Mistä johtuu, että taloyhtiöiden hallitukset eivät osaa kokoontua keskenään ilman isännöitsijää? Missään ei lue, että isännöitsijän kuuluisi tai olisi edes järkevää osallistua jokaiseen hallituksen kokoukseen. Varsinkin kun trendinä on, että hallitukset haluavat kokoontua yhä useammin ja useammin, ja useimmiten vieläpä iltaisin, isännöitsijän työajan ulkopuolella. Loogista lienee, että isännöitsijä ei silloin osallistu kokouksiin kuin tarvittaessa.
Olen ammatti-isännöitsijä ja yli vuosikymmenen kokemukselle mielestäni hallitusten olisi hyvä kokoontua kerran kuukaudessa päivittämään kuulumisia ja juttelemaan taloyhtiöasiaa. Isännöitsijä, joka hoitaa 25-30 taloyhtiön asioita on mahdoton istua 25-30 iltakokousta kuukaudessa, koska vuositasolla puhuttaisiin jo noin 300-360 iltakokouksesta, joista kertyisi ylitöitä noin 600-900 tuntia.
Ainut keino ratkaista yhtälö on se, että isännnöitsijä ei osallistu suurimpaan osaan hallituksen kokouksista, vaan esimerkiki vain keväällä hallituksen tilinpäätöskokoukseen, yhtiökokoukseen ja yhteen kokoukseen syksyn aikana. Lisäksi tietysti ylimääräiset yhtiökokoukset ja muut vastaavat "pakolliset" kokoukset päälle. Siitäkin tulee isännöitsijälle noin 100 iltakokousta vuodessa, joka on aika passeli määrä. Ylitöitä kertyy vuodessa 250-300 tuntia eli siinäkin jo vähän rikotaan Suomen ylityölakia.
Työaikalain mukaan vuositasolla ylitöitä ei saa olla yli 250 tuntia. Se tulee mukavasti täyteen siitä, kun keväällä on hallituksen tilinpäätöskokoukset, yhtiökokoukset ja syksyllä yksi kokous per taloyhtiö.
Miksi hallitukset eivät kokoonnu keskenään ilman isännöitsijää?
5
224
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi tätä jatkuvaa itkemistä iltakokouksista. Mikseivät esim ravintolatyöntekijät ja kaupan kassat itke kun pitää tehdä illalla töitä?
Sen päivän voi aloittaa myöhemmin kokouspäivänä, niin ei tule niitä ylitöitä. Ja taatusti tienaat enemmän kuin kaupan kassa iltalisineen, vaikka koulutustaso teillä on luultavasti likimain sama. Mene töihin kunnan virkamieheksi, niin voit tehdä töitä vain päivällä. - Anonyymi
Iltakokouskorvaukset kannattaa laittaa sellaiseksi, että ihan vain ainoastaan kirjuriksi sinne kokouksiin ei isännöintiä pyydetä. Muissa tapauksissa isännöinti kutsutaan, koska katsotaan että hänestä on joku lisäarvo.
- Anonyymi
Sama uravalinnassaan epäonnistunut itkijä iskee jälleen.
Jos tulee liikaa ylityötunteja niin se tuskin on asiakkaan ongelma, vaan päinvastoin työnantajan.
Henkilö haluaa jatkuvasti syyllistää taloyhtiön hallituksia omista ongelmistaan. - Anonyymi
Siinä kävisi helposti niin että huomattaisiin se ettei muuhunkaan tarvita mitään isännöitsijää...
- Anonyymi
Ei tarvita energiayhtiötä sen enempää, jokainen hankkikoon energiansa mistä haluaa ja ihan itse. Koulut voi lopettaa, jokainen opiskelkoon ihan itse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 212437
Mahtava huomata
Sinusta nainen että pystyt suodattamaan palstalla paljon asioita. Olet täysin minun tyyppiä. Kahdestaan unohdettaisiin k311685Pettymys faneille? Lisätietoa Katri Helena vierailusta Vain elämää -ohjelmassa: "Nytten..."
Katri Helena - tuo sinivalkoinen suomalainen ääni ja laulajalegenda - on tällä kaudella mukana yllätysvieraana Vain eläm111676Trump ei aio enää osallistua vaaliväittelyyn Kamala Harrisia vastaan
Trump ei aio enää osallistua vaaliväittelyyn Kamala Harrisia vastaan Jopa konservatiivisen uutiskanava Fox Newsin kommen1741604Mä koin helpompana
Kun emme nähneet. Vaikka ensimmäinen ero repi sydäntä. Pakotat mut tuntemaan tunteita joita en saisi ja tiedät miten syv121498- 331316
Luovutitko jo nainen?
En ole itse päässyt vielä kunnolla edes alkuun. Oikeasti sä oot hyvä nainen ja hyvällä asenteella varustettu. Tykkään ja55998Parkanolainen tappoi Tampereella Hämeenkadulla
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ampumiskahakasta-ruovedella-vuosien-vankeustuomio-rivitalon-pihalle-ilmestyi-hauliko17965Kysytään nyt sitten vielä
Mitä ajattelisit siitä jos ottaisin yhteyttä sinuun? Yrittäisin jälleen saada sinuun yhteyden ja kertoa edelleen tuntei38875Olin koko ajan
Mukanasi tässä. Halusin että tunnet tunteita ja olet tärkeä. Sä ansaitsit tämän kaiken. Päästän sinut nyt lentoon ja to72803