Viinijärven kylä on vanhastaan ollut Taipaleen kylä. Kaikissa maarekistereissä ja virallisissa asiakirjoissa esiintyy Taipale. Nyt ei liene mitään estettä palauttaa entinen kunniakas paikkakunnan nimi käyttöön. Se kuulostaakin ja käytössä paljon sujuvampi kuin Viinijärvi... Mikähän taho alkaisi ajamaan muutosasiaa?
Viinijärven kylästä Taipale
7
748
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä ehdotus tuo Taipale, kun monessa virallisessa paperissa se vielä on, mm. vanhojen talojen tilakirjoissa. Viinijärvi, järvenä yltää mm. Polvijärven puolelle
- Anonyymi
Olen kotoisin Viinijärveltä Taipaleen kylästä!
- Anonyymi
Samoin, järven toiselta puolen. Kotipaikan nimi oli Outokumpu, Taipale.. Nimi ei pahenna tai paranna paikkakuntaa. Outokumpu on oudoin tuntemani paikkakunta, sisäänlämpiävä tunkkaisella ilmapiirillä oleva kunta.
Liperissä olen asunut ja Viinijärveltä vaimoni löysin aikoinaan, Liperi on ok kunta kaikin puolin, i like it.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoin, järven toiselta puolen. Kotipaikan nimi oli Outokumpu, Taipale.. Nimi ei pahenna tai paranna paikkakuntaa. Outokumpu on oudoin tuntemani paikkakunta, sisäänlämpiävä tunkkaisella ilmapiirillä oleva kunta.
Liperissä olen asunut ja Viinijärveltä vaimoni löysin aikoinaan, Liperi on ok kunta kaikin puolin, i like it..Minäkin löysin vaimon Viinijärveltä. Ei ollut kylläkään minun.
- Anonyymi
Viinijärveltä lähtee kaikki terveyspalvelut. Siun Sote päättänyt, että laboratorio; näytteenotto lakkaa Viinijärveltä, siis Liperiin tai Outokumpuun mentävä, tai mikä paikka on lähin. Joskus tulee niitä liikkuvia palveluita, mutta milloin ?
Nukkumalähiöksi jää V.-järvi. Jospa ne kävisivät kotona ottamassa näytteet, ainakin vanhuksilta, vaikka rahalla ? Taksi maksun verran voisi maksaa, siis tuota pitää kysellä.
Jos saisi kämpän myytyä, niin olisiko aika jo jättää tämä kylä, vaikka on viihdyttykin täällä n. 18 vuotta, on ollut rauhallinen paikka asua, kun vähään tyytyy !- Anonyymi
Kuulin että viinijärvi oltas liittämässä Joensuuhun semmosta kapeaa kääytävää pitkin ohi ylämyllyn!
- Anonyymi
Ai, jää nukkumalähiöksi? Itse olen pitänyt sitä sellaisena vaikka kuinka pitkään. Asunnon saanti tuolta kaupaksi on lähes mahdotonta. Kylältä ei mene kaupaksi edes hintaluokassa 10 000 - 20 000€:n kohteet.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle222738Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A101832Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom671729Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.521685Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise1191653Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell971623Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.701429Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001235Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥311168Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"
Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta121127