Miten Excelissä saa rivityksen toimimaan yhdistetyissä soluissa. Minun pitää tehdä siisti lomakepohja, jossa on pakko yhdistellä soluja vaakasuunnassa. En kuitenkaan onnistu saamaan rivitystä toimimaan yhdistetyissä soluissa, muuten kyllä. Rivitys olisi tulostuksen kannalta ehdoton toiminta, jotta lomaketta olisi helppo käyttää.
Olen tehnyt seuraavat valinnat:
Muotoile solut -> Tasaus (välilehti) -> Tekstin asetukset
ja sieltä sitten Tekstin rivitys ja Yhdistä solut valittuna.
Tarvitsisin pikaisia vinkkejä...
Olen erittäin kiitollinen vastaajille!
Apua Excelin rivitys-toimintoon
5
579
Vastaukset
- minä
oletko kokeillut venyttää solun kokoa? nimittäin tuolla asetuksella kyllä toimii...?
- ggg
kyllähän tuo näyttää ihan oikein menneen. Jos sulla ei näy kaikki teksti niin kokeile kasvattaa rivin korkeutta, josko sitten tulisi kaikki teksti näkyviin tai maalaa soluja myös alaspäin.
- sari.forsell
Kyllähän manuaalisesti saa rivejä lisää, mutta automaattinen rivitys ei tunnu toimivan yhdistettyjen solujen sisällä - kaikissa muissa soluissa kyllä. En itse oikein ymmärrä, miksi Excel ei venytä soluja alaspäin, kun tekstin pituus kasvaa (, kun kokeilee yhdistämättömissä soluissa, rivin korkeus kasvaa).
Olen pulassa, kun kaikki eivät osaa työpaikallani käyttää Officen ohjelmia (en itsekään hyvin), ja lomakkeiden käytössä pitäisi syöttää vain tekstiä eikä enää joutua manuaalisesti itse venyttelemään soluja.
Osaako kukaan neuvoa? Kiitos paljon kaikista vastauksista, joita olen saanut ja saan. Ihanaa, että jotkut jaksavat auttaa onnettomia! =)- pistepistepiste
ei taida tulla apuja... se on niin ettei kukaan osaa auttaa... heheh eh... vaikee juttu täytyy myöntää...
kokeilin meinaan itse, eli uhdistin solut ja kokeilin rivitystä, niin ei se toimi... ainakaan kuten muissa soluissa... oisko virhe excelissä vai ihan tarkoitus tehdä kaikki hankaliksi... ootko ilmoittanut microsoftille asiasta? muuta en osaa...
- Pelle
Kokeile tätä:
Muotoile solut > Luku > Luokka: Teksti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362759Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs122549100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es402272Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201861Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511555Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo371547- 381473
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251353- 271188
- 251124