Tunnen nyt valtavaa kipua maailman pahuudesta. Miten voisimme tehdä siitä paremman paikan?
Mieheltä
Eri arvoisuus ja tuska
23
284
Vastaukset
- Anonyymi
Ei sellaiseen vaadita kuin maailman mahtavimpien maiden yhteisymmärrys ei sen kummempaa
- Anonyymi
Ei, siitä ei ole ymmärtämätön ihminen kyse
- Anonyymi
Voiko ihmiset olla näin tyhmiä. Kyllä, se on kovaa faktaa
- Anonyymi
Sulje kaikki some ulkopuoleltasi hanki tavallinen puhelin jo se helpottaa tuskaasi.
- Anonyymi
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Tämä on totta ja netti kiinni.
- Anonyymi
Ei siitä voi tehdä. Voit ainoastaan parantaa ihmisten elämänlaatua välittömässä lähipiirissäsi, muuttumalla itse. No totuus voi joskus olla myrkkyäkin ihmisten elämänlaadulle, varsinkin jos joku rikastuu petoksella, eli sekään ei ole välttämättä hyvä tavoite, se jos haluaa maallisesti hyvää ihmisille.
Itse en koe maailman parantamista realistiseksi tavoitteeksi. Se on sama kuin yrittäisi herättää kuollutta eloon. Mutta usko Jeesukseen parantaa. Ja uskon että se onkin ainoa oikea tapa parantaa aidosti ihmisten elämänlaatua, mutta ei tietenkään pakottamalla ihmisiä "uskomaan", niinkuin kirkot ovat tehneet. Jumala lupaa Raamatussa että jokainen joka uskoo, muuttuu uudeksi ihmiseksi. Sellaiseksi joka osaa ajatella muitakin. Hyvä lähtökohta parantaa sitä ympäristöä jossa elää. Itse voin myöntää että ennen uskoa ajattelin toisia kyllä mutta hyvin vastentahtoisesti ja se tuntui painolastilta. Nyt iloitsen siitä kun saan tehdä hyvää ja kun voin rukoilla ihmisten puolesta, myös vihamiesteni.- Anonyymi
Aloita itsestäsi
Saisit erään onnelliseksi - Anonyymi
Aivan kuin kuitenkn kävisit miesaloittaja anekauppaa universumin kanssa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan kuin kuitenkn kävisit miesaloittaja anekauppaa universumin kanssa
Synti on ase jolla ihminen sotii Jumalaa vastaan. Jumala antaa vapauden synnistä uskon kautta. Kaikki ylpeys, ahneus, itserakkaus, valehtelu, ihmisten syyttely sellaisesta mitä eivät ole tehneet (väärän todistuksen antaminen), kateus, viha ja katkeruus, ovat syntiä. Tuossa on niin paljon kaikkea, ettei ihminen voi omin voimin syntiä voittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Synti on ase jolla ihminen sotii Jumalaa vastaan. Jumala antaa vapauden synnistä uskon kautta. Kaikki ylpeys, ahneus, itserakkaus, valehtelu, ihmisten syyttely sellaisesta mitä eivät ole tehneet (väärän todistuksen antaminen), kateus, viha ja katkeruus, ovat syntiä. Tuossa on niin paljon kaikkea, ettei ihminen voi omin voimin syntiä voittaa.
Jokainen järkevä ihminen osaa itse päättää kuinka ristinsä kantaa. Jos se jeesuksen risti annettaisiin sinun kannettavaksi. Et jaksaisi
- Anonyymi
Sosiaalinen media ympäröi meitä kaikkia.
Joku kokee rentoutuvansa sen avulla. Joku toinen ahdistuu ja voi huonosti. Taitaa olla, että somen tärkein pointti on informaation jakamisen helppous ja mitä suuremassa määrin. Kyllä moni mainoksen tunnistaa oli se painettuna Hesarissa tai Seiska lehdessä jossakin muualla. Entä se kaikki tieto?
Onko se yhtä luotettavaa kuin tieto erilaisilla keskustelupalstoilla.
Jos fiilis on hyvä kun sulkee sovelluksen ei kai se kovin vaarallistakaan voi olla. Ajattelen, että henkilöt jotka kokevat elämänsä somesta johtuen ongelmallisena kokisivat näin myös ilman sosiaalista mediaa. Mutta nyt paha mieli on vain huomattavasti helpompi hankkia.- Anonyymi
Siellä on esimerkiks uutisii ja meemei harva siellä mitään vaikutustyötä tekee
- Anonyymi
Minä koen maailmantuskaa todella usein myös. Pieni ihminen on sen edessä voimaton, mutta jokainen voi pyrkiä elämään elämäänsä niin, ettei lisää kenenkään tuskaa vaan päinvastoin pyrkii helpottamaan sitä aina kun mahdollista.
- Anonyymi
Oletko sinä mielestäsi tarpeeksi älykäs ihminen seisomaan oikean toisen ihmisen yläpuolella ”vähentämässä yksilönä toisen ihmisen tuskaa”?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sinä mielestäsi tarpeeksi älykäs ihminen seisomaan oikean toisen ihmisen yläpuolella ”vähentämässä yksilönä toisen ihmisen tuskaa”?
Ei toisen ihmisen pahan olon helpottamiseen juuri älyä tarvita. Emotionaalista älyä kyllä.
Ttarvitaan vaikkapa hymyä, ystävällistä sanaa, sanomatta jättämistä, pudonneen tavaran nostamista, oven auki pitämistä, sivuun siirtymistä. Ei lähimmäisen elämän vähän helpommaksi tekeminen todellakaan ole vaikeaa. Ihan perusjuttujahan nämä ovat ihmistenvälisessä kanssakäymisessä. Tarvitaan vain tahtoa ottaa toinen ihminen huomioon lämmöllä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei toisen ihmisen pahan olon helpottamiseen juuri älyä tarvita. Emotionaalista älyä kyllä.
Ttarvitaan vaikkapa hymyä, ystävällistä sanaa, sanomatta jättämistä, pudonneen tavaran nostamista, oven auki pitämistä, sivuun siirtymistä. Ei lähimmäisen elämän vähän helpommaksi tekeminen todellakaan ole vaikeaa. Ihan perusjuttujahan nämä ovat ihmistenvälisessä kanssakäymisessä. Tarvitaan vain tahtoa ottaa toinen ihminen huomioon lämmöllä.Juu tää kuulostaa ihanalle😍
- Anonyymi
Maailmassa on jonkin verran asioita, joihin ihmiset ovat tottuneet ja joita pidetään positiivisina elämänlaatua parantavina, mutta jotka ovat samaan aikaan kiistanalaisia jopa haitallisia. Lihansyönti, alkoholi, sokeri, kofeiini, some ja istumatyö. Näitä asioita käyttäessä terve ihminen yleensä rajoittaa käyttöä ehkä käyttäytymistään jollain tavalla. Kohtuus kaikessa.
- Anonyymi
Perfektionisti
Siinäpä miettimistä
- Anonyymi
Karsit sellaiset nk malisiouspiirteet itsestäsi, jo pitäisi olla parempi olla
- Anonyymi
Itselle on pistänyt silmään Greanpeacen sivuilla juttua syvänmeren kaivostoiminta porauksista joka uhkaa merten herkkää elämää. Ahneet kaivosyhtiöt tahtovat kajota merenpohjiin mineraalien ja jalometallien toivossa välittämättä pätkääkään tuhosta jota se aiheuttaisi merenpohjien ekosysteemeille
ja porausäänihaitat isoille valaille ym.
Tarkemmin kun miettii niin ei mitään järkeä tässä. Eiköhän isoissa mikromuovialueissa ole tuhoa jo riittämiin. Samoin kun olen sukeltanut eri paikoilla ja nähnyt koralliriuttojen kuolemisen. En ole mikään aktivisti enkä muutenkaan allekirjoita vetoomuksia mutta tämän kävin allekirjoittamassa.- Anonyymi
Et näe kärsimystä joka on sun edessä. Voiko ihminen olla enää typerämpi
Yksi pieni ihminen ei voi oikestaan paljon
mitään tehdä asioille yksinään,
vaikka kuinka paljon haluiskin ja tietäiskin
miten ja mitä kannattaisi tehdä,
ja mikä auttaisi...
Tollasessa tarvii muitakin ihmisiä avuksi
sekä vierelle et sais aikaan muutoksia.
Paljon olis muutettavaa,
osa helpommin osa vaikeammin
toteutettavissa.
Eikä ikinä saa odottaa eikä yrittää
liian valtavia muutoksia heti,
vaan pienenpienillä
askelilla ja sillei...
Juujuu uskon kyl et kuulostan seonneelle...
Vaikka juuri sä et ymmärräkään mitä sanon,
niin tiiän sen satavarmasti että
joku ymmärtää mua ja mitä tarkoitan
erittäin hyvin.
°☆°☆°☆°☆°☆°
Sit taas jos aattelen tän aloituksen toisel tapaa sekä henkilökohtaisesti,
niin "ensi" askel ois vissiinkin hmm...
Rehellisyys, avoimuus, totuus ja luottamus.
Keskustelu...
Vaikee sanoo nyt onko tää nyt vaan mun
harhailua/väärää tunnistelua/ huijari yhteyttä ....
...Vai matkintaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, tervetuloa
Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit273633Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2933448TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun
Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.302288Olisit ollut varovaisempi
Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e342080- 1332002
Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron
Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun1201751- 471619
Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."
Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:71480Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."
Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s21353Väliämme on noin 6 km
Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä91223