"Olen ihan hyvässä kunnossa koska rintakivut eivät rajoita toimintakykyä päivällä"
Mistä toimintakyvystä mahtaa olla kyse? Syöminen, paskominen vai molemmat?
Voi Rakas Luoja ja Buddha kun se ei osoita hyvää kuntoa että on rintakipuja vain öisin, eikä sairaalat juoksuta punkeroita ikämiehiä rappusissa.
Iskä voi kertoa sinulle hyvän kunnon oikeita mittausarvoja:
1. Cooperin testi ehkä pätevin yksittäinen keino, siinä hyvä tulos ikäisellesi on 2000 - 2400 metriä. Siis 12 minuutissa edetty matka. (Minun tulos on vielä ikämiehenä keskitason ammattiurheilijan tulosluokkaa)
2. Toinen hyvin yksinkertainen mittapuu on etunojapunnerrus. 30 sekunnissa sinun ikäisesi pitäisi saada sellainen 17-20 puhdasta punnerrusta minuutissa (huom ei tyttöpunnerruksia polvet maassa vaan suorin vartaloin)
3. Jalkojen ja alavartalon lihasten kuntoa voi selvittää helpolla kyykkytestillä, jossa alkuasennossa seistään ryhdikkäässä lantionlevyisessä haara-asennossa kädet suorana alaspäin ja katse eteenpäin.
Kyykkää alas selkä suorana niin, että sormenpääsi osuvat lattiaan joka toistolla. Ota 30 sekuntia aikaa ja katso, kuinka monta toistoa saat tehtyä tuossa ajassa.
Hyvä tulos ikäisellesi on 26-30 suoritusta.
4. Vatsalihakset / istumaannousu.
Asetu selinmakuulle polvet koukussa ja nouse ylös niin, että kämmenet liukuvat etureisiä pitkin ja kosketat polvia. Aikaa 30 sekuntia, hyvä tulos ikäisellesi on vaatimaton 7-9 suoritusta.
Voin lähes urheilun ja liikunnan ammattilaisena kertoa kymmenien vuosien kokemuksella sinun ja minun tulokset noissa neljässä testissä.
1. Sinun Cooper 1100 metriä, minun 3100 metriä
2. Sinun punnerrukset noin 2 kpl ja minun noin 45 kpl.
3. Sinun kyykyt noin 0-4 kpl, minun noin 40 kpl.
4. Sinun vatsalihasliikkeet noin 1 kpl, minun noin 25 kpl.
Tuloksesi kertovat totaalisesta rapakunnosta ja siitä on matkaa hyvään kuntoon sellainen kolmen vuoden intsensiivinen monipuolinen treenaus personal trainerin avulla samalla painoa pudottaen noin 40-50 kiloa.
Leuanvedossa et saisi yhtään leukaa ja siksi en maininnut sitä ollenkaan. Et saisi vaikka olisit 40 kiloa kevyempi. Se vaatii treeniä sekin ja säännöllistä sellaista.
2010
Hyvän kunnon määritelmä hukassa
7
163
Vastaukset
- Anonyymi
Mistä kuvittelin että olisin noista kiinnostunut... mene pelle ammattiauttajan pakeille..
- Anonyymi
Ja kuten aikaisemmin sanoin akkasi ei ole mitenkään erikoisen näköinen ihan persjalkainen thaikku, niitä on miljoonia thaimaassa, paremman näköisiä, jopa leidarit osa heistä on paljon paremman näköisiä kuin "vaimoasi"... tiedän että totuus on sinulle kova pala ja se ottaa kovasti narsistiseen sieluusi, vielä vuosia, mutta en ruoki valheitasi ja harhojasi.
- Anonyymi
Joka päivä, joka päivä, joka päivä, joka päivä, joka päivä, joka päivä, joka päivä.
Joka päivä, joka päivä, joka päivä, joka päivä, joka päivä, joka päivä, joka päivä.
Joka päivä, joka päivä, joka päivä, joka päivä, joka päivä, joka päivä, joka päivä. - Anonyymi
2010:n naarasämmä on horo, ei mitään muuta, tollanen pakkelinaama, noita on tinderi täynnä.
- Anonyymi
Ainoa viestini asiassa oli että älä rakas pikkuinen punkero kuvittele ikinä tässä maailmassa ja tässä elämässäsi olevasi hyvässä kunnossa.
Sinä et ole hyvässä kunnossa, etkä lähelläkään normaalissa kunnossa. Sinulla ei ole pienintäkään käsitystä mikä on hyvä tai normaali kunto.
Tässä karkeasti kuntoluokitukset kaikille ikäryhmille:
1. Huippu-urheilija (vähintään kansallista huipputasoa)
2. Kilpaurheilija (vähintäänkin sivutoiminen ammattiurheilija kovalla tasolla)
3. Aktiiviharrastaja (tietää mitä tekee ja treenaa kovaa säännöllisesti)
4. Lajiharrastaja (treenaa säännöllisesti lajiaan, kovaakin, kehittyy)
5. Liikunnan harrastaja (kuntoilee, pysyy kunnossa ja- tai kehittyy riippuen iästä)
6. Silloin tällöin liikkuva (min 2 x viikossa, pysyy nippa nappa kunnossa)
7. Sunnuntaikävelijä (ostaa itselleen hieman lisää aikaa ja on liikkuvinaan)
8. Liikkumaton (ei koskaan ruumiillista työtä eikä liikuntaa)
9. Sohvaperuna (ei edes kiinnostusta penkkiurheiluun, eikä mitään tietoa liikunnan merkityksestä eikä ihmisen biologiasta.
10. Itsetuhoinen (koettaa ryypätä, syödä ja istuskella itsensä multiin)
11. Kamikaze (pitää hienona sitä että vaimo saa leskeneläkkeen kun poistuu)
12. Pasanen (höpisee geeneistä ja yrittää kaikin keinoin saada itselleen säälipisteiden jälkeen kuoppajaiset, joissa kukaan ei jää kaipaamaan paitsi Kela ja ulosottomies)
2010- Anonyymi
Täytyy lisätä vielä kohta 13: Saattohoito. Se on kuntotasosi.
2010 - Anonyymi
Pasanen tuntee ulosottomiehen paremmin nimellä mittari.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882