Taejatte ollakikki nuita etelävetelien jäläkekäesie, kun viattommie elukoeta pelekäätte teälle korvessa!!
Vae pelekää ne ihmiset susia ja muita mehtän elukoeta!!
39
449
Vastaukset
- Anonyymi
No niin juntti, pääsit sitten sanomaan mielestäsi suurenkin viisauden.
Ei ole ainakaan minun tuttavistani yksikään koskaan sanonut varsinaisesti pelkäävänsä villieläimiä, mutta ihan poikkeuksetta kaikki kyllä varovat häiritsemästä niitä.
Ja miksi varotaan häiritsemistä?
No siksi kun metsä on niiden luontainen elinpaikka. Ihminen pärjää kyllä melkein missä vain, mutta villieläin ei.
Kaikesta huolimatta mm. patikoimme ja samoilemme metsissä usein.
En nyt ryhdy selittämään asiaa tämän enempää. Jos sinulla on edes keskinkertainen kyky oivaltaa, niin pystyt itsekin päättelemään jotakin.- Anonyymi
Lieksassa ne kuuluu metättäjät pelkäävän ihan isosti. Myrkkylihoja levittivät maastoon ja siinä meni kainuulaisen koira ja siitä alkoi Kainuun Rajaviranomaiset juttua tutkimaan. Olikin ihan iso rikollisporukka mikä Lieksassa jäi kiinni petoyhdyshenkilöitä myöten. Samat kuuluu vikisevän susipelosta edelleen ja pelottelevat että susista on isokin uhka.
Anonyymi kirjoitti:
Lieksassa ne kuuluu metättäjät pelkäävän ihan isosti. Myrkkylihoja levittivät maastoon ja siinä meni kainuulaisen koira ja siitä alkoi Kainuun Rajaviranomaiset juttua tutkimaan. Olikin ihan iso rikollisporukka mikä Lieksassa jäi kiinni petoyhdyshenkilöitä myöten. Samat kuuluu vikisevän susipelosta edelleen ja pelottelevat että susista on isokin uhka.
Että Lieksassaki assuu nuita etelänveteliä ja niitten aekaansaannoksie! Ei ihme että pelekäävät elukoeta!
- Anonyymi
LumperiA kirjoitti:
Että Lieksassaki assuu nuita etelänveteliä ja niitten aekaansaannoksie! Ei ihme että pelekäävät elukoeta!
Lieksassa asuu höpelöitä. Eikö nuo viime syksynä ihan Iltalehteen ilimottanu, että susi söi maaomenat. Hulluja net on. Kuuluu vanahat rajaukotkin sekasin olevan pelosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lieksassa asuu höpelöitä. Eikö nuo viime syksynä ihan Iltalehteen ilimottanu, että susi söi maaomenat. Hulluja net on. Kuuluu vanahat rajaukotkin sekasin olevan pelosta.
Maaomenat?onko ne vähän niin kun perunat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maaomenat?onko ne vähän niin kun perunat?
Omenapuuta pudonneita omenoita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lumperi ilmiselvä persu joka maalittaa ihmisryhmää heidän syntymäpaikan perusteella.
- Anonyymi
LumperiA kirjoitti:
Oho!!! Onko vetelä käönnä metässäki? No sitten kelepaa sinulla olla.
No kylläpä on tullut käytyä. Kouluttauduin 80 -luvun alussa metsuriksi ja olin monipuolisesti metsätöissä.
80 -luvun lopulla kävin aikuislukion ja kouluttauduin metsäinsinööriksi.
Olen ehkä hiukan etelämpää kuin Kainuun juntti, mutta tuosta vetelyydestä uskallan olla hiukan eri mieltä.
Ikää on kohta seitsemänkymmentä, mutta suksi kiitää talvisin edelleen yli 3000 kilometriä ja vuosittain juoksen 3-4 maratonia.
Jos pystyt edes puoleen noista suorituksista, niin voit nimitellä vaikka miksi, mutta uskalla kyllä epäillä, että et pysty juoksemaan edes sataa metriä.
Palkintokaapissa on kymmeniä pokaaleja, mm. voitonmerkkejä. Nimi mainittiin aikoinaan urheilulähetyksissä useinkin.
Metsästä, metsäteollisuuden puunhankinnasta ja metsien hoidosta tiedän takuulla enemmän kuin sinä.
Ei metsässä kasvaminen sinänsä ole häpeä, mutta kaltaisesi sivistymättömyys ja pää omassa perseessään eläminen on miltei kuolemansynti.
Sinä luulet tietäväsi, kun et tiedä luulevasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omenapuuta pudonneita omenoita.
Puusta pudonneita, kuten Kainuun pösilöt.
Anonyymi kirjoitti:
No kylläpä on tullut käytyä. Kouluttauduin 80 -luvun alussa metsuriksi ja olin monipuolisesti metsätöissä.
Olen ehkä hiukan etelämpää kuin Kainuun juntti, mutta tuosta vetelyydestä uskallan olla hiukan eri mieltä.
Ikää on kohta seitsemänkymmentä, mutta suksi kiitää talvisin edelleen yli 3000 kilometriä ja vuosittain juoksen 3-4 maratonia.
Jos pystyt edes puoleen noista suorituksista, niin voit nimitellä vaikka miksi, mutta uskalla kyllä epäillä, että et pysty juoksemaan edes sataa metriä.
Palkintokaapissa on kymmeniä pokaaleja, mm. voitonmerkkejä. Nimi mainittiin aikoinaan urheilulähetyksissä useinkin.
Metsästä, metsäteollisuuden puunhankinnasta ja metsien hoidosta tiedän takuulla enemmän kuin sinä.
Ei metsässä kasvaminen sinänsä ole häpeä, mutta kaltaisesi sivistymättömyys ja pää omassa perseessään eläminen on miltei kuolemansynti.
Sinä luulet tietäväsi, kun et tiedä luulevasi.Voe sitä anona valehella mitä vaan. Empä usko sannaakaan mitä kirjottelet. Jos kirjottelisit oekeella nimelläsi niin kun minäkin noin voesin uskoa valleesi.
Anonyymi kirjoitti:
Lumperi ilmiselvä persu joka maalittaa ihmisryhmää heidän syntymäpaikan perusteella.
Ite oot persu. En oo yhtikäs mittään.
- Anonyymi
LumperiA kirjoitti:
Voe sitä anona valehella mitä vaan. Empä usko sannaakaan mitä kirjottelet. Jos kirjottelisit oekeella nimelläsi niin kun minäkin noin voesin uskoa valleesi.
Vai oikealla nimelläsi? Niin varmaan...
- Anonyymi
LumperiA kirjoitti:
Ite oot persu. En oo yhtikäs mittään.
Oothan. Nimenomaan veteläperse.
Anonyymi kirjoitti:
Vai oikealla nimelläsi? Niin varmaan...
Niin justiin, ihan omalla kenenkä muun sitte?
- Anonyymi
LumperiA kirjoitti:
Voe sitä anona valehella mitä vaan. Empä usko sannaakaan mitä kirjottelet. Jos kirjottelisit oekeella nimelläsi niin kun minäkin noin voesin uskoa valleesi.
Minulle on aivan sama mitä sinä uskot. Me lähdetään nyt kahdeksaksi päiväksi patikoimaan käsivarteen. Tuu perästä, jos kuntos kestää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle on aivan sama mitä sinä uskot. Me lähdetään nyt kahdeksaksi päiväksi patikoimaan käsivarteen. Tuu perästä, jos kuntos kestää.
No etpä pitkälle patikoi, sitten kun kuntosi on kohentunut voit lähteä Käsivarteen patikoimaan, did you get it ? 🤣
- Anonyymi
LumperiA kirjoitti:
Niin justiin, ihan omalla kenenkä muun sitte?
No käyttäjänimi ,ei varmaankaan kasteessa annettu.
Anonyymi kirjoitti:
No etpä pitkälle patikoi, sitten kun kuntosi on kohentunut voit lähteä Käsivarteen patikoimaan, did you get it ? 🤣
Ingenjör käsivarressa!! 😅😅😅
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä luulet tietäväsi, kun et tiedä luulevasi.Joo...o.
Täällä Kainuun korvessa on sellainenkin sanonta että : on se ja sama, että puhuuko siinä ihmisessä pää vai perse.
Ja en tarkoita nyt sinua. Anonyymi kirjoitti:
Sinä luulet tietäväsi, kun et tiedä luulevasi.No sanoppa kun oot lukenu että mistä se mehtä alakaa?
- Anonyymi
Nyt osuit Lumperi asian ytimeen kerrankin.
- Anonyymi
Punkit ovat vaarallisia
- Anonyymi
Sekä punikit.
- Anonyymi
En oo pelänny sussie, enkä karhuja.
Hyvä. Mitä niitä pelekäämään. Veisivät etelienvetelien ihan kehäkolomosen sisälle niitä parikymmentä näen aluksi niin oppisivat olla pelekäämättä.
- Anonyymi
LumperiA kirjoitti:
Hyvä. Mitä niitä pelekäämään. Veisivät etelienvetelien ihan kehäkolomosen sisälle niitä parikymmentä näen aluksi niin oppisivat olla pelekäämättä.
On niitä susia, karhuja ja ilveksiä kehäkolmosen sisällä, Nuuksiossa 12-16 sutta, 6-8 karhua ja paljon ilveksiä.
Anonyymi kirjoitti:
On niitä susia, karhuja ja ilveksiä kehäkolmosen sisällä, Nuuksiossa 12-16 sutta, 6-8 karhua ja paljon ilveksiä.
Miten käyttäyvyt siellä Nuuksion metässä kun kuljet? Hiivitkö hilijaa vae äänekkäästi kävellen?
- Anonyymi
LumperiA kirjoitti:
Sinut jos veisi vetelehtimään kehäkolmosen sisälle niin säikkysivät varmasti.
Anonyymi kirjoitti:
Sinut jos veisi vetelehtimään kehäkolmosen sisälle niin säikkysivät varmasti.
Paljonkohan maksasivat vetelät, jos aottasin niitä kulukemmaan metässä turvallisesti?
- Anonyymi
van minä se en sutta pelekää, se pelekövää minua!
- Anonyymi
Puhutaanko Suomussalmella urdua ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhutaanko Suomussalmella urdua ?
Puhutaan urtua. Kak dila!
- Anonyymi
Vallan viisas kirjoitus.
- Anonyymi
Tuli mieleen juttu näistä metsän pedoista tuolta Kuhmon korpi mailta.
Yksi tuttava Oulusta lentää noita palolentoja, reitti Oulu-Kuhmo-Pudasjärvi-Oulu.
Hän kertoi, että yhtään Kuhmolaista akkaa ei menisi marja metsään jos tietäisivät paljonko korvessa on karhuja.
Kertoi, että joskus koneesta nähnyt kun akat poimii marjoja kankaalla ja karhu muutaman sadan metrin päässä samalla kankaalla.
Akat tietämättömänä mutta karhu todennäköisesti tiesi.- Anonyymi
Ei karhut välitä ihmisistä ne haistaa ja pysyvät kaukana.
Anonyymi kirjoitti:
Oekeessa oot. Sama se on susien ja ahmojenki kanssa. Ja kun pittää ääntä metässä niin eivät lähelle tule.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ne tekevät.
Luonto ihmiset ja paljon metsissä kulkijat sanovat, että karhu näkee ja vainuaa ihmisen useammin kuin ihminen karhua.
Karhu piiloutuu ja ihminen saattaa kävellä läheltäkin ohi huomaamatta karhua.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html422856Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens302489Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4362418Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau202313Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431808Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1421772Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241315Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,41202- 741089
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671007