Kaula vasemmalta puolelta eli puolet kaulasta kipuilee. Välillä samalta puolelta pää tuntuu vähän puutuneelta ja kipeältä, varsinkin öisin.
Voiko olla mitään tekemistä niska-ja hartiajumien kanssa? Entä kun olen ikuinen hampaiden yhteenpurija, niin öisin kuin päivälläkin?
Huolettaa asia, vaikka muistelen, että joskus aikoinaankin on ollut, vaan ei useita päiviä.
Kenelläkään tietoa?
8
169
Vastaukset
- Anonyymi
Saattaa hyvinkin olla syynä jotkut lihasjumit. Sekä toki se hampaiden yhteen pureminenkin voi aiheuttaa jotain kipua.
Ehkä olisi hyvä kokeilla jotain niska-hartiaseudun jumppaa, siitähän sen sitten huomaisi, auttaako. Aika selkeä tapa selvittää, onko lihasongelmaa. Ei toki auta ihan hetkessä, joutuu jumppaamaan pitemmän aikaa, että tulee tulosta.
Tämä on aika yleinen ongelma nykypäivänä, nämä lihasjumit, kun elämme tätä älylaitteiden aikaa. Jatkuvasti monilla on lähes koko ajan leuka rinnassa, katse alhaalla, ottaahan se ajan myötä lihaksiin.- Anonyymi
Kiitos vastauksesta!
Täytyypä pitää huolta enemmän noista jumeista. Tulee välillä löysäiltyä kunnola, ja se saattaa kostautua
- Anonyymi
Ainakin tuosta hampaiden yhteenpurennasta on syytä päästä eroon.
- Anonyymi
Päivisin sitä on helpompi hallita, mutta öisin taas ei tiedä mitä tapahtuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päivisin sitä on helpompi hallita, mutta öisin taas ei tiedä mitä tapahtuu.
Tuollaisesta voi puhua myös hammaslääkärin kanssa, eiköhän heillä joitain keinoja ole asian hallitsemiseksi.
Jostain purentakiskosta olen joskus kuullut, en tiedä käytetäänkö esim. sellaista tuollaiseen vaivaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaisesta voi puhua myös hammaslääkärin kanssa, eiköhän heillä joitain keinoja ole asian hallitsemiseksi.
Jostain purentakiskosta olen joskus kuullut, en tiedä käytetäänkö esim. sellaista tuollaiseen vaivaan.Kunnon purentakiskot maksavat useita satoja euroja.
- Anonyymi
Ihan sivullinen vanha mies. Kyseessä on fysikaalisessa kotijumpassa korjattava asentovirhe.
Jos sinulla on mahdollisuus hankkia väliaikaiset harjoituspainot, jolla palautat kaulan asentojumin.
Tähän tarviit vaikka muovipussin, johon laitat aluksi vaikka kilon painon. Tarviit myös kaulaliinan tai vastaavan.
Tarvittisit myös penkin, jonka voit itsekin duunata leveästä laudasta, jolle voit laittaa viltin, pehmentämään kyljelläs makuuta.
Laita paino roikkumaan liinalla kaulaasi niin että se ei koseta lattiaa. Alat nostelemaan painoa vaikka kymmenen tai viidentoista noston sarjoissa.
Tarkoituksena on voimistaa kipuilevaa kohtaa, olkoon se sitten vaikka lannerangan alue tai kaula kuten sinulla.
Harjoituksia on pidettävä yllä jopa viikkokausia, mutta "hoitohan" ei sinulle itse tehtynä maksa paljoakaan.
. kipuileva itsehoitoa harrastava mies. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan sivullinen vanha mies. Kyseessä on fysikaalisessa kotijumpassa korjattava asentovirhe.
Jos sinulla on mahdollisuus hankkia väliaikaiset harjoituspainot, jolla palautat kaulan asentojumin.
Tähän tarviit vaikka muovipussin, johon laitat aluksi vaikka kilon painon. Tarviit myös kaulaliinan tai vastaavan.
Tarvittisit myös penkin, jonka voit itsekin duunata leveästä laudasta, jolle voit laittaa viltin, pehmentämään kyljelläs makuuta.
Laita paino roikkumaan liinalla kaulaasi niin että se ei koseta lattiaa. Alat nostelemaan painoa vaikka kymmenen tai viidentoista noston sarjoissa.
Tarkoituksena on voimistaa kipuilevaa kohtaa, olkoon se sitten vaikka lannerangan alue tai kaula kuten sinulla.
Harjoituksia on pidettävä yllä jopa viikkokausia, mutta "hoitohan" ei sinulle itse tehtynä maksa paljoakaan.
. kipuileva itsehoitoa harrastava mies.Erikoinen "kikka"! Kiitos hyvästä ohjeesta. Tuosta ohjeesta on apua varmasti monille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412725Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4182246Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens212156Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau181970Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1411769Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1371689Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat221196Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01152- 741059
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.67967