Motoristi ei taatusti pysähdy kun "veli" on pulassa

Anonyymi-ap

Itse olen jäänyt monesti auttamaan toista tai ainakin kysynyt tarvitseeko apua, oli asia sitten mitä tahansa, toisen autosta on kumi puhki, tai viimeksi näin kun kepeillä kulkevalla oli kauppakassi mennyt rikki.

Kävi niin että otin auton sijasta moottoripyörän kun oli niin hieno ilmakin.
Kesken matkan alkoi ongelmat ja mopo sammui. Aavistelin että polttoaineen syötössä vika. Lykkäsin sen lähellä olevalle bussipysäkille ja aloin korjaamaan. Työkalut levällään siinä ja kyykyssä mopon vieressä, niin toisia mopottelijoita meni ohi ihan solkenaan eikä kukaan pysähtynyt. Minulle on aina sanottu että motoristi auttaa toista motoristia mutta totesin sen kyllä silloin paskapuheeksi. Älkää ymmärtäkö väärin, apua en kaivannutkaan mutta ihmetyttää että miksi tuollaista jankutetaan kun ei edes pidä paikkaansa.

15

733

Vastaukset 15

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

johtuu näistä uusiomotoristeista, jotka eivätkä ole vielä oppineet tavoille. Sitten on näitä "motoristeja" jotka eivät ole motoristeja. Käyvät pienellä lenkillä aurinkoiella ilmalla ja sitten ollaan niin motoristia. Lisäksi olen huomannut vielä yhden rryhmän, jotka ovat ostaneet moottoripyörän vain työmatkakulkineeksi eivätkä mistään muusta välitä.

Olen pysähtynyt autollakin, jos olen huomannut motoristin pulassa.
      Menossa 54. vuosi moottoripyörän satulassa.

• Anonyymi

Nykyajan peskat eivät osaisi auttaa mitenkään. Tietävät sen ja jatkavat matkaa.

• Anonyymi

Harvalla on varaosat moniin eri merkkisiin pyöriin ja työkalut mukana. Muutenkin toisen pyörän korjaaminen tie päällä ei ole realistista, joten turha siihen on pysähdellä "auttamaan".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harvalla on varaosat moniin eri merkkisiin pyöriin ja työkalut mukana. Muutenkin toisen pyörän korjaaminen tie päällä ei ole realistista, joten turha siihen on pysähdellä "auttamaan".

Aika paljon pystyy tekemään jos osaa. Pyörissä on monipuoliset työkalusarjat ja hyvät manuaalit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika paljon pystyy tekemään jos osaa. Pyörissä on monipuoliset työkalusarjat ja hyvät manuaalit.

Yleensä jokainen tuntee parhaiten oman pyöränsä, etenkin ne vanhat, mitkä tielle leviävät, ei niitä ulkopuolisen kannata mennä sorkkimaan "auttamaan".
        Aika harvalla on pyörässään mukana "manuaalit ja monipuoliset työkalusarjat".
        En ole ikinä sellaisia tarvinnut liikkuessani moottoripyörällä, japsipyörillä ajanut yli 20 vuotta.
        Jos tulisi tilanne, että apua tarvitaan, silloin käytetään puhelinta, pidempiä reissuja ajavilla on vakuutukset, jotka maksaa kuljetuksen lähimmälle pajalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yleensä jokainen tuntee parhaiten oman pyöränsä, etenkin ne vanhat, mitkä tielle leviävät, ei niitä ulkopuolisen kannata mennä sorkkimaan "auttamaan".
        Aika harvalla on pyörässään mukana "manuaalit ja monipuoliset työkalusarjat".
        En ole ikinä sellaisia tarvinnut liikkuessani moottoripyörällä, japsipyörillä ajanut yli 20 vuotta.
        Jos tulisi tilanne, että apua tarvitaan, silloin käytetään puhelinta, pidempiä reissuja ajavilla on vakuutukset, jotka maksaa kuljetuksen lähimmälle pajalle.

Manuaali on kännykässä ja työkalusatsi satulan alla. Pikkuvian korjaan mielummin itse jos pystyn ja jatkan matkaa kuin odottelen hinuria ja keskeytän. Jos en pysty, niin joku saattaisi kyllä osata auttaa. Omassa pyörässä on valmistajan maailmanlaajuinen tiepalveluturva ja kaskossa toinen joten tausta on kyllä turvattu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nykyaikaisia moottoripyöriä harva osaa korjata? Vanhemmat pyörät erikseen, uusissa tarvitaan erikoistyökaluja kuten autoissa . Tämähän on pelkkä provo mutta jos on työkalut levällään ja työ käynnissä niin tuskinpa apua kaipaa? Kuinka monella on työkalupakki mukana mp ajelulla?

• Anonyymi

Moottoripyöräilijöitä on nykyisin niin paljon Suomessa. Että osa ihmisistä eivät ole enää kiinnostuneita auttamaan toista mooottoripyöräilijää, eikä enää edes moikkaamaan.

• Anonyymi

Sellainen "veljen auttaminen" menee myös liiallisuuksiin, kun pysähdyn bussipysäkille maaseudulla vähän miettimään ja katselemaan. Istun pyörän päällä ja selaan puhelinta, niin vanhempi motoristi pysähtyy kysymään, että onko kaikki kunnossa?!

• Anonyymi

Evät pysähdy edes selfietä ottaman kyllä huonoksi on mennyt 😂

• Anonyymi00012

Jos näkisin streettrashin kaatuneena niin menisin kusemaan päälle.

• Anonyymi00013

Maailmalta on opittu, että "tien varteen hajonnut" moottoripyörä voikin olla ovela väijytys ja paikalle pysähtyvä hölmö menettää omaisuutensa ja pahimmassa tapauksessa henkensä. En itsekään uskaltaisi pysähtyä vaan pikemminkin kiihdytän vauhtia ja pakenen paikalta.

• Anonyymi00014

Ainakin pk-seudulla on suositus että ei edes kiinnitä huomiota ja poistuu paikalta mahdollisimman nopeasti.

• Anonyymi00015

en kyllä ikinä uskaltais sotkeutua toisten asioihin. ohi vaan.

• Anonyymi00016

Sama. Ei ihmisistä nykyään tiedä vaikka olisi raiskaaja.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      21
      1371
    2. 68
      1340
    3. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1261
    4. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1255
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1059
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      1009
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      967
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      933
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      89
      886
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      881
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      801
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      696
    13. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      666
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      663
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      646
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      638
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      628
    18. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      123
      622
    19. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      586
    20. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      577
    Aihe