Onko muilla kokemusta että teidät on siirretty TYPpiin tai MYPPiin , jonka takia olette sitten lopettaneet koko työttömyys -asiakkuuden, eli jättäytyneet omillenne. Tätä nyt suunnittelen. Teen melkein mitä tahansa mutta sossun holhokiksi en taida mennä. Oon tarpeeksi kuullut mitä seuraa. Tervestiedot haluttais lukea, painostetaan kuntouttavaan työtoimintaan yms. Ei kiitos. No, mitä on seurannut? Jos elää säästöillään, yms. Jos myöhemmin tulee takas asiakkaaksi, ei se typpi sieltä poistu kai mihinkään, aina edessä?
TYP /MYPPiin laitettu, asiakkuuden lopettaminen
32
477
Vastaukset
- Anonyymi
AInahn sitä saa saastöillään elelllä, eihän se ole kiellettyä. Ja aina voi halutessa mennä takaisin työnhakijaksi, toki hommat jatkuu siellä kuten ennenkin, ellet sitten ole töissä välillä käynyt.
- Anonyymi
Ei kannata. Jos ei huvita typin kanssa asioida jätä menemättä mutta älä työnhakua keskeytä. Eivät karenssit ikuisesti kestä ja pari ensimmäistä sanktiota ovat lyhyitä. Ja kaiken asioinnin voi onneksi hoitaa netin kautta eli mahd selvitykset "rötöksistä"
- Anonyymi
Passiivisuus on tuossa ehkä paras konsti. Menee typpiin ja sanoo päivää eikä sitten muuta sanokkaan, jos vaativat allekirjoittamaan jonkin paperin niin voi poistua paikalta. Sanktioita saattaa tulla mutta viivyttelemällä voi saada tukia vielä sen selvittelyn ajan. Kaikki "rötökset" pitää tietenkin viimeiseen saakka kiistää.
- Anonyymi
TYP katkaisi itseltäni työnhaun.
Ilman sosiaaliturvaa oltu nyt 12kk. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TYP katkaisi itseltäni työnhaun.
Ilman sosiaaliturvaa oltu nyt 12kk.Tee asiasta hallintokantelu.
Laita työnhakusi voimaan pikimmiten, ja pyydä myöskin palauttamaan työnhaun voimassaolo sillekin ajalle, jolloin se on ollut poikki TYP aloitteesta.
Sinulla on LAKIIN perustuva oikeus saada valtiolta työvoimapalveluita, ja ei se työnhaun katkaiseminen TYP toimesta ole ihan noin vain sallittu toimi.
Huomaathan, että nimenomaan hallintokantelu tehtävä, ja varmista se, että sinun oikeutesi työvoimapalveluihin (eli työnhaun voimassaolo) toteutuu.
Näissä asioissa on jatkuva riita, kannattaa varmistaa omat lakiin perustuvat oikeutensa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tee asiasta hallintokantelu.
Laita työnhakusi voimaan pikimmiten, ja pyydä myöskin palauttamaan työnhaun voimassaolo sillekin ajalle, jolloin se on ollut poikki TYP aloitteesta.
Sinulla on LAKIIN perustuva oikeus saada valtiolta työvoimapalveluita, ja ei se työnhaun katkaiseminen TYP toimesta ole ihan noin vain sallittu toimi.
Huomaathan, että nimenomaan hallintokantelu tehtävä, ja varmista se, että sinun oikeutesi työvoimapalveluihin (eli työnhaun voimassaolo) toteutuu.
Näissä asioissa on jatkuva riita, kannattaa varmistaa omat lakiin perustuvat oikeutensa.Vaikea keissi, koska en ole työkykyinen.
TYP tarjoaa jatkuvasti lisää kuntouttavaa.
Ylilääkärin lausunto, ei kuntoutettavissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikea keissi, koska en ole työkykyinen.
TYP tarjoaa jatkuvasti lisää kuntouttavaa.
Ylilääkärin lausunto, ei kuntoutettavissa.Eiköhån sitten olisi aivan sairaseläkkeen aika, tosin myönnän että nykyään on lähes mahdoton päästä sairaseläkkeelle kun tulkitaan että neliraaja halvaantunut on täysin työkykyinen....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhån sitten olisi aivan sairaseläkkeen aika, tosin myönnän että nykyään on lähes mahdoton päästä sairaseläkkeelle kun tulkitaan että neliraaja halvaantunut on täysin työkykyinen....
Osuit naulan kantaan, tilanne on tämä.
- Anonyymi
Mielummin itse menen junan alle kuin alistun uteliaan sosiaaali nartun holhottavaksi!
- Anonyymi
Ymmärrän tunteen. Usko kuitenkin ensin Jeesukseen, niin et löydä itseäsi sieltä kuumasta ikuisuudesta. Siellä TEmakoiden ja sossuarttujen seuran muisteleminen tuntuu taivaalta.
Itsemurha harvoin on paras ratkaisu. Vähiten se on sitä niille, jotka eivät siirry ikuiseen elämään taivaassa. Ja vaikka siirtyisikin, saattaa tulla vastaan katumus, kun tajuaa, että olisi pian saanut kokea suuria. Meille viimeisen sukupolven uskoville on annettu kullekin tehtävä. Meidän tulisi auttaa mahdollisimman monia pelastumaan viime hetkellä.
- Anonyymi
Työnhakua ei kannata katkaista, mutta jos "siirto" TYP tai MYP tmv. on tapahtunut ilman perusteita, sitten vain toteat, että sinulla ei ole tarvetta sellaisella palvelulle ja palvelu pitää katkaista ja sinä palaat takaisin tavalliseksi työnhakijaksi.
Käytä lakiin perustuvaa oikeuttasi korjata (laissa sana "tarkistaa") suunnitelmasi, samoin pidä tarkalleen huolta siitä, että aina kun tulee keskustelua aktivointisuunnitelmasta, kiellä olevasi minkään aktivointitoimen tai sosiaalipalvelun tarpeessa, ja palauta suunnitelma takaisin työllistymissuunnitelmaksi. Mikäli viranomainen nillittää vastaan, sitten pyydät häneltä tarkat tiedot siitä miksi hän on arvioinut sinut sosiaaliongelmaiseksi, ja siitä eteenpäin viet sitten asiaa jo lainvalvojalle selvitettäväksi rangaistusvaatimuksineen.
Työllistymissuunnitelma puolestaan tehdään siinä tahdissa, kuin sinun lakiin perustuva oikeutesi vapaaseen työn valintaan sanoo, työvoimaviranomaisen palvelut on oltava sellaisia palveluita, jotka varmistaa sen, että sinun vapaa valinta (työ, ammatti, elinkeino) toteutuu täysin.
Asiasta on jatkuva riita ja nahistelu, on ollut jo vuosikausia, lue eduskunnan oikeusasiamiehen lausunnot netistä, sieltä voi rajata nämä työvoimapalveluihin liittyvät lausunnot. - Anonyymi
Tämä taitaa olla edessä jos siihen yleistukeen mennään.
- Anonyymi
Tämä ahdistaa todella paljon että saadakseen yhteiskunnan tukia pitäisi automaattisesti asioida sosiaalitoimen kanssa. En ole ikinä hakenut Toimeentulotukea, vaikka minulla olisi siihen oikeus. En ole parempi ihminen kuin muut tai ylpeä mutta ahdistaa erittäin paljon joutuminen sosiaalinartun Stasimaisen kuulusteluun, jossa tekevät kaikkensa että pääsevät holhoamaan ihmistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä ahdistaa todella paljon että saadakseen yhteiskunnan tukia pitäisi automaattisesti asioida sosiaalitoimen kanssa. En ole ikinä hakenut Toimeentulotukea, vaikka minulla olisi siihen oikeus. En ole parempi ihminen kuin muut tai ylpeä mutta ahdistaa erittäin paljon joutuminen sosiaalinartun Stasimaisen kuulusteluun, jossa tekevät kaikkensa että pääsevät holhoamaan ihmistä.
Olet ajasta jäljessä. Ei ole vuosikausiin enää ollut tarvetta istua piinatuolissa etuuskäsittelijän hiillostettavana jollet itse sitä halua. Tuen anominen tapahtuu verkossa tai paperitse jos ei aateekoo jostain syystä suju.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua inhotti yhtä paljon kuin sinua nyt. Kadun, että koskaan alistuin siihen, että sossunsuttura oli mukana parissa tapaamisessa. Se inhotti niin, että etsin hanttihomman, vaikka olen jo osittain vanhuuseläkkeellä. He eivät anna armoa vanhuksille, sairaille ja varsinkaan terveille.
Tuon iljettävän systeemin takana, mitä sieltä löytyisi, jos penkoisi? Onko tuo virkakoneisto laitettu ajamaan ihmisiä valtiosta riippuvaisiksi, köyhyyteen, vihaan hallintoa kohtaan, valmistautumaan ottamaan vastaan pian nouseva maailmanhallitsija YK:n johdossa? Yksittäisten virkailijoiden kohdalla tietysti on kyse bonuksista ja oman 'työpaikkansa' säilyttämisestä.
- Anonyymi
Kyllä ovat yrittäneet, mutta aina on tällaiset yritykset torpattu.
Kun perusteita sosiaalipalvelujen tarpeelle ei ole, niin sitten niitä ei ole. Toki voihan te-toimistoa pyytää viemään asia vaikkapa tuomioistuimeen ratkaistavaksi, jospa se sosiaaliongelmien olemassaolo tuomioistuimen kautta ratkeaisi.
Tokihan on päivänselvää että kukaan täysjärkinen viranomainen ei lähde haastamaan omaa asiakastaan oikeuteen sillä perusteella että viranomainen haluaa väkisin leimata asiakkaansa sosiaaliongelmaiseksi. Se on viranomaisen oma, päänsisäinen ongelma, jos ei tajua sitä että ei kansalaisia ihan noin vain sosiaaliongelmaisiksi leimata, ei edes vaikka olisi kuinka pitkään ollut työtön.
Työttömyyden AINOA syy useimmilla työttömillä on se, että heidän vapaasti valitsemaa työtä ei ole ollut saatavissa, eikä työvoimatoimisto tarjoa sellaista työtä jonka voisi vapaasti valita.
Työvoimatoimisto harjoittaa täysin järjestelmällisesti lain tarkoitusperien vastaista toimintaa, se tapahtuu siten että laissa mahdollistetaan työttömien siirtyminen sosiaalipalveluihin, mutta työvoimatoimisto käyttää sitä pakottamiskeinona (ilman perusteita).- Anonyymi
"laissa mahdollistetaan työttömien siirtyminen sosiaalipalveluihin, mutta työvoimatoimisto käyttää sitä pakottamiskeinona "
Vrt. sinulla on oikeus esim. terveyspalveluihin ja vaikkapa elintenluovutukseen. Mutta sitten viranomainen alkaakin käyttämään tuota oikeutta pakottamisvälineenä, eli yhtäkkiä sinulla onkin lakiin perustuva pakko elintenluovutukseen. - Anonyymi
Harvinaisen järkevä kommentti ja selkeästi sanottu. Kiitos. Jos olisin edelleen työtön, taitaisin ottaa sanasi talteen seuraavaa riitaa varten TEmakoiden kanssa.
- Anonyymi
Kokoomus, oikeistolaiset kovasti yrittävät ajaa Eutanasian sallimista läpi Suomessa ja yhtään en ihmettelisi mikäli jokaisen köyhän Omakantaan mystisesti ilmestyy tahto Eutanasiasta, ilman että henkilö itse on tätä halunnut....
- Anonyymi
Kyllä se varmasti heidän taka-ajatuksena on, eli työvoimapoliittinen eutanasia-palvelu, joka siis Kokoomus haluaa tuoda uutena työllisyystoimena käyttöön.
- Anonyymi
Noin voi käydä. Sopisi tämän ajan henkeen, yhä pahenevaan satanistiseen lopun ajan henkeen.
- Anonyymi
Kuntakokeilussa väittävät että kun on ollut tietyn ajan työttömänä niin pitäisi tehdä Aktivointisuunnitelma ja tässä on automaattisesti mukana Sosiaalityöntekijä. Meneekö oikein?
- Anonyymi
Minusta kun olen kuntakokeilun asiakas että jos olen itse esittänyt jotain aktiivisuutta niin kovin herkästi ei noilla asioilla kiusata..
Olen osallistunut näihin työvoima koulutuksiin ja valmennuksiin juuri tästä syystä . - Anonyymi
Ei mene.
Kyse on siitä, että perusteet puuttuu. Kuntakokeilun viranomaisia johdetaan tarkoituksellisesti harhaan poliitikkojen toimesta, ja tavoitteena on tietenkin se että mahdollisimman moni saataisiin palkattomaan työhön tuon onnettoman surkean ja lainvastaisen viritelmän avulla.
Sosiaalityöntekijä tulee vasta sitten mukaan kun itse päätät olevasi sosiaalipalvelun tarpeessa.
Kunta voi toki lähteä hakemaan pitkäaikaistyötöntä holhottavaksi jotta saadaan sosiaalityöntekijän tarve aikaan, mutta ennen sitä kannattaa jokaikisen virkamiehenkin vähän lukaista, kuinka kävi Riihimäellä kun pitkäaikaistyötöntä oli lähdetty hakemaan holhottavaksi (seuraus: rikosilmoitus kunnianloukkaussyyte yms. tarkempia yksityiskohtia seurauksista ei ole uutisoitu) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mene.
Kyse on siitä, että perusteet puuttuu. Kuntakokeilun viranomaisia johdetaan tarkoituksellisesti harhaan poliitikkojen toimesta, ja tavoitteena on tietenkin se että mahdollisimman moni saataisiin palkattomaan työhön tuon onnettoman surkean ja lainvastaisen viritelmän avulla.
Sosiaalityöntekijä tulee vasta sitten mukaan kun itse päätät olevasi sosiaalipalvelun tarpeessa.
Kunta voi toki lähteä hakemaan pitkäaikaistyötöntä holhottavaksi jotta saadaan sosiaalityöntekijän tarve aikaan, mutta ennen sitä kannattaa jokaikisen virkamiehenkin vähän lukaista, kuinka kävi Riihimäellä kun pitkäaikaistyötöntä oli lähdetty hakemaan holhottavaksi (seuraus: rikosilmoitus kunnianloukkaussyyte yms. tarkempia yksityiskohtia seurauksista ei ole uutisoitu)"tarkempia yksityiskohtia seurauksista ei ole uutisoitu"
Tästä olisi kyllä mielenkiintoista kuulla lisää. Jaksaiskohan esim. Seiska alkaa kaivelemaan ja tekemään asiasta juttua, jos niille muutama asiasta vinkkaisi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta kun olen kuntakokeilun asiakas että jos olen itse esittänyt jotain aktiivisuutta niin kovin herkästi ei noilla asioilla kiusata..
Olen osallistunut näihin työvoima koulutuksiin ja valmennuksiin juuri tästä syystä .Millasia koulutuksia? Ihanko jotain puolen vuoden kursseja vai jotain cv-kursseja etänä pari päivää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"tarkempia yksityiskohtia seurauksista ei ole uutisoitu"
Tästä olisi kyllä mielenkiintoista kuulla lisää. Jaksaiskohan esim. Seiska alkaa kaivelemaan ja tekemään asiasta juttua, jos niille muutama asiasta vinkkaisi?Ei se varmaankaan se Riihimäen tapaus ole mikään julkisesti riepoteltava asia, eli myös silläkin työttömällä on oikeus yksityisyyteen - ja valtiolla velvollisuus hoitaa nämä palvelut tarkalleen lainmukaisesti.
Turha niitä Seiskan juttuja odotella, ei muuta kuin huolehtimaan itse omalta kohdaltaan aina tällaiset väärinkäytökset kuntoon ja riittävän tarkasti tehty kantelu oikeuslaitokselle, niistä tulee kyllä aikanaan sitten tietoja julkisuuteen mitenkä meni, sehän riippuu myös kantelijoiden omasta aktiivisuudesta.
Selvää on se että tämän asian tiimoilla on jo tähänkin mennessä tullut kymmenittäin tai sadoittain kanteluita hallituksen aikaansaamasta lainvastaisesta toiminnasta, näin on oikeusasiamieskin varsin selkeästi julkisuuteen ilmoitellut vaikka yksittäistapauksia ei niin laajasti kerrotakaan.
Onhan tämä nyt vähän ihmeellistä että Suomi itseään maailman parhaaksi maaksi kehuvana maana tekee tällaista toimintaa täysin systemaattisesti, järjestelmällisesti, tahallisesti ja suorastaan häikäilemättömän epärehellisesti, täysin omien kansalaistensa lakiin perustuvien oikeuksien vastaisesti ja aiheuttaa vielä lisäksi samaisten kansalaisten täydellisen taloudellisen tuhoamistoimen näillä toimillaan.
Kyllä tämä asia ansaitsee ihan kunnollisen selvitystyön, mitään ei lakaista maton alle, vaan tietoa tulee vielä lisää ja niin tulee myös kanteluitakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen osallistunut näihin työvoima koulutuksiin ja valmennuksiin juuri tästä syystä .Näihin Työvoimapoliittisiin koulutuksiin sisältyy automaattisesti 1-2kk palkatonta harjoittelua yrityksessä ja mielestäni tämä ei ole oikein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näihin Työvoimapoliittisiin koulutuksiin sisältyy automaattisesti 1-2kk palkatonta harjoittelua yrityksessä ja mielestäni tämä ei ole oikein.
Se alkoi tuo palkattoman työn sotkeminen mukaan työvoimapoliittisiin koulutuksiin yms. mielestäni joskus 2000-luvun alkupuolella tai puolivälissä, ja siitä lähtien on nuo työkkärin toimet menneet koko ajan huonompaan suuntaan.
Koulutuksille sinällään voisi olla joskus käyttöäkin, mutta ei tulisi mieleenkään tehdä koulutuksen verukkeella palkatonta työtä edes minuutin vertaa. Että se siitä sitten.
- Anonyymi
Jos näitä simputuksia ei jaksa, eroaa te palveluista, paljonko kela maksaa toimeentuloa 1 hlö/kk tuloina asumistuki. ?
- Anonyymi
"paljonko kela maksaa toimeentuloa 1 hlö/kk"
40% leikattuna...olisko se joku 250e ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"paljonko kela maksaa toimeentuloa 1 hlö/kk"
40% leikattuna...olisko se joku 250e ?...ja asumistuki 300e
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984