Hautauskulut voi nousta useita satoja

Anonyymi-ap

Hallitus on leikkaamassa kirkon rahoitusta eli hautauskulut voi nosta jopa 400 euroon. mitenkäs köyhät menee hautaan hauta-arkku maksaa entistä enemmän arvonlisäveron takia toimeentulotukimenot kasvaa kun hauta-arkkuun voi saada toimeentulotukea köyhä työtön ja päihdeongelmainen juoppo. Tarvitaanko köyhälle vähävaraiselle siunaustilausuutta muistotilaisuutta hautakiveä osalla on puuristi muistomerkkinä kuolinilmoitus maksaa. hauta arkuksi riittäisi tosi halpa vaikka pahvilaatikko

29

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuhkaus pahvilaatikossa,ei maksa paljon.eikä siihen tuhkien sirotteluun/hautaamiseen tarvii seurakunnan tai hautaustoimistojen kalliita palveluja.Lapio kouraan ja uurna vaikka saunan taakse 40cm syvyyteen maahan,se on siinä. Jos haluaa muistella vainajaa niin keittää sumpit kotona tai vie Nesteen baariin kahville.

    • Anonyymi

      Ei kirkko kuulu mitenkään arkun hinnoitteluun, vaan se on arkun myyjäliikkeen asia. Ei kirkko määrää miten kallis, tai halpa arkun n oltava. Arkkujen tulee täyttää tietyt vaatimukset, joista valmistaja vastaa. Kirkolle kuuluu papin palvelujen ja haudankaivuun ja hautapaikan hinnoittelu, enkä usko että ne nousee merkittävästi. Nouseehan nuo palvelujen hinnat muutenkin joka vuosi. Krematorioilla on omat hinnoittelunsa.

      • Anonyymi

        Toisaalta kunnon juoppo olisi sama kuivattaa muumioksi, eli siihen on jo palsamointiaineet kertyneet vuosien saatossa, eikä se helpolla mätäne. Krematoriossa se palaa liian äkkiä, että vetoa on pienennettävä polttouunissa, ettei tuhkat mene savupiipusta ulos.


      • Anonyymi

        sossu määrää kaikkein halvimman arkun mitenkä pitkään arkkuja hankitaan verorahoilla kyllä pahvilaatikko riittäisi köyhien kuolemaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sossu määrää kaikkein halvimman arkun mitenkä pitkään arkkuja hankitaan verorahoilla kyllä pahvilaatikko riittäisi köyhien kuolemaan

        bisnes is bisnes

        monopoli jota on vaikea purkaa

        kelpaa se rikkaallekki joku purkki

        monissa maissa vain tuhkataan

        tautiriskin takia


    • Anonyymi

      Varattomalle vainajalle voi anoa toimeentulotukea hautauskuluihin.

      • Anonyymi

        "Varattomalle vainajalle voi anoa toimeentulotukea hautauskuluihin."

        Taitaapa olla mennyttä aikaa tuokin. Eiköhän orpo-purra ole leikellyt jo nämäkin tuet.


    • Anonyymi

      itse menen kivenkoloon jo ennakolta ei maksa mitään

    • Anonyymi

      Olen tehnyt pitkän ja mittavan uran haudankaivajana, olen kaivanut miljoonia hautoja. Nyt olen työtön 🚶‍♀️

    • Anonyymi

      Jag är lurvig och jag gillar vargar! 💖

    • Anonyymi

      Minkä takia monen tonnin arkku pitää haudata raadon mukana? Eikö se vältä jos raato on pahvilaatikossa taikka kangassäkissä? Ihan keinotekoista bisnestä on tuo hautaamisen kalleus.

    • Anonyymi

      Vassareiden mielestä köyhät pitäisi vielä haudatakin ilmaiseksi muiden piikkiin. Ei riitä, että on kupannut jo koko elämän muiden rahoja ja vielä hautajaiset kunnan piikkiin? Ei vassareiden röyhkeydellä ole mitään rajaa.
      Kohta varmaan vaaditte, että siitä pitää veronmaksajien vielä omaisille maksaakin?
      Ihan sama, köyhän voisi kuollessaan kipata jäteastiaan ja kaatopaikalle muiden roskien joukkoon. Ei se köyhä kuolleena tajua, onko se hautausmaalla vai kaatopaikalla. Sinne mennään mihin rahkeet riittää.

      • Anonyymi

        Eipä silloin kannata rikkaitakaan ylistää ja pitää hautajaisia, koska ei se raato mitään tajua mistään enää, kun on kuollut. Mutta onhan se tietysti hianoo kytistellä hautajaisissa perintöä ja jopa kiistellä siitä, kuka mitäkin saa. Kuolleelta ihmiseltä tulisi kaikki varallisuus ottaa valtiolle, joka ottaisi omasuuden,, mutta maksaisi hautajaiset arkkuineen. Voisi olla hautajaisissa vähän porukkaa.😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä silloin kannata rikkaitakaan ylistää ja pitää hautajaisia, koska ei se raato mitään tajua mistään enää, kun on kuollut. Mutta onhan se tietysti hianoo kytistellä hautajaisissa perintöä ja jopa kiistellä siitä, kuka mitäkin saa. Kuolleelta ihmiseltä tulisi kaikki varallisuus ottaa valtiolle, joka ottaisi omasuuden,, mutta maksaisi hautajaiset arkkuineen. Voisi olla hautajaisissa vähän porukkaa.😂

        Siinä on se pieni ero, mistä koko jutussa oli kyse, että onko pinkka kunnossa. Jos pinkka ei ole kunnossa....kaatopaikalle. Jos taas tuohta löytyy....sitten voi valita mennäkö kaatopaikalle, hautausmaalle vai luontoon tuhkana.


    • Anonyymi

      Olen haudannut eläviä!

    • Anonyymi

      Olen köyhä. Älkää puhuko rumasti.

    • Anonyymi

      Tein pitkän ja mittavan uran kuolleena, nyt olen työtön zombi 🧛‍♂️

    • Anonyymi

      Hautauskulujen nousun syynä on se että hallitus leikkaa myös kirkolta reippaasti. Jotkut arvelevat että tämä on oikeiston ja persujen näpäytys kirkolle siitä, että nämä hyväksyvät seksuaalivähemmistöt joukkoonsa.

      • Anonyymi

        Ei kirkon osuus ole kummoinen hautajaisissa? Hautausurakoitsijat ne maksaa ja pitoplavelut suurimmalti osin. Jos on öky tarjoilut, niin ei niistä kirkolle mitään mene, eikä mistään tarjoiluista, joten turha kirkkoa syyllistää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kirkon osuus ole kummoinen hautajaisissa? Hautausurakoitsijat ne maksaa ja pitoplavelut suurimmalti osin. Jos on öky tarjoilut, niin ei niistä kirkolle mitään mene, eikä mistään tarjoiluista, joten turha kirkkoa syyllistää.

        Maksaahan hautapaikka ja toimitus ja kirkko ei halua haudata kirkkoon kuulumattomia omilla rahoillaan mieluiten syntiset roskikseen


    • Anonyymi

      valtio hoitaa köyhän

      älä huoli

      kaikki pääsee kuoppaan suomessa

      toiset vähä paremmin ja toiset ...... .......

      kuolessa on hyvä olla esim varaton niin sossu maksaa

    • Anonyymi

      Hautauskukut menevät kuolinpesän varoista , jos niitä on . Joten suotta aloituksen tekijä jännittää kukaan ei jää hautaamatta .

    • Anonyymi

      Nyt köyhät vasemmistolaistyöttömät murehtivat ettei kunta maksa ilmaisia hautajaisia. Menkää töihin, että teillä on varaa edes kuolla. Röyhkeitä nämä vassarit. Kaikkea aina vaatimassa ilmaiseksi. Etköhän kohta ehdota, että sinun hautajaisiin pitää kunnan maksaa soittajatkin ja ilmaiseksi vassarille tietysti sekin. Olette te kyllä venkuloita. Häpeäksi ihmisyydelle.

      • Anonyymi

        Kyllä valtio huolen pitää omistaan. Älä sinä yhtään huoli.


    • Anonyymi

      Olen pannut hautajaisissa paljaalla.

      • Anonyymi

        Arkun kannen läpi pinppiin, arvatenkin...?


    • Anonyymi

      Hautajaisista tuli orgiat......
      Lieksassa......
      😶......

    • Anonyymi

      Vitosen hautajaiset paras ☝️

    • Anonyymi

      Minä haluan, että minut täytetään ja laitetaan sittarin penkille päivystämään.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10030
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      412
      4390
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      3016
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2664
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1710
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe