Terveyspalvelutieto

Anonyymi-ap

Maisa on käytössä HUS-yhtymän, Helsingin, Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen sekä Kauniaisten (osana Länsi-Uudenmaan hyvinvointialuetta) palveluissa.

15

260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Maisa on sähköinen palvelu, joka mahdollistaa pääsyn omiin sosiaali- ja terveydenhuollon asiakas- ja potilastietoihin. Lisäksi se mahdollistaa muun muassa turvallisen viestinvaihdon sosiaali- ja terveydenhuollon ammattihenkilöiden kanssa kiireettömissä asioissa.

    • Anonyymi

      Tämä olikin tärkeä tieto esim. Pirkanmaalle, Savoon jne..

      • Anonyymi

        Eräs pääkaupunkiseutulainen oli epätietoinen mikä on Maisa (jossakin aikaisemmassa keskustelussa, jota en löytänyt)
        Etkö olisi halunnut, että hän ja mahdollisesti joku muukin, jota asia koskee, saisi tietoa ?


      • Anonyymi

        Tiedota sinä Pirkanmaasta ja Savosta. On ehkä ihmisiä, jotka eivät näitä
        palveluita tunne.


      • Anonyymi

        Mitään tietoa ei kannata julkistaa, jollei siitä savolainen hyödy.
        Tiedoksi.


    • Anonyymi

      Miten Maisa eroaa OmaKannasta? Maisa on Apotti-järjestelmän asiakasportaali, joka yhdistää sosiaalihuollon ja terveydenhuollon sähköisen asioinnin yhteen kanavaan. OmaKanta-verkkopalvelu kuuluu Kelan ylläpitämiin Kanta-palveluihin, ja sieltä voi katsoa terveystietoja ja tulevaisuudessa myös sosiaalipalvelujen tietoja.

    • Anonyymi

      Varakkaillekin kelpaa sossutuki, vaikka he halveksivat tukia saavia !!!

      Hallitus korottanee pian taas terveysjäteillä käyvien kelakorvausta.
      Me kaikki, pientuloisetkin tuemme varakkaitten lääkäreilläkäyntejä,
      vaikka meiltä itseltämme romutetaan julkinen terveydenhuolto ja noin joka
      toinen terveyskeskus suljetaan, että hallitus voisi antaa terveysjäteille
      lisää rahaa.

      • Anonyymi

        Mikä ilo pieneläkeläisellekin olla edes hiu-kan tukemassa varakkaitten
        yksityislääkärikäyntejä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ilo pieneläkeläisellekin olla edes hiu-kan tukemassa varakkaitten
        yksityislääkärikäyntejä !

        Olen kuullut, että yksityislääkärillä käymistä tuetaan 35 eurolla.
        Kyllä kannattaa varmasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuullut, että yksityislääkärillä käymistä tuetaan 35 eurolla.
        Kyllä kannattaa varmasti.

        Kelakorvaus on nyt 30 euroa yksityisellä. Ei se ratkaise yhtään mitään
        ainakaan pieneläkeläisellä.
        Kokeisiin ja tutkimuksiin ei olisi kuitenkaan varaa yksityisellä.
        Juuri ja juuri voisi otattaa pienimmän labrakokeen
        terveydentilan perusselvitykseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuullut, että yksityislääkärillä käymistä tuetaan 35 eurolla.
        Kyllä kannattaa varmasti.

        Helsinkiläisen yksityisen terveydenhoitoyhtymä laskutti 600 euroa yhdestä käynnistä, Siihen tietenkin kuului toimistokulut myös, sekä pakkokaupattu tukisukka. Paljonko lämmittäisi mieltä, jos Kelakorvaus olisi 35 euroa?


      • Anonyymi

        Köyhät eivät voi enää mankua tukia Suomesta

        Emme ole kansallisvaltio.
        Olemme osa EUta ja globalisaatiota

        Jos ette saa jotain Suomesta, hakekaa Espanjasta ja jos ette saa sieltä, voitte hakea rapakon Välimeri takaa Marokosta, jossa on vähän pskaisempaa mutta josta teille tarjotaan islamin sairasapua kuin apteekin hyllyltä


    • Anonyymi

      Sossutuki ja verovaroista maksetut bonuspalkkiot ovat lähes sama asia. Bonuspalkkiot ovat vain suurempia ja niitä maksetaan henkilöille joiden kuukausipalkka on yli 10 000 €. Näitä tulospalkkioita ei kaikille jaeta.
      Palkkatuki olisi oikea nimitys.

    • Anonyymi

      Globslisaatiossa on turha haikailla kansallisvaltiota

      Nyt on EU hakekaa palvelunne sieltä

      Luuletteko tosissaan että voitte panna jonkun eurooppalaisen VEROISSAAN maksamaan teidän sairasmenonne?

      Miksi joku osaaja menisi töihin ja alkaisi maksaa teidän kulujanne veroilla?

      Luulen että jotkut luulivat ettei heiltä peritä kuluja kun ovat pienituloisia eivätkä juurikaan maksa tuloveroja palkasta/ eläkkeestä

      Sellaiset ja matut pannaan verolle alv- nostojen kautta, joita tulee lisää

      Toinen asia on marinsotkut ja soten, koulun, teollisuuden ( Fortum ....) tuhoaminen

      Ei niitä pakko ole korjata ollenkaan, jolloin köyhät inisevät mutta mitä siitä sitten. Valittakoon EUlle että Saksa varasti Fortumin ja byrokraatit nostavat korvauksina sote- hoitorahat taskuihinsa

      • Anonyymi

        Oletko oikeassa aloituksessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe