Mitäs tämä tarkoittaa

Anonyymi-ap

On tullut viime aikoina soittoja ulkomailta, luurissa teksti että puhelu tulee Irakista? Enkä ole ainoa, on kuulemma moni muukin saanut tällaisia omituisia yhteydenottoyrityksiä ulkomailta. Mitähän se meinaa?

8

287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulle soitti joku läski, joka väitti olevansa purkufirmasta.Googlen huijaussoitto jutska paljasti puhelun tulleen aivan muualta.Koitti kovin udella nimeäni ja minne puhelu tuli.Suomalainen soittelija.Aiemmin tuli jostain ulkomailta.
      Kyseessä on yritys saada sinut kertomaan kuka olet, mitä firmaa edustat ja sana Kyllä.Perästä ropisee laskuja kun olet mukamas tilannut jotain.He copypasteavat puheesi kuulostamaan ikäänkuin vastaisit heidän kysymyksiinsä mitä ja paljonko tilataan.

      Et kerro nimeäsi, firmaasi tai muutakaan tietoa vaan kerrot heille mitä sinun mielestäsi he voisivat seuraavaksi imeä.Sitten luuri korvaan, ja soitonesto päälle.Ongelma hetkeksi ratkaistu.Uudelle soitolle ja numerolle sama ratkaisu.

      Voihan toki olla että sinulle soitti Irakin prinssi, joka vain tarvitsee väli-aikaista lainaa about 10,000Eur jotta voi "vapauttaa" miljoonansa pankista jolloin kaikki vaivannäkösi korvataan ruhtinaallisesti.

      • Anonyymi

        Mun mielestä kannattaa vastata irakilaiselle prinssille joka on äkillisessä rahapulassa. Ei sitä koskaan tiedä mitä arvokasta prinssien pöydästä lankeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä kannattaa vastata irakilaiselle prinssille joka on äkillisessä rahapulassa. Ei sitä koskaan tiedä mitä arvokasta prinssien pöydästä lankeaa.

        Ehdottomasti, prinssihän on vain onnenkaupalla löytänyt juuri sinut, enkelin auttamaan häntä pulassa.Palkkiona voi olla vaikka umpikultainen kippurakärkinen irakilainen saapikas täynnä koruja,mirhamia ja taateleita tai kukaties pääset naimisiin ja prinsessaksi sukupuolestasi riippumatta dubain haaremiin.Kuulostaa sellaiselle once in a lifetime tsäänssiltä joten tottakai myyt kesämöksäsi ja luovutat prinssille rahat.


        "ephtein didnt kil himthelf"
        (mike tyson)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdottomasti, prinssihän on vain onnenkaupalla löytänyt juuri sinut, enkelin auttamaan häntä pulassa.Palkkiona voi olla vaikka umpikultainen kippurakärkinen irakilainen saapikas täynnä koruja,mirhamia ja taateleita tai kukaties pääset naimisiin ja prinsessaksi sukupuolestasi riippumatta dubain haaremiin.Kuulostaa sellaiselle once in a lifetime tsäänssiltä joten tottakai myyt kesämöksäsi ja luovutat prinssille rahat.


        "ephtein didnt kil himthelf"
        (mike tyson)

        Juujuu just näin. Mistä sitä koskaan tietää koska miss fortuna potkaisee. Ole valmis onneesi sanoi partiolainen.


    • Anonyymi

      Aina kannattaa jättää ulkomaiset puhelut vastaamatta, jos ei ole oikeita kontakteja (esim. työantaja, tutut jne.) ulkomaille.

      "Älä mieti, mitä pitäisi tehdä, vaan minkä voisit jättää tekemättä." (Masanobu Hukuoka)

      • Anonyymi

        Mene töihin
        (Subuinject Tenabööna)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene töihin
        (Subuinject Tenabööna)

        Olen varma, ettet tiedä, mitä Hukuoka tarkoittaa ohjeellaan.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      573
      3806
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3288
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2771
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2709
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2104
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2061
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1887
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1760
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1719
    Aihe