Jumalaan uskovat ovat onnellisempia ja itsevarmempia kuin ateistit

Anonyymi-ap

Suomessa on varmaan eniten ateisteja asukaslukuun nähden. Ilmankos Pariisin olympialaisista tuli nolla mitalia. Ateisteja leimaa aina jatkuva kiire, hätä ja epävarmuus. Siksi koska ei ole mitään selkänojaa mihin nojata. Jumalaan uskova uskoo Jumalaan ja se uskoo, että näin Jumala oli sen tarkoittanut menevän.

Yleensä ateisti nojaa hämyisesti johonkin darwinistien oppeihin. Niinpä ateistit elävät jatkuvan kilpailun, burn-outin maailmassa ja ei ihme jos darwinistit ovat onnettomia. Ateisti ei usko mihinkään, se elää jatkuvassa epävarmuuden tilassa. Ateisti ei ole ymmärtänyt sitä, että ateismi ei ole mikään totuus . Ateisti uskoo, että Jumalaa ei ole olemassa. Se on uskoa.

...ja kaikki naisethan haluavat itsevarmoja ja onnellisia miehiä, eikä mitään epävarmoja burn-outista kärsiviä luusereita.

47

382

Vastaukset 47

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksi oletat, että Suomessa olisi erityisen paljon ateisteja? Suomessahan on jopa valionkirkko ja valtionuskonto. Ei meillä ole mitenkään erityisen paljoa ateisteja.

• Anonyymi

Tässä tehtiin aikoinaan tutkimus, jonka perusteella Suomessa olisi eniten ateisteja maailmassa. Omat empiiriset havainnot Suomesta tukevat tätä tutkimusta.

Se että kuuluu johonkin kirkkoon tai ei kuulu ei tarkoita yhtään mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä tehtiin aikoinaan tutkimus, jonka perusteella Suomessa olisi eniten ateisteja maailmassa. Omat empiiriset havainnot Suomesta tukevat tätä tutkimusta.

Linkitä ihmeessä se tutkimus. Tilastot eivät ainakaan tue tuota lainkaan. Suomessa on itsensä ateistiksi määritteleviä alle 20%, joka on roimasti elle mm. Ruotsin vastaavan luvun, eikä Ruotsikaan ole maailman kärjessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itselle on tullut vaikutelma, että Suomessa on paljon tiedeuskovaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiväthän nuo toisiaan mitenkään automaattisesti kumoa. Vaikka uskoisi tieteeseen, niin voihan senkin olevan Jumalan luomaa. Vaikka uskoisi Jumalaan, niin ei ole silti pakko uskoa kqikkeen siihen, mitä ihminen on aikojen kuluessa hänestä sepittänyt. Ihminen voi helposti uskoa sekä tieteeseen, että Jumalaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mäkin meinasin just kysyä sulta, että miksi noi muka sulkee toisensa pois? Miksi ei voi uskoa tieteeseen, jos uskoo jumalaan ja vice versa? Miksi Jumala ei muka ole voinut luoda tätä kaikkea meille ymmärrettäväksi? Mä ainakin tunnen monta ihmistä, jotka uskovat molempiin ja onpa joku sanonutkin, että mitä enemmän oppii ymmärtämään, niin sitä helpompi on ajatella, että tämän kaiken olisi suunnitellut joku meitä älykkäämpi.

• Anonyymi

Suomessa on uskontokuntiin kuulumattomia noin kolmasosa väestöstä, mutta läheskään kaikki heistä eivät ole ateisteja. Itse esimerkiksi en ole ateisti. Minusta on melko hassua miten moni tuntuu kuvittelevan, että uskontokuntiin kuulumattomuus tarkoittaisi automaattisesti ateismia.

• Anonyymi

"The countries with the most people reporting no belief in any sort of spirit, god, or higher power are France (40%), Czech Republic (37%), Sweden (34%), Netherlands (30%)"

Näiden maiden voittamat mitalit olympialaisissa:
      Ranska 64
      Tshekki 5
      Ruotsi 11
      Hollanti 34

Ehkä päinvastoin Suomi pärjäisi siis paremmin, jos täällä olisi enemmän ateisteja?

• Anonyymi

Tsekin ja Ruotsin tulokset ihan umpisurkeita. Ranskalla oli kotikenttäetu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tsekin ja Ruotsin tulokset ihan umpisurkeita. Ranskalla oli kotikenttäetu.

Jos saa suunnilleen yhden mitalin yhtä miljoonaa asukasta kohden, niin se on mielestäni
        kelvollinen tulos. Jos menee tuon yli, niin on onnistunut ja jos ali, niin epäonnistunut.

Suomelle pitäisi minimitavoite olla siis 5 mitalia kesäolympialaisissa. Noista maista Ruotsi ja Ranska pärjäsivät siis kokoonsa suhteessa kelvollisesti, Tshekki huonohkosti ja Hollanti erinomaisesti.

Uusi-Seelanti on hieman Suomea pienempi maa väkiluvun suhteen, mutta silti he saivat 20 mitalia. Pitäisi tutustua heidän toimintaan tarkemmin ja ottaa sieltä inspiraatiota.

• Anonyymi

Painuhan sinne uskomaasi hlvettiin näiden satujesi kanssa. Olet ihan väärällä palstalla.

• Anonyymi

Tuo otsikko on ihan höpöpuhetta. Jumalasta nimenomaan haetaan tukea kun omat voimavarat ja itsevarmuus ei riitä. Uskonnot on epävarmoille. Onnellisia ne toki voi olla, mutta se on sellaista keinotekoista höttöä.

• Anonyymi

Näin on, usko hyvään, synnyttää hyvää. Merkityksellisyyden kokemus tuo hyvinvointia. Se näkyy kaikessa. Ihminen, joka uskoo elämällään ja toiminnallaan olevan merkitystä, on onnellisempi kuin ihminen, jonka elämää leimaa sattumanvaraisuus ja merkityksettömyys.
      Suomessa on nykyisin lähes pelkkiä pakanoita. Ei kuki hyvinvointi, luovuus eikä menestys. 10- käskyä kuitenkin siunaa edelleen jollain tapaa Suomea lainsäädännön pohjana. Se erottaa Suomen ja vaikkapa Saudi-Arabian.

• Anonyymi

Miksi oletat, että usko toisi ekämään merkitystä, tai että ilman uskoa elämällä ei olisi merkitystä. En mä ainakaan ole koskaan tarvinut uskontia siihen, että uskoisin hyvään. Oikeastaan jopa päinvastoin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi oletat, että usko toisi ekämään merkitystä, tai että ilman uskoa elämällä ei olisi merkitystä. En mä ainakaan ole koskaan tarvinut uskontia siihen, että uskoisin hyvään. Oikeastaan jopa päinvastoin.

Usko tuo elämään merkitystä, koska elämä ei pääty kuolemaan ja sattumaa ei ole. Aiheesta on tehty tutkimuksia mm. täällä kerrotaan eräistä https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/tutkimus-uskonnollisuus-edistaa-psyykkista-hyvinvointia-mediassa-usein-esilla-painvastainen-nakemys/

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usko tuo elämään merkitystä, koska elämä ei pääty kuolemaan ja sattumaa ei ole. Aiheesta on tehty tutkimuksia mm. täällä kerrotaan eräistä https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/tutkimus-uskonnollisuus-edistaa-psyykkista-hyvinvointia-mediassa-usein-esilla-painvastainen-nakemys/

Niin. En mä yhtään ihmettele, että uskovainen kokee noin. Ette kai te muuten uskoisi, jollette kokisin sen antavan teille jotakin. Se ei kuitenkaan kerro mitään heistä, jotka eivät usko. Sinulle uskosi voi antaa merkitystä elämään. Minulle taas tuollainen ei antaisi elämääni mitään lisämerkitystä. Mun elämälläni on jo merkitys, en tarvitse siihrn mitään uskoa. Ainoa, jossa ymmärtän teitä uskovia, on se että usko on varmaankin lohdullista. Ne tilanteet, joissa olidin halunnut kyetä uskomaan, ovat liittyneet läheisten kuolemaan. Olisi lohdullista uskoa johonkin jälleennäkemiseen. Suru olisi silloin vähemmän murskaavaa ja menetys vähemmän lopullista, mutta muutoin en ole koskaan uskoa kaivannut.

• Anonyymi

Se, että jumalaan uskovat ovat onnellisimpia, johtuuu siitä, että yleensä hullut ja yksinkertaiset ovat onnellisia.

• Anonyymi

Tästähän sinulla on esittää tutkimusta eikös?

• Anonyymi

Eikö se niin ole että uskonnosta haetaan niitä rajoja, kun ei uskalleta luottaa itseen ja omiin valintoihin.
      Silloin on aina hyvä antaa kaikki' Herran haltuun '
      Vastuun kiertämistä.
      Ja jos todella uskot siihen Jumalaan niin muista että ' se joka itsensä ylentää, se alennetaan '
      Joten ei kannata nostaa omia uskomuksiasn muiden yläpuolelle.

• Anonyymi

Homoseksualisuus oli ennen rangaistava teko josta tuomittiin vankilaan. Kaappihomot laittoivat uskonlohkoja pystyyn joiden suojassa homot pystyivät toimimaan.

• Anonyymi

Ihmisten pitäisi tarkastella enemmän tiukkaa islamilaista lainsäädäntöä ja miettiä, millaisia ihmisiä halutaan Suomen perustuslaista päättämään. Lukekaa Saudien käsityksiä oikeudesta ja miettikää, mitä se voisi tarkoittaa jos kiihkomieliset uskontokunnan edustajat pääsisi vallan kahvaan. Hyvästi vapaus ja naisten oikeudet. Huivi päähän ja kaapu niskaan. Luovutaan vaan omasta kristinuskosta. Kouluihin uudet säännöt ja ulinaa minareeteista.

• Anonyymi

Minä en ymmärrä tuota kaapu ja huivi hysteriää.
        Hyvät kuteet polttavassa Auringossa.Pystyy säästää itseään omalle kullalle.Totuushan on että ihon väristä ja uskonnosta riippumatta naisen näkeminen miehellä aiheuttaa liikaa kiimaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvät kuteet polttavassa Auringossa.Pystyy säästää itseään omalle kullalle.Totuushan on että ihon väristä ja uskonnosta riippumatta naisen näkeminen miehellä aiheuttaa liikaa kiimaa.

Lisään ,miehen aivot menee narikkaan toisin sanoin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vähän samaa mieltä. Kyllä mä ennemmin pukisin päälle pakotetut huivin ja kaavun kuin pakotetut bikinit. Tietysti mieluiten puen päälleni mitä tahdon, mutta en mä mitenkään paljastavissa vaatteissa nytkään kulje.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä sen ymmärtää sen jälkeen, kun rangaistaan siitä, ettei huivia ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä sen ymmärtää sen jälkeen, kun rangaistaan siitä, ettei huivia ole.

Miksi? Maailmahan on täynnä sääntöjä. Miksi juuri tuo sääntö olisi niin hirveän erityinen? Tietysti on parempi ilmsn täysis tyhjänaikaisia sääntöjä, mutta miksi juuri tuo sääntö on muka niin kauhea?

• Anonyymi

Onko uskiksella kovakin ahdistus päällä?

• Anonyymi

Ai tällä kiivaalla miehellä vai? No mieti sitä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai tällä kiivaalla miehellä vai? No mieti sitä

Edelleen mieti sitäkin järjellä, että kuinka pitkälle tämä teinipopulismipöyristely vie, poju. Tai laiton surullinen leikekirjasi johon tuomari sanoisi että niin mitä haluat minun tekevän tällä laittomin keinoin hankitulla kollaasilla

• Anonyymi

Muutaman kommentin heitin ketjuun. Minulla on ollut muslimeja työkavereina. Erittäin maltillisia ja mukavia. Homoseksuaaleja myös, ei mitään valittamista. Kaikki ääri-ilmiöt on vain melko pelottavia vallan kahvassa.

Rakkautta ja rauhaa!

• Anonyymi

Siis mitä ihmettä. Okei, mä voin ymmärtää, että uskovainen ehkä pohtii kaikkea elämässä uskonsa kautta. Minä itse sen sijaan en koskaan mieti vaikkapa Darwinia tai muuta vastaavaa. Ei millään tuollaisella ole mitäön merkitystä mun elämässäni, enkä mä uhraa sellaisille arjessani yhtään ainoaa ajatusta. Mikään tuollainen ei kiinnosta minua sitä vertaa, että viitsisin pohtia moisia. Ehkä siksi mä olenkin hyvin onnellinen ja itsevarma.

• Anonyymi

Ei meidän uskovien kuuluisi kerskata siitä mikä on silmin nähtävää. Jeesuksen kuolema meidän puolestamme ja hän kokonaisuudessaan on aidon uskovan onni. Kyllä me uskovatkin koetaan huonoja kausia elämässä ja uskomme joutuu koetukselle. Urheilullinen menestys tai rikkaus tai edes onnellisuus ei ole merkki Jumalan suosiosta. Se on merkki kun saamme tehdä hänen tahtoaan ja nähdä muidenkin tulevan uskomaan.

• Anonyymi

Nyt kyllä tais mennä hieman männikköön
      ja johkin tossa aloituksessa oletukset.

• Anonyymi

Uskovaiset ovat tekopyhiä ja itsekkäitä, yrittävät jotakin jumalia palvomalla saada itselleen etuja ja taivaspaikan.
      Kannattaa muistaa, ihmisillä on ollut tuhansia jumalia läpi historian, yhteistä niille on, ne on kaikki ihmisen keksimiä, jokainen niistä on ollut ainut ja se oikea, yksikään jumala ei ole kirjoittanut yhtäkään kirjaa, kukaan ei ole sellaista koskaan nähnyt.

Täytyy olla lapsen usko, jos uskontojen satuihin uskoo.

• Anonyymi

Heh heh, olet kansanryhmän tuomitsija. Itse et ole yhtään parempi ketään muuta. Ihan samalla tasolla kaikkien ihmisten kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heh heh, olet kansanryhmän tuomitsija. Itse et ole yhtään parempi ketään muuta. Ihan samalla tasolla kaikkien ihmisten kanssa.

Olet kummallinen hihhuli, et kestä faktoja ja eri mieltä olevia. Tyypillistä uskoville, pahoja ihmisiä olette.
        En ole ketään tuominnut, esitin vain faktat sellaisina kuin ne on, etkä sinäkään niitä pysty kiistämään.

Olen sinua fiksumpia ja parempi, koska en usko ihmisten sepittämiin satuihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet kummallinen hihhuli, et kestä faktoja ja eri mieltä olevia. Tyypillistä uskoville, pahoja ihmisiä olette.
        En ole ketään tuominnut, esitin vain faktat sellaisina kuin ne on, etkä sinäkään niitä pysty kiistämään.

Olen sinua fiksumpia ja parempi, koska en usko ihmisten sepittämiin satuihin.

Mielummin hihhuli kuin toisten tuomitsija: ”Uskovaiset ovat tekopyhiä ja itsekkäitä…” Ei ole mun ongelma jos koet olevasi minua parempi, moni kokee monenlaista. 😄Kommentoida saat ihan vapaasti, mutta yritä hillitä tuota toisten haukkumista, se antaa suvaitsemattoman kuvan sinusta. Tietysti edustat vain itseäsi ja edellä kirjoitettu oli vain kanssaihmisen kokemus tavastasi puhua toisille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielummin hihhuli kuin toisten tuomitsija: ”Uskovaiset ovat tekopyhiä ja itsekkäitä…” Ei ole mun ongelma jos koet olevasi minua parempi, moni kokee monenlaista. 😄Kommentoida saat ihan vapaasti, mutta yritä hillitä tuota toisten haukkumista, se antaa suvaitsemattoman kuvan sinusta. Tietysti edustat vain itseäsi ja edellä kirjoitettu oli vain kanssaihmisen kokemus tavastasi puhua toisille.

En edusta itseäni, toin vain faktat julki, mitä sinä et pysty kiistämään.

• Anonyymi

Hmm ... jos uskovat ovat niin kovin onnellisia ja itsevarmoja, niin miksi heitä aina ahdistaa se mihin muut uskovat tai ovat uskomatta? Tässä maailmassa ei mitään muuta ryhmää ahdista niin suuresti se mitä muut ihmiset tekevät mm. makuuhuoneissaan, kuin uskovaisia.

• Anonyymi

Onnellisuutta ei voi oikein mitata. Itsevarmuutta olen nähnyt ateisteilla enemmän. Tyhmyyttä eniten uskovaisilla. Tyypillinen suomalainen, eli 60% kansasta, on tapakristitty, joka käy kirkossa kun on pakko, eli hautajaisten tai häiden yhteydessä. 35% ateisteja, 5% uskonnollisia fanaatikkoja.

Siinä teille vähän faktoja.

• Anonyymi

Määrittele tyhmyys, jos pystyt siihen.

• Anonyymi

En taidakaan jaksaa lukea. Uskontopalstalla löytyy keskusteluja teemaan liittyen ja oma tavoitteeni ei ole vakuuttaa ketään, joten yhdentekevää. Niin uskovainen en ole, että nappaisi vähääkään nämä ”faktat”.

• Anonyymi

Mistä tuo 35% ateisteja on peräisin? Eivät läheskään kaikki uskontokuntiin kuulumattomat ole ateisteja. On eri asia uskoa johonkin uskontoon.

• Anonyymi

Se on pikemminkin päinvastoin.

Älykäs ja itsevarma ihminen ei tarvitse elämäänsä satuhahmoja. Uskovat on tutkitusti vähä-älyisempiä kuin ihmiset, jotka ovat jo astuneet eteenpäin älykkyydessä ja luottavat vain tieteeseen.

Jumala on psykologinen projektio ihmisen mielessä.

• Anonyymi

Mihin jumalaan sitä nyt sitten pitäisi uskoa, jotta olisi onnellisempi ja itsevarmempi? Käykö mikä tahansa jumala, kunhan vain uskoo?

• Anonyymi

Lentävä spagettihirviö on kuulemma kovassa nosteessa ja myös kuusisilmäinen loikkiva martti ahtisaari

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lentävä spagettihirviö on kuulemma kovassa nosteessa ja myös kuusisilmäinen loikkiva martti ahtisaari

Onko sen pakko olla jotakin mihin joku muukin uskoo?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas uusi PS:n rasismiKOHU!

Nyt Mauri Peltokangas on taas huuliaan lepattanut. Suomen rasistisin puolue - PS! https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      649
      1353
    2. 97
      1159
    3. Naisten liian suuret vaatimukset?

Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta
      Sinkut
      194
      870
    4. Jarruton, viritetty ja kilvetön mopo

Ajo-oikeudeton ja uppiniskainen kuski. Tuloksena vääntynyt aita, rusinaksi muuttunut mopo ja pari pipiä.
      Maailman menoa
      316
      815
    5. Olen henkisesti väsynyt. Takki tyhjä.

Olen joutunut elämään yksin liian kauan. Työttömänä ja somepaskaa. Työpaikoilla joudun kiusatuksi. En enää tiedä, mitä
      Maailman menoa
      219
      749
    6. Pitääkö minun pyytää

Itse itseni sinun luo tällä viikolla vai tajuatko itse pyytää ??
      Ikävä
      58
      703
    7. Onnittelut taktiikan vaihdoksesta mies!

Esität nykyisin varattua, ettei naiset jää roikkumaan , mutta sinä saat haluamasi. Oletpa sinä hieno mies. 👏🏻 Osasin o
      Ikävä
      175
      661
    8. Peräti 12 000 ihmisen toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin!

Peräti 12 000 ihmisen (useimmat nuoria miehiä) toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin! ht
      Maailman menoa
      225
      615
    9. Katotaan miten jaksat tätä

Olen valmis pelaamaan tätä seuraavat 10v. Voit kysyä tutuilta miten olen erittäin kärsivällinen.
      Ikävä
      88
      610
    10. Tiedätkö mitä mies

Sinulla ei ole kaikki kunnossa päänupissa! Älä pilaa sitä, mitä sinulla on oikeassa elämässä. Tämä ei ole mitään rakkaut
      Ikävä
      21
      561
    Aihe