Rakennusteknikon työselitys ja valokuva, projektina kiukaan asennus.

Anonyymi-ap

Minä, siis minä itse ostin maailman parhaat löylyt tuottavan Harvian kiukaan.

Minä, siis minä itse ostin sen Lahden Launeen K-Raudasta 28 vuotta sitten.

Minä, siis minä itse piikkasin muurattuun savupiippuun reiän ja minä, siis minä itse myös tiivistin kiukaan savuhormin.

Ohessa lopputulos:

https://aijaa.com/HEtdTg

13

202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mistähän tuo 2010 sai päähänsä kertoa kiukaastaan, omalaatuista toki totta Harvia tekee hyviä kiukaita, muuramessa... kävin muutaman kerran, alkaa olla iso firma... mutta nyt taitaa mennä yrittäjillä hapoille kun eivät saa viedä venäjälle, joka on iso markkinaosuus.. NumBall

    • Anonyymi

      Pienellä askartelulla tuosta kiukaasta saa savusaunaan oivallisen vaihtoehdon vanhan mallisen kiukaan tilalle.
      Simonkalliossa niitä on jo ollut pari vuotta.

      • Anonyymi

        Unohdin julkituoda, että tuo Simonkallio on paljon fiinimpi asuntoalue kuin Simonkylä. Molemmat tosin ovat toistensa naapuruksia.
        T: Silkkipaitulimiäs


    • Anonyymi

      Kiukaasta kertominen saattoi mahdollisesti johtua siitä että olin juuri tullut saunasta kolmannen kerran peräkkäin. Kuvaan pyrin saamaan tulen tunnelmaa.

      "Maailman parhauden" lainasin Mister Saaribuffetin retoriikasta, joka julistaa kaiken maailman parhaaksi mitä ikinä ostaakaan tai missä ikinä käy.

      Tuo on ihan tavallinen peruskiuas ja ollut vuosikymmenen vähäisessä käytössä, sillä exä on siippansa kanssa rakennuttanut rantasaunan, joka on samalla vierasmökki keittiöineen.

      Sitä ovat käyttäneet, minä käytän tuota vanhaa nostalgiasyistä, ilmanvaihto toimii hienosti ja happea riittää vaikka lämpöä olisi sellainen 115 astetta.

      Kiuas on kuumimmillaan tuossa vaiheessa kun sinne on kaksi pesällistä mätetty koivuhalkoa ja sitten laitetaan korvausilmaluukku kiinni ja savupeltiä hieman pienemmälle. Silloin hehku on tuollainen kuin laava.

      Tuossa pikkuisessa saunassa aika on pysähtynyt, kun liki 30 vuotta vanha kiuas tököttää siinä edelleen ja samat lauteet hieman tummuneina.

      Ruostetta kiuas saanut pintaan, kuten ei se sen asentajakaan ole samannäköinen kuin 28 vuotta sitten. Saunan ovi on muistaakseni broidini tekemä, joka oli mökkiprojektissa töissä yhden kesän samalla kiskoen märkää ja haukea.

      Myös yläkerran portaat ja mökin rappuset on broidin tekemät pitkästä tavarasta.

      Appiukko oli äärettömän hyväsydäminen ja vaikka oli omissa ostoksissaan todella tarkka rahoistaan, niin tämän hän ideoi meille 80% lahjaksi sähkölinjoineen päivineen ja heidän perimilleen maille ja lahjoitti mökin mukana hehtaarin tontin upealle paikalle.

      Oli surullista kun hänen parkinsonin tautinsa eteni nopeasti juuri niihin aikoihin ja hän koetti ahkeroida siellä kuitenkin mukana talkoissa, välillä kierien rinnettä alas niin että kumisaappaat lensi jaloista.

      Ahkera, taitava käsistään, urheilullinen, täysraitis ja kiltti mies, hymyili aina, ei koskaan kiroillut, korottanut ääntään eikä puhunut pahaa kenestäkään ja kannusti toisia kehuen aina kun oli syytä. Sellaisen miehen vei parkinson viisikymppisenä.

      Heitä oli seitsemän veljestä ja isänsä oli palkittu ja kunnioitettu sotasankari, joka oli tuon veljeskaartin esikuva ja nokkamies. Kaikista pojista tuli kunnon miehiä, joista nuorin jäi pitämään kotitilaa, joka on tästä mökistä parin kilsan päässä.

      Tuota hienoa miestä on kiittäminen tästä mökistä joka jäi lapsilleen ja lapsenlapsilleen. Exän broidi on jo ukki, mutta hänellä on oma mökkinsä.

      Siinä vähän kiukaan historiaa. Lapsukaiset tulee illalla. Tuntuu mukavalta että aikuiset lapset kutsuvat edelleen nimellä iskä. Vanhin poika on 192cm leveäharteinen komistus jolla on möreä ääni. Sellaisen miehen suusta sanaa "iskä" ei odottaisi kuulevan.

      Pakko vielä kehua sen verran lapsiani, etten ole koskaan kuullut heidän kiroilevan, enkä muista edes milloin on viimeksi ääntä korotettu.

      Taisi olla silloin kun tyttö meni piiloon sohvalaatikkoon veneessä keskellä avomerta sohvalaatikkoon pilanpäiten, eikä tullut huudoista huolimatta moneen minuuttiin esiin. Oltiin saada sydäri kun luultiin jo hänen pudonneen veneestä ja käännyttiin takaisin etsimään häntä merestä.

      Siitä on 16 vuotta aikaa. Näen joskus siitä painajaisia edelleen.

      2010

      • Anonyymi

        Joo eikös olekin omituista että sua kismittää se että muutkin pitää saunomisesta ja on tehnyt omia ratkaisujaan.

        Kyllä lapset voidaan aivopestä sanomaan iskä koko aikuiselämäksi, kun hokee heille iskää vuosikausia henkilö joka esiintyy iskänä jopa Pattayan matkailupalstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo eikös olekin omituista että sua kismittää se että muutkin pitää saunomisesta ja on tehnyt omia ratkaisujaan.

        Kyllä lapset voidaan aivopestä sanomaan iskä koko aikuiselämäksi, kun hokee heille iskää vuosikausia henkilö joka esiintyy iskänä jopa Pattayan matkailupalstalla.

        Pasanen olisi muuten todella mainio iskä, mutta ei halua pitää lapsiinsa mitään yhteyttä ja kertoo että sitä parempi mitä vähemmän niiden kakaroiden kanssa on tekemisissä.
        Se oli myös upea kommentti, että isän tehtävä on pelotella ja rangaista lapsia ja äidin tehtävä on olla se hyvä poliisi joka lohduttaa isän pelottelemia lapsia.
        Ei ole suurikaan ihme että Majurin lapset jäivät äidille, kun isä sai lähdöt ja löysi työkkärin kurssilta vähä-älyisen heikkolahjaisen thaimaalaisen entisen prostituoidun, joka ei ollut kuuullut sellaisesta asiasta kuin ehkäisy, vaan rusautti asiakkaansa kanssa lapsen tähän maailmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pasanen olisi muuten todella mainio iskä, mutta ei halua pitää lapsiinsa mitään yhteyttä ja kertoo että sitä parempi mitä vähemmän niiden kakaroiden kanssa on tekemisissä.
        Se oli myös upea kommentti, että isän tehtävä on pelotella ja rangaista lapsia ja äidin tehtävä on olla se hyvä poliisi joka lohduttaa isän pelottelemia lapsia.
        Ei ole suurikaan ihme että Majurin lapset jäivät äidille, kun isä sai lähdöt ja löysi työkkärin kurssilta vähä-älyisen heikkolahjaisen thaimaalaisen entisen prostituoidun, joka ei ollut kuuullut sellaisesta asiasta kuin ehkäisy, vaan rusautti asiakkaansa kanssa lapsen tähän maailmaan.

        Lapset jäivät äidille ..... jaa-a miksi ei jäänyt ISKÄLLE .... siinäpä pohdinnan aihe sulle.

        Kuinka vanha oli ISKÄN tytär kun iskä sai lähtöpassit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapset jäivät äidille ..... jaa-a miksi ei jäänyt ISKÄLLE .... siinäpä pohdinnan aihe sulle.

        Kuinka vanha oli ISKÄN tytär kun iskä sai lähtöpassit?

        Rusautti korealaisia tinderlumpun kanssa, koska pyllistäjällä oli vauvakuume.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rusautti korealaisia tinderlumpun kanssa, koska pyllistäjällä oli vauvakuume.

        Meillä oli yhteishuoltajuus ja se olin minä joka lähti siitä suhteesta. Lapset olivat viikonloput ja lomat luonani ja usein arkenakin vietettiin aikaa yhdessä. Tänään näemme seuraavan kerran, grillaillaan ja saunotaan.

        Vauvakuumeet on hienoa aikaa! Nainen ei koskaan ole muutoin niin kiimainen kuin vauvakuumessa. Se on raskastakin jossakin vaiheessa, mutta mies tekee sen nainen vaatii, eli panee ja panee ja vielä kerran panee.

        Muistan hyvin kun lähdettiin viikon lomalle vaimon kanssa työkiireiden keskellä, että saatiin aikaa sille vauvanteolle. Viikon aikana paneskeltiin arviolta vähintään 50 kertaa ja kuului vaan pam kun vaimo paukahti paksuksi!

        2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä oli yhteishuoltajuus ja se olin minä joka lähti siitä suhteesta. Lapset olivat viikonloput ja lomat luonani ja usein arkenakin vietettiin aikaa yhdessä. Tänään näemme seuraavan kerran, grillaillaan ja saunotaan.

        Vauvakuumeet on hienoa aikaa! Nainen ei koskaan ole muutoin niin kiimainen kuin vauvakuumessa. Se on raskastakin jossakin vaiheessa, mutta mies tekee sen nainen vaatii, eli panee ja panee ja vielä kerran panee.

        Muistan hyvin kun lähdettiin viikon lomalle vaimon kanssa työkiireiden keskellä, että saatiin aikaa sille vauvanteolle. Viikon aikana paneskeltiin arviolta vähintään 50 kertaa ja kuului vaan pam kun vaimo paukahti paksuksi!

        2010

        Aina on yhteishuoltajuus vaikka alkoholisti laitetaan pihalle pilaamasta lasten elämää lasnäolollaan, ellei huoltajuutta toisin määrätä, sitä paitsi avioeroprosessit vie aikaa, mutta sut poistettiin käskystä heti.

        Niin paukahti paksuksi sun Tinderhuoraskin vaan korealaisen miehen toimesta.

        Minkä ikäinen oli tyttäresi kun ryhdyit tinderistä etsimään seuraavaa exääsi?


    • Anonyymi

      "Taisi olla silloin kun tyttö meni piiloon sohvalaatikkoon veneessä keskellä avomerta pilanpäiten, eikä tullut huudoista huolimatta moneen minuuttiin esiin. Oltiin saada sydäri kun luultiin jo hänen pudonneen veneestä ja käännyttiin takaisin etsimään häntä merestä. Siitä on 16 vuotta aikaa. Näen joskus siitä painajaisia edelleen"

      Kirjoitti 2010.

      Aivan hirvittävä kokemus. Siinä ajassa ehtii käymään kaiken läpi ja syyllistämään itsensä, mutta paniikkiin ei ole varaa vaan olisi toimittava järkevästi jotta mahdollinen pelastus vielä toteutuisi. Itse miettisin ensin että pitääkö hypätä mereen heti mutta siinä sitä vasta kaikkein vähiten järkeä olisi.
      Petteri Jussila teki sen ratkaisun ja hukkui paniikissa, vaikka lapsilla oli pelastusliivit. Miten teillä meni se tytön löytäminen?

      • Anonyymi

        Joo on veneissä sohvalaatikkoja, kyllä.
        Sitten kun kapteenilla on niin jäykkä niska että ulapalla ei havaitse rahtilaivaa takanaan, niin tarvitsee webbikameran tuut tuut.
        Samainen kapteeni myrskyssä hyppäsi karikolla mereen ohjaamaan purtensa pois karikolta.
        On ollut veneessään niin vimpan päälle kaikki wifit, sähköt, tabbleitit. telkkarit ja kännykät, että isä-lapsi viikonloppu thaimaassa olisi kärsimystä lapsilleen ja jopa rääkkäystä.

        Taitaa tämä kyseinen kippari nähdä muitakin painajaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo on veneissä sohvalaatikkoja, kyllä.
        Sitten kun kapteenilla on niin jäykkä niska että ulapalla ei havaitse rahtilaivaa takanaan, niin tarvitsee webbikameran tuut tuut.
        Samainen kapteeni myrskyssä hyppäsi karikolla mereen ohjaamaan purtensa pois karikolta.
        On ollut veneessään niin vimpan päälle kaikki wifit, sähköt, tabbleitit. telkkarit ja kännykät, että isä-lapsi viikonloppu thaimaassa olisi kärsimystä lapsilleen ja jopa rääkkäystä.

        Taitaa tämä kyseinen kippari nähdä muitakin painajaisia.

        Soutuveneestä näkee 360 astetta ympäriinsä, mutta emme olleet liikkeellä soutuveneellä avomerellä.

        11 metriä pitkässä paatissa oli neljä kajuuttaa. Ohjaamon takana väliseinä ja ovi pienellä ikkunalla josta näkee vain avokannelle, joka on katettu taitettavalla teltalla.

        Sen takana on vielä samalla korkeudella kahden hengen makuutilaksi tarkoitettu perähytti, jossa ei ole takana ikkunaa.

        Vain röntgenkatseella olisi voinut nähdä taakse, älypää.

        Hauskoista venetarinoista tulee mieleen sensein seitsemän miljoonajahtia, jotka kasvavat sammalta eri puolilla maailmaa.

        Kaikkein paras tarina oli kun Senssun rouva souti plaanissa ja hälle kasvoi valtavat utareet.Samalla hän äkkäsi kohtuumiljoonasaaren, jonka hän päätti ostaa.

        Sinne sitten rakensivat 10 metrisen uimahyppytornin, josta vaimo helmikuisessa Paraisilla heitti upeita voltteja mereen.

        Sekin rantahuvila on Senssulta unohtunut kiihkeänä netissä roikkuen.

        2010


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe