PALAA SE KUMI, Dieselilläkin!

DSLPWR

Huomatkaa, videota ei ole kuvattu yleisessä liikenteessä, autot ovat 2.0 D ja 2,5 D Dieselmoottoreilla varustettuja NORMAALEJA tieliikennekäyttöön tarkoitettuja kulkimia.

58

32361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DSLPWR

      Meinas linkki unohtua :)

    • ???

      Kaksi taksia kiihdyttää kilpaa....0-100 km/h varmaan 15 sek. Eniten videossa jännitti että syttyykö nuo tuleen, sitä mustaa nokea tuli sen verran paljon ilmoille.

      Niin ja muistutukseksi vaan että palaa se kumi ykskolmosella micrallakin....

      Eli WAU!

      • poju

        että sun vehkees ei noiden matkassa pysy.


      • isi
        poju kirjoitti:

        että sun vehkees ei noiden matkassa pysy.

        Pakkohan noista on ohi mennä, ettei tukehdu tuohon nokipilveen...fiksumpi vaihtoehto on tosin antaa taksien mennä kymmenen kilsaa edellä, niin näkee itsekin taas jotain.


      • Exitus
        poju kirjoitti:

        että sun vehkees ei noiden matkassa pysy.

        Dieselmoottorin valinnalla on tarkoitus pienentää ajokustannuksia ja nykyisellään myös ympäristön rasitusta.
        Todellista tampioiden touhua tuollainen dieselien kiusaaminen.
        Kehittävämpää olisi saada laitteet kulkemaan alle neljällä litralla sata kilometriä.
        Naftaa palaa, renkaat ( Pneumant?) palavat ja Mersun muutenkin heikot taka-akselin ripustusratkaisut ovat kovilla.
        Äly hoi, amisääliöt.


      • poju
        isi kirjoitti:

        Pakkohan noista on ohi mennä, ettei tukehdu tuohon nokipilveen...fiksumpi vaihtoehto on tosin antaa taksien mennä kymmenen kilsaa edellä, niin näkee itsekin taas jotain.

        kun ohikkaan et pääse,jos ajetaan suljetulla alueella.Tienpäällähän kukaan järkevä ei aja kilpaa.


      • ....
        Exitus kirjoitti:

        Dieselmoottorin valinnalla on tarkoitus pienentää ajokustannuksia ja nykyisellään myös ympäristön rasitusta.
        Todellista tampioiden touhua tuollainen dieselien kiusaaminen.
        Kehittävämpää olisi saada laitteet kulkemaan alle neljällä litralla sata kilometriä.
        Naftaa palaa, renkaat ( Pneumant?) palavat ja Mersun muutenkin heikot taka-akselin ripustusratkaisut ovat kovilla.
        Äly hoi, amisääliöt.

        Dieselin tarkoitus? joku pyhä tarkoitus? Saahan sitä harrastaa. Palaa se kumi sähköautollakin. Mikä on sähkön tarkoitus? Mutta kuten todettu saahan sitä harrastaa kunnes kielletään. Eipä parilla hassulla dieselillä ja muutamalla burniksella ole vaikutusta versus sun työmatka-ajoihin bensalla. Pipoa löysemmälle!


      • nybari
        .... kirjoitti:

        Dieselin tarkoitus? joku pyhä tarkoitus? Saahan sitä harrastaa. Palaa se kumi sähköautollakin. Mikä on sähkön tarkoitus? Mutta kuten todettu saahan sitä harrastaa kunnes kielletään. Eipä parilla hassulla dieselillä ja muutamalla burniksella ole vaikutusta versus sun työmatka-ajoihin bensalla. Pipoa löysemmälle!

        dieselin tarkoitus!???
        ei kai sillä sen enempää oo tarkoitusta kun liikuttaa autoa, samoin kun bensankin!!
        toki yleisemmin dieseliä käytetään kustannusten laskemiseksi, mikä tosin valitettavasti nyky naftahinnalla on aika olematon säästö.
        Mulla ainakin V70 TDI:n naftan kulutus laski lastuttamalla 0,5l/100km. Ja kulku on aika paljon mukavampaa!


    • Nimetön

      Eipä tuolla kauheasti näytä loppupelissään tapahtuvan. Kyllä sitä mustaa tulee putkesta joka kiisselistä. Eipä näytä edes olevan lukkoa kun ei jauha kuin yhdellä. Kyllä nyt tuollai repii vaikka opel kadelitta jos on pikkasen rikitelty. Ruetaan sitten puhumaan kun molemmat renkaat jauhaa ja tyhjää ja savu on yhtä sankkaa muualtakin kuin putkesta.

      • mbe

        ...mitään,vartti noinkin noin 14 sekkaan loppunopeudella 180km/h. Ei tosin kummallakaan näistä mutta suunnilleen vastaavalla kuin musta.
        Mustassa tehoa "riittävästi".

        Kadetin täytyy olla jo kohtuu ripeä että perässä pysyy.


      • tiisselisti

      • Thank you

      • DSLPWR

      • antti
        tiisselisti kirjoitti:

        http://takaisin.fi/ylivieska_15.5.2005.wmv

        Hyvä tapahtuma, mutta kamera ihan onneton. Lisäksi ei oikein saanut selvää mikä auto aina voitti, koska suoran päässä ei ollut toista kameraa. Jos kerran on tuollaisia tapahtumia, niin kuvaisivat edes kunnon vehkeillä. Kyllä ylivieskan seudulta löytyy tosi monta edullista ammattikuvaajaa joilla on eritason vehkeet.


      • pelle
        antti kirjoitti:

        Hyvä tapahtuma, mutta kamera ihan onneton. Lisäksi ei oikein saanut selvää mikä auto aina voitti, koska suoran päässä ei ollut toista kameraa. Jos kerran on tuollaisia tapahtumia, niin kuvaisivat edes kunnon vehkeillä. Kyllä ylivieskan seudulta löytyy tosi monta edullista ammattikuvaajaa joilla on eritason vehkeet.

        Kuvaaja harrastelija joka kuvaillut omaksi ilokseen ja laittoi pätkän nettiinkin. Hieno pätkä!


      • VPK
        antti kirjoitti:

        Hyvä tapahtuma, mutta kamera ihan onneton. Lisäksi ei oikein saanut selvää mikä auto aina voitti, koska suoran päässä ei ollut toista kameraa. Jos kerran on tuollaisia tapahtumia, niin kuvaisivat edes kunnon vehkeillä. Kyllä ylivieskan seudulta löytyy tosi monta edullista ammattikuvaajaa joilla on eritason vehkeet.

        Sinun täytyy aina saada sanoa jotain, asiasta tai asian vierestä.


      • diisseli
        Thank you kirjoitti:

        Kiva video!

        Kyllä oli poijat laittanu mersat aika kivaan iskuun. Kateellisten pensamiesten panettelua vaan. Ei muuta kuin kaasu pohjaan ja NOKEA amiskorollamiesten konepellille.


      • veekutonen

      • jepsjee

        mustassa on lukko mutta se ei pidä.


    • Diesel Power

      Asiallisesti tehty video (suljettupaikka). Pojilla on kivasti kutitetut Dieselit, kiva kattoo kun usvaa tulee putkesta. On siinä taas GTI kotteroilla ihmeissään, ku vanha 200D mese näyttää et väännöllä se auto kulkee eikä kierroksilla.

      • ....

        Teholla kulkee ja tiheämmällä perällä saadaan vetäville pyörille lisää vääntöä. Kyllä saman tehoinen pikku-gti perässä pysyy. Vain teho ratkaisee kiihtyvyyden.


      • riippuu
        .... kirjoitti:

        Teholla kulkee ja tiheämmällä perällä saadaan vetäville pyörille lisää vääntöä. Kyllä saman tehoinen pikku-gti perässä pysyy. Vain teho ratkaisee kiihtyvyyden.

        välityksistä. Jos on joku kymmenenvaihteinen pikkugti kottero, niin kyllähän se kiihtyy kun pysytään jatkuvasti korkeilla kierroksilla ja tehoalueella. Mutta jos on ihan norskivaihdelaatikko, niin kyllä siinä vääntöä tarvitaan että päästään sinne tehoalueelle, tai sit kierrosten pitää huutaa jatkuvasti melkein maksimissa.


      • Samu-75
        riippuu kirjoitti:

        välityksistä. Jos on joku kymmenenvaihteinen pikkugti kottero, niin kyllähän se kiihtyy kun pysytään jatkuvasti korkeilla kierroksilla ja tehoalueella. Mutta jos on ihan norskivaihdelaatikko, niin kyllä siinä vääntöä tarvitaan että päästään sinne tehoalueelle, tai sit kierrosten pitää huutaa jatkuvasti melkein maksimissa.

        Niin, pitäisi muistaa ettei koneessa ole tehoa ilman vääntöä. Teho on vääntömomentin ja kierrosluvun tulon funktio. Laskennallinen luku tehdyn työn määrästä.

        Tehoa on koko kierroslukualueella ja se lasketaan ihan samalla tavalla kuin huipputehokin, joka siis on vain se tehon suurin arvo, jollain sopivalla yhdistelmällä kierroslukua ja vääntömomenttia. Eli mitä enemmän tehoa, sitä rivakammin auto liikkuu. Dieselissä sama teho syntyy yleensä pienemmällä kierrosluvulla ja suuremmalla vääntömomentilla kuin vastaavantehoisessa ottomoottorissa. Tästä tulee käsitys ja sanonta väännöllä liikkumisesta.

        Olen kirjoitellut aiheesta aikaisemmin:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=588&posting=22000000006286936#22000000006286936


    • Nissan / Volvo

      mulla oli -83 Nissan Bluebird 2.0 DSL ja tosiaan, kyllähän DSL poltta kumee paremmin ku bensa auto, DSL jaksaa vääntäää ja toi Volvo DSL 740 vasta polttaakin ja tosi ilmoisesti ja pitkään, on menny monet nakit jo kun pitää näyttää jotka sitä epäilevät..hehe ihan naurattaa ku ajatellaan ettei DSL polta kumia, vitun älykääpiöt eivät tajuu et DSL väännökäs kone, bensa kone ei väännä cmillään lailla ennen piristämistä..pöhköjä jotkut..!!!

      • Datsun 100A

        Tuo muuten näkyy tuossa videollakin, jonka mielenkiinto oli lähes kokonaan siinä että loppuuko tämä jo.

        Paikallaan pyörittää renkaita kunhan ensin avittaa ratista linkkuun auton jolloin paino renkaalla kevenee sen verran että jaksaa alkaa sutia.

        Sitten kun kiihdytetään näkyy se "teho". Moooo... moooo... mooooooooooooo, kiihtyvyys ei vakuuta. Voihan se olla että alle 10 sekunnin nollasta sataan mennään mutta ei tuolla savutuksella paljon pisteitä saa.

        No, mersumies on tottunut siihen 20s kiihtyvyyteen joten tuohan tuntuu jo valtavalta.

        Tyhymää hommaa sanon minä.


      • ...
        Datsun 100A kirjoitti:

        Tuo muuten näkyy tuossa videollakin, jonka mielenkiinto oli lähes kokonaan siinä että loppuuko tämä jo.

        Paikallaan pyörittää renkaita kunhan ensin avittaa ratista linkkuun auton jolloin paino renkaalla kevenee sen verran että jaksaa alkaa sutia.

        Sitten kun kiihdytetään näkyy se "teho". Moooo... moooo... mooooooooooooo, kiihtyvyys ei vakuuta. Voihan se olla että alle 10 sekunnin nollasta sataan mennään mutta ei tuolla savutuksella paljon pisteitä saa.

        No, mersumies on tottunut siihen 20s kiihtyvyyteen joten tuohan tuntuu jo valtavalta.

        Tyhymää hommaa sanon minä.

        Kyllä huomaa että lapsellei suhteellisuuden tajua,huomaatko kuinka maisema vaihtuu taustalla... Kato se video ylivieskan varttimailin harjoituksista ja lauo sitten kommentteja. Dieselmersu pesi koko porukan.


      • Mosse -55
        ... kirjoitti:

        Kyllä huomaa että lapsellei suhteellisuuden tajua,huomaatko kuinka maisema vaihtuu taustalla... Kato se video ylivieskan varttimailin harjoituksista ja lauo sitten kommentteja. Dieselmersu pesi koko porukan.

        Mikä video, mikä Ylivieska?

        Vaihtuuhan ne maisemat kun vauhtia on kelattu 150 mittariin, jonka saavuttaa ihmeen kaupalla jopa 200D, mutta kiihtyvyys on eri asia.

        Paljonko se sitten sillä varttimaililla kiihtyi? Auto ei ole kyllä katulaillinen tuossa kunnossa... joten turha puhua että katukelpoinen ja kiihtyy. Kiihtyyhäb se vaikka -55 mosse jos suihkukone laitetaan pellin alle mutta ei sitä kilpiin saa laillisesti.

        Näyttäkää dieselmersu joka katulaillisena kiihtyy johonkin niin huudan hurraata.


      • ...
        Mosse -55 kirjoitti:

        Mikä video, mikä Ylivieska?

        Vaihtuuhan ne maisemat kun vauhtia on kelattu 150 mittariin, jonka saavuttaa ihmeen kaupalla jopa 200D, mutta kiihtyvyys on eri asia.

        Paljonko se sitten sillä varttimaililla kiihtyi? Auto ei ole kyllä katulaillinen tuossa kunnossa... joten turha puhua että katukelpoinen ja kiihtyy. Kiihtyyhäb se vaikka -55 mosse jos suihkukone laitetaan pellin alle mutta ei sitä kilpiin saa laillisesti.

        Näyttäkää dieselmersu joka katulaillisena kiihtyy johonkin niin huudan hurraata.

        Katulaillisia videolla esiintyneet mersut ja niillä AJETAAN normaalit ajot samoissa säädöissä! Ei mitään vippaskonsteja viivalla tms.,ajamalla tuodaan kisoihin kauemmaksikin.

        On se ihme ja kumma,suomalainen ei usko vaikka näkeekin. Niin kauan kuuluu natinaa valehtelusta ym. kunnes itse istuu kyytiin ja toteaa vauhdin. Kiihdytyskisoissa kävi viime kesänä useampikin diisselimersu,kaikilla pitovaikeudet ongelmana. Vartin loppunopeus 180km/h kertoo ehkä jotain jos hiukan vertailee.


      • Lada 1200L
        ... kirjoitti:

        Katulaillisia videolla esiintyneet mersut ja niillä AJETAAN normaalit ajot samoissa säädöissä! Ei mitään vippaskonsteja viivalla tms.,ajamalla tuodaan kisoihin kauemmaksikin.

        On se ihme ja kumma,suomalainen ei usko vaikka näkeekin. Niin kauan kuuluu natinaa valehtelusta ym. kunnes itse istuu kyytiin ja toteaa vauhdin. Kiihdytyskisoissa kävi viime kesänä useampikin diisselimersu,kaikilla pitovaikeudet ongelmana. Vartin loppunopeus 180km/h kertoo ehkä jotain jos hiukan vertailee.

        No tyhymähän olet, onko katulaillisessa autossa savutus niin perkeleellinen, EI OLE.

        Jos tuollaisen savuttavan lahnan poliisi äkkää niin kilvet lähtee samantien.

        Lisäksi autoja ei ole 99% varmuudella katsastettu tuollaisille tehoille.


      • ...
        Lada 1200L kirjoitti:

        No tyhymähän olet, onko katulaillisessa autossa savutus niin perkeleellinen, EI OLE.

        Jos tuollaisen savuttavan lahnan poliisi äkkää niin kilvet lähtee samantien.

        Lisäksi autoja ei ole 99% varmuudella katsastettu tuollaisille tehoille.

        Savutus ehkä "hiukka" runsaanpuoleista kun ahdin ei pelissä mukana tyhjänä ryntäyttäessä mutta syöttöä hiukka pienemmälle ja arvot ovat kohdallaan.
        Katsastuksessahan viritetyissä autoissa sellainen teholappu kuin on sallittu,olkoon miten tahansa viritetty.
        Silloin on katulaillinen virallisesti,leiman saa eikä mitään hokkuspokkus keinoja tarvita,katsastus-sedän laitettava leima paperiin kun kaikki kunnossa...


      • turbottaja
        ... kirjoitti:

        Savutus ehkä "hiukka" runsaanpuoleista kun ahdin ei pelissä mukana tyhjänä ryntäyttäessä mutta syöttöä hiukka pienemmälle ja arvot ovat kohdallaan.
        Katsastuksessahan viritetyissä autoissa sellainen teholappu kuin on sallittu,olkoon miten tahansa viritetty.
        Silloin on katulaillinen virallisesti,leiman saa eikä mitään hokkuspokkus keinoja tarvita,katsastus-sedän laitettava leima paperiin kun kaikki kunnossa...

        Eihän ne katsastuksessa tehoja mittaa. Minullakin on lastutettu bensaturbo jossa on tehoja nostettu reilusti. Mutta kun päästöt pysyvät rajoissa niin läpi menee. Mutta ei se silti ole katulaillinen vaikka sillä joka päivä liikenteessä ajelen. Ongelmia tulee silloin jos vaikkapa töpeksin ja onnettomuustutkinnassa huomataan tehojen nosto.

        PS. jos autossa on jälkiasennettu ahtopainemittari niin se kannattaa irroittaa katsastuksen ajaksi sillä se herättää katsastussedässä epäilyksen virittelystä.


      • Mini V8
        ... kirjoitti:

        Savutus ehkä "hiukka" runsaanpuoleista kun ahdin ei pelissä mukana tyhjänä ryntäyttäessä mutta syöttöä hiukka pienemmälle ja arvot ovat kohdallaan.
        Katsastuksessahan viritetyissä autoissa sellainen teholappu kuin on sallittu,olkoon miten tahansa viritetty.
        Silloin on katulaillinen virallisesti,leiman saa eikä mitään hokkuspokkus keinoja tarvita,katsastus-sedän laitettava leima paperiin kun kaikki kunnossa...

        Niin, miniinkin sullottu V8 ja pakosarjat suoraan takaikkunasta pihalle.

        Lieskaa tulee puolimetriä putkesta mutta katsastukseen voi aina laittaa kaasupolkimeen rajoittimen ettei läppä avaudu kuin 3%.

        Seliseliseli ja seli, pamauta tommosella mersulla kuolonkolari niin katsotaan oliko laillinen.


      • 666
        ... kirjoitti:

        Katulaillisia videolla esiintyneet mersut ja niillä AJETAAN normaalit ajot samoissa säädöissä! Ei mitään vippaskonsteja viivalla tms.,ajamalla tuodaan kisoihin kauemmaksikin.

        On se ihme ja kumma,suomalainen ei usko vaikka näkeekin. Niin kauan kuuluu natinaa valehtelusta ym. kunnes itse istuu kyytiin ja toteaa vauhdin. Kiihdytyskisoissa kävi viime kesänä useampikin diisselimersu,kaikilla pitovaikeudet ongelmana. Vartin loppunopeus 180km/h kertoo ehkä jotain jos hiukan vertailee.

        No joo... Loppunopeus on ihan sama oliko se 219 tai 130. Ei loppupelissään kerro ajasta viel mitään. Toinen heittää 10s aikoja ja loppunopeus on 160km/h. Sitten toinen vetää 10s ja loppunopeus on 225km/h...

        Jos poliisi näkee tuollaisen häkäpöntön niin varmasti lähtee kilvet ja iloseen. Sitten siihen maiseman vaihtumiseen et ei tuossa filmissä tuo maisema vaihdu.


      • akku
        666 kirjoitti:

        No joo... Loppunopeus on ihan sama oliko se 219 tai 130. Ei loppupelissään kerro ajasta viel mitään. Toinen heittää 10s aikoja ja loppunopeus on 160km/h. Sitten toinen vetää 10s ja loppunopeus on 225km/h...

        Jos poliisi näkee tuollaisen häkäpöntön niin varmasti lähtee kilvet ja iloseen. Sitten siihen maiseman vaihtumiseen et ei tuossa filmissä tuo maisema vaihdu.

        aijaa, jos sulla on loppunopeus 160km/h niin et todellakaan aja 10s aikoja. sen verran hyvin tunnen kiihdytysajot ja niiden tekniikan, että loppunopeudella on merkitystä


      • vähän
        666 kirjoitti:

        No joo... Loppunopeus on ihan sama oliko se 219 tai 130. Ei loppupelissään kerro ajasta viel mitään. Toinen heittää 10s aikoja ja loppunopeus on 160km/h. Sitten toinen vetää 10s ja loppunopeus on 225km/h...

        Jos poliisi näkee tuollaisen häkäpöntön niin varmasti lähtee kilvet ja iloseen. Sitten siihen maiseman vaihtumiseen et ei tuossa filmissä tuo maisema vaihdu.

        Loppunopeus 160km/h vastaa 44,44m/s joten ajamalla
        400 metriä 160 lasissa kuluu aikaa 9s?
        joten missä välissä ajattelit kiihdyttää.


      • ...
        666 kirjoitti:

        No joo... Loppunopeus on ihan sama oliko se 219 tai 130. Ei loppupelissään kerro ajasta viel mitään. Toinen heittää 10s aikoja ja loppunopeus on 160km/h. Sitten toinen vetää 10s ja loppunopeus on 225km/h...

        Jos poliisi näkee tuollaisen häkäpöntön niin varmasti lähtee kilvet ja iloseen. Sitten siihen maiseman vaihtumiseen et ei tuossa filmissä tuo maisema vaihdu.

        Ei itse loppunopeus kerro ajasta "mitään",mutta se että loppunopeus 180km/h ja aika 14s pintaan,kertoo että voimaa on kunhan sen saa välitettyä riittävän hyvin rataan. Loppunopeus kertoo paljonko voimaa,siihen ei enää vaikuta kovinkaan paljoa lähdön epäonnistuminen tms. Toki holtiton sutiminen ensimmäiset 200m verottaa loppunopeutta huomattavasti...


      • jamppa
        ... kirjoitti:

        Katulaillisia videolla esiintyneet mersut ja niillä AJETAAN normaalit ajot samoissa säädöissä! Ei mitään vippaskonsteja viivalla tms.,ajamalla tuodaan kisoihin kauemmaksikin.

        On se ihme ja kumma,suomalainen ei usko vaikka näkeekin. Niin kauan kuuluu natinaa valehtelusta ym. kunnes itse istuu kyytiin ja toteaa vauhdin. Kiihdytyskisoissa kävi viime kesänä useampikin diisselimersu,kaikilla pitovaikeudet ongelmana. Vartin loppunopeus 180km/h kertoo ehkä jotain jos hiukan vertailee.

        Katulaillisia ne ovat vasta jos tehot ja muutokset ovat kaikki rekisteriotteessa. Se, että leima saadaan vuosittain paperiin ei tee niistä vielä katulaillisia.


      • Erkko
        vähän kirjoitti:

        Loppunopeus 160km/h vastaa 44,44m/s joten ajamalla
        400 metriä 160 lasissa kuluu aikaa 9s?
        joten missä välissä ajattelit kiihdyttää.

        Onnistuu. Ainakin tuon naapurin pojan "autolla". Pitää vain välityksiä muuttaa ettei kulje yli 160km/h. Eikä siihen tarvita 3.0l nakuttavaa tehoa. Ottaa vain reilu 2.1l "hieman" ahdettua.

        http://www.students.tut.fi/~pta/hobbies/til-racing/dragster.html

        Omaa autoa en olekaan kokeillut koskaan kiihdyttää, kun sen vasta leimaan sain. Kuitenkin hieman kutkuttaisi päästä kokeileman. Turbottaminkin olisi varmaan kivaa, mutta taitaa olla vähän turhaa hommaa. Mielestäni vakiot tehot autossa riittää aivan tavalliseen ajamiseen. Enkä varmana jää minkään 3.0l ahdetun nakumersun jalkoihin.


      • peli
        Erkko kirjoitti:

        Onnistuu. Ainakin tuon naapurin pojan "autolla". Pitää vain välityksiä muuttaa ettei kulje yli 160km/h. Eikä siihen tarvita 3.0l nakuttavaa tehoa. Ottaa vain reilu 2.1l "hieman" ahdettua.

        http://www.students.tut.fi/~pta/hobbies/til-racing/dragster.html

        Omaa autoa en olekaan kokeillut koskaan kiihdyttää, kun sen vasta leimaan sain. Kuitenkin hieman kutkuttaisi päästä kokeileman. Turbottaminkin olisi varmaan kivaa, mutta taitaa olla vähän turhaa hommaa. Mielestäni vakiot tehot autossa riittää aivan tavalliseen ajamiseen. Enkä varmana jää minkään 3.0l ahdetun nakumersun jalkoihin.

        ...Linkissäsi,mutta ei ehkä rekisteröity katuauto.

        Millasen auton erkko saanut kilpiin?


      • Erkko
        peli kirjoitti:

        ...Linkissäsi,mutta ei ehkä rekisteröity katuauto.

        Millasen auton erkko saanut kilpiin?

        Niin, mutta siinä on kuitenkin enen rekisteröidyn auton moottori.. tai jotain. =D Pari kertaa olen ollut Alastarolla katsomassa Timon kiihdytyksiä.

        Sain Bemarini leimasta. Ihan vain vapaasti hengittävä ja vakio. Ja vanhakin on. -93 M5 tehoja (uutena) löytyy 340hp/400Nm. En oikein usko että enään sellaisia siellä on. Mutta hienommin se kulkee kuin aikaisempi -88 320.


      • Vastausta
        Erkko kirjoitti:

        Niin, mutta siinä on kuitenkin enen rekisteröidyn auton moottori.. tai jotain. =D Pari kertaa olen ollut Alastarolla katsomassa Timon kiihdytyksiä.

        Sain Bemarini leimasta. Ihan vain vapaasti hengittävä ja vakio. Ja vanhakin on. -93 M5 tehoja (uutena) löytyy 340hp/400Nm. En oikein usko että enään sellaisia siellä on. Mutta hienommin se kulkee kuin aikaisempi -88 320.

        Onkos sulla vakio tää M5? Ton ikäiset testien mukaan liikkuu vartin vajaaseen 15 sekuntiin ja nollasta sataan kestää yli 6 sekkaa. Eli jäät ainakin vakiolla näiden nakujen jalkoihin että pätkähtää;-) Vartilla parhaat ajat katurenkailla nafti 13s,pito lähsdössä suurin ongelma. Mersun taka-akselirakenne ei tosiaankaan suosi mitään repäiseviä lähtöjä.
        Ylivieskan koelähdöissäkin näkyvä vihreä mannelavetti pinkaisi parhaillaan 13.8s vartin:D

        Älä käsitä väärin,hieno auto sulla,vitonen ei jokateinillä kuten kolmonen. Ovat meinaan pilanneet sen maineen,vrt. AMG mersut joilla kehtaa ajaa varttuneempikin leimautumatta...


      • Erkko
        Vastausta kirjoitti:

        Onkos sulla vakio tää M5? Ton ikäiset testien mukaan liikkuu vartin vajaaseen 15 sekuntiin ja nollasta sataan kestää yli 6 sekkaa. Eli jäät ainakin vakiolla näiden nakujen jalkoihin että pätkähtää;-) Vartilla parhaat ajat katurenkailla nafti 13s,pito lähsdössä suurin ongelma. Mersun taka-akselirakenne ei tosiaankaan suosi mitään repäiseviä lähtöjä.
        Ylivieskan koelähdöissäkin näkyvä vihreä mannelavetti pinkaisi parhaillaan 13.8s vartin:D

        Älä käsitä väärin,hieno auto sulla,vitonen ei jokateinillä kuten kolmonen. Ovat meinaan pilanneet sen maineen,vrt. AMG mersut joilla kehtaa ajaa varttuneempikin leimautumatta...

        Vakiohan se on ja kaksitoista vuotta vanha.. Mut perk. Vai jäädään sitä jalkoihin? Nyt täytyy kehittää jotain. Vaikka Hestec sekä jonninmoinen tukankuivain konepellin alle. =)

        Enhän minä sillä, etteikö nuo oli olleet komeita pelejä.. ei.

        "vitonen ei jokateinillä kuten kolmonen" Voinko lukea rivien välistä, että minut on juuri rinnastettu teineihin? "Vanhan" sydäntä lämmittää.. Ikäähän mittariin päsähtää kohta jo 30.

        AMG:t on komeita on. Itse olin ensin Alpina B8 tai B12:ta katsellut, mutta ei tahdo löytyä fiksuun hintaan mistään, ei oikein Saksastakaan.

        (uutena M5 -93 0-100km/h 5.9s)


      • jatkoa
        Erkko kirjoitti:

        Vakiohan se on ja kaksitoista vuotta vanha.. Mut perk. Vai jäädään sitä jalkoihin? Nyt täytyy kehittää jotain. Vaikka Hestec sekä jonninmoinen tukankuivain konepellin alle. =)

        Enhän minä sillä, etteikö nuo oli olleet komeita pelejä.. ei.

        "vitonen ei jokateinillä kuten kolmonen" Voinko lukea rivien välistä, että minut on juuri rinnastettu teineihin? "Vanhan" sydäntä lämmittää.. Ikäähän mittariin päsähtää kohta jo 30.

        AMG:t on komeita on. Itse olin ensin Alpina B8 tai B12:ta katsellut, mutta ei tahdo löytyä fiksuun hintaan mistään, ei oikein Saksastakaan.

        (uutena M5 -93 0-100km/h 5.9s)

        Luit väärin rivien välistä,tarkoitin että joka teinillä kolmonen. Vitonen hiukan kalliimpi ja harvinaisempi(?) joten sen mainetta ei ole teinit pilanneet lähivuosina,joten vitonen oikea valinta näistä kahdesta :)

        Sama onko se bemari vai mersu,kunhan vetää takaa ja on kuusi sylinteriä!
        Kummastakin kokemusta,eikä moitteita paitsi E30 talvikeleillä arvaamaton kun lyhyt akseliväli ja raskaskone keulilla,matka-ajo ei ollut mitenkään rentouttavaa mikäli olosuhteet vaihtelevia. Kesällä olikin toisin...:D


      • Erkko
        jatkoa kirjoitti:

        Luit väärin rivien välistä,tarkoitin että joka teinillä kolmonen. Vitonen hiukan kalliimpi ja harvinaisempi(?) joten sen mainetta ei ole teinit pilanneet lähivuosina,joten vitonen oikea valinta näistä kahdesta :)

        Sama onko se bemari vai mersu,kunhan vetää takaa ja on kuusi sylinteriä!
        Kummastakin kokemusta,eikä moitteita paitsi E30 talvikeleillä arvaamaton kun lyhyt akseliväli ja raskaskone keulilla,matka-ajo ei ollut mitenkään rentouttavaa mikäli olosuhteet vaihtelevia. Kesällä olikin toisin...:D

        Mutta aivan täyttä asiaa.

        Itse ainakin olen samaa mieltä, että auto on auto vain jos takapyörät vetävät.. etupyörien ohella tai yksin. Ja koneessa täytyy olla vähintään kuusi sylinteriä tuottamassa mukavaa suhina-käyntiääntä.

        Itsekin olen huomannut kevyiden takavetoisten olevan hiukan arvaamattomia liukkaalla. ESP:t ja muut ajonvakautusjärjestelmät on tehty naisille. Ajo-ominaisuuksia tulee talvisella tiellä mukavasti lisää, kun heittää muutaman säkin hiekkaa takaronttiin. 40kg tuo painopistettä taaemmaksi ja kiinni jäädessä voi sieltä hieman heittää renkaiden alle.. tässähän on hyvä vinkki niksi pirkkaan. Täytyy vain laittaa ne hiekat käytettyjen sukkahousujen sisään, niin "pirkkalaiset" hyväksyvät niksin. =)

        M5 on hieno auto myös kesällä. Hienoa harjoitella luikkaan kelin ajamista kuivalla asvaltilla. =D Olisi vain nuo nakit hieman halvempia.


      • seppo
        Datsun 100A kirjoitti:

        Tuo muuten näkyy tuossa videollakin, jonka mielenkiinto oli lähes kokonaan siinä että loppuuko tämä jo.

        Paikallaan pyörittää renkaita kunhan ensin avittaa ratista linkkuun auton jolloin paino renkaalla kevenee sen verran että jaksaa alkaa sutia.

        Sitten kun kiihdytetään näkyy se "teho". Moooo... moooo... mooooooooooooo, kiihtyvyys ei vakuuta. Voihan se olla että alle 10 sekunnin nollasta sataan mennään mutta ei tuolla savutuksella paljon pisteitä saa.

        No, mersumies on tottunut siihen 20s kiihtyvyyteen joten tuohan tuntuu jo valtavalta.

        Tyhymää hommaa sanon minä.

        taitaa muuten pojilla olla mustasta dynolappu josta selkiää että koneessa jotain päälle 440 hevosta, ihan kivasti liikkuupi tuo 190 koppanen jo tuolla, vääntöäkin löytyy mutten muista paljonko...


      • laillinen
        Mosse -55 kirjoitti:

        Mikä video, mikä Ylivieska?

        Vaihtuuhan ne maisemat kun vauhtia on kelattu 150 mittariin, jonka saavuttaa ihmeen kaupalla jopa 200D, mutta kiihtyvyys on eri asia.

        Paljonko se sitten sillä varttimaililla kiihtyi? Auto ei ole kyllä katulaillinen tuossa kunnossa... joten turha puhua että katukelpoinen ja kiihtyy. Kiihtyyhäb se vaikka -55 mosse jos suihkukone laitetaan pellin alle mutta ei sitä kilpiin saa laillisesti.

        Näyttäkää dieselmersu joka katulaillisena kiihtyy johonkin niin huudan hurraata.

        molemmat autot on laillisia ja rekisterissä että alahan huutaa juippi.


      • gdrgdr
        Datsun 100A kirjoitti:

        Tuo muuten näkyy tuossa videollakin, jonka mielenkiinto oli lähes kokonaan siinä että loppuuko tämä jo.

        Paikallaan pyörittää renkaita kunhan ensin avittaa ratista linkkuun auton jolloin paino renkaalla kevenee sen verran että jaksaa alkaa sutia.

        Sitten kun kiihdytetään näkyy se "teho". Moooo... moooo... mooooooooooooo, kiihtyvyys ei vakuuta. Voihan se olla että alle 10 sekunnin nollasta sataan mennään mutta ei tuolla savutuksella paljon pisteitä saa.

        No, mersumies on tottunut siihen 20s kiihtyvyyteen joten tuohan tuntuu jo valtavalta.

        Tyhymää hommaa sanon minä.

        Saakelin tonttu...Tuokin musta mersu tuossa videolla on 446 heppainen. Niin että ei síihen mitään erikoisemmin tarvi tehä et kumi alkaa palaa...


    • en huolis

      vaikka onhan se vaihtelua kun tulee polttaessa mustaa ja harmaata savua.

    • skipt

      Asenne äijiä. ei muutakun enemmän painetta.ahto alkaa baarista hauska kahdesta:) !

    • MB 123 tisuli
      • ...

        Vihreä nykäisi viimeisellä ajan 13.1 ja loppunopeus 171km/h kalajoella West coast street cupissa 6.8.2005
        Aika parani jokaisella vedolla reilusti,ehkä olisi alkanut 12. mikäli vielä yksi veto käytettävissä.


      • Akseli
        ... kirjoitti:

        Vihreä nykäisi viimeisellä ajan 13.1 ja loppunopeus 171km/h kalajoella West coast street cupissa 6.8.2005
        Aika parani jokaisella vedolla reilusti,ehkä olisi alkanut 12. mikäli vielä yksi veto käytettävissä.

        Vihreän W123:n paras aika vimeisissä kisoissa Kalajoella oli 12.7s
        Vääntöä koneesta löytyy yli 700Nm.


    • seppo

      hienosti menee...
      olen itse nähnyt ford f250 4wd pitkällä hytillä ja isoilla renkailla ajavan varttimailin jotain 11.44 ja oli muuten diesel ja turbo, ei tosin ihan vakio...
      Itselläni on neliveto harraste autossa 4.2 litran turbo diesel eikä vielä ole muuta tehty kuin ahdin päivitetty ja syöttöä lisätty(ihan vähän) eikä siltikään voimansiirto kestä. Innolla odotan päivää kun pääsee oikein kunnolla rakentelemaan...

      • Hachiroku

        Mitähän helvetin jännää siinä on jos kiisseli polttaa rengasta? What`s the big deal!?


      • vilho suuri

        itselläni on volvo v70 tdi heico varttimaili meni 13,7 loppu nopeuden oltua 167 kmh en tiedä onko tämä aika edes nopea ostin tämmöisöisen auton italiasta ei bensabemarit mene ohi ei edes m3 e36 235kmh saakka sitten se menee ohi kun itellä loppuu välitykset kesken


    • Saalistaja

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      162
      1576
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      28
      1546
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1348
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      225
      1252
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1125
    6. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      175
      1096
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      327
      1094
    8. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1047
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      311
      1040
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1036
    Aihe