Motoristi ei taatusti pysähdy kun "veli" on pulassa

Anonyymi-ap

Itse olen jäänyt monesti auttamaan toista tai ainakin kysynyt tarvitseeko apua, oli asia sitten mitä tahansa, toisen autosta on kumi puhki, tai viimeksi näin kun kepeillä kulkevalla oli kauppakassi mennyt rikki.

Kävi niin että otin auton sijasta moottoripyörän kun oli niin hieno ilmakin.
Kesken matkan alkoi ongelmat ja mopo sammui. Aavistelin että polttoaineen syötössä vika. Lykkäsin sen lähellä olevalle bussipysäkille ja aloin korjaamaan. Työkalut levällään siinä ja kyykyssä mopon vieressä, niin toisia mopottelijoita meni ohi ihan solkenaan eikä kukaan pysähtynyt. Minulle on aina sanottu että motoristi auttaa toista motoristia mutta totesin sen kyllä silloin paskapuheeksi. Älkää ymmärtäkö väärin, apua en kaivannutkaan mutta ihmetyttää että miksi tuollaista jankutetaan kun ei edes pidä paikkaansa.

10

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      johtuu näistä uusiomotoristeista, jotka eivätkä ole vielä oppineet tavoille. Sitten on näitä "motoristeja" jotka eivät ole motoristeja. Käyvät pienellä lenkillä aurinkoiella ilmalla ja sitten ollaan niin motoristia. Lisäksi olen huomannut vielä yhden rryhmän, jotka ovat ostaneet moottoripyörän vain työmatkakulkineeksi eivätkä mistään muusta välitä.

      Olen pysähtynyt autollakin, jos olen huomannut motoristin pulassa.
      Menossa 54. vuosi moottoripyörän satulassa.

    • Anonyymi

      Nykyajan peskat eivät osaisi auttaa mitenkään. Tietävät sen ja jatkavat matkaa.

      • Anonyymi

        Harvalla on varaosat moniin eri merkkisiin pyöriin ja työkalut mukana. Muutenkin toisen pyörän korjaaminen tie päällä ei ole realistista, joten turha siihen on pysähdellä "auttamaan".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvalla on varaosat moniin eri merkkisiin pyöriin ja työkalut mukana. Muutenkin toisen pyörän korjaaminen tie päällä ei ole realistista, joten turha siihen on pysähdellä "auttamaan".

        Aika paljon pystyy tekemään jos osaa. Pyörissä on monipuoliset työkalusarjat ja hyvät manuaalit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika paljon pystyy tekemään jos osaa. Pyörissä on monipuoliset työkalusarjat ja hyvät manuaalit.

        Yleensä jokainen tuntee parhaiten oman pyöränsä, etenkin ne vanhat, mitkä tielle leviävät, ei niitä ulkopuolisen kannata mennä sorkkimaan "auttamaan".
        Aika harvalla on pyörässään mukana "manuaalit ja monipuoliset työkalusarjat".
        En ole ikinä sellaisia tarvinnut liikkuessani moottoripyörällä, japsipyörillä ajanut yli 20 vuotta.
        Jos tulisi tilanne, että apua tarvitaan, silloin käytetään puhelinta, pidempiä reissuja ajavilla on vakuutukset, jotka maksaa kuljetuksen lähimmälle pajalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä jokainen tuntee parhaiten oman pyöränsä, etenkin ne vanhat, mitkä tielle leviävät, ei niitä ulkopuolisen kannata mennä sorkkimaan "auttamaan".
        Aika harvalla on pyörässään mukana "manuaalit ja monipuoliset työkalusarjat".
        En ole ikinä sellaisia tarvinnut liikkuessani moottoripyörällä, japsipyörillä ajanut yli 20 vuotta.
        Jos tulisi tilanne, että apua tarvitaan, silloin käytetään puhelinta, pidempiä reissuja ajavilla on vakuutukset, jotka maksaa kuljetuksen lähimmälle pajalle.

        Manuaali on kännykässä ja työkalusatsi satulan alla. Pikkuvian korjaan mielummin itse jos pystyn ja jatkan matkaa kuin odottelen hinuria ja keskeytän. Jos en pysty, niin joku saattaisi kyllä osata auttaa. Omassa pyörässä on valmistajan maailmanlaajuinen tiepalveluturva ja kaskossa toinen joten tausta on kyllä turvattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika paljon pystyy tekemään jos osaa. Pyörissä on monipuoliset työkalusarjat ja hyvät manuaalit.

        Nykyaikaisia moottoripyöriä harva osaa korjata? Vanhemmat pyörät erikseen, uusissa tarvitaan erikoistyökaluja kuten autoissa . Tämähän on pelkkä provo mutta jos on työkalut levällään ja työ käynnissä niin tuskinpa apua kaipaa? Kuinka monella on työkalupakki mukana mp ajelulla?


    • Anonyymi

      Moottoripyöräilijöitä on nykyisin niin paljon Suomessa. Että osa ihmisistä eivät ole enää kiinnostuneita auttamaan toista mooottoripyöräilijää, eikä enää edes moikkaamaan.

    • Anonyymi

      Sellainen "veljen auttaminen" menee myös liiallisuuksiin, kun pysähdyn bussipysäkille maaseudulla vähän miettimään ja katselemaan. Istun pyörän päällä ja selaan puhelinta, niin vanhempi motoristi pysähtyy kysymään, että onko kaikki kunnossa?!

    • Anonyymi

      Evät pysähdy edes selfietä ottaman kyllä huonoksi on mennyt 😂

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      573
      3806
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3288
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2771
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2709
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2104
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2061
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1887
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1760
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1719
    Aihe