Aloitin mirtatsapiinin käytön stressin aiheuttamaan unettomuuteen alkukeväästä. Annos oli pieni, 3.75 mg. Lääke auttoikin todella hyvin unettomuuteen, vaikka olikin tokkurainen olo välillä aamuisin.
Sovimme lääkärin kanssa että lopettelen lääkettä kesällä n. 6 kk käytön jälkeen ja en sen suuremmin enää pienentänyt annosta loppua kohden koska 3.75 Mg on niin pieni annos kuulemma. Lopetin lääkkeet kesäloman alussa kun ajattelin että elimistö ehtii tottua hyvin pärjäämään omalla unella ennen töiden alkua. Lopettamisesta tuli alkuun aikamoiset vieroitusoireet, levottomuutta ja pahoinvointia.
Uni oli lopettamisen jälkeen viikon ajan ok mutta katosi sitten aika lailla. En koe enää samanlaista väsymystä kuin ennen lääkkeen käyttöä, ja säpsähdän hereille usein juuri kun olen hieman nukahtanut. Heräilen tunnin-kahden nukkumisen jälkeen niin että sydän hakkaa ja usein nukun vain pari tuntia yössä. Olen nyt käyttänyt muutaman yön Ketipinoria uneen mutta se saa olon lähinnä sekavaksi eikä anna pitkää unta. Kuukauden töissä kärvistelyn jälkeen jouduin jäämään sairaslomalle, koska en ole työkykyinen. Tunnen myös, että näköni ei ole yhtä tarkka kuin aikaisemmin.
Lääkärin ja psykiatrin mukaan vika ei ole lääkkeessä, vaan olen vain masentunut. Kuulemma heillä ei ole tullut vastaan vastaavaa tapausta. Tuntuu että läheisetkin pitävät ajatuksiani Mirtatsapiinista hieman harhaisina. Varmasti olenkin masentunut, mutta masennuksen alkusyy on mielestäni hyvin selkeä. Kunpa vika olisikin korvien välissä, masennus olisi hoidettavissa oleva sairaus.
Pelkään että tästä lääkkeestä on tullut jotain pysyvää haittaa, jota en voi korjata.
Onkohan muilla vastaavia kokemuksia? Jos jollain on kokemusta tällaisen tilanteen muuttumisesta positiiviseen suuntaan, niin kiinnostaisi kuulla. Lopetuksesta on nyt 2 kk ja olo on ollut aika samanlainen koko ajan.
Mirtatsapiinin lopettamisen jälkeen katoaa unet?
Anonyymi-ap
0
193
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005027513- 2302630
- 262571
- 1601897
- 1141758
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?31479Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01357- 761173
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621158IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41145