Etäinen veli

murau

Kertokaapa kokemuksia, vinkkejä ja sun muuta jos teillä on sama tilanne kuin itselläni. Eli minulla on noin kaksi kertaa itseni ikäinen veli johon minulla on aika etäinen veli-sisko-suhde. Emme juttele koskaan enempiä, puhumattakaan että kertoisin hänelle jotain omia asioitani jne. Rakastan häntä tietenkin ja pidämme toistemme puolta vanhemmille mutta on vaikea keksiä sanottavaa ihmiselle joka on niin paljon vanhempi ja aivan eri maailmassa kuin itse. Olen asunut suurimman osan elämästäni kolmestaan vanhempieni kanssa ja veli usein kaukana joten olemme nähneet harvoin. Olen nyt 18 enkä halua että tämä jää tällaiseksi :( Nyt saatatte ajatella että mikä pöyröö perheemme on ja etenkin minä mutta en ehkä ole yksin.

6

1120

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

kutsu veljes joskus kylään ja yritä puhua sille keskeisitä asioista, vaikka työstä tai jotain...

• pikkuinen veli

Jos joskus tuntuu siltä ettei ole sisarukselle mitään sanottavaa, voi olla hiljaa. Kyseessä sentään on oma veli tai sisko, eli ei ole pakko keksiä mitään small talkin aiheita kohteliaisuuden vuoksi. Tietysti jos veljesi asuu kaukana niin olisi hyvä mailailla tai soitella säännöllisesti, etkä tarkemmin kertonut millaisessa maailmassa se veljesi sitten asuu. Mutta ikäero ei tarkoita ettetkö voisi veljesi kanssa jutella. Ei sisarusten kesken tarvitse olla jutuissaan mitenkään eksakti. Ihan hyvin voit kertoa asioita "omasta maailmastasi" jos haluat ja kysellä veljesi asioita jos kiinnostaa, veljesi varmasti osaa kertoa jotain "omasta maailmastaan" ja jos et jotain käsitä niin sitten aina voi kysyä. Sillälailla sitä juttua syntyy :)

Voisin kuvitella että jos välinne eivät ole mitenkään kylmät niin veljesikin taatusti haluaisi olla sinulle läheisempi. Täytyy vain löytää oikea aallonpituus teidän välillenne. Siinä ei oikein kukaan ulkopuolinen osaa auttaa, ikävä kyllä...

• Todella kateellinen pikkuve...

Mun mielestä tässä teidän välillänne on voimakas eroottinen lataus joka kaipaisi purkautumista. Ainakin minua alkoi panettamaan ajatus ujoilevasta pikkuveljestä ja kenties ujoilevasta isoveljestä. Voi kun mulla olisi ihana 18wee pikkuveli.

• perämies

Olen 34 v. mies ja olen töissä merillä. Siis olen paljon pitkiä aikoja pois Suomesta. Oikeastaan olen käytännössä matkoilla koko ajan. Minulla on kanssa 20 v. sisko, mutta emme ole oikeastaan missään yhteydessä toisiimme. Muutin aikoinani opiskelujen takia nuorena pois kotoa ja sisko on pikku hiljaa tullut vain etäämmäksi. Emme ole koskaan olleetkaan todellisia sisaruksia, mutta ennen kuitenkin juttelimme jotain nähdessämme. Nyt ei oikeastaan nähdä koskaan, emmekä ole ottaneet yhteyttä toisiimme esim. puhelimitse vuosikausiin. Nähdessämmekin juttelu jää muutamaan yleisluontoiseen sanaan.

Syy on tietenkin paljon minussa, koska olen koko ajan poissa, mutta muutenkaan en keksi siskon kanssa enää mitään juteltavaa. Hän on käytännössä minulle täysin vieras ihminen. Ja kun en tunne häntä, niin en myöskään kaipaa häntä. Voi tuntua karulta, mutta totta.

• Kapteeni Koukku

Kuulostaa romanttiselta. Jos veisit hänelle ensi kerralla kukkia, juottaisit humalaan ja vetäisit viikseen, tässä järjestyksessä.

• kaiku ei vastaa

surullista. Mut niin tää ihmiselo menee. 10 vuotta täälläkin on edelisestä tapaamisesta aikaa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. "Miko Bergbom, miksi euron bensa maksaa kaksi euroa?"

Valtakunnan suurin kaupallinen porvarimediakin kyselee nyt miksi perussuomalaisset ovat rikkoneet tärkeimmän vaalilupauk
      Maailman menoa
      63
      5454
    2. Olen Päivi Räsäsen puolella

En oe uskovainen enkä kristillisdemograattikaan mutta onhan tuo naurettavaa laittaa Päivi syylliseksi omasta mielipit
      Maailman menoa
      608
      3540
    3. SDP: "On hyvä että bensiinin hinta nousee"

Suurin oppositiopuolue SDP on mielissään siitä, että bensan hinta nousee suomalaisille. https://www.iltalehti.fi/polit
      Maailman menoa
      84
      2929
    4. Nuhteettomia edustajia

Korkein oikeus tuomitsi Päivi Räsäsen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan Kansanedustaja Päivi Räsästä (kd.) vastaan no
      Politiikka
      287
      2759
    5. "Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi."

Räsäsen tuomio on iso harppaus woke-valtioksi. – Tässä maassa on nyt selvästi kiellettyjä sanoja ja ajatusrikoksia. –
      Maailman menoa
      96
      1820
    6. Päivi Räsänen tuomittiin rikoksesta...

...kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Tuskin tajuaa silti vieläkään, että raamattu ei ole lakikirja. https://yle.fi/a
      Maailman menoa
      660
      1750
    7. Korkein oikeus antaa Räsäselle vastauksen klo 9. Varmaan vapautus

Miten veikkaat että Päiville käypi? Päivi pitää lehdistökonferenssin klo 9.30. Koko media on läsnä. 7 v taistelu on ohii
      Luterilaisuus
      485
      1424
    8. Partamies hoi!

En aio häiritä jos on mukavampi olla hiljaa tai jos siellä kaukana sinun paikkakunnalla on jo joku hoito. Miten olisi re
      Ikävä
      24
      1381
    9. Mistä ihmeestä sitä viirasi?

Oliko tuo Timo Kalima hyvä silmälääkäri? Mikähän hänen silmiinsä osui kun piti mennä tuollaista tekemään. Kaikki näytti
      Jyväskylä
      14
      1341
    10. Meneekö Nanna Karalahden jumppafirma konkurssiin?

Loppuiko rahat Jeren pidätyksen myötä? Karita Tykkä hakee saataviaan lähes 60 000 e Että semmosta . . .
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      938
    Aihe