Maakunnallinen lehdistö on nostanut päivänvaloon Orimattilan kaupungin ja Kehräämön välisen väännön tilojen vuokraamisesta. Mitähän on oikein sovittu ja mitä lukee aiesopimuksessa? Orimattilan kaupunginhallituksen jäsenet ovat asiasta hiljaa kuin kusi sukassa.
Kovaa vääntöä Kehräämöstä
79
1693
Vastaukset
- Anonyymi
Laarssonni on saanu aikaan sekamelskaa. Herää kysymys kenen valtuuksilla?
- Anonyymi
Kaupunginhallitus valvoo kaupunginjohtajan tekemisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaupunginjohtaja vie kaupunginhallitusta 6-0. Puheenjohtaja on ulkona kuvioista kuin se lumiukko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaupunginjohtaja vie kaupunginhallitusta 6-0. Puheenjohtaja on ulkona kuvioista kuin se lumiukko.
Olen vasta tänä vuonna alkanut enemmän miettiä armeijaa/puolustusvoimia ja tulee mieleen kysymys että olikohan se nyt sitten hyvä vai huono juttu etten koskaan mennyt armeijaan. Teininä (vai olinko 20) oli jotenkin itsestään selvää etten tietenkään mene! Ois ollut lukion jälkeen selkeämpää tekemistä ...jos olisin toisaalta edes koskaan päässyt sinne :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen vasta tänä vuonna alkanut enemmän miettiä armeijaa/puolustusvoimia ja tulee mieleen kysymys että olikohan se nyt sitten hyvä vai huono juttu etten koskaan mennyt armeijaan. Teininä (vai olinko 20) oli jotenkin itsestään selvää etten tietenkään mene! Ois ollut lukion jälkeen selkeämpää tekemistä ...jos olisin toisaalta edes koskaan päässyt sinne :D
Mitä hittoa. Ootko tosissasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisää liksaa niin päät kääntyy .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä hittoa. Ootko tosissasi.
Olen nainen, jos se jotenkin selittää? En tiedä miksi olet niin järkyttynyt, mutta joo ehken ole elänyt aina ihan tavanomaisimmalla tavalla. Viittasin siihen että hain poliisiksi, mutta minun olisi pitänyt mennä armeijaan (tai olla vuoden työkokemus) ja armeijasta totesin heti siinä ettei se ole minun paikkani. Ja olen siis mielisairas, joten en olisi ehkä läpäissyt pällitestiä. Hyvin hypoteettista kaikki siis.
...mutta. Kun tässä on viime aikoina ollut kaikenlaista, niin auttamatta mieleeni palaa se että armeija olisi ainakin tavallaan ollut silti se mun paikkani. Eipä täällä oikein muutakaan ole ja koko tää sotajutska on nostanut asioita pintaan (Itse sota ei minua ole kiinnostanut lainkaan). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen nainen, jos se jotenkin selittää? En tiedä miksi olet niin järkyttynyt, mutta joo ehken ole elänyt aina ihan tavanomaisimmalla tavalla. Viittasin siihen että hain poliisiksi, mutta minun olisi pitänyt mennä armeijaan (tai olla vuoden työkokemus) ja armeijasta totesin heti siinä ettei se ole minun paikkani. Ja olen siis mielisairas, joten en olisi ehkä läpäissyt pällitestiä. Hyvin hypoteettista kaikki siis.
...mutta. Kun tässä on viime aikoina ollut kaikenlaista, niin auttamatta mieleeni palaa se että armeija olisi ainakin tavallaan ollut silti se mun paikkani. Eipä täällä oikein muutakaan ole ja koko tää sotajutska on nostanut asioita pintaan (Itse sota ei minua ole kiinnostanut lainkaan)....Niin ja siis Larssonista puhuin tuossa aiemmin. Tai ainakin mietin häneen liittyviä asioita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä valvo yrittää vaan...Kalle pilaa koko kaupungin pyyhkii jalat haistattaa ...ja katoaa toivottavasti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisää liksaa niin päät kääntyy .
Totta ja bonareita kun saa porukkaa pihalle...loput kärsii todella huonosta johtamisesta...
- Anonyymi
Tämä nyt ihan riippuu mitä asiasta päätetään marengissa.
- Anonyymi
Kehräämön omistaja on bisnesmies. Hän ei tee turhia sopimuksia. Jännää on mitä tästä vielä kehittyy.
- Anonyymi
Aivan. Lintubongari on tainnut ylittää valtuutensa.
- Anonyymi
Onko kaupunginhallituksen pj Eerola ottanut Kehräämön asiaan kantaa? Vai tarvitaanko unilukkaria?
- Anonyymi
Harmi kun kaupunki alkoi sohlaamaan kerjäämön kanssa. Olisi ollut hiljaa eikä antaa turhia toiveita.
- Anonyymi
Oisko kaupunki huijannut/härnännyt tässä, jotta saa jonkun ostamaan sen? Prisman kanssa taisi mennä päin vastoin eli Orimattilaa huijattiin tässä :(
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oisko kaupunki huijannut/härnännyt tässä, jotta saa jonkun ostamaan sen? Prisman kanssa taisi mennä päin vastoin eli Orimattilaa huijattiin tässä :(
Hyvä näkemys.
- Anonyymi
Aika sotku on saatu aikaan. Laarssonni on jotain lupaillut omin päin? Koko Kehräämö prosessi on nyt jumissa ja taitaa paikasta tulla raunio.
- Anonyymi
Juu siitä tulee kummitus talo. Orimattilan oma monumentti.
- Anonyymi
Olen seurannut Kehräämön tarinaa Selgrenin loppumisesta alkaen. Ne kolme kaveria jotka ostivat kiinteistön 2000 luvun alussa, ne tyypit saivat Kehräämölle potkua. Tuli ja oli monenlaista firmaa ja toimijaa. Jostain syystä huono henki hiipi taloon ja firmat ja väki väheni vuosien saatossa. Iso isku oli kynttelipajan lopettaminen. Kaupungin olisi aikanaan kannattanut olla jollain tasolla mukana Kehräämöllä mutta nyt paikka on jo pahoin ränsistynyt. Huolimattomuutta .
- Anonyymi
Mä en koskaan ymmärtänyt edes miten se voi pysyä pystyssä. Drockila lähti ja se minusta oli jo selkeä kuoleman merkki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä en koskaan ymmärtänyt edes miten se voi pysyä pystyssä. Drockila lähti ja se minusta oli jo selkeä kuoleman merkki.
..."Jostain syystä huono henki hiipi taloon"
Tuskin mikään hyvä henki koskaan olikaan ja ihan aidosti olen siis aina ihmetellyt miten se on voinut pysyä aktiivisena alunperinkään! Tekohengityksessä se on koko ajan ollut.
Orimattilan jengiytyminen on ehkä perisyy. Jotain diilejä aina halutaan tehdä, muttei perusasiat pysy hallinnassa. Se perusmaailma puuttuu täältä täysin. Ihan pilvilinnoja tässä vain rakennellaan ja aina syvästi ihmettelen että miten niitä rahoitetaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
..."Jostain syystä huono henki hiipi taloon"
Tuskin mikään hyvä henki koskaan olikaan ja ihan aidosti olen siis aina ihmetellyt miten se on voinut pysyä aktiivisena alunperinkään! Tekohengityksessä se on koko ajan ollut.
Orimattilan jengiytyminen on ehkä perisyy. Jotain diilejä aina halutaan tehdä, muttei perusasiat pysy hallinnassa. Se perusmaailma puuttuu täältä täysin. Ihan pilvilinnoja tässä vain rakennellaan ja aina syvästi ihmettelen että miten niitä rahoitetaan....Orimattila on läpeensä korruptoitunut ja ainoa... syy miksi mikään täällä toimii, on se että ne tulevat tuolta naapurikunnista. Paljolti Lahden palveluilla tässä pärjäillään ja ruokakauppoihinkin jaetaan samat tuotteet kuin muihinkin. Orimattila onnistuu pilaamaan tämän vain sillä että todellakin onnistuu pilaamaan ne tuotteet jotenkin, vaikka ne hyvinä tulivat alunperin.
Jokin yllättävänkin hyvin menestynyt juttu täällä on aina pakotettuna tehty ilman oikeaa kannatusta. Vastaavasti muut lakkaa täällä, kun niin nyt on vain päätetty ettei sitä saa enää olla. Sitten kun kaikki on vain id*oottien ohjailua, niin johtavaan asemaan päätyy niitä, joilla ei ole muuta arvoa kuin pompottaa ihmisiä toimimaan vastoin omaa halua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Orimattila on läpeensä korruptoitunut ja ainoa... syy miksi mikään täällä toimii, on se että ne tulevat tuolta naapurikunnista. Paljolti Lahden palveluilla tässä pärjäillään ja ruokakauppoihinkin jaetaan samat tuotteet kuin muihinkin. Orimattila onnistuu pilaamaan tämän vain sillä että todellakin onnistuu pilaamaan ne tuotteet jotenkin, vaikka ne hyvinä tulivat alunperin.
Jokin yllättävänkin hyvin menestynyt juttu täällä on aina pakotettuna tehty ilman oikeaa kannatusta. Vastaavasti muut lakkaa täällä, kun niin nyt on vain päätetty ettei sitä saa enää olla. Sitten kun kaikki on vain id*oottien ohjailua, niin johtavaan asemaan päätyy niitä, joilla ei ole muuta arvoa kuin pompottaa ihmisiä toimimaan vastoin omaa halua.Ymmärrän että viestisi tarkottaa perusjuomalaisia jotka ovat syypäitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän että viestisi tarkottaa perusjuomalaisia jotka ovat syypäitä.
Joku nosteli jehovaketjunkin taas. Se ei liity ainakaan minun asiaani ja Orimattilan ongelmat oli jo ennen kuin persuja oli edes luotu. Pahat ihmiset, jotka tiedän eivät ole olleet persuja. En edes tiedä ketään persua kuin ne, jotka nyt ovat itse politiikassa niiden kirjoilla.
- Anonyymi
...*koPiota
En todellakaan ymmärrä (tai no taidankin ymmärtää) miksi yritetään koko ajan harhauttaa ja ohjata keskustelua ihan muualle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...*koPiota
En todellakaan ymmärrä (tai no taidankin ymmärtää) miksi yritetään koko ajan harhauttaa ja ohjata keskustelua ihan muualle."Anonyymi kirjoitti (2023-10-20 09:12:06)
...Sehän on orimattilan vartiointi firman pomo"
Mitenkä tämä jatkuvasti katoaa. Outo juttu, kun se kuitenkin pysyy siellä alkuperäisessä sijainnissaan. Hmmm? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Anonyymi kirjoitti (2023-10-20 09:12:06)
Mitenkä tämä jatkuvasti katoaa. Outo juttu, kun se kuitenkin pysyy siellä alkuperäisessä sijainnissaan. Hmmm?...Oman käsitykseni mukaan Orimattilassa ei edes ole mitään vartiointifirmaa. Eihän täällä mitään rikoksia saada selvitettyä, mutta asiakkaita pahoinpidellään sitäkin enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Oman käsitykseni mukaan Orimattilassa ei edes ole mitään vartiointifirmaa. Eihän täällä mitään rikoksia saada selvitettyä, mutta asiakkaita pahoinpidellään sitäkin enemmän.
...Tosissaan kun rikokset on vartijoiden/järkkäreiden itsensä aiheuttamia, niin on erikoista että heitä tarvittaisiin. Suomi ei siis ole muuttunut mitenkään sellaiseksi että vartijoita tarvittaisiin joka paikassa. Vartijat itse aiheuttaa rikoksia ja levottomuutta. Antavat sen olla ja pahentua, kunnes joku suostuu maksamaan heille. Jep.
No, kun minä en siis rikosta ole tehnyt, mutta moni vartija/järkkäri on minua silti näinä vuosikymmeninä kiusannut (ei tosin Lahdessa!), niin...? Mikähän MINUSSA nyt on niin kamalaa? Ja kun en tee rikoksia, niin niiden piti sitten yrittää tehdä minusta ja kun ne ei vieläkään saa minua rikkomaan lakia ja vain ilmiannan heitä, niin...? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Tosissaan kun rikokset on vartijoiden/järkkäreiden itsensä aiheuttamia, niin on erikoista että heitä tarvittaisiin. Suomi ei siis ole muuttunut mitenkään sellaiseksi että vartijoita tarvittaisiin joka paikassa. Vartijat itse aiheuttaa rikoksia ja levottomuutta. Antavat sen olla ja pahentua, kunnes joku suostuu maksamaan heille. Jep.
No, kun minä en siis rikosta ole tehnyt, mutta moni vartija/järkkäri on minua silti näinä vuosikymmeninä kiusannut (ei tosin Lahdessa!), niin...? Mikähän MINUSSA nyt on niin kamalaa? Ja kun en tee rikoksia, niin niiden piti sitten yrittää tehdä minusta ja kun ne ei vieläkään saa minua rikkomaan lakia ja vain ilmiannan heitä, niin...?...Kaikki rikokset on ilmiselvästi 1. vartijoiden itsensä tekemiä 2. heidän pakottamana jonkun muun tekemiä 3. vartioiden sallivan valvonnan alla tehtyjä.
Ainoat, jotka vartijoita v*tuttaa on (ei rikolliset tai nekään, jotka eivät riko lakia vaan...) 1. kansalaiset jotka eivät suostu heille tekemään rikoksia 2. kansalaiset, jotka eivät suostu heille maksamaan siitä että he valvoisivat heitä. >> Vartijat ohjaa rikoksia näille, jotka eivät suostu maksamaan >> Vartijat itse alkavat pahoinpidellä kansalaisia, jotka eivät uhkailuista ja rikoksia huolimatta vieläkään suostu tottelemaan heitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Kaikki rikokset on ilmiselvästi 1. vartijoiden itsensä tekemiä 2. heidän pakottamana jonkun muun tekemiä 3. vartioiden sallivan valvonnan alla tehtyjä.
Ainoat, jotka vartijoita v*tuttaa on (ei rikolliset tai nekään, jotka eivät riko lakia vaan...) 1. kansalaiset jotka eivät suostu heille tekemään rikoksia 2. kansalaiset, jotka eivät suostu heille maksamaan siitä että he valvoisivat heitä. >> Vartijat ohjaa rikoksia näille, jotka eivät suostu maksamaan >> Vartijat itse alkavat pahoinpidellä kansalaisia, jotka eivät uhkailuista ja rikoksia huolimatta vieläkään suostu tottelemaan heitä....On tosissaan hyvin mielenkiintoista että minut yritettiin saada tekemään rikoksia ja yritettiin ujuttaa kaikenlaiseen mukaan. Sitten minulle alkoi tapahtua "pahoja asioita" ja kun niistä sinnikkäästi ilmoittelen oikeille tahoille, niin vartijoilla menee hermo ja minuun aletaan käydä käsiksi. Ja MINÄKÖ tässä rikollinen?? Todellakin... minkä ihmeen takia S-marketissakin on minua vainotti jo kohta vuosikymmeniä? On aika tujua tämä toiminta suhteessa siihen mitä olen, eikö?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...On tosissaan hyvin mielenkiintoista että minut yritettiin saada tekemään rikoksia ja yritettiin ujuttaa kaikenlaiseen mukaan. Sitten minulle alkoi tapahtua "pahoja asioita" ja kun niistä sinnikkäästi ilmoittelen oikeille tahoille, niin vartijoilla menee hermo ja minuun aletaan käydä käsiksi. Ja MINÄKÖ tässä rikollinen?? Todellakin... minkä ihmeen takia S-marketissakin on minua vainotti jo kohta vuosikymmeniä? On aika tujua tämä toiminta suhteessa siihen mitä olen, eikö?
...Mikä nyt v*tuttaa niin maan p*rkeleesti? Häh?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkä tämä jatkuvasti katoaa. Outo juttu, kun se kuitenkin pysyy siellä alkuperäisessä sijainnissaan. Hmmm?"Anonyymi kirjoitti (2023-10-03 16:13:04):
Ei se mikään erikoisjoukkojen sotilas ole eikä mikään maakuntajoukkojen nyrkkikään vaikka se itse puhuu niin. On ihan tavallinen reserviläinen joka leikkii maakuntajoukoissa jtn erikois sotilasta.
Opetustaidot ne on täysin mitättömät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Anonyymi kirjoitti (2023-10-03 16:13:04):
Ei se mikään erikoisjoukkojen sotilas ole eikä mikään maakuntajoukkojen nyrkkikään vaikka se itse puhuu niin. On ihan tavallinen reserviläinen joka leikkii maakuntajoukoissa jtn erikois sotilasta.
Opetustaidot ne on täysin mitättömät.Olisi hyvä jos pysytään ketjun aiheessa eikä sekoiteta asiaan muita omia tyhmiä juttujaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi hyvä jos pysytään ketjun aiheessa eikä sekoiteta asiaan muita omia tyhmiä juttujaan.
Mitenkähän minä liityn aiheeseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkähän minä liityn aiheeseen?
Et mitenkään joten älä kommentoi. Pliis.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kauan kuin aiheena on esim. Orimattila tai vartijat, niin niillä ei ole oikeutta olla olemassa ilman minua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kauan kuin aiheena on esim. Orimattila tai vartijat, niin niillä ei ole oikeutta olla olemassa ilman minua.
Evvk.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Evvk.
Te ette vieläkään osaa kommunikoida. Sehän tässä taitaakin olla se ongelma.
Normaalit ja vähän rikollisemmatkin ihmiset kykenee kommunikoimaan sanoin ja järkevästi. Te olette vain id*ootteja koodikielenne kanssa ettekä edes itse osaa ymmärtää viestittelyänne. Minä en koskaan liittynyt mihinkään eikä teillä (?) vuosienkaan jälkeen kukaan osannut muuttaa kurssia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä en oikeasti edes usko että sanoilla olisi merkitystä niin paljon. Tää on ihan hebreaa mulla. Mitä väliä sillä on, jos täällä kommentoin???! Menee selkeästi samaan kategoriaan kuin että jollekin on elämän-ja-kuoleman-kysymys se että käyn ruokakaupassa. Täm ä on farssi!!
Just sekin kun muutin Orimattilaan ja Siwan pihalla muo odottaa auto ja ryömii vierelläni kotimatkani ajan. Oikeasti?!! Kakarat, te olette niin t*hmiä! EI tällaiset tädit kuule osta teiltä nyt mitään, ok? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä en oikeasti edes usko että sanoilla olisi merkitystä niin paljon. Tää on ihan hebreaa mulla. Mitä väliä sillä on, jos täällä kommentoin???! Menee selkeästi samaan kategoriaan kuin että jollekin on elämän-ja-kuoleman-kysymys se että käyn ruokakaupassa. Täm ä on farssi!!
Just sekin kun muutin Orimattilaan ja Siwan pihalla muo odottaa auto ja ryömii vierelläni kotimatkani ajan. Oikeasti?!! Kakarat, te olette niin t*hmiä! EI tällaiset tädit kuule osta teiltä nyt mitään, ok?Miksi muutit Orimattilan? Tämä on onnellisten paikka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...En tiedä opettaako elämää koskaan sitä nulikkaa, mutta maailmassa on paljon hurjempia asioitakin kuin täti ruokakaupassa. Säästelee niitä panoksia vähän rajumpiin juttuihin, ok? Joskus voi joku isompi tulla, vai sitäkö tässä harjoiteltiin eli käytiin ensin tönimässä tätejä, jotta saisi tuntumaa siitä millaista olisi joskus osua "oikeaan" ihmiseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi muutit Orimattilan? Tämä on onnellisten paikka.
Liittyvätkö noi kaksi lausettasi jotenkin toisiinsa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi hyvä jos pysytään ketjun aiheessa eikä sekoiteta asiaan muita omia tyhmiä juttujaan.
Ahdistaako Orimattilassa todella, jos on poliiseja tai puolustusvoimien edustajia? Tuleeko jännäk*kka? Miksi tämä välttely?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahdistaako Orimattilassa todella, jos on poliiseja tai puolustusvoimien edustajia? Tuleeko jännäk*kka? Miksi tämä välttely?
...Rajasta ei paikallisilla onneksi ole huolta. Tulisi koko vatsa jo pihalle siitä! Jo ajatuskin hirvittää persuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Orimattilan tasolla ehkä menettelee vielä, mutta onko tässä nyt ajateltu ollenkaan tätä sodan värittämää aikaa ja oikeiston nousua (ja itsensä nolaamista)? Onko todella se poliisivastaisuus se, mitä haetta ja valtio, jossa haluatte elää?
Miksei sotilaista saisi puhua? Selvennä itsesi, niin asia voidaan ehkä hoitaa kunnialla... jos tiedätte mitä sellainen on kuin "kunnia". Vai onko meillä vain täysin eri näkemys siitä, mitä se on? Jos sanon vartija/järjestyksenvalvojia "ammattitaidottomiksi id*ooteiksi", niin kyllä minä sitä tarkoitan enkä moista laittaisi turhan takia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkä tämä jatkuvasti katoaa. Outo juttu, kun se kuitenkin pysyy siellä alkuperäisessä sijainnissaan. Hmmm?En ole missään vaiheessa ymmärtänyt MIKSI vartija/järjestyksenvalvojat ovat todellakin simputtaneet minua koko aikuiselämäni... ORIMATTILASSA. Asuin Lahdessa 10 vuotta ja siellä en muista kertaakaan moista tapahtuneen, joten on erikoista että sama JATKUI täällä Orimattilassa, kun palasin vuonna 2016.
Se laiminlyönti ja rikollisuus oli silloin kun olin teini ja on yhä tämä päivänä. Entäs sitten??! No, minua ei sinänsä ole kiinnostanut v*ttuakaan mitä kaikkea siellä on, mutta minua on ruvennut kiinnostamaan miksi vartijat todellakin TÖNIVÄT minua ja tekevät elämästäni h*lvettiä. Mikä todellakaan voi siis olla ongelma? Kaikki käsitykseni vartioista on se että he nimenomaan ovat hyvää pataa rikollisten kanssa, joten on ollut paljon puhuvaa että juuri minua sitten vihataan ja minuun puretaan aggressioita.
Monesta asiasta elämäni aikana... No, sanonpa siis että minusta oli mielenkiintoista törmätä näihin juttuihin paikallisesta "vartiointi firman pomo":sta. Siksi kirjoitin. Ja minä itse en todellakaan siis liity yhtään mihinkään täällä enkä koskaan liittynytkään, joten jos minua syyttä vainotaan, en tarvitse syytä teistä kertomiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole missään vaiheessa ymmärtänyt MIKSI vartija/järjestyksenvalvojat ovat todellakin simputtaneet minua koko aikuiselämäni... ORIMATTILASSA. Asuin Lahdessa 10 vuotta ja siellä en muista kertaakaan moista tapahtuneen, joten on erikoista että sama JATKUI täällä Orimattilassa, kun palasin vuonna 2016.
Se laiminlyönti ja rikollisuus oli silloin kun olin teini ja on yhä tämä päivänä. Entäs sitten??! No, minua ei sinänsä ole kiinnostanut v*ttuakaan mitä kaikkea siellä on, mutta minua on ruvennut kiinnostamaan miksi vartijat todellakin TÖNIVÄT minua ja tekevät elämästäni h*lvettiä. Mikä todellakaan voi siis olla ongelma? Kaikki käsitykseni vartioista on se että he nimenomaan ovat hyvää pataa rikollisten kanssa, joten on ollut paljon puhuvaa että juuri minua sitten vihataan ja minuun puretaan aggressioita.
Monesta asiasta elämäni aikana... No, sanonpa siis että minusta oli mielenkiintoista törmätä näihin juttuihin paikallisesta "vartiointi firman pomo":sta. Siksi kirjoitin. Ja minä itse en todellakaan siis liity yhtään mihinkään täällä enkä koskaan liittynytkään, joten jos minua syyttä vainotaan, en tarvitse syytä teistä kertomiseen.Hyvä kirjoitus. Vartijat ovat epäkohteliaita.
- Anonyymi
...Olihan siitä jo (...? Oisko 20 vuotta sitten) ollut jossain että tavaratalojen vartijat zoomaili aina naisten rintoihin, kun he olivat sovittamassa vaatteita sovituskopissa. Moinen käsitys minulla on heistä aina ollut, mutta todellakin vasta palattuani Orimattilaan tämä on kärjistynyt etten enää usko ollenkaan että siellä olisi muuta kun rikollisia ja muutoin häiriintyneitä töissä. Uutisetkaan ei hirveästi ole antaneet ymmärtää muuta.
Olisi hyvä kokeilu poistaa vartijat/järkkärit täysin täältäkin ja katsella alkaako teineillä ilmetä omituisia vieroitusoireita :D Kukapa heille enää huumeita välittäisi? Koronarajoitukset varmaan sotki täälläkin nappulat, kun minuun alettiin kohdistaa ihan infernaalista raivoa. Naurattaa ihan; ja vaikka toisinaan vitutti, niin kyllä mä silti nauroin narkkareiden ongelmille korona-aikana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...*koPiota
En todellakaan ymmärrä (tai no taidankin ymmärtää) miksi yritetään koko ajan harhauttaa ja ohjata keskustelua ihan muualle....Se saattaa tulla yllätyksenä joillekin, mutta ilmiannon ja rikosilmoituksen tekeminen ei todellakana siis ole laitonta. Todistajien uhkailu silti ON.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Se saattaa tulla yllätyksenä joillekin, mutta ilmiannon ja rikosilmoituksen tekeminen ei todellakana siis ole laitonta. Todistajien uhkailu silti ON.
...Mitenkäs se menikään (oisko jenkkijuttu) "Ei ole syyttömiä, on vain huonosti kuulustelluita". Minä en tiedä mikä minä sitten olen tai tuota hokemaa voi tulkita monin tavoin. Tosi HUONOSTIHAN minua siis kuulusteltiin, mutta ei minua syylliseksi saatu väännettyä. Tai no... tein minä kantelun eli joo alunperin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Mitenkäs se menikään (oisko jenkkijuttu) "Ei ole syyttömiä, on vain huonosti kuulustelluita". Minä en tiedä mikä minä sitten olen tai tuota hokemaa voi tulkita monin tavoin. Tosi HUONOSTIHAN minua siis kuulusteltiin, mutta ei minua syylliseksi saatu väännettyä. Tai no... tein minä kantelun eli joo alunperin.
...Se poliisikeissi meni jotenkin jopa järkevämmin, mutta tämä on ollut hiukan vaikeaa tajuta että MIKSI vartijat suuttui mulle. Mikä on se oikea toimintamalli siis, kun vartijat ilmiselvästi simputtavat minua? MITEN minun olisi pitänyt toimia? En reagoinut ja se suututti niitä. Sitten aloin tehdä kaupalla valituksia ja vartijat suuttui tästä. Jotenkin... ei niin ku voi voittaa?
...Se nyt on tuttu tilanne elämässäni, kun on tehty minulle mahdottomaksi voittaa, mutta sanonpa vain etten siis ymmärtänyt että MITEN minun olisi muka pitänyt toimia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Se poliisikeissi meni jotenkin jopa järkevämmin, mutta tämä on ollut hiukan vaikeaa tajuta että MIKSI vartijat suuttui mulle. Mikä on se oikea toimintamalli siis, kun vartijat ilmiselvästi simputtavat minua? MITEN minun olisi pitänyt toimia? En reagoinut ja se suututti niitä. Sitten aloin tehdä kaupalla valituksia ja vartijat suuttui tästä. Jotenkin... ei niin ku voi voittaa?
...Se nyt on tuttu tilanne elämässäni, kun on tehty minulle mahdottomaksi voittaa, mutta sanonpa vain etten siis ymmärtänyt että MITEN minun olisi muka pitänyt toimia.*kaupalla
KaupallE siis kirjallisesti. Supermarket lopetti lopulta vastaamasta minulle edes muodollisesti ja S-Market vastaili aina maailman parannut diipadaapaa. Voisko sanoa että nää K-kaupan tyypit oli siis rehellisempiä? Kun ei kehtaa valehdella, niin ollaan sitten hiljaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...Se nyt on tuttu tilanne elämässäni, kun on tehty minulle mahdottomaksi voittaa, mutta sanonpa vain etten siis ymmärtänyt että MITEN minun olisi muka pitänyt toimia...."MITEN minun olisi muka pitänyt toimia."
Tossa kommunikaatiossa on todellakin ongelma. Iso ongelma. Jos on jotain asiaa minulle, niin sanoo sen sitten. Sanoo ihan sanoin. Olisi kertonut minulle mistä on kyse. Ihan tarpeetonta soopaa täälläkin somessa mulle on tullut. Ei sillä ole mitään merkitystä.
Eihän tästä vihjailusta saa muuta kuin ne kaksi käsitystä 1. Heitä pelottaa julkisuus, koska eivät uskalla koskaan sanoa mitään pientäkään julkisesti 2. Heillä ei ole siellä yhtään mitään minulle. Tyhjiä uhkauksia on sadellut tässä kohta kymmenen vuotta putkeen.
- Anonyymi
"jäsenet ovat asiasta hiljaa kuin kusi sukassa."
Hurjaa sakkia täällä. Hurjaa on :/ On vaikea kuvitella tässäkään jutussa olevan mitään syytä salailuun. Kekkonenkin elää vielä. Hail!- Anonyymi
Onnetonta räpiköintiä.
- Anonyymi
Kun kaupunki vuokraa Kehröäämöltä kirjastolle tilat niin siellä kynttiläpajan kellarissa on pieni kiva lukutila. Joskus märkinä keväinä siellä tosin on vettä mutta pikku paikkaukselle se hoituu.
- Anonyymi
Majava tehnyt padon kellariin. Kuvauksen paikka.
- Anonyymi
Alakerrassa on rakenteissa halkeamia. Raskas kolossi murtuu.
- Anonyymi
Keksin äsken idean.
Kehräämöstä voisi tehdä sotaveteraaneille kuntoutuskeskuksen! Valtio ehkä tukee? En jaksa selostaa kaikkia kiemuraisia pointtejani, mutta alkuinspiraationi oli näissä (korruptoituneissa) vartijoissa ja järjestyksenvalvojissa.
Ukrainassa on ollut sotilaita ja veteraaneja tulee muutoinkin. Osalla on vaikeuksia arjentouhuissa ja kaupassa käymisessä (kuten minulla) ja se Kehräämö olisi siinä tosi lähellä Supermarkettia. Jos huippaa matkan varrella, niin olisi lyhyempi matka.
Joku joku flippaa ja alkaa ampumaan harhojaan, niin näkisin ettei se kivikasa ole niin arka sille. Kai sinne muutamia luodinreikiä mahtuu. Jotkut yritti saada "motoristeja" sinne, mutta kyllä veteraanit on parempia. Matkanvarrella on muutenkin sellaista, jota ei ehkä niin haittaisi... Eikä minua haittaisi jos joku sielä vahingossa vähenisi :DDD En oikeasti tiedä sieltä mitään, mutta siis juttujen perusteella. Päässäni olen käynyt läpi kaikenlaisia skenaarioita.- Anonyymi
"Eikä minua haittaisi jos joku sielä vahingossa vähenisi"
...Ja onko se edes harha loppujenlopuksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eikä minua haittaisi jos joku sielä vahingossa vähenisi"
...Ja onko se edes harha loppujenlopuksi?...ja siis vitsailin ;)
En tiedä yrittäisikö rikolliset sitten värvätä näitä jotenkin? Pointtini oli että kävin läpi erilaisia skenaarioita miettien että mitenkähän tässä kävisi :DDDD - Anonyymi
Oi voi taas näitä onnettomia juttuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oi voi taas näitä onnettomia juttuja.
Mikä niin "onnetonta" niissä? Omituista kritiikkiä saan :D Otatkohan ne liian vakavasti? Saahan täällä nyt kirjoitella kaikenlaista, itsekin kirjoittelet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä niin "onnetonta" niissä? Omituista kritiikkiä saan :D Otatkohan ne liian vakavasti? Saahan täällä nyt kirjoitella kaikenlaista, itsekin kirjoittelet.
Pääsääntöisesti täällä on fiksuja kirjoituksia. Eräs onneton tosin pilaa joka ketjun haukkumalla kaupat ja kassat sekä vartijat. Pedofiilejä ja horoja näkee joka puolella. Paskapostia saa myös Orimattilan vuokratalot.
- Anonyymi
Pian saapuu pakkaset ja Kehräämöä pitää lämmittää. Miten mahtaa käydä? Vai onko kaupunki sittenkin mukana?
- Anonyymi
Kehräämö näytää kirvoittavan monenlaisia aatoksia ja monilta alueilta.
- Anonyymi
Niin tekee. Harmi kun kaupunki sekaantui asijaan. Nyt koko pytinki alkaa olla tyhjänä. T:Kimmo
- Anonyymi
Erite-Mummon palsta on Erite-Mummon palsta. Erite-Mummo määrää.
- Anonyymi
Ertsari vanha kunnon tenunenä
- Anonyymi
Kehräämö jättää nyt raastavan jäljen Orimattilaan.
- Anonyymi
Vanha villatehdas olisi ansainnut paremman kohtelun. Orimattilan komein maamerkki on täydellisesti pilattu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanha villatehdas olisi ansainnut paremman kohtelun. Orimattilan komein maamerkki on täydellisesti pilattu.
Eikö tuo kohtuu ruman näköinen kolossi ole. Duunareiden työpaikka, mikä mennyt konkkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö tuo kohtuu ruman näköinen kolossi ole. Duunareiden työpaikka, mikä mennyt konkkaan.
Se järjestyy ja sen jälkeen on hyvä olla
- Anonyymi
Kehräämö sopisi hyvin erilaisten harrastusten paikaksi. Tikanheitto, pontikankeito ja muita panimoita.
- Anonyymi
Laarssonni on palannu ruotuun. Turhat haihattelut Kehräämöstä on jääny. Ainakin toistaiseksi.
- Anonyymi
Droccilan lähtö tyhjensi Kerjäämön ja nyt se voimistelu yritys lopettaa koko puljun toiminnan. Omistajaa tulee surku kun menetti rahansa.
- Anonyymi
Tosi harmittava tapaus. Orimattila ontuu nyt .
- Anonyymi
Poliisi epäilee 17-vuotiasta orimattilalaisnuorta tapon yrityksestä ja neljästä törkeästä raiskauksesta.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1323807- 851895
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151741Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541402Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1231284VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu961258Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi371229- 701146
- 691023
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k102985