Miksi ihmiset ei usko että tupakasta saa syövän

Itse olen juuri sairastunut keuhkosyöpään sekä keuhkoahtaumaan. Joo oma vika,poltin noin 20vuotta välillä oli toki vuosia taukoa.
9529
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 9

Vanhimmat

Varmastikin ihmiset uskovat, että tupakoinnista voi saada keuhkosyövän, ei sekään täysin varmaa ole tuleeko sellainen vai ei.
Olen pahoillani, että sinulta on syöpä löytynyt.
Kyllä minuakin ehkä vähän kauhistuttaa tulevaisuus, olen polttanut jo nelisenkymmentä vuotta, keuhko-oireita ei ole edelleenkään ollut, ei edes tupakkayskää.
Nuorena sitä aina ajatteli kaikesta, että eihän minulle mitään tule, kenties vain muille.
Oli nuori ja kuolematon. Mutta ei se yleensä mene niin, itse sen huomaa kun ikääntyy.

Äänestä

Keuhosyövässä ennuste on aika heikko.
Eliniänodote lyhyt.

Sytostaattihoidoissa keuhkosyöpäpotilaat pitää pahinta ääntä.
Ei se kai kivalta tunnu, kun kipujen lisäksi tuntee hukkuvansa?

Ehkä olisi ihan terapeuttista nähdä noita keuhkosyöpäpotilaita hoidossa.
Toivo on, että sais elää. Paljoa ei voi luvata. Ei välttämättä vuottakaan. Ja se vuosi on tuskaa.

Äänestä
  • Muutamia tuttuja on kuollut keuhkosyöpään. Ei ole kivaa katsottavaa.
    Mikä olisi kamalampaa kuin tukehtua pikkuhiljaa, happi loppuu, voiko ahdistavampaa ollakaan.

Äänestä

Kyllä ihmiset uskovat, että tupakoinnista voi saada keukosyövän. Mutta ei se itseä koske, syöpä tulee muille.

Harva keukosyöpään sairastunut on ollut tupakoimaton. Eli voi se keukosyöpä oikein huonolla onnella tulla kenelle vain. Niin kuin mikä hyvänsä syöpä.

Äänestä
  • Mutta esim mammografia on sitä varten että rintasyöpä voidaa huomata ajoissa. ohan niitä muitakin syöpäseulontoja olemassa.

Äänestä

• Anonyymi00004 kirjoitti:

Mutta esim mammografia on sitä varten että rintasyöpä voidaa huomata ajoissa. ohan niitä muitakin syöpäseulontoja olemassa.

esim papakokeessa käydään jotta mahdollinen kohdunkaulasyöpä voidaa todeta ajoissa.

Äänestä

• Parasta keuhkoille olisi, kun sinne ei vetäisi muuta kuin raitista ilmaa, ei tupakoita, ei yrttejä, tms.

Äänestä

Viisaammat kertovat että 10 vuoden tupakoimattomuutta niin on samalla viivalla tupakoimattoman kanssa sairastumisen suhteen , olisiko näin kumminkaan , itsellä nyt 15 vuotta täysin ilman .

Äänestä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.

Kommentoi aloitusta

Anonyymi-ap kirjoitti:

Itse olen juuri sairastunut keuhkosyöpään sekä keuhkoahtaumaan. Joo oma vika,poltin noin 20vuotta välillä oli toki vuosia taukoa.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu