Tarvitsen todella kipeästi apua.
Eli minulla on irlanninsusikoira, vuoden ikäinen.
Toinen koiramme on pienikokoinen ajokoira, joka murisee ja haukkuu useimmille vastaantuleville koirille kun olemme lenkillä.
Ongelma on se, että kun tämä isompi on ruvennut samanlaiseksi ja oppinut pahat tavat ajokoiralta.
Tiedän, että alunperinkään ei olisi pitänyt koiria yhtäaikaa lenkillä käyttää, mutta tehty mikä tehty.
Pyytäisin apua, mitä voisin tehdä?
Muuten tämä irlis on todella kiltti ja hyvä koira, eikä kaverikoirille murise tms.
Minua itseäni lähinnä pelottaa koiraa lenkityttää sen takia, kun on menossa pikku/isojen koirien päälle, mutta koira ei varmaankaan olisi niille vihainen, vaan haluaisi tutustua tai leikkiä.
Mutta kun koirien omistajat pelkäävät..ja syystäkin kun jättikoira on tulossa päälle.
Pyytäisin nyt todella apua, kiitos jos pystytte auttamaan.
ApuA!
5
820
Vastaukset
- haukku
Osaahan koira sanan EI? Jos osaa, käytä sitä. Jos ei, on aika opetella.
Jos koira osaa sanan ei, mutta tulosta ei synny(=komentoa ei ymmärretty tai se ei tule tarpeeksi jämäkästi), nyppäse hihnasta sievästi auttaaksesi asian ymmärtämistä.
Heti stoppi tuommoselle. - ....
Minä olen komentanut, sanonut EI, mutta kun ei tehoa niin taluttanut niskasta kotiin. Mutta aina kun koiria tulee lenkillä vastaan niin sama toistuu. Yleensä silloin pysähdyn ja komennan koiran maahan, mutta juuri kun luulin, että jes, se ei tee mitään, niin johan alkaa! Se vetää kohti toista koiraa ja murisee niin älyttömästi! Se on todella kiusallista ja ihmiset katsovat ja luulevat varmasti että mikä mielenvikainen hurtta tuo on..
Mutta ihmisille koira on kiltti ja tuntemilleen kaverikoirille, niinkuin sanoin. - ....
Kukaan osaa auttaa??
- Koirakko
kääntymään Peetsan puoleen ongelmasi kanssa. www.koiraneuvola.fi.
- evatar
Ensitöiksesi ala käyttämään koiria erikseen lenkillä, jottei ei-toivottua käytöstä kuitenkaan enään vahvistettaisi. Koirasi on vielä nuori ja ko. huono käytös on vielä suht helposti karsittavissa pois. Makupalat mukaan ja lenkille....ilman ajokoiraa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2944781Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1353066Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k522983Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281541Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2271242- 471189
Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa
Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.71016Miten antaa merkki hyvin eri ikäiselle miehelle, että kertoisi toiveensa ja ajatuksensa?
Olen pitkään pitänyt miehestä, joka myös varmasti minusta. Hän ei tosin kerro ihastumisesta, eli voi hyvin olla, että tu78991Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58981Paskalaista valokuitulakiin
Nyt maksajiksi joutuvat kaupunkilaiset eivätkä mökkiensä ulkohuusseissa kakistelevat mummot. Nimittäin EU määrää jokais52979