Loppuvuodeksi lapsen sairauden takia. Aika kova uutinen. Ministeripesti on kuitenkin yksi tärkeimmistä.
Sisäministeri Rantanen jää pois ministerinpestistä
54
512
Vastaukset
- Anonyymi
Kuten hän kauniisti sanoi, ministerin voi korvata, äitiä ei.
Kaikkea hyvää äidille ja tyttärelle! - Anonyymi
Kova uutinen? Kenelle?
- Anonyymi
Niin, eniten niissä pystyy mokailemaan kunnolla, ajatelkaa esim. Samariinia - paljon enempää tuskin voi tumpeloida!
- Anonyymi
Toivon Mari Rantaselle voimia. Lapsen sairastuminen vakavasti on varmasti kova pala.🙏
- Anonyymi
Lapsi syntyi vammaisena ja vielä ikävä jos on sairastunut vakavasti. Ihana äiti ja pitää tärkeämpänä lastaan, kuin ministerin pestiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapsi syntyi vammaisena ja vielä ikävä jos on sairastunut vakavasti. Ihana äiti ja pitää tärkeämpänä lastaan, kuin ministerin pestiä.
Niin oikeat äidit tekevät, lapsi on tärkein ja usein vammainen lapsi todella rakas vastuulliselle vanhemmalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin oikeat äidit tekevät, lapsi on tärkein ja usein vammainen lapsi todella rakas vastuulliselle vanhemmalle.
Tämä lapsi on 29 v, aikuinen, mutta vammainen, ja nyt sairastunut vakavasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikuinenkin on äidille lapsi, varmasti huoli on suuri. Hienosti toimittu, toivottavasti kaikki selviää ja äiti saa rauhassa ja hyvällä omallatunnolla keskittyä lapsensa hoitoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi pärjännyt laitoksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse ihmettelin, kun IS:n jutussa ministeri Rantanen sanoi, että on ollut lapselleen
( nyt aikuinen ) omaishoitaja koko ajan. Pystyykö samaan aikaan olemaan omaishoitaja ja hoitamaan vaativaa ministerin virkaa ?
Olen ymmärtänyt että omaishoitajan työ on kokopäivä homma ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse ihmettelin, kun IS:n jutussa ministeri Rantanen sanoi, että on ollut lapselleen
( nyt aikuinen ) omaishoitaja koko ajan. Pystyykö samaan aikaan olemaan omaishoitaja ja hoitamaan vaativaa ministerin virkaa ?
Olen ymmärtänyt että omaishoitajan työ on kokopäivä homma ?Mari Rantanen on pystynyt hoitamaan ministerin työnsä loistavasti, sekä lapsensa.
Yhteiskunta tarjoaa apua myös kotihoitoon. Samoin kuin terveet lapset viedään päiväksi hoitopaikkaan, että äiti ja isä voivat käydä töissä.
Yritä ymmärtää, äläkä mieti turhia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikuinenkin on äidille lapsi, varmasti huoli on suuri. Hienosti toimittu, toivottavasti kaikki selviää ja äiti saa rauhassa ja hyvällä omallatunnolla keskittyä lapsensa hoitoon.
Jotenkin tuntuu, että tarkoituksella puhutaan vielä lapsesta , aikuinen vaikeasti vammainen tytär/poika l olisi ollut parempi ilmaisumuoto.
Mutta kun halutaan ne äidin tunteet ja ihmisten sääli peliin, niin näin se päätettiin ministeritasolla uutisoida.
En vähättele yhtään asiaa , kenen tahansa perheen lapsen tai lähiomaisen vakava sairastuminen on kova paikka. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mari Rantanen on pystynyt hoitamaan ministerin työnsä loistavasti, sekä lapsensa.
Yhteiskunta tarjoaa apua myös kotihoitoon. Samoin kuin terveet lapset viedään päiväksi hoitopaikkaan, että äiti ja isä voivat käydä töissä.
Yritä ymmärtää, äläkä mieti turhia.Siis yhteiskunta on itse asiassa hoitanut ja kustantanut vaikeasti vammaisen lapsen hoidon.
Ymmärrän kyllä hyvinkin lukemani ja varsinkin jos itse ministeri on sanonut julkisesti, että hän on " itse " vaikeasti vammaisen nyt jo aikuisen lapsen omaishoitaja, niin jokin tässä ei ihan täsmää ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinun lapsesi laitoksessa? Kiitos niille äideille, jotka haluavat hoitaa lapsensa kotona.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinun lapsesi laitoksessa? Kiitos niille äideille, jotka haluavat hoitaa lapsensa kotona.
Kysymys on , että saavatko kaikki vammaisen lapsensa laitokseen ( edes väliaikaisesti ) vaikka niin haluaisivatkin ?
Nyt ministeri on täydellä palkalla " vapaalla " , on hieman eri asia kuin tavallinen perheen äiti vastaavassa tilanteessa. Julkisella sektorilla työskentelevä saa ehkä palkatonta virkavapaata mutta yksityisen yrityksen palveluksessa olevalla voi olla hieman toisin, riippuu ihan yrityksestä ja esimiehestä. - Anonyymi
Ja sympatian keräily sanalla lapsi on pöyristyttävää.tyttö on kolmekymppinen. Tavallisesti olisi puhuttu tyttärestä eikä lapsesta aikuisesta puhuttaessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja hoitajakin olisi ministerin palkalla maksettu aikuiselle naiselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ymmärtänyt että omaishoitajan työ on kokopäivä homma ?Juu
Ei pysty. Hoitaja on yötä päivää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotenkin tuntuu, että tarkoituksella puhutaan vielä lapsesta , aikuinen vaikeasti vammainen tytär/poika l olisi ollut parempi ilmaisumuoto.
Mutta kun halutaan ne äidin tunteet ja ihmisten sääli peliin, niin näin se päätettiin ministeritasolla uutisoida.
En vähättele yhtään asiaa , kenen tahansa perheen lapsen tai lähiomaisen vakava sairastuminen on kova paikka.Kyllähän sanalla lapsi saa enemmän säälipisteitä kuin aikuisella tyttärellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis yhteiskunta on itse asiassa hoitanut ja kustantanut vaikeasti vammaisen lapsen hoidon.
Ymmärrän kyllä hyvinkin lukemani ja varsinkin jos itse ministeri on sanonut julkisesti, että hän on " itse " vaikeasti vammaisen nyt jo aikuisen lapsen omaishoitaja, niin jokin tässä ei ihan täsmää !Ei mikään täsmää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ministerillä on vammaishoitaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysymys on , että saavatko kaikki vammaisen lapsensa laitokseen ( edes väliaikaisesti ) vaikka niin haluaisivatkin ?
Nyt ministeri on täydellä palkalla " vapaalla " , on hieman eri asia kuin tavallinen perheen äiti vastaavassa tilanteessa. Julkisella sektorilla työskentelevä saa ehkä palkatonta virkavapaata mutta yksityisen yrityksen palveluksessa olevalla voi olla hieman toisin, riippuu ihan yrityksestä ja esimiehestä.Sitäpaitsi kyseessä on 30 vuotias aikuinen ,ei lapsi. Jolla on ympäri vuorokautiset hoitajat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sympatian keräily sanalla lapsi on pöyristyttävää.tyttö on kolmekymppinen. Tavallisesti olisi puhuttu tyttärestä eikä lapsesta aikuisesta puhuttaessa.
Juuri niin ! Ei lapsi vaan aikuinen tytär !
Nyt kerätään sääli/sympatia pisteitä, naiset sen asian osaavat jopa ministeritasolla ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja hoitajakin olisi ministerin palkalla maksettu aikuiselle naiselle.
Yhteiskunta maksaa tämän vammaisen tyttären hoidon.
Miten on tavallisen normiperheen, saavatko samat edut, jos vastaava tilanne ??
Ei ainakaan monen kuukauden vapaata täydellä palkalla ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt ministeri on täydellä palkalla " vapaalla " , on hieman eri asia kuin tavallinen perheen äiti vastaavassa tilanteessa. Julkisella sektorilla työskentelevä saa ehkä palkatonta virkavapaata mutta yksityisen yrityksen palveluksessa olevalla voi olla hieman toisin, riippuu ihan yrityksestä ja esimiehestä.Miten niin on täydellä palkalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin on täydellä palkalla?
Olen ymmärtänyt että ministeri Rantanen saa täyden palkan koko siltä ajalta kun on vapaalla eli estynyt hoitamaan virkaansa !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri niin ! Ei lapsi vaan aikuinen tytär !
Nyt kerätään sääli/sympatia pisteitä, naiset sen asian osaavat jopa ministeritasolla !Kyseessä on vaikeasti vammainen henkilö. Hän on Mari Rantasen tytär.
Miten ihmeessä olet noin kyyninen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt ministeri on täydellä palkalla " vapaalla " , on hieman eri asia kuin tavallinen perheen äiti vastaavassa tilanteessa. Julkisella sektorilla työskentelevä saa ehkä palkatonta virkavapaata mutta yksityisen yrityksen palveluksessa olevalla voi olla hieman toisin, riippuu ihan yrityksestä ja esimiehestä.Millä ihmeen vapaalla hän on, kun hoitaa vakavasti sairasta lastaan?
Kyllä sinulla on kylmäkiskoinen ajatus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän sanalla lapsi saa enemmän säälipisteitä kuin aikuisella tyttärellä.
Vaikeasti vammainen tarvitsee samanlaisen hoidon iästä riippumatta.
- Anonyymi
Tämä äiti haluaa olla lapsen tukena, vaikean sairauden aikana. Kukaan ei hylkää vakavasti sairastunutta lastaan laitokseen olipa hän minkä ikäinen.
- Anonyymi
Tämä äiti halusi olla myös ministeri samaan aikaan, vaikka oli lapsensa omaishoitaja ( onko kokopäiväinen työ ? )
Minusta nyt tässä mennään taas tunteiden kautta. Voi olla tarpeen myös vammaisen lapsen vanhemmille hetken olla vapaa hoitotyöstä ja siinä mielessä laitoshoito ihan paikallaan.
Tottakai oman lapsen tai läheisen vakava sairastuminen on kova paikka kenelle tahansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä äiti halusi olla myös ministeri samaan aikaan, vaikka oli lapsensa omaishoitaja ( onko kokopäiväinen työ ? )
Minusta nyt tässä mennään taas tunteiden kautta. Voi olla tarpeen myös vammaisen lapsen vanhemmille hetken olla vapaa hoitotyöstä ja siinä mielessä laitoshoito ihan paikallaan.
Tottakai oman lapsen tai läheisen vakava sairastuminen on kova paikka kenelle tahansa.Jokainen äiti tekee omat johtopäätöksensä. Nyt Mari Rantanen jää hoitamaan lastaan kokopäiväisesti vuoden loppuun asti. Jokaiselle lapselle oma äiti ja oma koti on se paras paikka elää ja olla.
Kukaan muu ei tunne lasta paremmin kuin oma äiti (ja isä).
On selvää, että jokainen omahoitaja saa myös hoitoapua, hoidon tarpeen mukaan.
Näin olen omahoitaja voi käydä myös töissä.
Ei pidä arvostella kenenkään ratkaisuja tuossa asiassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen äiti tekee omat johtopäätöksensä. Nyt Mari Rantanen jää hoitamaan lastaan kokopäiväisesti vuoden loppuun asti. Jokaiselle lapselle oma äiti ja oma koti on se paras paikka elää ja olla.
Ei pidä arvostella kenenkään ratkaisuja tuossa asiassa.Tässä tapauksessa täytyy olla tämä omahoitajan apu kokopäiväistä, sillä jos olen oikein ymmärtänyt, niin ministerin salkku on erittäin vaativa työ , mutta voi olla, että olen siinä asiassa väärässä ??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen äiti tekee omat johtopäätöksensä. Nyt Mari Rantanen jää hoitamaan lastaan kokopäiväisesti vuoden loppuun asti. Jokaiselle lapselle oma äiti ja oma koti on se paras paikka elää ja olla.
Ei pidä arvostella kenenkään ratkaisuja tuossa asiassa.On sanomattakin selvää, että jokainen äiti / isä tekee oman ratkaisunsa vastaavassa tilanteessa, mutta tiedottamisen suhteen voi olla kritiikkiä hyvinkin paljon.
On myös sanomattakin selvää, että jos vedotaan vaikeasti vammaisen lapsen hoitoon ja sitä kautta äidin läsnäoloon, niin tottakai se vetoaa tunteisiin ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sanomattakin selvää, että jokainen äiti / isä tekee oman ratkaisunsa vastaavassa tilanteessa, mutta tiedottamisen suhteen voi olla kritiikkiä hyvinkin paljon.
On myös sanomattakin selvää, että jos vedotaan vaikeasti vammaisen lapsen hoitoon ja sitä kautta äidin läsnäoloon, niin tottakai se vetoaa tunteisiin !Varsinkin kun " lapsi " on aikuinen nainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä tapauksessa täytyy olla tämä omahoitajan apu kokopäiväistä, sillä jos olen oikein ymmärtänyt, niin ministerin salkku on erittäin vaativa työ , mutta voi olla, että olen siinä asiassa väärässä ??
Tottakait vaikeasti vammainen tarvitsee hoitoa vuorokauden ympäri.
Jos henkilö ei pysty itse tekemään mitään, niin sehän on päivän selvä asia.
Ehkä huono vertaus on pieni vauva. Mutta, ei häntäkään voi jättää koskaan yksin.
On hienoa, että Mari Rantanen on halunnut, että hänen lapsensa saa asua kotona. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varsinkin kun " lapsi " on aikuinen nainen.
Lapsi on vaikeasti vammainen. Yritä ymmärtää, hän on Rantasen ainoa lapsi. Iästä ei kannata puhua yhtään mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sanomattakin selvää, että jokainen äiti / isä tekee oman ratkaisunsa vastaavassa tilanteessa, mutta tiedottamisen suhteen voi olla kritiikkiä hyvinkin paljon.
On myös sanomattakin selvää, että jos vedotaan vaikeasti vammaisen lapsen hoitoon ja sitä kautta äidin läsnäoloon, niin tottakai se vetoaa tunteisiin !Mitä vikaa tiedottamisessa oli? Minä en havainnut yhtään mitään moitittavaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakait vaikeasti vammainen tarvitsee hoitoa vuorokauden ympäri.
Jos henkilö ei pysty itse tekemään mitään, niin sehän on päivän selvä asia.
Ehkä huono vertaus on pieni vauva. Mutta, ei häntäkään voi jättää koskaan yksin.
On hienoa, että Mari Rantanen on halunnut, että hänen lapsensa saa asua kotona.Yhteiskunta kustantaa, toivottavasti myös muut vastaavassa asemassa olevat perheet saavat kokoaikaisen hoidon lapselleen yhteiskunnan tuella !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä vikaa tiedottamisessa oli? Minä en havainnut yhtään mitään moitittavaa.
Kyllä siinä on paljonkin moitittavaa, juuri tämä säälin ja sympatia pisteiden kerääminen. .
Vai miten luulet että otsikko ...jää hoitamaan vaikeasti vammaisen ja nyt vakavasti sairastunutta lastaan...otetaan vastaan ?
Miten olisi ollut vaan ilmoitus perhesyistä, siitähän mellä veronmaksajilla on jo kokemusta.
- Anonyymi
Surkeaa. Ennen oli kaikki paremmin. Oli Ohisalo ja Mikkonen.
- Anonyymi
Persujen myötätunnon saa ainoastaan toinen persu ja kaikki mikä siihen liittyy. Karmea ajatus/arvomaailma heillä. Eihän sitä muuten persu olisikaan. Lisäksi tämän casen yhteydessä yritetään "mustamaalata" jotenkin "väärin toimivia" äitejä. Kuitenkaan yksikään persu ei elä eikä tiedä oikeasti muiden elosta ja olosta yhtään mitään. Valheita, mollauksia, oletuksia yms suolletaan kun muuhun ei ole kykyä.
- Anonyymi
Ainut lapsi on tää hänen tyttärensä ja tietenkin on rakas ja haluaa hoitaa itse sairasta lastaan ❤️.
- Anonyymi
Aivan niin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainut lapsi on tää hänen tyttärensä ja tietenkin on rakas ja haluaa hoitaa itse sairasta lastaan ❤️.
Mutta halusi kuitenkin ministerin pestin pitää , eikö niin ?
Täydellä palkalla melkein puoli vuotta hoitovapaata ja voi olla, että saa vielä samaan aikaan hoitoapua yhteiskunnaltakin ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täydellä palkalla melkein puoli vuotta hoitovapaata ja voi olla, että saa vielä samaan aikaan hoitoapua yhteiskunnaltakin !No mitäs virheitä siinnä sitten on mielestäsi ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mitäs virheitä siinnä sitten on mielestäsi ?
...siinnä... ??
Oppisit edes kirjoittamaan ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täydellä palkalla melkein puoli vuotta hoitovapaata ja voi olla, että saa vielä samaan aikaan hoitoapua yhteiskunnaltakin !Olet ihan käsittämätön ajatuksiesi kanssa.
- Anonyymi
Kirjoitukset👎
- Anonyymi
Toivon jaksamista Rantaselle ja sitä, että hänen tyttärensä toipuu mahdollisimman pian.💖
- Anonyymi
Kaikki kunnia, kiitos, myötätunto yms Suomen ainoalle ja parhaalle äidille, joka hoidat sairaan lapsesi, myös Mari Rantanen. Olet äiti muiden joukossa, et enempää etkä vähempää. Persuus ei ole mikään kriteeri loistavaan, erinomaiseen, välittävään äitiyteen.
- Anonyymi
Voi vain kuvitella kuinka raskasta on hoitaa vaikea vammaista, joka on nyt lisäksi sairastunut vakavasti.
- Anonyymi
Veronmaksajat maksaa taas viulut. Aikuisen lapsen hoito ?
- Anonyymi
Tämä aikuinen lapsi on vaikeasti vammaisena syntynyt ja on nyt lisäksi sairastunut vakavasti,
Toivon, että ajattelet asiaa inhimillisesti, etkä olisi ilkeä ja kyyninen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412705Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4162217Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens212116Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau171875Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1391746Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1371679Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat221176Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01142- 741049
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63935