ApuA!

....

Tarvitsen todella kipeästi apua.
Eli minulla on irlanninsusikoira, vuoden ikäinen.
Toinen koiramme on pienikokoinen ajokoira, joka murisee ja haukkuu useimmille vastaantuleville koirille kun olemme lenkillä.
Ongelma on se, että kun tämä isompi on ruvennut samanlaiseksi ja oppinut pahat tavat ajokoiralta.
Tiedän, että alunperinkään ei olisi pitänyt koiria yhtäaikaa lenkillä käyttää, mutta tehty mikä tehty.
Pyytäisin apua, mitä voisin tehdä?
Muuten tämä irlis on todella kiltti ja hyvä koira, eikä kaverikoirille murise tms.
Minua itseäni lähinnä pelottaa koiraa lenkityttää sen takia, kun on menossa pikku/isojen koirien päälle, mutta koira ei varmaankaan olisi niille vihainen, vaan haluaisi tutustua tai leikkiä.
Mutta kun koirien omistajat pelkäävät..ja syystäkin kun jättikoira on tulossa päälle.

Pyytäisin nyt todella apua, kiitos jos pystytte auttamaan.

5

802

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haukku

Osaahan koira sanan EI? Jos osaa, käytä sitä. Jos ei, on aika opetella.

Jos koira osaa sanan ei, mutta tulosta ei synny(=komentoa ei ymmärretty tai se ei tule tarpeeksi jämäkästi), nyppäse hihnasta sievästi auttaaksesi asian ymmärtämistä.
      Heti stoppi tuommoselle.

• ....

Minä olen komentanut, sanonut EI, mutta kun ei tehoa niin taluttanut niskasta kotiin. Mutta aina kun koiria tulee lenkillä vastaan niin sama toistuu. Yleensä silloin pysähdyn ja komennan koiran maahan, mutta juuri kun luulin, että jes, se ei tee mitään, niin johan alkaa! Se vetää kohti toista koiraa ja murisee niin älyttömästi! Se on todella kiusallista ja ihmiset katsovat ja luulevat varmasti että mikä mielenvikainen hurtta tuo on..
      Mutta ihmisille koira on kiltti ja tuntemilleen kaverikoirille, niinkuin sanoin.

• ....

Kukaan osaa auttaa??

• Koirakko

kääntymään Peetsan puoleen ongelmasi kanssa. www.koiraneuvola.fi.

• evatar

Ensitöiksesi ala käyttämään koiria erikseen lenkillä, jottei ei-toivottua käytöstä kuitenkaan enään vahvistettaisi. Koirasi on vielä nuori ja ko. huono käytös on vielä suht helposti karsittavissa pois. Makupalat mukaan ja lenkille....ilman ajokoiraa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1652
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1478
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      36
      891
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      849
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      801
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      776
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      728
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      720
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      718
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      690
    Aihe