Pakkoajatukset ja psykoottisuus

Anonyymi-ap

Voiko pakkoajatukset olla mitenkään psykoottisia, että on kärsinyt koko ikänsä tiedostamattaan niistä pitäen niitä täysin normaaleina ajatuksina ja käytöksenä? Yksi on ehdoton varmuus siitä, että olen varmasti hullu tai parantumattomasti sairas. Maallinen termi tälle on ollut että olen vain "kuvitellut". Olen siis ajatellut että minulla on vain vilkas mielikuvitus, eikä se ole mitenkään paha asia, muut pitävät sitä vain pahana jos alan jauhaa ärsyttävän obsessiivisesti liikaa samasta asiasta. Joten olen oppinut pitämään suuni kiinni useimmissa tilanteissa, mikä vain lisää ahdistusta sosiaalisissa tilanteissa. Olen hävennyt erilaisuuttani tietämättä mikä minua vaivaa. Minulla on myös pakkoliikkeitä ja en ole aiemmin yhdistänyt niitä pakkoajatuksiin liittyviksi. Olen kärsinyt voimakkaasta ahdistuksesta ja masennuksesta lapsesta saakka, mutta tullut voimakkaan "mielikuvitukseni" kanssa toimeen, tehden siitä ystävän. Olen ajatellut, kuulunko tähänkään ryhmään, onko minulla joku neurologinen sairaus, koska oireeni ovat niin voimakkaita lapsesta saakka. Olen pelännyt että olen skitso, koska mielikuvitukseni on yhä lapsen tavoin vilkas, ystävä sekä vihollinen. Vain miesystäväni mielestä en ole hullu, muiden mielipiteitä en tiedä, mutta ajattelen jatkuvasti, että he pitävät minua hulluna. Ehkä minulla on aspergerin oireita, sisäinen maailmani on tärkeämpi monesti kuin ulkoinen, mikä tekee aika skitson vaikutelman ja olen joka paikassa outolintu sekä olin koulukiusattu erilaisuuteni takia. En tiedä yhäkään mikä minua vaivaa ja se lisää pakkoajatuksia sekin etten nyt kuulu "tähänkään" ryhmään tällä palstalla.

1

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aikaisemmassa viestiketjussa on jo kirjoitttu: "Ongelma ei varmastikaan tule tällä palstalla hoidettua, joten ota yhteyttä terveyskeskukseen ja mitä nopeammin niin sen parempi. Viivyttely vain pahentaa asiaa." Tällä palstalla et varmuudella tule saamaan muuta kuin nälvimistä ja muuta epäasiallisuutta osaksesi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe