Alkot eivät aukea tulevana maanantaina kello 9, vaan 9.09. Lisäksi alkoholin myynti alkaa yhdeksän minuuttia tavallista myöhemmin 350:ssä R-kioskissa ja reilussa
tuhannessa S-kaupassa.
Syynä on kansainvälinen FASD-päivä, jota vietetään maanantaina 9. syyskuuta. FASD tarkoittaa alkoholin aiheuttamaa sikiövaurioiden laajaa kirjoa. Sen aiheuttaa alkoholinkäyttö raskauden aikana.
Kampanjan tarkoitus on lisätä tietoisuutta siitä, että FASD on estettävissä oleva vamma. Siihen riittää täysraittius raskausaikana, kerrotaan Alkon tiedotteessa.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010677065.html
-Tämä 9 minuutin viivästys myymälöiden aukeamiseen varmastikin vaikuttaa ja edistää asiaa ällistyttävän paljon, mikä tulee yhtä varmasti todistetuksi tilastoissa!
Syyskuun 9. kello 9 ei ole normaali hetki.
15
186
Vastaukset
- Anonyymi
Onhan tuo ikävää jos esim krapulassa kauhea paskahätä sitten joutuukin odottamaan 9 min ja savet karkaa kalsareihin!
- Anonyymi
Asiantuntija puhetta 👆
- Anonyymi
Alkon ja kauppojen henkilökunta on varmaankin jo tottunut tuollaiseen tiettyjen asiakkaiden taholta ja suhtautuu asiaan ymmärtäväisesti!
- Anonyymi
Siinä on cooperin testiä kerrakseen
- Anonyymi
Täytyykin varautua tuohon ostamalla lauantaina riittävästi väkevää ettei jää 9 minuutiksi kuivin suin maanantaina.
Törkeää tällainen asiakkaan kyykytys. Mistä voisin hakea korvauksia tästä koituvasta haitasta?- Anonyymi
Tuo on (ei syyskuu 11. päivän vaan) syyskuun 9. päivän terrori-isku hätää kärsiviä kohtaan! Asiaa tuntemattomat ei kykene ymmärtämään miten hirvittävältä voi 9 minuutin odottelu tuntua!
- Anonyymi
Oon pannu pimua paljaalla 9 min. putkeen pinppiin paljaalla.
- Anonyymi
Vahvaa kestävyyttä 🏋️♀️
- Anonyymi
Olen kateellinen. Itselläni maksimiaika on lähes aina noin neljä minuttia ja sitten nalli pamahtaa reisille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kateellinen. Itselläni maksimiaika on lähes aina noin neljä minuttia ja sitten nalli pamahtaa reisille.
Pitää reenata kuntouttavassa työtoiminnassa 9 euroa 4 tuntia.
- Anonyymi
Muistutuksena!!!! Oluset ja viinat tilataan saksasta!!!!!!!!
- Anonyymi
Oluet haetaan juoksemalla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oluet haetaan juoksemalla
Saako juoksukaljat hakea jo 9.00 vai pitääkö odottaa 9 min..? 🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saako juoksukaljat hakea jo 9.00 vai pitääkö odottaa 9 min..? 🤔
Juoksut voi hakea jo 07.00 näin minä usein teen, lihava vartijakin on aamuisin aivan unessa.
- Anonyymi
No aamu kolmelta on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 733305
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272353Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681879Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t311861Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161431- 281381
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja251286Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61286Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631197Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101197