Työtön on määrätty kuntouttavaan työtoimintaan. Joku on heittänyt jaatelöpaperin lattialle
Käsken työtöntä poimimaan jaatelopaperin pois ja viemään roskiin
Työtön kieltäytyy
Miten toimia jotta käskyjä noudatetaan?
Mitä tehdä tällaisessa tilanteessa??
49
858
Vastaukset
- Anonyymi
Palkata siivooja tai nostat sen itse. Niin helppoa se on. Kuntouttava työtoiminta on sosiaalihuollon alaista toimintaa, eikä se saa viedä siivoojan työtä pois.
- Anonyymi
Kyllä se läski työvalmentaja sen poimii..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se läski työvalmentaja sen poimii..
Te-valmentajan tehtävä ei ole siivota muiden jätöksiä
- Anonyymi
Niimpä. Ei tarvinne käskyttää vaikka tekijä onkin kuntouttavalla hommissa. Olen itsekkin ollut pitkän yli vuoden kestävän sairausloman jälkeen muutaman kk kuntouttavassa työtoiminnassa ja hyvin tuli selväksi että kuntouttavalla oleva henkilö ei ole minkään arvoinen ihmisenä. Kaikki sellaiset tuöt jota muut ei olleet tehneet firmassa niin teetätettin minulla. Oli ikkunapesua.kaappien,vessan siivousta..muiden perseen nuolemista myös tunnuttiin vaativan. Minä joka olin paratunut agressiivisesta syövästä en suostunutkaan kaikkien kynnysmatoksi. Nostin haloon ja pidin tulenkivenkatkuisen puheen tyypeille ja vaadin kunnoittavampaa kohtelua. En ollut yleinen likakaivo jota käskytettiin joka suunnasta. 3kk olin ja sitten riitti. En koskaan suostu enää mihinkään 9 euron hömpötyksiin. Kannattaa muidenkin kuntouttavassa työttoiminnassa pitää puolensa. Ette ole kaikkien käskyteltävissä eikä missään nimessä antaa nöyryyttää itseään. Tuokin " nosta jäätelöpaperi" olisi saanut minulta vastuksen että nostappa sinä se..taipuu sinunkin selkäsi. Tuo oli pelkkää nöyryytystä ja tuollainen peli ei todellakaan vetele! Muistaaka tämä! Olemne kaikki saman arvoisia ihmisinä!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niimpä. Ei tarvinne käskyttää vaikka tekijä onkin kuntouttavalla hommissa. Olen itsekkin ollut pitkän yli vuoden kestävän sairausloman jälkeen muutaman kk kuntouttavassa työtoiminnassa ja hyvin tuli selväksi että kuntouttavalla oleva henkilö ei ole minkään arvoinen ihmisenä. Kaikki sellaiset tuöt jota muut ei olleet tehneet firmassa niin teetätettin minulla. Oli ikkunapesua.kaappien,vessan siivousta..muiden perseen nuolemista myös tunnuttiin vaativan. Minä joka olin paratunut agressiivisesta syövästä en suostunutkaan kaikkien kynnysmatoksi. Nostin haloon ja pidin tulenkivenkatkuisen puheen tyypeille ja vaadin kunnoittavampaa kohtelua. En ollut yleinen likakaivo jota käskytettiin joka suunnasta. 3kk olin ja sitten riitti. En koskaan suostu enää mihinkään 9 euron hömpötyksiin. Kannattaa muidenkin kuntouttavassa työttoiminnassa pitää puolensa. Ette ole kaikkien käskyteltävissä eikä missään nimessä antaa nöyryyttää itseään. Tuokin " nosta jäätelöpaperi" olisi saanut minulta vastuksen että nostappa sinä se..taipuu sinunkin selkäsi. Tuo oli pelkkää nöyryytystä ja tuollainen peli ei todellakaan vetele! Muistaaka tämä! Olemne kaikki saman arvoisia ihmisinä!
Mutta työpaikkaan otetaan vain hakijoista paras ja huonommat skipataan. Poisluettuna hoitoala, sinne joudutaan pulassa ottamaan kaikki hakijat: toistaitoiset, laiskat ja asennevammaiset ym.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta työpaikkaan otetaan vain hakijoista paras ja huonommat skipataan. Poisluettuna hoitoala, sinne joudutaan pulassa ottamaan kaikki hakijat: toistaitoiset, laiskat ja asennevammaiset ym.
Ei kuntouttavassa työtoiminnassa palkata työhön. Kuntouttava työtoiminta auttaa palaamaan työmarkkinoille. Työkokeilu on se missä ollaan 1- 3 kk jonka jälkeen on mahdollisuus palkkatukityöhön jos mitään muuta työtä ei ole tarjolla. Ksikki käyty läpi. Nyt opiskelen lähihoitajaksi.
- Anonyymi
Periaatteessa hän rikkoo lakia koska ei tee mitä työnhaku suunnitelmassa on sovittu
Tämä muodostaa perusteen jolla toimeentulotuki voidaan evätä- Anonyymi
Höpö höpö. Tai voi toki joku tämän uskoa.
- Anonyymi
Onko kukaan oikeassa työssään tehnyt hommat pilkulleen niin kuin ne pitäisi tehdä? Vastaus; EI OLE. Työhakusuunnitelma ei ole " kiveen hakattu" sekään. Esim.työkokokeilu ei ole pakollinen. Työn vastaanotto työkokeilupaikassa ei myöskään ole pakollinen. Kannattaa kirjauttaa työhskusuunnitelmasn että etsin ja otan vastasn vain kokoaika palkkatyötä. Kieltäytyä voi näistä 9 euron orjatöistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko kukaan oikeassa työssään tehnyt hommat pilkulleen niin kuin ne pitäisi tehdä? Vastaus; EI OLE. Työhakusuunnitelma ei ole " kiveen hakattu" sekään. Esim.työkokokeilu ei ole pakollinen. Työn vastaanotto työkokeilupaikassa ei myöskään ole pakollinen. Kannattaa kirjauttaa työhskusuunnitelmasn että etsin ja otan vastasn vain kokoaika palkkatyötä. Kieltäytyä voi näistä 9 euron orjatöistä.
Mulla lukee työnhakusuunnitelmasssa juurikin, että etsin ja otan vastaan vain kokoaikatyötä ja osa-aikatyötä. Ja kas, tarjontaa, tyrkytystä ja suoranaista pakottamista on ollut jos jonnekin. Työtarjouksia ropisi yhdessä vaiheessa mitä kummallisimpiin paikkoihin maakuntiin. Jäi sellainen mielikuva, että niissä paikoissa ei edes tajuttu, että olin karenssin uhalla pakotettu hakemaan niitä.
Sit tämä toimintakeskus, huh, huh. Niillä on kaikista asiakkaistaan standardikuvitelma. Vaikka olisi aivan itsenäinen ja ongelmaton yksilö, niin siellä lyötiin jotain ihme prosyrejä käteen, joissa selitettiin miten pääsee ns. pinnalle takaisin. Kohdeltiin muutenkin, kuin ei olisi ollut elämään otetta. Jos kaikki työttömät laitetaan sinne vuodenvaihteessa, niin miten meidän käy.
- Anonyymi
Sinä et mikään työnantaja ole. Kunhan täällä aikaasi kulutat ja provoa pukkaat.
- Anonyymi
En ole työnantaja vaan sosiaaliohjaaja
Nämä eivät ole sama asia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole työnantaja vaan sosiaaliohjaaja
Nämä eivät ole sama asiaMitä siä täällä RAAKUT?
- Anonyymi
Uusi virkistävä provoaloitus. Tosiaan mukavaa, kun joku lähtee liikkeelle tätä kautta, ei aina vaan niitä vanhoja "Ekis" -juttuja.
Siis kuntoutuja on kuntoutumassaelämään, tai töihin jossain töissä. Kuntoutus on sosiaalipoliittinen toimenpide, jossa kuntoutettava velvoitetaan saapuvaksi hänelle osoitettuun paikkaan. Siitä ei makseta palkkaa, vaan 9 € päiväkorvaus. Koska kuntoutettava ei ole työsuhteessa, hänen ei tarvitse tehdä töitä. Hän voi vapaasti käydä vaikka tupakalla. Joten hän ei myöskään nosta mitään jäätelöpapereita, jos ei halua, kuten tietäisitkin.
Mutta joo, katsotaan, mitä tästä ketjusta tulee! - Anonyymi
Työttömien kannattaisi olla superkiitollisia yhteiskunnalle, kun se armeliaasti elättää heidätkin, vaikka eivät itse leipäänsä hanki edes.
- Anonyymi
Hienoa, että olet kiitollinen!
- Anonyymi
Työttömyys ei aina ole ihmisestä itsestään johtuvaa. Joten en ole superkiitollinen muille kuin itselleni että olen jaksanut tehdä monia kymmeniä työhakemuksia..turhaan.
- Anonyymi
Soita työkkäriin. Kyllä ne keksii miten rangaista tyyppiä.
- Anonyymi
ei pitkäaikais työttömistä mitään hyötyä yhteiskunnalle ole, turha niitä kouluttaa mihinkään jäätelöpaperin keräykseen.
Ihmekös tuo kun Kelalta saa nykyään niin helposti 6000 euroa/kk + lisät tekemättä mitään. Laiskottelusta maksetaan enemmän kuin työstä.- Anonyymi
Ota lääkkeesi
Harhat pysyy poissa - Anonyymi
60000 ja lisät?..mistä tuon tiedon revit? Itse aikoinaan työttämänä olen elänyt 528 ja risat kk. N
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ota lääkkeesi
Harhat pysyy poissaJuurikin näin. Tuo 6000 on vain tuon kommentoijan unta.
- Anonyymi
Ite näin kun manne viskas jätskipaperin kaupan eteen. Olisoko minun pitänyt viesä roska roskikseen?
- Anonyymi
Ei tietenkään. Kiinteistöhuolto siivoaa paikat..siitä kyseiselle firmalle maksetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tietenkään. Kiinteistöhuolto siivoaa paikat..siitä kyseiselle firmalle maksetaan.
Iss homo?
- Anonyymi
Hän ei ole teillä töissä, potkuja et voi antaa, vituttaako?
- Anonyymi
Voiko manne tehdä siivoustyötä eli palvella valkoihoisia. Ootko missä nähny mannen siivoustyössä?
- Anonyymi
unessa näin ko lankkas miun kengät.
- Anonyymi
Olen. Mikkelissä Viadialla. Siellä on ollut romaneja niin kuljetus,myynti kuin keittiöhommissakin palkkatuella / sosiaali/ kuntouttava/ työkokeilussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen. Mikkelissä Viadialla. Siellä on ollut romaneja niin kuljetus,myynti kuin keittiöhommissakin palkkatuella / sosiaali/ kuntouttava/ työkokeilussa.
Mutta tekevätkö töitä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta tekevätkö töitä?
Palkkatuella kyllä tekevät työtä. Ei kaikki romanit ole työtä vieruksuvia.
- Anonyymi
Saattaa tulla pataan ja ansiosta jos ei roskiaan osaa itse kerätä.
- Anonyymi
Jos työtön alkaa väkivaltaiseksi niin silloin tulee vartijat joilla on sähkölaumauttimet (Tazer)
- Anonyymi
Onko kokeilussa tulokset ollu rohkaisevia siellä viadialla?
Ekikselläkin oli manne työharjoittelussa. Sitä näytti kiinnostavan kassatyöskentely kun istui kassan vieressä niin ettei malttanu ees kuselle ja tupakalle revetä. Tää on ihan tosi eikä mitää rasismia.- Anonyymi
Kyllä on. Kuljetuspuolella hyvinkin reipas romani kaveri teki työtä hymyssä suin. Asiakkaat piti hänestä.
- Anonyymi
työttömien on oltava ahkeria!
- Anonyymi
Niin missä? Työnhaussa? Tietenkin, mutta etkö tätä aiemmin ole tiennyt?
- Anonyymi
tiijän et työttömiä harmittaa kun ei aikanaan tullut kunola käytä koulua ja opiskela.mut sitä niittää mitä kylvää näihä se menee!
- Anonyymi
et tiiä mitään. taitaa sua harmittaa. kouluja käyty monia ja vielä useampia aloitettu.
- Anonyymi
Kirjoitus tyylistäsi päätellen, ei se sinullakaan ole ihan nappiin mennyt koulutuksesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitus tyylistäsi päätellen, ei se sinullakaan ole ihan nappiin mennyt koulutuksesi.
Kahos ku tiäl voip kirjottoo mite halluu. Monella tappaa röllinä olla.
- Anonyymi
Kuntoutuva ei ole työsuhteessa, joten minkäänlaista auktoriteettia ei kuntouttavalla taholla ole jos kuntoutus suoritetaan yrityksessä. Kuntouttavalla on kuntoutusta valvova ohjaaja jonka kanssa ohjelmasta sovitaan ja taho jossa kuntoutusta suoritetaan ei saa veloittaa kuntoutuvan työstä, koska siitä ei saa kertyä taloudellista hyötyä teettäjälle. Kuntoutuva ei ole työvoimaa, vaan kuntoutuksen tarkoitus on kartoittaa jäljellä oleva työkyky.
- Anonyymi
Kuntouttavassa työtoiminnassa ei ole tarkoitus kartoittaa jäljellä olevaa työkykyä. Siellä on tarkoitus opettaa elämänhallintaa: vuorokausirytmiä, päihteetöntä elämää jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuntouttavassa työtoiminnassa ei ole tarkoitus kartoittaa jäljellä olevaa työkykyä. Siellä on tarkoitus opettaa elämänhallintaa: vuorokausirytmiä, päihteetöntä elämää jne.
Millasta palkkaa kuntouttavalle maksetaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millasta palkkaa kuntouttavalle maksetaan?
9 e päeva
- Anonyymi
Jos jäätelöpaperin poimintaa lattialta ei ole kirjattu työllistymissuunnitelmaan niin et voi mitään. Jotta se työllistymissuunnitelmaan kirjattaisiin pitää sinun perustella miten työllistyminen edistäisi.
- Anonyymi
Kuntoutujien olis syytä olla todella kiitollisia ja nöyriä sen edessä että yhteiskunta tarjoaa heille näitä ilmaisia kuntoutuspalveluja, ja vielä maksaa siittä! Moni sortuisi jo paljon aiemmin esim. päihteisiin ja mt-ongelmiin ilman tälläistä apua,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuntoutujien olis syytä olla todella kiitollisia ja nöyriä sen edessä että yhteiskunta tarjoaa heille näitä ilmaisia kuntoutuspalveluja, ja vielä maksaa siittä! Moni sortuisi jo paljon aiemmin esim. päihteisiin ja mt-ongelmiin ilman tälläistä apua,
Kusetusta koko touhu.....! Ja TE Täti kiittää...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kusetusta koko touhu.....! Ja TE Täti kiittää...
Ei se kusetusta ole vaan tapa opettaa elämään normaalissa rytmissä selvinpäin. Elämänhallintaa kuntoon, jos niitä ongelmia on ensisijaisten työllisyyskeinojen kanssa.
Jos taas ei ole noita ongelmia ja olet sinne joutunut. No sua on ns. pissitty linssiin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse464091SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo2824034Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1373535Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky913494Korpelanvaara
Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit272381Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv351849Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575631749- 371650
- 331578
- 971559