Sähköisku jääkaapin rungosta?

Anonyymi-ap

Tuosta artikkelin kuvauksesta saa vaikutelman, että henkilö olisi sanut iskun jääkaapin rungosta.

Onko se muuten mahdollista, kuin että jääkaappi on kytketty maadoittamattomaan pistorasiaan tai että suojamaa on poikki?

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010650676.html

16

298

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"– Sitä kautta sähkömies tuli vielä yöllä käymään. Hän ei silloin yöllä pystynyt ratkaisemaan asiaa mitenkään lopullisesti, mutta hän löysi sieltä sen, että siihen samaan pistorasiaan, missä on jääkaapin sähköjohto, tuli vielä kaksi muuta kaapelijohtoa."

Jopas on oikea kytkentäkötöstys, valaisin toimii jakorasina.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010650676.html

• Anonyymi

Ei kuvan valaisimeen tule kuin kaksi kaapelia.
        Nykyisiin pistorasioihin voi kytkeä jopa neljäkin kaapelia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kuvan valaisimeen tule kuin kaksi kaapelia.
        Nykyisiin pistorasioihin voi kytkeä jopa neljäkin kaapelia.

>>Nykyisiin pistorasioihin voi kytkeä jopa neljäkin kaapelia<<

-O- kertoo, että sähkölaitteesta saa jatkaa eteenpäin, muistan hamasta sähkäri-menneisyydestä viime vuosituhannelta. Sen sijaan en ole kuullutkaan, että valaisinta voisi käyttää jakorasiana ja haroituspisteenä. Milloinkas näitä on tullut ja millä piirrossymbolilla ne on merkitty pistekarttaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>Nykyisiin pistorasioihin voi kytkeä jopa neljäkin kaapelia<<

-O- kertoo, että sähkölaitteesta saa jatkaa eteenpäin, muistan hamasta sähkäri-menneisyydestä viime vuosituhannelta. Sen sijaan en ole kuullutkaan, että valaisinta voisi käyttää jakorasiana ja haroituspisteenä. Milloinkas näitä on tullut ja millä piirrossymbolilla ne on merkitty pistekarttaan?

Juurihan sanottiin ettei valaisimeen tullut kuin kaksi kaapelia.

• Anonyymi

Jutussa jäi selvittämättä mitä reittiä jännite kulkeutui jääkaapin suojajohtoon. Keittiökaappien rungot ovat puuta, jos ruuvi puhkaisee johdon ei jännite siitä vielä mihinkään leviä. Teoriassa on tietenkin mahdollista että ruuvi lävistää jääkaapin pistorasian johdon siten että suojajohdin katkeaa irti poikki ja jääkaapin puoleinen pää suojajohtimesta yhdistyy ruuvin kautta vaihejohtimeen. Pistorasiaan tulisi tällöin vaiheesta nollattu suojamaa.

• Anonyymi

"Keittiökaapin kiinnitysruuvi oli läpäissyt keittiön ja olohuoneen välisen seinän sisällä olevan kaapelijohdon. Johto kulkeutui seinän sisällä olevaa metallirunkoa pitkin aina jääkaapin sähköjohdon pistorasiaan saakka."
      Pitäisi kait olla: SÄHKÖ kulkeutui seinän sisällä olevaa metallirunkoa pitkin aina jääkaapin sähköjohdon pistorasiaan saakka."

Ehkä seinän sisällä on jokin metallirunko. Onko ruuvi katkaissut suojamaan ja samalla yhdistänyt vaiheeseen?

• Anonyymi

Sanotaa ainakin nyt ensi että jääkaapin on asentanut barmaa jokun marketin sähäasentajat ilman koulutusta ja joiden sähkötöisen mihtaja on toisessa päässä maata

Viinan pistokeen myöskin olla asentanyt rane

Asintuntija raadin puheenjohtaja

Anselmi lakitupa

• Anonyymi

Juoppo on nyt jo marinoinut aivonsa viinalla niin huolella, että kuvittelee jääkaapin tarvitsevan asennusta sähköjen vuoksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juoppo on nyt jo marinoinut aivonsa viinalla niin huolella, että kuvittelee jääkaapin tarvitsevan asennusta sähköjen vuoksi.

Varminta on jättää ammattihenkilölle tälläiset sähköasiat.

• Anonyymi

Paljonko maksaa jos pyytää sähkömiehen yöllä käymään?

• Anonyymi

Parempi pysytellä näissä ilmaisissa palstan aktivoinneissa...

• Anonyymi

Käsitin, että rasia oli nollattu ja nollajohto oli mennyt poikki, kun joku kaapin naula oli lyöty läpi.

• Anonyymi

Käsitit väärin!
        Asia olisi silloin huomattu heti kun jääkaappi olisi lakannut toimimasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käsitit väärin!
        Asia olisi silloin huomattu heti kun jääkaappi olisi lakannut toimimasta.

Jääkaappi länteenkin oudosti. Kirjoittaja itse puhui nollasta. Se ei välttämättä tarvi olla kokonaan poikki, jos vastus on tarpeeksi suuri, niin tälli tulee.

https://x.com/TaivainenNainen/status/1826896302669529267

• Anonyymi

Kai asunnossa on aikanaan mitattu suojamaan jatkuvuus ja tehty eristysjännitemittaukset? Silloinhan se olisi huomattu.
      Jos joku hölmöilee kalusteasennuksen kanssa niin ei se ole sähkömiehen vika.

• Anonyymi

Mittaukset kertovat vain mittaustilanteen hetkestä. Asennus pitää kuitenkin tehdä turvallisesti eikä mittaus sitä kykene ilmoittamaan onko työ tehty hyvin vaiko hutiloiden. Toisinsanoen onko asennus vielä parinvuoden päästä turvallinen jos työ on suoritettu kiireessä hutiloiden.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      117
      6096
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4217
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3372
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      3006
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      258
      2120
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1892
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      144
      1819
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1706
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1579
    Aihe