillä ei ole oikeutta olla olemassa ilman minua.
Evvk.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Evvk.
Te ette vieläkään osaa kommunikoida. Sehän tässä taitaakin olla se ongelma.
Normaalit ja vähän rikollisemmatkin ihmiset kykenee kommunikoimaan sanoin ja järkevästi. Te olette vain id*ootteja koodikielenne kanssa ettekä edes itse osaa ymmärtää viestittelyänne. Minä en koskaan liittynyt mihinkään eikä teillä (?) vuosienkaan jälkeen kukaan osannut muuttaa kurssia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä en oikeasti edes usko että sanoilla olisi merkitystä niin paljon. Tää on ihan hebreaa mulla. Mitä väliä sillä on, jos täällä kommentoin???! Menee selkeästi samaan kategoriaan kuin että jollekin on elämän-ja-kuoleman-kysymys se että käyn ruokakaupassa. Täm ä on farssi!!
Just sekin kun muutin Orimattilaan ja Siwan pihalla muo odottaa auto ja ryömii vierelläni kotimatkani ajan. Oikeasti?!! Kakarat, te olette niin t*hmiä! EI tällaiset tädit kuule osta teiltä nyt mitään, ok? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä en oikeasti edes usko että sanoilla olisi merkitystä niin paljon. Tää on ihan hebreaa mulla. Mitä väliä sillä on, jos täällä kommentoin???! Menee selkeästi samaan kategoriaan kuin että jollekin on elämän-ja-kuoleman-kysymys se että käyn ruokakaupassa. Täm ä on farssi!!
Just sekin kun muutin Orimattilaan ja Siwan pihalla muo odottaa auto ja ryömii vierelläni kotimatkani ajan. Oikeasti?!! Kakarat, te olette niin t*hmiä! EI tällaiset tädit kuule osta teiltä nyt mitään, ok?Miksi muutit Orimattilan? Tämä on onnellisten paikka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...En tiedä opettaako elämää koskaan sitä nulikkaa, mutta maailmassa on paljon hurjempia asioitakin kuin täti ruokakaupassa. Säästelee niitä panoksia vähän rajumpiin juttuihin, ok? Joskus voi joku isompi tulla, vai sitäkö tässä harjoiteltiin eli käytiin ensin tönimässä tätejä, jotta saisi tuntumaa siitä millaista olisi joskus osua "oikeaan" ihmiseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi muutit Orimattilan? Tämä on onnellisten paikka.
Liittyvätkö noi kaksi lausettasi jotenkin toisiinsa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi hyvä jos pysytään ketjun aiheessa eikä sekoiteta asiaan muita omia tyhmiä juttujaan.
Ahdistaako Orimattilassa todella, jos on poliiseja tai puolustusvoimien edustajia? Tuleeko jännäk*kka? Miksi tämä välttely?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahdistaako Orimattilassa todella, jos on poliiseja tai puolustusvoimien edustajia? Tuleeko jännäk*kka? Miksi tämä välttely?
...Rajasta ei paikallisilla onneksi ole huolta. Tulisi koko vatsa jo pihalle siitä! Jo ajatuskin hirvittää persuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Orimattilan tasolla ehkä menettelee vielä, mutta onko tässä nyt ajateltu ollenkaan tätä sodan värittämää aikaa ja oikeiston nousua (ja itsensä nolaamista)? Onko todella se poliisivastaisuus se, mitä haetta ja valtio, jossa haluatte elää?
Miksei sotilaista saisi puhua? Selvennä itsesi, niin asia voidaan ehkä hoitaa kunnialla... jos tiedätte mitä sellainen on kuin "kunnia". Vai onko meillä vain täysin eri näkemys siitä, mitä se on? Jos sanon vartija/järjestyksenvalvojia "ammattitaidottomiksi id*ooteiksi", niin kyllä minä sitä tarkoitan enkä moista laittaisi turhan takia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkä tämä jatkuvasti katoaa. Outo juttu, kun se kuitenkin pysyy siellä alkuperäisessä sijainnissaan. Hmmm?En ole missään vaiheessa ymmärtänyt MIKSI vartija/järjestyksenvalvojat ovat todellakin simputtaneet minua koko aikuiselämäni... ORIMATTILASSA. Asuin Lahdessa 10 vuotta ja siellä en muista kertaakaan moista tapahtuneen, joten on erikoista että sama JATKUI täällä Orimattilassa, kun palasin vuonna 2016.
Se laiminlyönti ja rikollisuus oli silloin kun olin teini ja on yhä tämä päivänä. Entäs sitten??! No, minua ei sinänsä ole kiinnostanut v*ttuakaan mitä kaikkea siellä on, mutta minua on ruvennut kiinnostamaan miksi vartijat todellakin TÖNIVÄT minua ja tekevät elämästäni h*lvettiä. Mikä todellakaan voi siis olla ongelma? Kaikki käsitykseni vartioista on se että he nimenomaan ovat hyvää pataa rikollisten kanssa, joten on ollut paljon puhuvaa että juuri minua sitten vihataan ja minuun puretaan aggressioita.
Monesta asiasta elämäni aikana... No, sanonpa siis että minusta oli mielenkiintoista törmätä näihin juttuihin paikallisesta "vartiointi firman pomo":sta. Siksi kirjoitin. Ja minä itse en todellakaan siis liity yhtään mihinkään täällä enkä koskaan liittynytkään, joten jos minua syyttä vainotaan, en tarvitse syytä teistä kertomiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole missään vaiheessa ymmärtänyt MIKSI vartija/järjestyksenvalvojat ovat todellakin simputtaneet minua koko aikuiselämäni... ORIMATTILASSA. Asuin Lahdessa 10 vuotta ja siellä en muista kertaakaan moista tapahtuneen, joten on erikoista että sama JATKUI täällä Orimattilassa, kun palasin vuonna 2016.
Se laiminlyönti ja rikollisuus oli silloin kun olin teini ja on yhä tämä päivänä. Entäs sitten??! No, minua ei sinänsä ole kiinnostanut v*ttuakaan mitä kaikkea siellä on, mutta minua on ruvennut kiinnostamaan miksi vartijat todellakin TÖNIVÄT minua ja tekevät elämästäni h*lvettiä. Mikä todellakaan voi siis olla ongelma? Kaikki käsitykseni vartioista on se että he nimenomaan ovat hyvää pataa rikollisten kanssa, joten on ollut paljon puhuvaa että juuri minua sitten vihataan ja minuun puretaan aggressioita.
Monesta asiasta elämäni aikana... No, sanonpa siis että minusta oli mielenkiintoista törmätä näihin juttuihin paikallisesta "vartiointi firman pomo":sta. Siksi kirjoitin. Ja minä itse en todellakaan siis liity yhtään mihinkään täällä enkä koskaan liittynytkään, joten jos minua syyttä vainotaan, en tarvitse syytä teistä kertomiseen.Hyvä kirjoitus. Vartijat ovat epäkohteliaita.
- Anonyymi
...Olihan siitä jo (...? Oisko 20 vuotta sitten) ollut jossain että tavaratalojen vartijat zoomaili aina naisten rintoihin, kun he olivat sovittamassa vaatteita sovituskopissa. Moinen käsitys minulla on heistä aina ollut, mutta todellakin vasta palattuani Orimattilaan tämä on kärjistynyt etten enää usko ollenkaan että siellä olisi muuta kun rikollisia ja muutoin häiriintyneitä töissä. Uutisetkaan ei hirveästi ole antaneet ymmärtää muuta.
Olisi hyvä kokeilu poistaa vartijat/järkkärit täysin täältäkin ja katsella alkaako teineillä ilmetä omituisia vieroitusoireita :D Kukapa heille enää huumeita välittäisi? Koronarajoitukset varmaan sotki täälläkin nappulat, kun minuun alettiin kohdistaa ihan infernaalista raivoa. Naurattaa ihan; ja vaikka toisinaan vitutti, niin kyllä mä silti nauroin narkkareiden ongelmille korona-aikana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...*koPiota
En todellakaan ymmärrä (tai no taidankin ymmärtää) miksi yritetään koko ajan harhauttaa ja ohjata keskustelua ihan muualle....Se saattaa tulla yllätyksenä joillekin, mutta ilmiannon ja rikosilmoituksen tekeminen ei todellakana siis ole laitonta. Todistajien uhkailu silti ON.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Se saattaa tulla yllätyksenä joillekin, mutta ilmiannon ja rikosilmoituksen tekeminen ei todellakana siis ole laitonta. Todistajien uhkailu silti ON.
...Mitenkäs se menikään (oisko jenkkijuttu) "Ei ole syyttömiä, on vain huonosti kuulustelluita". Minä en tiedä mikä minä sitten olen tai tuota hokemaa voi tulkita monin tavoin. Tosi HUONOSTIHAN minua siis kuulusteltiin, mutta ei minua syylliseksi saatu väännettyä. Tai no... tein minä kantelun eli joo alunperin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Mitenkäs se menikään (oisko jenkkijuttu) "Ei ole syyttömiä, on vain huonosti kuulustelluita". Minä en tiedä mikä minä sitten olen tai tuota hokemaa voi tulkita monin tavoin. Tosi HUONOSTIHAN minua siis kuulusteltiin, mutta ei minua syylliseksi saatu väännettyä. Tai no... tein minä kantelun eli joo alunperin.
...Se poliisikeissi meni jotenkin jopa järkevämmin, mutta tämä on ollut hiukan vaikeaa tajuta että MIKSI vartijat suuttui mulle. Mikä on se oikea toimintamalli siis, kun vartijat ilmiselvästi simputtavat minua? MITEN minun olisi pitänyt toimia? En reagoinut ja se suututti niitä. Sitten aloin tehdä kaupalla valituksia ja vartijat suuttui tästä. Jotenkin... ei niin ku voi voittaa?
...Se nyt on tuttu tilanne elämässäni, kun on tehty minulle mahdottomaksi voittaa, mutta sanonpa vain etten siis ymmärtänyt että MITEN minun olisi muka pitänyt toimia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Se poliisikeissi meni jotenkin jopa järkevämmin, mutta tämä on ollut hiukan vaikeaa tajuta että MIKSI vartijat suuttui mulle. Mikä on se oikea toimintamalli siis, kun vartijat ilmiselvästi simputtavat minua? MITEN minun olisi pitänyt toimia? En reagoinut ja se suututti niitä. Sitten aloin tehdä kaupalla valituksia ja vartijat suuttui tästä. Jotenkin... ei niin ku voi voittaa?
...Se nyt on tuttu tilanne elämässäni, kun on tehty minulle mahdottomaksi voittaa, mutta sanonpa vain etten siis ymmärtänyt että MITEN minun olisi muka pitänyt toimia.*kaupalla
KaupallE siis kirjallisesti. Supermarket lopetti lopulta vastaamasta minulle edes muodollisesti ja S-Market vastaili aina maailman parannut diipadaapaa. Voisko sanoa että nää K-kaupan tyypit oli siis rehellisempiä? Kun ei kehtaa valehdella, niin ollaan sitten hiljaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Se nyt on tuttu tilanne elämässäni, kun on tehty minulle mahdottomaksi voittaa, mutta sanonpa vain etten siis ymmärtänyt että MITEN minun olisi muka pitänyt toimia...."MITEN minun olisi muka pitänyt toimia."
Tossa kommunikaatiossa on todellakin ongelma. Iso ongelma. Jos on jotain asiaa minulle, niin sanoo sen sitten. Sanoo ihan sanoin. Olisi kertonut minulle mistä on kyse. Ihan tarpeetonta soopaa täälläkin somessa mulle on tullut. Ei sillä ole mitään merkitystä.
Eihän tästä vihjailusta saa muuta kuin ne kaksi käsitystä 1. Heitä pelottaa julkisuus, koska eivät uskalla koskaan sanoa mitään pientäkään julkisesti 2. Heillä ei ole siellä yhtään mitään minulle. Tyhjiä uhkauksia on sadellut tässä kohta kymmenen vuotta putkeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Se saattaa tulla yllätyksenä joillekin, mutta ilmiannon ja rikosilmoituksen tekeminen ei todellakana siis ole laitonta. Todistajien uhkailu silti ON.
...Joo eli se klassinen: Etsimäni viesti on hukassa ja sitten seikkailen täällä Suomi24:ssä löydellen kaikkea muuta matkan varressa.
No... Kun olin noin 20-vuotias naapurini pyörän kumit aina hajotettiin. Se kirosi sitä, kun tätä kävi hänelle siis toistuvasti. Minulle ei KOSKAAN. Muista silloin tajunneeni selkeästi ettei kannata päätyä ongelmiin noiden kanssa, mutta oletin siis tän naisen edes JOTAIN tehneen.
Mulla ei ollut lainkaan vandalismia siihen jonnekin noin vuoteen 2019 asti? Eli parit ekat vuodet mulle yritettiin myydä huumeita ja muuta oli, mutta sitten alkoi teinit kiusata. Sitä en noteerannut ollenkaan, koska teinit rnyt riehuu. Mutta vuonna 2022 siis aloin tehdä virallisia valituksia KAUPOISTA ja VARTIJOISTA ja sitten ne nappulat aloi VARASTAA multa.
Se hajustehyökkäyskin tuli heti sen jälkeen, kun tein vartijasta valituksen.
Mulla ei siinä (olinko 35-vuotias??) siihen mennessä elämässä ollut koskaan ongelmia teinien kanssa ja nyt ne varasteli minulta ja pyöri kaupassa mun kimpussa. Jännäää?? Opi se pikkuipana varjostamassakin minua kotitielläni.
Mä aina luulin että sen uhrin olisi pitänyt tehdä jotain. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Joo eli se klassinen: Etsimäni viesti on hukassa ja sitten seikkailen täällä Suomi24:ssä löydellen kaikkea muuta matkan varressa.
No... Kun olin noin 20-vuotias naapurini pyörän kumit aina hajotettiin. Se kirosi sitä, kun tätä kävi hänelle siis toistuvasti. Minulle ei KOSKAAN. Muista silloin tajunneeni selkeästi ettei kannata päätyä ongelmiin noiden kanssa, mutta oletin siis tän naisen edes JOTAIN tehneen.
Mulla ei ollut lainkaan vandalismia siihen jonnekin noin vuoteen 2019 asti? Eli parit ekat vuodet mulle yritettiin myydä huumeita ja muuta oli, mutta sitten alkoi teinit kiusata. Sitä en noteerannut ollenkaan, koska teinit rnyt riehuu. Mutta vuonna 2022 siis aloin tehdä virallisia valituksia KAUPOISTA ja VARTIJOISTA ja sitten ne nappulat aloi VARASTAA multa.
Se hajustehyökkäyskin tuli heti sen jälkeen, kun tein vartijasta valituksen.
Mulla ei siinä (olinko 35-vuotias??) siihen mennessä elämässä ollut koskaan ongelmia teinien kanssa ja nyt ne varasteli minulta ja pyöri kaupassa mun kimpussa. Jännäää?? Opi se pikkuipana varjostamassakin minua kotitielläni.
Mä aina luulin että sen uhrin olisi pitänyt tehdä jotain....Mä aina luulin että ne on tehneet jotain. Koskaan MISSÄÄN näissä eri tapauksissa mitä olen kuullut, ei ole ollut mitään järkeä. Lukiossa sitä yhtä tyttöä kiusattiin, koska se muka oli jonkun toista poikaystävää yrittänyt. Mitä tämäkin koskaan edes ollut ja kiinnostaako ketään oikeasti???
No, mulla tuli siis peruskoulussa rivi tyttöjä hakkaamaan minut, koska olin kerhoikäisenä nähnyt sen yhden näistä tytöistä nykyisen poikaystävän piip*- Noi juorut vähän muuttuu??? NO, teidänpä on asianne pahoinpidellä kerholapsien takia tai minut koska olen pedofilian uhri. Tosissaan...
Mä olen oppinut näin itseni kautta ymmärtämään, miksi TEILLE on niin ÄÄÄÄÄÄÄRIMMÄISEN tärkeää päästä meistä eroon. Ketään ei kiinnosta miksi jotain vainotaan, mutta se voi muuttua, kun tajutaan ettei siellä ikinä ollut mitään takana. Ei tälle peruskoplanne, joka SEN ALOITTI, vaan sille massalle. Massalle, joka rakasta sadistisesti hyökätä muiden kimppuun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...En taaskaan löydä sitä etsimääni viestiä, johon olisin halunnut jatkaa. Tää on jo myn nykynormaali. Olen nyt reilu 3 vuotta täällä vissiin ollut kirjoittelemassa, joten ei vain enää pysty muistamaan yhtään mitään että mikä on missäkin ollut :( Paljon juttujani on myös poistunut, joten olen tietoinen siitä että niiden viestien etsiminen voi olla ihan turhaa. Ei ne täällä enää ole missään.
No... jo eilen halusin kirjoitella... ja toissapäivänä aiheesta, koska oli uutisissa Helsingin poliisin ongelmista. Oikein mielenkiinnolla luin ja kun ei mulla ole parempaa tietoa, niin joudun prosessoida vain sitä materiaalia mikä siinä uutisessa oli.
Se uutinen jätti minut todella hämilleen. Olen 100% sen puolesta että autetaan kunniaväkivallan uhreja ja tehdään sitä ennaltaehkäisevää työtä. Tässä me kai kaikki olemme samaa mieltä. Loppu jutut sitten meni multa ohi hilseen. Harmittaa se Taposen poistuminen, koska se vaikutti aina superkivalta. Enpä tunne henkilökohtaisesti silti ja ihmettelin sen(kin) juttuja.
No... kuka lie se hyvis ja kuka pahis, niin minä olen silti sitä mieltä että KAIKKI ne alaikäisten näpistykset on tutkittava. KAIKKI. Nehän ei enää edes jätä ketään luokalle, kun muka leimaa, mutta enemmän se leimaa olla tyhmä. Yleensä vuoden kertaaminen auttaa ongelmiin ja pääse paremmin elämään kiinni :) Sama on kuin heti tuollaiset näpistykset selvitetään OIKEIN, niin homma jää varmaan siihen.
Eniten minua silti huolestuttaa se minkä negatiivisen kokemuksen tämä selvittämättä-jättäminen jättää lapseen. Se jää yksin, kun vankeinhoitokin on siis hoitoa, ihminen pääsee selvittämään tekonsa. Se lapsi voi vielä päästä asiasta eroon ja just nätisti :) Ei poliisin tartte hakata sitä lasta tän takia. Ja...
...se mitä eniten-eniten mietin on kuinka noita lapsia enenevissä määrin juuri JUST NÄIN käytetään rikollisuuteen... ja VANGITAAN rikollisuuteen. Kun ipana pääsee rikoksesta eroon, noi järkkärit-ja-muut ei enää pääse KIRISTÄMÄÄN tätä pikku reppanaa siellä. Ihan lapsihan tuollainen on vielä eikä aivokehityksensä takia todellakaan vielä välttämättä tajua tehneensä väärin, mutta just se että virallinen (hui!) poliisi nyt jututtaa suo ja tulee se hurja virallinen paperi asiasta, niin siinä lapselle selkeytyy se koko tilanne.
Ja mikä parasta.... saamme sen h* järkkärin nimen myös papereihin, mieluiten vielä kissankokoisin kirjaimin sinne. Saadaan kerättyä nää, jotka järkkäilee noita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...En taaskaan löydä sitä etsimääni viestiä, johon olisin halunnut jatkaa. Tää on jo myn nykynormaali. Olen nyt reilu 3 vuotta täällä vissiin ollut kirjoittelemassa, joten ei vain enää pysty muistamaan yhtään mitään että mikä on missäkin ollut :( Paljon juttujani on myös poistunut, joten olen tietoinen siitä että niiden viestien etsiminen voi olla ihan turhaa. Ei ne täällä enää ole missään.
No... jo eilen halusin kirjoitella... ja toissapäivänä aiheesta, koska oli uutisissa Helsingin poliisin ongelmista. Oikein mielenkiinnolla luin ja kun ei mulla ole parempaa tietoa, niin joudun prosessoida vain sitä materiaalia mikä siinä uutisessa oli.
Se uutinen jätti minut todella hämilleen. Olen 100% sen puolesta että autetaan kunniaväkivallan uhreja ja tehdään sitä ennaltaehkäisevää työtä. Tässä me kai kaikki olemme samaa mieltä. Loppu jutut sitten meni multa ohi hilseen. Harmittaa se Taposen poistuminen, koska se vaikutti aina superkivalta. Enpä tunne henkilökohtaisesti silti ja ihmettelin sen(kin) juttuja.
No... kuka lie se hyvis ja kuka pahis, niin minä olen silti sitä mieltä että KAIKKI ne alaikäisten näpistykset on tutkittava. KAIKKI. Nehän ei enää edes jätä ketään luokalle, kun muka leimaa, mutta enemmän se leimaa olla tyhmä. Yleensä vuoden kertaaminen auttaa ongelmiin ja pääse paremmin elämään kiinni :) Sama on kuin heti tuollaiset näpistykset selvitetään OIKEIN, niin homma jää varmaan siihen.
Eniten minua silti huolestuttaa se minkä negatiivisen kokemuksen tämä selvittämättä-jättäminen jättää lapseen. Se jää yksin, kun vankeinhoitokin on siis hoitoa, ihminen pääsee selvittämään tekonsa. Se lapsi voi vielä päästä asiasta eroon ja just nätisti :) Ei poliisin tartte hakata sitä lasta tän takia. Ja...
...se mitä eniten-eniten mietin on kuinka noita lapsia enenevissä määrin juuri JUST NÄIN käytetään rikollisuuteen... ja VANGITAAN rikollisuuteen. Kun ipana pääsee rikoksesta eroon, noi järkkärit-ja-muut ei enää pääse KIRISTÄMÄÄN tätä pikku reppanaa siellä. Ihan lapsihan tuollainen on vielä eikä aivokehityksensä takia todellakaan vielä välttämättä tajua tehneensä väärin, mutta just se että virallinen (hui!) poliisi nyt jututtaa suo ja tulee se hurja virallinen paperi asiasta, niin siinä lapselle selkeytyy se koko tilanne.
Ja mikä parasta.... saamme sen h* järkkärin nimen myös papereihin, mieluiten vielä kissankokoisin kirjaimin sinne. Saadaan kerättyä nää, jotka järkkäilee noita....Mä en siis usko mihinkään tilastojen kaunisteluun. Mä uskon että jos käsketään joku lihiksen näpistys tutkimaan hyvin, niin se kannattaa tutkia hyvin.
Sen verran voisin OMASTA ELÄMÄSTÄNI kertoa.... ja tosi paljon että mä tiedän että ne pienet jutut PITÄÄ tutkia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Mä en siis usko mihinkään tilastojen kaunisteluun. Mä uskon että jos käsketään joku lihiksen näpistys tutkimaan hyvin, niin se kannattaa tutkia hyvin.
Sen verran voisin OMASTA ELÄMÄSTÄNI kertoa.... ja tosi paljon että mä tiedän että ne pienet jutut PITÄÄ tutkia....Jonnekin tämänkin jo sanoin, mutta tietoturvaa ei todellakaan siis ole että paikallinen vartijointiliike läpikäy kaikki kirjeet ja hänelle pitäisi kertoa/näkyä, jos siellä menee nyt jotain suojattua. Ei se oikein homma toimi niin :/ Ei ainakaan kun selvityksenä on juurikin nämä turvallisuusalan tyypit.
Kun tietoturva toimii, niin mikään tieto ei heille olisi pitänyt koskaan mennä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Jonnekin tämänkin jo sanoin, mutta tietoturvaa ei todellakaan siis ole että paikallinen vartijointiliike läpikäy kaikki kirjeet ja hänelle pitäisi kertoa/näkyä, jos siellä menee nyt jotain suojattua. Ei se oikein homma toimi niin :/ Ei ainakaan kun selvityksenä on juurikin nämä turvallisuusalan tyypit.
Kun tietoturva toimii, niin mikään tieto ei heille olisi pitänyt koskaan mennä....Kaikki tieto vain sinne poliisille ja sielläkin tieto menee vain niille joille se kuuluu. Kun asia pitää selvittää, niin kyllä ne oikeat tyypit sen sieltä saa. Loppujen vain kuule nyt täytyy noudattaa niitä ohjeita.
Tähän väliin muistutan että olen siis mielisairas... sairas, en normaali. Teillä ei ole ammattitaitoa analysoida minua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Kaikki tieto vain sinne poliisille ja sielläkin tieto menee vain niille joille se kuuluu. Kun asia pitää selvittää, niin kyllä ne oikeat tyypit sen sieltä saa. Loppujen vain kuule nyt täytyy noudattaa niitä ohjeita.
Tähän väliin muistutan että olen siis mielisairas... sairas, en normaali. Teillä ei ole ammattitaitoa analysoida minua....Ei, mun ei tartte rauhoittua. Olen sairas. En edes pystyisi rauhoittua, joten voisitko ruveta käyttämästä minuun väkivaltaa/hallintakeinoja. Minun levottomuuteni ei ole laitonta. Ja kun minulle noinkin selkeästi annetaan säännöt että minä rauhoitun tai minut pahoinpidellään, niin teen teistä ilmiannon sairaiden syrjinnästä... ja murhanyrityksestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Jonnekin tämänkin jo sanoin, mutta tietoturvaa ei todellakaan siis ole että paikallinen vartijointiliike läpikäy kaikki kirjeet ja hänelle pitäisi kertoa/näkyä, jos siellä menee nyt jotain suojattua. Ei se oikein homma toimi niin :/ Ei ainakaan kun selvityksenä on juurikin nämä turvallisuusalan tyypit.
Kun tietoturva toimii, niin mikään tieto ei heille olisi pitänyt koskaan mennä."Kun tietoturva toimii, niin mikään tieto ei heille olisi pitänyt koskaan mennä."
...Olen paikallinen ja todellakin ihmettelen tätä mentaliteettiä täällä. Pohdin juuri että onko vika koko Orimattilassa vai onko koko lähipiirini vain koko elämäni ajan ollut jotenkin poikkeuksellisen huonoa?
Mielessäni kaikuu miten naapurissa ollut poliisi oli ilmeisesti puuttunut ongelmiin ja sitten tätä oli haukuttu "virkaintoiseksi". Koko tapauksesta siis puhuttiin ihan kuin tämä olisi ollut jotenkin huono ihminen ja viallinen. Asiat oli kuulemma jo sovittu toisen naapurin kanssa, mutta minun korviini tapaus kyllä kuulosti oudolta.
Näin kun myöhemminkin mietin, niin melkeinpä veikkaisin että homma meni niin että tämä uhri oli uhkailtu hiljaiseksi ja onneksi se poliisi oli asiaan puuttunut. Sen verran on minunkin kanssa yritetty "sopia" näitä tapauksia kun olen ollut uhri etten ihan usko tota että uhri olisi ollut ihan vain "ok" asian kanssa.
Vuokrataloista valittaesani vain on todallakin hyssytelty ja/tai hissukseen vihjailtu hiljaa että ehkä yrittäisin jostain muualta saada asuntoa. KUKAAN kenen kanssa olen jutellut ei ole ollut sitä mieltä että Vuokratalojen ongelmiin pitäisi puuttua. Aika nyssyköitä olette, huh??
Totta kai minä ilmiannan. Oliko tässä joku väärinkäsitys?
Täällä on siis tämä kiehtova ristiriita että KUN minä teen ilmiannon tai virallisen valituksen, niin minuun ilmiselvästi kohdistetaan aggressioita sen jälkeen ja todellakin lopulta minua ei esim. suostuttu palvella missään Orimattilan kaupoissa. Mikähän näillä kaupoilla nyt on ongelma, kun minusta ei IKINÄ ole ollut siellä mitään haittaa eikä harmia. Miksi te noin järkyttävän huonosti minua olette aina kohdelleet?
No... sanonpa vain että minä haluan ne asiat aina hoitaa virallisesti ja saan tästä paljon vihaa niskaani... ja siitäkin huolimatta ja myös osin sen takia jatkan lisä valitusten tekemistä virallisesti. Se ristiriita on siinä ettei mikään TIETOTURVA täällä pidä. Poliisille ja virallisesti ei siis haluta mitään laittaa, mutta KAIKKI tieto vuotaa kuin seula. Tätä kirottiin jo siellä 20 vuotta sitten eikä mikään vieläkään pysy siellä VIRALLISISSA tiedoissa. Täällä vain ylpeillään näillä "muilla keinoilla" miten hommat hoidetaan, mutta onko ne nyt todella "hoidettu"?
Vainoharhaisia tuolla vain on sekoilemassa ja lisää sotkemassa asiat ja KAIKKI muutkin ihmiset säätäessään siellä kaiken nimenomaan epävirallisesti. Virallisesti ei suostuta mitään tekemään ja siksi se KAIKKI on laitonta.
Huomautan siis että siellä ole mitään LAILLISTA keinoa tuolle teidän toiminnalle. Älkää olko niin ylpeitä teidän touhuistanne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kun tietoturva toimii, niin mikään tieto ei heille olisi pitänyt koskaan mennä."
...Olen paikallinen ja todellakin ihmettelen tätä mentaliteettiä täällä. Pohdin juuri että onko vika koko Orimattilassa vai onko koko lähipiirini vain koko elämäni ajan ollut jotenkin poikkeuksellisen huonoa?
Mielessäni kaikuu miten naapurissa ollut poliisi oli ilmeisesti puuttunut ongelmiin ja sitten tätä oli haukuttu "virkaintoiseksi". Koko tapauksesta siis puhuttiin ihan kuin tämä olisi ollut jotenkin huono ihminen ja viallinen. Asiat oli kuulemma jo sovittu toisen naapurin kanssa, mutta minun korviini tapaus kyllä kuulosti oudolta.
Näin kun myöhemminkin mietin, niin melkeinpä veikkaisin että homma meni niin että tämä uhri oli uhkailtu hiljaiseksi ja onneksi se poliisi oli asiaan puuttunut. Sen verran on minunkin kanssa yritetty "sopia" näitä tapauksia kun olen ollut uhri etten ihan usko tota että uhri olisi ollut ihan vain "ok" asian kanssa.
Vuokrataloista valittaesani vain on todallakin hyssytelty ja/tai hissukseen vihjailtu hiljaa että ehkä yrittäisin jostain muualta saada asuntoa. KUKAAN kenen kanssa olen jutellut ei ole ollut sitä mieltä että Vuokratalojen ongelmiin pitäisi puuttua. Aika nyssyköitä olette, huh??
Totta kai minä ilmiannan. Oliko tässä joku väärinkäsitys?
Täällä on siis tämä kiehtova ristiriita että KUN minä teen ilmiannon tai virallisen valituksen, niin minuun ilmiselvästi kohdistetaan aggressioita sen jälkeen ja todellakin lopulta minua ei esim. suostuttu palvella missään Orimattilan kaupoissa. Mikähän näillä kaupoilla nyt on ongelma, kun minusta ei IKINÄ ole ollut siellä mitään haittaa eikä harmia. Miksi te noin järkyttävän huonosti minua olette aina kohdelleet?
No... sanonpa vain että minä haluan ne asiat aina hoitaa virallisesti ja saan tästä paljon vihaa niskaani... ja siitäkin huolimatta ja myös osin sen takia jatkan lisä valitusten tekemistä virallisesti. Se ristiriita on siinä ettei mikään TIETOTURVA täällä pidä. Poliisille ja virallisesti ei siis haluta mitään laittaa, mutta KAIKKI tieto vuotaa kuin seula. Tätä kirottiin jo siellä 20 vuotta sitten eikä mikään vieläkään pysy siellä VIRALLISISSA tiedoissa. Täällä vain ylpeillään näillä "muilla keinoilla" miten hommat hoidetaan, mutta onko ne nyt todella "hoidettu"?
Vainoharhaisia tuolla vain on sekoilemassa ja lisää sotkemassa asiat ja KAIKKI muutkin ihmiset säätäessään siellä kaiken nimenomaan epävirallisesti. Virallisesti ei suostuta mitään tekemään ja siksi se KAIKKI on laitonta.
Huomautan siis että siellä ole mitään LAILLISTA keinoa tuolle teidän toiminnalle. Älkää olko niin ylpeitä teidän touhuistanne."Vuokratalojen ongelmiin"
...Mulle on muuten lähes itkukurkussa myönnetty että niitä on kielletty/käsketty. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten vartijointiliike EI liity muuten Kehräämöön? Eikö sitä vartijoida?
No, mutta tuolla on ihan ketjuja siitä että Helvetin Enkelit olisi tulossa sinne (eivät tainneet tulla), niin hassua etten saa näitä juttujani laittaa.
Olin jonnekin puhunut aidoista ja kadotin ne, sitten ne löysin ja sitten kun tänään niitä etsin uudelleen, niin kävi ilmi että se ketju on kokonaan poissa. Se aitajuttu oli noista Kehräämön aidoista (joita en tiennyt poistetun (kokonaan). No, mutta tuli ylipäätänsä puhuttua Orimattilan aidoista ja ne jutut katosi. Olen taas toisinaan miettinyt niitä... aitoja.
S-market/Prisma on ihan sairaalloisesti aidattu. Vankila luokkaa. Aluin Liipolassa eikä siellä mitkään Launeen kaupat olleet tuolla tavalla! Miksi se on noin valtavat muurit tehnyt. Eihän siellä allakaan ole kuin parkkipaikka, niin vaikea ymmärtää sitä draamaa. Joku autoilija harmitellut, kun julkinen tie suljettu. Minä pelkäsin aina ajaa pyörällä sieltä sisäänkäynnin ohi liikennevaloista tullessa. Se on niin armottoman huonosti suunniteltu. Pelkkää aitaa, eikä mitään järkeä.
Se mun visio silloin (poistetut viestini) oli vertailla Kehräämöä ja S-markettia. Siinä on kolossit pääkadun päissä. Oisko eri jengien omistuksessa? Kivat linnat teillä :D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vuokratalojen ongelmiin"
...Mulle on muuten lähes itkukurkussa myönnetty että niitä on kielletty/käsketty....Arvauskeskukseen kun soitin niin siellä neuvonta ei suostunut lainkaan neuvoa minua. Jankkasimme asiasta, mutta se alkoi kuulostaa siltä että se jo itkee. Aloin ymmärrää ettei se ihan OIKEASTI saa neuvoa minua lainkaan.
Annoin palautetta asiasta siinä ja hän sanoi mystisesti "eiköhän se tonne jonnekin mene" -tyyppisesti. Ihmettelin sitä, mutta oivalsin että sitä nauhoitettiin tai joku kuunteli. Jotenkin JOKU kyllä kuulee sen keskustelun varmasti. Se siis ei aikonut tehdä aktiivisesti mitään sille mun palautteelleni kun pyysin siis kertomaan. Se vain. jotaikuinkin "joo, kyllä ne sen saa/kuulee siellä jossain".
Omituista.
Mutta minkäänlaista pienintäkään terveysneuvontaa tai mitään en saanut, en mitään. Minut vain käskettiin ottamaan yhteyttä Fimlab:iin. Outoa, koska jos on joku vika, niin kai terveysasema nyt voi neuvoa ja esim. hoitajalle päästä? Tää pakotus siirtää käsittely FImlab:ille tuntui oudolta... ja kun kuukausia myöhemmin sen valitukseni päätöksen sain siis tunnin sisään siitä kun poliisinaikkonen oli kuulustelullut minua (painosti, tunki sanoja suuhuni) siitä että minulta oli varastettu läppäri. MINULTA siis varastettu, mutta nainen painosti ja syyllisti vain minua koko ajan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olin kysynyt "Mitenkähän minä liityn aiheeseen?"
Olen myös kysynyt mitä mä muka olen tehnyt? Kun minua ahdistellaan ja jopa pahoinpidellään täällä vuosikausia, niin on aika tuhtia väittää etten muka liity mihinkään. Mä itseasiassa olen 100% varma etten ole koskaan voinut olla mihinkään osallisena tekijänä. En ennen enkä nyt.
Jos minä nimenomaan haluan vain käydä ruokakaupassa rauhassa, kun minä haluan vain maksaa kuun alussa vedet ja vuokran ja saada ne pois alta, niin olen varma että ongelma en ole minä. Miksi te 10 vuotta jatkuvasti SOTKETTE MINUA TEIDÄN RIKOLLISUUKSIINNE? Ihan väen väkisin jatkuvasti häirinnyt minua?
Vuokratalojen kanssa on ongelmia ja saan korruptoituneen KKV-tyypin. Tarvitseeko minun edes jatkaa?
VARTIJOINTILIIKE vain itse tietää minkä h* takia ne vainosi minua vuosia? Ei ne enää ole mitenkään oikeutettuja KOSKAAN elämässään valittaa mistään. Ette te v*jakit nappaile tuolta random kansalaisia ja ala vain niitä sadistisesti simputtamaan. Se on itselle sama homma.
Ymmärrän että trolli täällä pelleilee, mutta oikeasti!! Oikeasti!!! Mulla tuli mitta täyteen enkä edes voi kuvitella, minkä h* takia teillä koskaan oli edes mikään ongelma kanssani. Kannattiko? Joku ehkä ajatteli että on hyvä idea ja KAIKKI muut varmasti kiittävät tätä yhtä? Hienosti hoidettu, välkkypää?
Oliko hyväkin idea sotkea KAIKKI, kaikki tähän. Armeija, KKV, Poliisit, kaikki moottoripyöräjengit, poliitikot, rakennusfirmat, terveydenhoito kokonaisuus, Postit kaikkine kuljetuksineen? Kaikki kaupat, kaikki sukulaiseni, kaikki kaverini tuttuni, koulut, opettajat, kiusaajat ja kiusatut. Narkkarit ja heidän uhrinsa?
Kissat ja koirat, prkl.
Koska ei MINULLA ole mikään ongelma sen suhteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen myös kysynyt mitä mä muka olen tehnyt? Kun minua ahdistellaan ja jopa pahoinpidellään täällä vuosikausia, niin on aika tuhtia väittää etten muka liity mihinkään. Mä itseasiassa olen 100% varma etten ole koskaan voinut olla mihinkään osallisena tekijänä. En ennen enkä nyt.
Jos minä nimenomaan haluan vain käydä ruokakaupassa rauhassa, kun minä haluan vain maksaa kuun alussa vedet ja vuokran ja saada ne pois alta, niin olen varma että ongelma en ole minä. Miksi te 10 vuotta jatkuvasti SOTKETTE MINUA TEIDÄN RIKOLLISUUKSIINNE? Ihan väen väkisin jatkuvasti häirinnyt minua?
Vuokratalojen kanssa on ongelmia ja saan korruptoituneen KKV-tyypin. Tarvitseeko minun edes jatkaa?
VARTIJOINTILIIKE vain itse tietää minkä h* takia ne vainosi minua vuosia? Ei ne enää ole mitenkään oikeutettuja KOSKAAN elämässään valittaa mistään. Ette te v*jakit nappaile tuolta random kansalaisia ja ala vain niitä sadistisesti simputtamaan. Se on itselle sama homma.
Ymmärrän että trolli täällä pelleilee, mutta oikeasti!! Oikeasti!!! Mulla tuli mitta täyteen enkä edes voi kuvitella, minkä h* takia teillä koskaan oli edes mikään ongelma kanssani. Kannattiko? Joku ehkä ajatteli että on hyvä idea ja KAIKKI muut varmasti kiittävät tätä yhtä? Hienosti hoidettu, välkkypää?
Oliko hyväkin idea sotkea KAIKKI, kaikki tähän. Armeija, KKV, Poliisit, kaikki moottoripyöräjengit, poliitikot, rakennusfirmat, terveydenhoito kokonaisuus, Postit kaikkine kuljetuksineen? Kaikki kaupat, kaikki sukulaiseni, kaikki kaverini tuttuni, koulut, opettajat, kiusaajat ja kiusatut. Narkkarit ja heidän uhrinsa?
Kissat ja koirat, prkl.
Koska ei MINULLA ole mikään ongelma sen suhteen."VARTIJOINTILIIKE vain itse tietää minkä h* takia ne vainosi minua vuosia? Ei ne enää ole mitenkään oikeutettuja KOSKAAN elämässään valittaa mistään. Ette te v*jakit nappaile tuolta random kansalaisia ja ala vain niitä sadistisesti simputtamaan. Se on itselle sama homma."
...Mä olen käynyt kaikkea läpi maasta taivaaseen. Mä olen tännekin selostanut kaikkea, mutten voi keksiä mitään mikä voita vartijoita oikein vaivaa. Kun ei ole mitään ongelmaa edes, niin ei silloin vainoa asiakasta. Ok? ja kun olisi yksi idi, mutta kun niitä oli sitten useampia aaseja. Kiukutellen omia ongelmiaan, koska minä en tenyt mitään väärää. Ei teillä ole oikeutta vain katsoa että ok, ton naama ei miellytä ja mennäänpä pahoinpitelemään se. Haloo!!!
Ei tartte kiukutella kuin kakara siellä kun teen kaupalle valituksen teistä ja mitä tää yksi nutipää tekee? Tulee kävelemään muo päin?!!! Olet niinku sakin fiksuin häh??? Kiukuttaako? No, mä arvaan että kiukutti PALJON enemmän jälkikäteen. Mitä sä *** tulit mulle uhittelemaan? Mikä v* sä luulet että mä olen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"VARTIJOINTILIIKE vain itse tietää minkä h* takia ne vainosi minua vuosia? Ei ne enää ole mitenkään oikeutettuja KOSKAAN elämässään valittaa mistään. Ette te v*jakit nappaile tuolta random kansalaisia ja ala vain niitä sadistisesti simputtamaan. Se on itselle sama homma."
...Mä olen käynyt kaikkea läpi maasta taivaaseen. Mä olen tännekin selostanut kaikkea, mutten voi keksiä mitään mikä voita vartijoita oikein vaivaa. Kun ei ole mitään ongelmaa edes, niin ei silloin vainoa asiakasta. Ok? ja kun olisi yksi idi, mutta kun niitä oli sitten useampia aaseja. Kiukutellen omia ongelmiaan, koska minä en tenyt mitään väärää. Ei teillä ole oikeutta vain katsoa että ok, ton naama ei miellytä ja mennäänpä pahoinpitelemään se. Haloo!!!
Ei tartte kiukutella kuin kakara siellä kun teen kaupalle valituksen teistä ja mitä tää yksi nutipää tekee? Tulee kävelemään muo päin?!!! Olet niinku sakin fiksuin häh??? Kiukuttaako? No, mä arvaan että kiukutti PALJON enemmän jälkikäteen. Mitä sä *** tulit mulle uhittelemaan? Mikä v* sä luulet että mä olen?...Ja kun minä aidosti yritän jotain tässä selvittää ja kuunnella että onko teillä v*jakeilla nyt oikeasti, OIKEASTI, jotain asiaa? Onko?? Olitteko te koskaan muuta kuin kiukuttelevia kakaroita, kiukutellen... niin mitä lie. Vain sitä että ette tiedä kuka olen? Miten te voitte tuollaisen farssin ikinä rakentaa ilman että sen pohjana edes on mitään?
Se KKV-tyyppikin niin vaikka se oli outo, niin kyllä mä sitä silti yritin kuunnella (kuten sitä poliisinaikkosta). Mä yritän ja mä yritän ja mä vielä vuosien jälkeen olen yrittänyt saada jotain tolkkua siitä ja yrittänyt miettiä että mikä siinä nyt olisi voinut olla idea. Mutta ei!! Ei siinä ollut koskaan mitään, muuta kuin että toinen oli idi*. Ihan amatöörejä olette sekä virallisessa ammatissanne että rikollisena. Ihan tunareita.
Kuka mitenkään hyötyi siitä että joku korpputoitunut KKV-tyyppi yritti jotain vesittää. Mä hommasin uuden ja sain sen hoitamaan asian :) Näin se hoituu. Poliisinaikkonen yritti ja yritti ja niin minäkin, mutta kun se vain jatkaa, niin meikä hoiti sille kantelun. Ja valitin siitäkin (en tosin virallisesti) ja valitan täällä ja tulen ikuisesti valittamaan, koska ei mulla ole mitään syytä olla hiljaakaan. Lakia tuollaisten kanssa ei ilmiselvästikään tarvitse noudattaa. EI ne kehtaa tehdä valituksta. Mitä ne valittaisi? Kuten se vartija? Ai, sä valitat siitä että tein teidän simputtamisesta valituksen ja sitten tulit minua päin ja kun KERRON siitä, niin sun nyt täytyy VALITTAA?? Mistä sä valitat?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Ja kun minä aidosti yritän jotain tässä selvittää ja kuunnella että onko teillä v*jakeilla nyt oikeasti, OIKEASTI, jotain asiaa? Onko?? Olitteko te koskaan muuta kuin kiukuttelevia kakaroita, kiukutellen... niin mitä lie. Vain sitä että ette tiedä kuka olen? Miten te voitte tuollaisen farssin ikinä rakentaa ilman että sen pohjana edes on mitään?
Se KKV-tyyppikin niin vaikka se oli outo, niin kyllä mä sitä silti yritin kuunnella (kuten sitä poliisinaikkosta). Mä yritän ja mä yritän ja mä vielä vuosien jälkeen olen yrittänyt saada jotain tolkkua siitä ja yrittänyt miettiä että mikä siinä nyt olisi voinut olla idea. Mutta ei!! Ei siinä ollut koskaan mitään, muuta kuin että toinen oli idi*. Ihan amatöörejä olette sekä virallisessa ammatissanne että rikollisena. Ihan tunareita.
Kuka mitenkään hyötyi siitä että joku korpputoitunut KKV-tyyppi yritti jotain vesittää. Mä hommasin uuden ja sain sen hoitamaan asian :) Näin se hoituu. Poliisinaikkonen yritti ja yritti ja niin minäkin, mutta kun se vain jatkaa, niin meikä hoiti sille kantelun. Ja valitin siitäkin (en tosin virallisesti) ja valitan täällä ja tulen ikuisesti valittamaan, koska ei mulla ole mitään syytä olla hiljaakaan. Lakia tuollaisten kanssa ei ilmiselvästikään tarvitse noudattaa. EI ne kehtaa tehdä valituksta. Mitä ne valittaisi? Kuten se vartija? Ai, sä valitat siitä että tein teidän simputtamisesta valituksen ja sitten tulit minua päin ja kun KERRON siitä, niin sun nyt täytyy VALITTAA?? Mistä sä valitat??"Ja kun minä aidosti yritän jotain tässä selvittää ja kuunnella että onko teillä"
...Mä oon nyt kohta 10 VUOTTA yrittänyt kuunnella teitä. Yhtään mitään järkevää ei teidän suunnaltanne ole tullut. Nytkin sähkömies vaihtoi termostaattini huonoon, muttei suostu sitä vaihtaa. Huoltoyhtiö ei sille suostu enää uudelleen soittamaan. Kerroin isännöitsijälle eikä hän vastaa. Kerroin Poliisillekin, olettaen että ne viestini menee edes perille.
(Ei taaskaan nimittäin tullut vahvistusviestiä Poliisilta. Toikin olisi loogisempaa, jos aina tulisi tai ei koskaan olisi tullut. Mulle on se vastausviesti tullut vain ihan muutamia kertoja ja enemmänkin niitä ihmettelee, koska itse toimin täysin samoin kuin aina ennen. Ei niissä IKINÄ ollut mitään logiikkaa. Ne ei seuraa kalenteria eikä sitä miten tiheästi itse olen viestitellyt.)
...Mitään järkeä ei tässä touhussa silti ole. Kukaan ei hyödy mitenkään.
Valetta kaikki! Varmaan joku idea, mutta mä olen vain niin uupunut edes miettimään :(
Kuin perheeni. Muutettuani tuli äiti ja isä käymään, ne alkaa väsätä mun lamppuja, vaikka osaan kyllä ihan itsekin. Seuraavana päivänä tulee isä aja alkaa purkaa hellan päällä olevaa kupua, jossa on pimeä lamppu (en käytä sitä edes koskaan). Sitten se jättää kamat siihen hellalle ja ilmoittaa että veli tulee korjaamaan sen seuraavana päivänä. Siis sekin nyt vielä sitten KOLMANTENA PÄIVÄNÄ???
Jätti sitten levyt, kamat kaikki siihen hellan päälle. Kasaan itse ne siitä pois, jotta pääsen laittamaan ruokaa. Seuraavana päivänä veli sitten tulee sen vaihtamaan enkä voi todellakaan ymmärtää että MIKSI tämäkin farssi taas? Miksi? Sekin valo, niin vaihdettu, mutten koskaan käyttänyt sitä sinä aikana, kun asuin siinä.
Miksi? Joku tosi hämärä syy varmaan, mutta mä en vain jaksa teitä umpihulluja enää! Mä olen kohta 40-vuotta ja ihan kahjojen aiheuttamissa kaaoksissa ja sotkuissa rypenyt koko riivatun elämäni. Täyttä p*. Ei mitään järkeä.
Just kun mut kidnappataan minne milloinkin. Meidän piti mennä vain landella. Oli talvi ja laitoin ajomatkaa varten "autossaistumisvaatteet". Sitten täysin mulle kertomatta me siitä mentiinkin kylän puurojuhliin!! JUHLIIN!! Mulle ei kerrottu mitään. Ei niinku käynyt mielessä koskaan kertoa mulle YHTÄÄN MITÄÄN? Mä olen niin lopen kyllästynyt teidän vajaaä*yisiin ongelmiinne. Rikolliset, vartijat kaikkia... koko sakki! Te olette TYHMIÄ, yksinkertaisesti ja vain äärimmäisen tyhmiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ja kun minä aidosti yritän jotain tässä selvittää ja kuunnella että onko teillä"
...Mä oon nyt kohta 10 VUOTTA yrittänyt kuunnella teitä. Yhtään mitään järkevää ei teidän suunnaltanne ole tullut. Nytkin sähkömies vaihtoi termostaattini huonoon, muttei suostu sitä vaihtaa. Huoltoyhtiö ei sille suostu enää uudelleen soittamaan. Kerroin isännöitsijälle eikä hän vastaa. Kerroin Poliisillekin, olettaen että ne viestini menee edes perille.
(Ei taaskaan nimittäin tullut vahvistusviestiä Poliisilta. Toikin olisi loogisempaa, jos aina tulisi tai ei koskaan olisi tullut. Mulle on se vastausviesti tullut vain ihan muutamia kertoja ja enemmänkin niitä ihmettelee, koska itse toimin täysin samoin kuin aina ennen. Ei niissä IKINÄ ollut mitään logiikkaa. Ne ei seuraa kalenteria eikä sitä miten tiheästi itse olen viestitellyt.)
...Mitään järkeä ei tässä touhussa silti ole. Kukaan ei hyödy mitenkään.
Valetta kaikki! Varmaan joku idea, mutta mä olen vain niin uupunut edes miettimään :(
Kuin perheeni. Muutettuani tuli äiti ja isä käymään, ne alkaa väsätä mun lamppuja, vaikka osaan kyllä ihan itsekin. Seuraavana päivänä tulee isä aja alkaa purkaa hellan päällä olevaa kupua, jossa on pimeä lamppu (en käytä sitä edes koskaan). Sitten se jättää kamat siihen hellalle ja ilmoittaa että veli tulee korjaamaan sen seuraavana päivänä. Siis sekin nyt vielä sitten KOLMANTENA PÄIVÄNÄ???
Jätti sitten levyt, kamat kaikki siihen hellan päälle. Kasaan itse ne siitä pois, jotta pääsen laittamaan ruokaa. Seuraavana päivänä veli sitten tulee sen vaihtamaan enkä voi todellakaan ymmärtää että MIKSI tämäkin farssi taas? Miksi? Sekin valo, niin vaihdettu, mutten koskaan käyttänyt sitä sinä aikana, kun asuin siinä.
Miksi? Joku tosi hämärä syy varmaan, mutta mä en vain jaksa teitä umpihulluja enää! Mä olen kohta 40-vuotta ja ihan kahjojen aiheuttamissa kaaoksissa ja sotkuissa rypenyt koko riivatun elämäni. Täyttä p*. Ei mitään järkeä.
Just kun mut kidnappataan minne milloinkin. Meidän piti mennä vain landella. Oli talvi ja laitoin ajomatkaa varten "autossaistumisvaatteet". Sitten täysin mulle kertomatta me siitä mentiinkin kylän puurojuhliin!! JUHLIIN!! Mulle ei kerrottu mitään. Ei niinku käynyt mielessä koskaan kertoa mulle YHTÄÄN MITÄÄN? Mä olen niin lopen kyllästynyt teidän vajaaä*yisiin ongelmiinne. Rikolliset, vartijat kaikkia... koko sakki! Te olette TYHMIÄ, yksinkertaisesti ja vain äärimmäisen tyhmiä."Sitten täysin mulle kertomatta me siitä mentiinkin kylän puurojuhliin!! JUHLIIN!!"
...On sitä jossain ravintolassakin oltu lähes pyjamassa, kun nää vain ylipuhuu mut jonnekin ja sitten kaappaa mut eri paikkaan. Edestakas ajellaan rundia pitkin kaupungista toiseen. Varmasti tääkin TOSI fiksu ja tärkeä juttu. Epäilemättä.
Vartijat... tunarit.
Se on se pitkä tie. Mulle kun on ihan sama miksi olette sotkenut minut ongelmiin. Se on TOSI pitkä tie. Jonkun täytyy kuolla ennen kuin tää loppuu.
Teillä on TOSI huonot suhteet. Teillä on tosi huonot lähteet.
Mä olen odottanut ja odottanut. Just kun on eri jengeistä puhuttu ja viitataan, mutta mitään ei ole missään. Se KKV? Se Poliisi? Mä en oleta että tää on maksimi, mutta onhan tää nyt järjetön farssi täysin tyhjän takia! Mä olen ihan liian kauan seuraillut tätä teidän pelleilyä. Mä olen ole missään vaiheessa tavannut mitään vakuuttavaa tai kunnioitusta herättävää. Mä olen kyllästynyt odottamaan.
Miksi te kiukuttelette kun mä TIETENKIN kerron Poliisille. En ole ennenkään mihinkään bisneksiin ottanut osaa, enkä ota nytkään. Pitääkö mun yhä 40-vuotiaana tätä SAMAA hokea. Siellä on Huoltoyhtiö yrittänyt saada minua valehtelemaan, mutta ei. Ei minulla ole mitään tarvetta, ei edes niille pienille valkoisille valheille. Ei ole ollut tapana enkä ole vielä kokenut mitään syytä nytkään valehdella mistään. Mä tajuan sodat ja mä pidän mielessä kaiken-kaiken sen mitä uutisissakin lukee, mutta kun KOSKAAN ei mikään täällä ole ollut sitä. Se "jokin" olisi jo jossain vaiheessa mun elämää tullut, jos se tulisi. 40 vuotta on kuitenkin TOSI paljon vain odotella että muka jotain tulee.
Mulle en käytännössä ole jäänyt muuta johtopäätelmää kuin että mä itse olen meistä kovin. Ja kun mä en ole mitään, niin mitä v* te sitten olette? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kissat ja koirat, prkl.
Koska ei MINULLA ole mikään ongelma sen suhteen."Oliko hyväkin idea sotkea KAIKKI, kaikki tähän. Armeija, KKV, Poliisit, kaikki moottoripyöräjengit, poliitikot, rakennusfirmat, terveydenhoito kokonaisuus, Postit kaikkine kuljetuksineen? Kaikki kaupat, kaikki sukulaiseni, kaikki kaverini tuttuni, koulut, opettajat, kiusaajat ja kiusatut. Narkkarit ja heidän uhrinsa?
Kissat ja koirat, prkl."
...Kun sä teet töitä vartijana... Sä saat ne valtuudet... nimenomaan VARTIJANA. Sä edustat vartijoita. Itse sä olet säälittävä p*. Kun sä toimit siellä vartijana, niin "Vartijat tekee näin". Ok, no jos vartijat on noin, niin sitten en varmaan pitää tappaa. Eikö? Ootko sä vartijat vai et?
Jos Poliisi ei noudata lakia, niin miksi minun pitäisi? Enemmän se HEILLE kuuluu ja sen valvominenkin. Minunko pitää valvoa teitä? Saisinko hei vähän palkkaa edes? Maailma on just kuten te sen teette?
Mä olen 100% varma etten ole poliisille ruvennut. Olen TOSI varma. Mä itse halusin poliisiksi ja pidän jossain mielessä sitä yhä mielenpäällä, vaikkei musta nyt sitten tullutkaan yhtään mitään. Ei niin ole ollut sellaista mediassa paasattua asetelmaa. Mä ITSE halusin olla poliisi ja se on ollut mun näkemys. Se mun näkemys jostain mitä se olisi. No ehkä olikin pääasiassa? Onhan maanviljelykin ihan eri ammatti kuin mistä se oli vielä vaikka mun teini-iässä. Ei niitä oikein tunnista toisikseen. Ehkä ne poliisit muuttui? Paha otti vallan. Varmasti on, koska ei kai ne nyt TARKOITUKSENMUKAISESTI tällaisian näyttäydy? Vahinkoja noi ei ole.
Valvonnan puutetta kai sitten, mutta onhan se nyt silti noloa kun ei poliisi saa rikollisia kuriin. MINUNKO PITÄISI? No, mä prkl olen tässä yrittänyt vaikken saakaan siitä mitään palkkaa.
Mä olen odottanut ja odottanut ja odottanut. Kun mä en tähän ikään mennessä ole sitä koskaan nähnyt, mitä olen odottanut, niin ei se niinku ole sieltä tulossa. Poliisi on ehkä joillekin kiva, muttei minunlaisille. Piste. Ei ne ole sattumia että muo aina kohdeltiin huonosti ja se ironia tässä on että olen pedofilian uhri eikä ketään kiinnosta auttaa muo. Eli... hoituuko toi rikosten selvittely teiltä hyvin? No, ei!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Oliko hyväkin idea sotkea KAIKKI, kaikki tähän. Armeija, KKV, Poliisit, kaikki moottoripyöräjengit, poliitikot, rakennusfirmat, terveydenhoito kokonaisuus, Postit kaikkine kuljetuksineen? Kaikki kaupat, kaikki sukulaiseni, kaikki kaverini tuttuni, koulut, opettajat, kiusaajat ja kiusatut. Narkkarit ja heidän uhrinsa?
Kissat ja koirat, prkl."
...Kun sä teet töitä vartijana... Sä saat ne valtuudet... nimenomaan VARTIJANA. Sä edustat vartijoita. Itse sä olet säälittävä p*. Kun sä toimit siellä vartijana, niin "Vartijat tekee näin". Ok, no jos vartijat on noin, niin sitten en varmaan pitää tappaa. Eikö? Ootko sä vartijat vai et?
Jos Poliisi ei noudata lakia, niin miksi minun pitäisi? Enemmän se HEILLE kuuluu ja sen valvominenkin. Minunko pitää valvoa teitä? Saisinko hei vähän palkkaa edes? Maailma on just kuten te sen teette?
Mä olen 100% varma etten ole poliisille ruvennut. Olen TOSI varma. Mä itse halusin poliisiksi ja pidän jossain mielessä sitä yhä mielenpäällä, vaikkei musta nyt sitten tullutkaan yhtään mitään. Ei niin ole ollut sellaista mediassa paasattua asetelmaa. Mä ITSE halusin olla poliisi ja se on ollut mun näkemys. Se mun näkemys jostain mitä se olisi. No ehkä olikin pääasiassa? Onhan maanviljelykin ihan eri ammatti kuin mistä se oli vielä vaikka mun teini-iässä. Ei niitä oikein tunnista toisikseen. Ehkä ne poliisit muuttui? Paha otti vallan. Varmasti on, koska ei kai ne nyt TARKOITUKSENMUKAISESTI tällaisian näyttäydy? Vahinkoja noi ei ole.
Valvonnan puutetta kai sitten, mutta onhan se nyt silti noloa kun ei poliisi saa rikollisia kuriin. MINUNKO PITÄISI? No, mä prkl olen tässä yrittänyt vaikken saakaan siitä mitään palkkaa.
Mä olen odottanut ja odottanut ja odottanut. Kun mä en tähän ikään mennessä ole sitä koskaan nähnyt, mitä olen odottanut, niin ei se niinku ole sieltä tulossa. Poliisi on ehkä joillekin kiva, muttei minunlaisille. Piste. Ei ne ole sattumia että muo aina kohdeltiin huonosti ja se ironia tässä on että olen pedofilian uhri eikä ketään kiinnosta auttaa muo. Eli... hoituuko toi rikosten selvittely teiltä hyvin? No, ei!!!"olen pedofilian uhri"
...Ja jos ei sillä kerran ole väliä, niin voitte sitten lopettaa sen väkivallankin, ok? KUN EI TODELLAKAAN OLE MITÄÄN SYYTÄ. Poliisinaikkonen vetää vain syvää henkeä ja muistaa että me pedofilian uhrit ollaan mitä ollaan, me voidaan TOSI SUPER HIENOSTI - ja me nyt ollaan vain vähän hassuja :) Hassu juttu vain, eikö? No, sä et vedä siellä kilareita ja ALA KARJUMAAN MINULLE, ok? Se on nimittäin väkivaltaa enkä selkeästikään kyennyt tilanteessa tekemään mitään suojellakseni itseäni siltä. En tehnyt mitään väärää enkä voinut suojautua huudoltasi. Mä jo suljin sen ekan puhelun, muistatko? SIKSI sä lopetit koko rikostutukinnan eli... jos asiakas on traumatisoitunut ja herätetään uniltaan, ilman että sille kerrotaan mistä on kyse ja oikeudet, niin asiakkaaseen saa käyttää väkivaltaa tai vain hyväksyy ettei ketään kiinnosta v*ttuakaan mikään tekemäsi rikosilmoitus.
Me olla KAIKKI ihan supersuper ok sen kanssa että olen pedofilian uhri. Tietääköhän poliisi edes mitä ne on ja MIKÄ tässä pitäisi vaurioitua? Mun p*rsekö??!! Meillä on siitä hauska poliisi että se kokee ettei pedofiliassa ole mitään väärää. Siis UHRILLE. Uhri ei tästä kärsi ja on vain poliisi VELVOLLISUUS karjua ja pahoinpidellä heitä. Näinhän sen menee.
Missä kohtaa tässä piti olla se kohta kun piti pedofiliassa olla jotain väärää? Haittaako jos MUSTA esim. on kuvia vai onko tässäkin joku sellainen erityispiirre ettei se haittaa silloin kun uhrina olen minä?? Silloin se on ihan ok?
Taitaa kyttiä v*tuttaa vain ettei päässyt näkemään itse mitään kivaa ja jännää. V*ttaahan heitä nähdä tällaista yli 30-vuotiasta. Mikäs ilo minusta ENÄÄ on. Tiedättekö kun mä olen ihan verellä ja lihalla tän itse kokenut. Te ette ehkä sitä tajua , vaikka olettekin kaikessa tosi fiksuja ja PALJON fiksumpia kuin minä, mutta kun mä olin lapsi, minua kohdeltiin tietyllä tavalla ja nyt kun olen (siis MINÄ, sama tyyppi) olen yli 30-vuotias, niin nyt muo kohdellaan tietyllä tavalla ja aika maagista tässä on se että... se lapsi-joku-kuka-lie oli ennen tätä 30vuotta ja MÄ MUISTAN. Älytöntä eikö? Ei niinku... mulle ei tartte tulla kertoo mitä mä koin, vaan mä niinku... mä vain kysybn ITSELTÄNI ja sit ku mä kysyn mun aivoilta että miten muo kohdeltiin, niin mä niinku vain jotenkin haen sen sieltä omasta päästäni, kun on sattumoisin just tää s**tanan sama kallo ollut koko elämäni ajan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"olen pedofilian uhri"
...Ja jos ei sillä kerran ole väliä, niin voitte sitten lopettaa sen väkivallankin, ok? KUN EI TODELLAKAAN OLE MITÄÄN SYYTÄ. Poliisinaikkonen vetää vain syvää henkeä ja muistaa että me pedofilian uhrit ollaan mitä ollaan, me voidaan TOSI SUPER HIENOSTI - ja me nyt ollaan vain vähän hassuja :) Hassu juttu vain, eikö? No, sä et vedä siellä kilareita ja ALA KARJUMAAN MINULLE, ok? Se on nimittäin väkivaltaa enkä selkeästikään kyennyt tilanteessa tekemään mitään suojellakseni itseäni siltä. En tehnyt mitään väärää enkä voinut suojautua huudoltasi. Mä jo suljin sen ekan puhelun, muistatko? SIKSI sä lopetit koko rikostutukinnan eli... jos asiakas on traumatisoitunut ja herätetään uniltaan, ilman että sille kerrotaan mistä on kyse ja oikeudet, niin asiakkaaseen saa käyttää väkivaltaa tai vain hyväksyy ettei ketään kiinnosta v*ttuakaan mikään tekemäsi rikosilmoitus.
Me olla KAIKKI ihan supersuper ok sen kanssa että olen pedofilian uhri. Tietääköhän poliisi edes mitä ne on ja MIKÄ tässä pitäisi vaurioitua? Mun p*rsekö??!! Meillä on siitä hauska poliisi että se kokee ettei pedofiliassa ole mitään väärää. Siis UHRILLE. Uhri ei tästä kärsi ja on vain poliisi VELVOLLISUUS karjua ja pahoinpidellä heitä. Näinhän sen menee.
Missä kohtaa tässä piti olla se kohta kun piti pedofiliassa olla jotain väärää? Haittaako jos MUSTA esim. on kuvia vai onko tässäkin joku sellainen erityispiirre ettei se haittaa silloin kun uhrina olen minä?? Silloin se on ihan ok?
Taitaa kyttiä v*tuttaa vain ettei päässyt näkemään itse mitään kivaa ja jännää. V*ttaahan heitä nähdä tällaista yli 30-vuotiasta. Mikäs ilo minusta ENÄÄ on. Tiedättekö kun mä olen ihan verellä ja lihalla tän itse kokenut. Te ette ehkä sitä tajua , vaikka olettekin kaikessa tosi fiksuja ja PALJON fiksumpia kuin minä, mutta kun mä olin lapsi, minua kohdeltiin tietyllä tavalla ja nyt kun olen (siis MINÄ, sama tyyppi) olen yli 30-vuotias, niin nyt muo kohdellaan tietyllä tavalla ja aika maagista tässä on se että... se lapsi-joku-kuka-lie oli ennen tätä 30vuotta ja MÄ MUISTAN. Älytöntä eikö? Ei niinku... mulle ei tartte tulla kertoo mitä mä koin, vaan mä niinku... mä vain kysybn ITSELTÄNI ja sit ku mä kysyn mun aivoilta että miten muo kohdeltiin, niin mä niinku vain jotenkin haen sen sieltä omasta päästäni, kun on sattumoisin just tää s**tanan sama kallo ollut koko elämäni ajan....Ihme nillitystä, jos se nyt yhtäkkiä olisi väärin.
Niin kuin Arvelinia arvostankin, niin vähän karsastan sen juttuja väkivallasta -.- Hän saattoi tietenkin vain sanoa sen inhorealistisesti ja siinä oikeassa kontekstissa. Irvistin, mutta ehkä se on ok.
Mä vain kuuntelin sitä silleen et no ei ihmekään että poliisin ja vartijat kokee jotenkin ammatikseen pahoinpidellä ihmisiä. Se on silti kuin käskeä mistä lie syystä kansalaista nousemaan ja se ei nouse. No, se pyörätuoli VOISI olla vihje, mutta hassua kun käy ilmi että just tuollainen OUTO PYÖRÄ JA OUTO KÄYTÖS oli todellakin se trikkeri, mikä PAKOTTI nää puuttumaan asiaan, koska yleinen järjestys on nyt jotenkin häiriintynyt. Ja kun kansalainen ei tottele,... se pahoinpidellään. Kansalaiset on siis täällä VAIN pahoinpideltävänä.
Noissa jutuissa kaikuu ne syyt miksi tuolla on niin paljon väkivaltaa. Poliisi vain vituttaa se ettei ne ole kovimpia. No, ne järkkärit todellakin todististi olevansa täysin munattomia. Mutta joo takaisin siihen pyörätuoliesimerkkiin. Eli vartijaa vituttaa joukosta poikkeava tuoli ja onhan se nyt SIVISTYSTÄ tietää noin 20-kymppisen ettei tuolla kukaan nyt tuolin kanssa liikuskele... i.k.i.n.ä. Ihan hyvä vaan että käy vähän kyselemässä eli toisinsanoen kurmoottamassa vähän moista friikkiä. Käydä OPETTAMASSA että miten täällä kaupungilla oikein kuuluu liikkua. Hyvä.
Sit kun ei se vain osaa totella. Asiakas ITSE VALINNUT TÄMÄN, niin sitten niiden täytyy hakata se. Hakata jalkoja, JOTTA se nousisi. Ei se nouse, sitkeä kaveri. Hakata pahemmin, häätää pois kaupasta ja ihmetellä, kun valituksia ropisee. Järkätä vähän kovempia jätkiä se pahoinpitelemään, mutta yhä ällistytään siitä ettei se invaliidi vaan vieläkään kävele. Mystistä.
Mulla ei ole nyt muuta sanottavaa tästä teidän sadimista ja t*hmyydestänne. Mä en ikinä valinnut sitä että te olisitte noin t*hmiä.
Tietenkin ongelma on, jos teidän opetetaan väkivallalla pakottaa kaikki TOTTELEMAAN TEITÄ ja ihan vain sen itsensä takia että teitä totellaan. Ja ongelmaksi muodostuu, kun teidän väkivalta ei näköjään PARANNA ketään heidän sairauksistaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Ihme nillitystä, jos se nyt yhtäkkiä olisi väärin.
Niin kuin Arvelinia arvostankin, niin vähän karsastan sen juttuja väkivallasta -.- Hän saattoi tietenkin vain sanoa sen inhorealistisesti ja siinä oikeassa kontekstissa. Irvistin, mutta ehkä se on ok.
Mä vain kuuntelin sitä silleen et no ei ihmekään että poliisin ja vartijat kokee jotenkin ammatikseen pahoinpidellä ihmisiä. Se on silti kuin käskeä mistä lie syystä kansalaista nousemaan ja se ei nouse. No, se pyörätuoli VOISI olla vihje, mutta hassua kun käy ilmi että just tuollainen OUTO PYÖRÄ JA OUTO KÄYTÖS oli todellakin se trikkeri, mikä PAKOTTI nää puuttumaan asiaan, koska yleinen järjestys on nyt jotenkin häiriintynyt. Ja kun kansalainen ei tottele,... se pahoinpidellään. Kansalaiset on siis täällä VAIN pahoinpideltävänä.
Noissa jutuissa kaikuu ne syyt miksi tuolla on niin paljon väkivaltaa. Poliisi vain vituttaa se ettei ne ole kovimpia. No, ne järkkärit todellakin todististi olevansa täysin munattomia. Mutta joo takaisin siihen pyörätuoliesimerkkiin. Eli vartijaa vituttaa joukosta poikkeava tuoli ja onhan se nyt SIVISTYSTÄ tietää noin 20-kymppisen ettei tuolla kukaan nyt tuolin kanssa liikuskele... i.k.i.n.ä. Ihan hyvä vaan että käy vähän kyselemässä eli toisinsanoen kurmoottamassa vähän moista friikkiä. Käydä OPETTAMASSA että miten täällä kaupungilla oikein kuuluu liikkua. Hyvä.
Sit kun ei se vain osaa totella. Asiakas ITSE VALINNUT TÄMÄN, niin sitten niiden täytyy hakata se. Hakata jalkoja, JOTTA se nousisi. Ei se nouse, sitkeä kaveri. Hakata pahemmin, häätää pois kaupasta ja ihmetellä, kun valituksia ropisee. Järkätä vähän kovempia jätkiä se pahoinpitelemään, mutta yhä ällistytään siitä ettei se invaliidi vaan vieläkään kävele. Mystistä.
Mulla ei ole nyt muuta sanottavaa tästä teidän sadimista ja t*hmyydestänne. Mä en ikinä valinnut sitä että te olisitte noin t*hmiä.
Tietenkin ongelma on, jos teidän opetetaan väkivallalla pakottaa kaikki TOTTELEMAAN TEITÄ ja ihan vain sen itsensä takia että teitä totellaan. Ja ongelmaksi muodostuu, kun teidän väkivalta ei näköjään PARANNA ketään heidän sairauksistaan."Arvelinia arvostankin, niin vähän karsastan sen juttuja väkivallasta"
Vastarinnan nujertamisesta oli kyse. Olen vastaavaa aihetta kuullut eri tavoin ja aina siellä kaikuu joku ego-ongelma että v*tuttaa vain ettei ihmiset tottele. JOOOOO! Mä ymmärrän, mä luulisin osin tajuavan jopa paremmin kuin te, koska mä olen ja kavereissani on mielisairaita. Meitä niinku KÄSKETÄÄN koko ajan erilaisilla keinoilla. Monet on LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄKITYKSELLÄ, jotta ne ajattelisi kuten lääkäri haluaa. Me t.a.j.u.t.a.a.n. Ne on meidän a.i.v.o.i.s.s.a. ja puuttuu siihen miten me a.j.a.t.e.l.l.a.a.n..
Sitten siellä on joku nulikka jotain v*tuttaa vain se ettei sitä totella. Syy voi olla myös siinä että mitä toinen käskee. Minua jatkuvasti käsketään rauhoittumaan ja kuten adhd-tyypit niin onpa yks v*ttumaisimmista KÄRSKYISTÄ. Pitäisi edes puolikkaalla aivokapasiteetillä ymmärtää ettei kukaan ole rauhallinen, kun heitä uhataan väkivallalla. Meikällä ihan tekemätön paikka, kun aivoni eivät edes kykene siihen.
Ei siellä ole kuin nulikka jota vain v*tuttaa ja jos YHTÄÄN tietäisi että MITÄ se on nyt siinä hakkaamassa, niin sitä pelottaisi enemmän. Aina ei tartte kato isotella. Joskus sulla tulee housuun ja se on ihan jees. Nyt ei ollut se hetki, kun täytyy yrittää väkisin pakottaa joku vain tottelemaan suo. Mikä noin muutoinkin on vain pelkkää huonoa käytöstä.
- Anonyymi
"jäsenet ovat asiasta hiljaa kuin kusi sukassa."
Hurjaa sakkia täällä. Hurjaa on :/ On vaikea kuvitella tässäkään jutussa olevan mitään syytä salailuun. Kekkonenkin elää vielä. Hail!- Anonyymi
Onnetonta räpiköintiä.
- Anonyymi
Kun kaupunki vuokraa Kehröäämöltä kirjastolle tilat niin siellä kynttiläpajan kellarissa on pieni kiva lukutila. Joskus märkinä keväinä siellä tosin on vettä mutta pikku paikkaukselle se hoituu.
- Anonyymi
Majava tehnyt padon kellariin. Kuvauksen paikka.
- Anonyymi
Alakerrassa on rakenteissa halkeamia. Raskas kolossi murtuu.
- Anonyymi
Keksin äsken idean.
Kehräämöstä voisi tehdä sotaveteraaneille kuntoutuskeskuksen! Valtio ehkä tukee? En jaksa selostaa kaikkia kiemuraisia pointtejani, mutta alkuinspiraationi oli näissä (korruptoituneissa) vartijoissa ja järjestyksenvalvojissa.
Ukrainassa on ollut sotilaita ja veteraaneja tulee muutoinkin. Osalla on vaikeuksia arjentouhuissa ja kaupassa käymisessä (kuten minulla) ja se Kehräämö olisi siinä tosi lähellä Supermarkettia. Jos huippaa matkan varrella, niin olisi lyhyempi matka.
Joku joku flippaa ja alkaa ampumaan harhojaan, niin näkisin ettei se kivikasa ole niin arka sille. Kai sinne muutamia luodinreikiä mahtuu. Jotkut yritti saada "motoristeja" sinne, mutta kyllä veteraanit on parempia. Matkanvarrella on muutenkin sellaista, jota ei ehkä niin haittaisi... Eikä minua haittaisi jos joku sielä vahingossa vähenisi :DDD En oikeasti tiedä sieltä mitään, mutta siis juttujen perusteella. Päässäni olen käynyt läpi kaikenlaisia skenaarioita.- Anonyymi
"Eikä minua haittaisi jos joku sielä vahingossa vähenisi"
...Ja onko se edes harha loppujenlopuksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eikä minua haittaisi jos joku sielä vahingossa vähenisi"
...Ja onko se edes harha loppujenlopuksi?...ja siis vitsailin ;)
En tiedä yrittäisikö rikolliset sitten värvätä näitä jotenkin? Pointtini oli että kävin läpi erilaisia skenaarioita miettien että mitenkähän tässä kävisi :DDDD - Anonyymi
Oi voi taas näitä onnettomia juttuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oi voi taas näitä onnettomia juttuja.
Mikä niin "onnetonta" niissä? Omituista kritiikkiä saan :D Otatkohan ne liian vakavasti? Saahan täällä nyt kirjoitella kaikenlaista, itsekin kirjoittelet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä niin "onnetonta" niissä? Omituista kritiikkiä saan :D Otatkohan ne liian vakavasti? Saahan täällä nyt kirjoitella kaikenlaista, itsekin kirjoittelet.
Pääsääntöisesti täällä on fiksuja kirjoituksia. Eräs onneton tosin pilaa joka ketjun haukkumalla kaupat ja kassat sekä vartijat. Pedofiilejä ja horoja näkee joka puolella. Paskapostia saa myös Orimattilan vuokratalot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pääsääntöisesti täällä on fiksuja kirjoituksia. Eräs onneton tosin pilaa joka ketjun haukkumalla kaupat ja kassat sekä vartijat. Pedofiilejä ja horoja näkee joka puolella. Paskapostia saa myös Orimattilan vuokratalot.
Miten mä ne "pilaan".
Pedofiilejä en varmana muista nähneeni kuin kaksi täällä. Onko sulla asiasta parempaa tietoa... eli ketä nämä muut oli?
- Anonyymi
Pian saapuu pakkaset ja Kehräämöä pitää lämmittää. Miten mahtaa käydä? Vai onko kaupunki sittenkin mukana?
- Anonyymi
Kehräämö näytää kirvoittavan monenlaisia aatoksia ja monilta alueilta.
- Anonyymi
Niin tekee. Harmi kun kaupunki sekaantui asijaan. Nyt koko pytinki alkaa olla tyhjänä. T:Kimmo
- Anonyymi
Erite-Mummon palsta on Erite-Mummon palsta. Erite-Mummo määrää.
- Anonyymi
Ertsari vanha kunnon tenunenä
- Anonyymi
Kehräämö jättää nyt raastavan jäljen Orimattilaan.
- Anonyymi
Vanha villatehdas olisi ansainnut paremman kohtelun. Orimattilan komein maamerkki on täydellisesti pilattu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanha villatehdas olisi ansainnut paremman kohtelun. Orimattilan komein maamerkki on täydellisesti pilattu.
Eikö tuo kohtuu ruman näköinen kolossi ole. Duunareiden työpaikka, mikä mennyt konkkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö tuo kohtuu ruman näköinen kolossi ole. Duunareiden työpaikka, mikä mennyt konkkaan.
Se järjestyy ja sen jälkeen on hyvä olla
- Anonyymi
Kehräämö sopisi hyvin erilaisten harrastusten paikaksi. Tikanheitto, pontikankeito ja muita panimoita.
- Anonyymi
Laarssonni on palannu ruotuun. Turhat haihattelut Kehräämöstä on jääny. Ainakin toistaiseksi.
- Anonyymi
Droccilan lähtö tyhjensi Kerjäämön ja nyt se voimistelu yritys lopettaa koko puljun toiminnan. Omistajaa tulee surku kun menetti rahansa.
- Anonyymi
Tosi harmittava tapaus. Orimattila ontuu nyt .
- Anonyymi
Poliisi epäilee 17-vuotiasta orimattilalaisnuorta tapon yrityksestä ja neljästä törkeästä raiskauksesta.
- Anonyymi
Outo toi teidän tarve vaientaa minut.
Miksi te valehtelette. Se näyttää siltä että te pelkäätte.
Miksi se uhri pitää TÄYSIN sulkea pois yhteisöstä? LOL :DDD Eikö pelkkä kiusa riitä? Häh? Mikä nyt on? Onko pupu pöksyissä? Miksi ne uhrit pitää myös hävittää?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.695952- 1295249
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4433173Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s991586Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3661209- 291029
- 651001
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46926Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja109884Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52859