Mitäs tämä tarkoittaa

Anonyymi-ap

On tullut viime aikoina soittoja ulkomailta, luurissa teksti että puhelu tulee Irakista? Enkä ole ainoa, on kuulemma moni muukin saanut tällaisia omituisia yhteydenottoyrityksiä ulkomailta. Mitähän se meinaa?

8

979

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulle soitti joku läski, joka väitti olevansa purkufirmasta.Googlen huijaussoitto jutska paljasti puhelun tulleen aivan muualta.Koitti kovin udella nimeäni ja minne puhelu tuli.Suomalainen soittelija.Aiemmin tuli jostain ulkomailta.
      Kyseessä on yritys saada sinut kertomaan kuka olet, mitä firmaa edustat ja sana Kyllä.Perästä ropisee laskuja kun olet mukamas tilannut jotain.He copypasteavat puheesi kuulostamaan ikäänkuin vastaisit heidän kysymyksiinsä mitä ja paljonko tilataan.

      Et kerro nimeäsi, firmaasi tai muutakaan tietoa vaan kerrot heille mitä sinun mielestäsi he voisivat seuraavaksi imeä.Sitten luuri korvaan, ja soitonesto päälle.Ongelma hetkeksi ratkaistu.Uudelle soitolle ja numerolle sama ratkaisu.

      Voihan toki olla että sinulle soitti Irakin prinssi, joka vain tarvitsee väli-aikaista lainaa about 10,000Eur jotta voi "vapauttaa" miljoonansa pankista jolloin kaikki vaivannäkösi korvataan ruhtinaallisesti.

      • Anonyymi

        Mun mielestä kannattaa vastata irakilaiselle prinssille joka on äkillisessä rahapulassa. Ei sitä koskaan tiedä mitä arvokasta prinssien pöydästä lankeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä kannattaa vastata irakilaiselle prinssille joka on äkillisessä rahapulassa. Ei sitä koskaan tiedä mitä arvokasta prinssien pöydästä lankeaa.

        Ehdottomasti, prinssihän on vain onnenkaupalla löytänyt juuri sinut, enkelin auttamaan häntä pulassa.Palkkiona voi olla vaikka umpikultainen kippurakärkinen irakilainen saapikas täynnä koruja,mirhamia ja taateleita tai kukaties pääset naimisiin ja prinsessaksi sukupuolestasi riippumatta dubain haaremiin.Kuulostaa sellaiselle once in a lifetime tsäänssiltä joten tottakai myyt kesämöksäsi ja luovutat prinssille rahat.


        "ephtein didnt kil himthelf"
        (mike tyson)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdottomasti, prinssihän on vain onnenkaupalla löytänyt juuri sinut, enkelin auttamaan häntä pulassa.Palkkiona voi olla vaikka umpikultainen kippurakärkinen irakilainen saapikas täynnä koruja,mirhamia ja taateleita tai kukaties pääset naimisiin ja prinsessaksi sukupuolestasi riippumatta dubain haaremiin.Kuulostaa sellaiselle once in a lifetime tsäänssiltä joten tottakai myyt kesämöksäsi ja luovutat prinssille rahat.


        "ephtein didnt kil himthelf"
        (mike tyson)

        Juujuu just näin. Mistä sitä koskaan tietää koska miss fortuna potkaisee. Ole valmis onneesi sanoi partiolainen.


    • Anonyymi

      Aina kannattaa jättää ulkomaiset puhelut vastaamatta, jos ei ole oikeita kontakteja (esim. työantaja, tutut jne.) ulkomaille.

      "Älä mieti, mitä pitäisi tehdä, vaan minkä voisit jättää tekemättä." (Masanobu Hukuoka)

      • Anonyymi

        Mene töihin
        (Subuinject Tenabööna)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene töihin
        (Subuinject Tenabööna)

        Olen varma, ettet tiedä, mitä Hukuoka tarkoittaa ohjeellaan.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      108
      867
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe